Retroilua - vanhoja leluja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moksu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
5. kuvassa Buzz-Off! Se ny osas.. no levitellä noita siipiään.

Mulla on Buzz-Off edelleen käytössä!!

paku24.jpg

Mulla oli hiimäneistä itte He-Man ja sitten se kuningas(mikäsenniminytolikaan). Ne tappeli aina toisiaan vastaan jostain tyhmästä aiheesta. G.I. Joe-hahmoista mun lempparit oli Storm Shadow ja Snake-Eyes. Vieläkin harmittaa ettei isa eräällä kauppareissulla antanut mun ostaa niitä..

Mahtavia on noi he-manit.

Muistikuvat alkaa olemaan vähän hämäriä, mutta muutama poiminta:

Skeletorin linnassa oli mikrofoni et sai nauraa sitä pahisnaurua..??!

Mulla oli kai "hajumies" Haisiko se? Mun mielest se oli oranssi mut saatto olla vihreäkin.

Olikohan itse He-manista eri versioita? Muistelisin et mun He-manin rintapanssarin vaakuna tms. vaihtui kun sitä nippasi.

Oliko kellään "asemiestä" ja oliko sen nimi oikeasti "asemies"? =)

Oli pakko alkaa vähän ite kaivamaan.

Eli asemies oli varmaan "asemies", koska on englanniksi "Man At Arms". ja oli muistaakseni He-manin bestis.
manatarms_f.jpg

Sitte prkl mun muistama hajumies ei ollukaan haju- vaan petomies, eli "Beastman"
ja tää oli pahoista pahoin. Tosi tyly kaveri.
beastman_f.jpg

Ja He-manin vaihtuvavaakunaisen rintapanssarinkin arvoitus ehkäpä ratkesi, tai näyttää ainakin et "Battle armor He-manin" panssarissa on saumat.
baheman_f.jpg

Ritariässä toimittikin jo asemiehen kuvan,mut eip tuo haitanne

Jonin kolmannessa postissa esiteltiin se karvanen hiimän ukko. Mulla oli kanssa semmonen. Jostain syystä sheivasin sen.

Joo nä oli kova sana kaveri porukassa.Itellä ei ollut varaa noihin masters of the universe ukkoihin,mut lähileluliikkeestä sai jotaan vastaavia laihempia ukkeleita,sellaisia oli pari.

Mettässä välillä kokoonnuttiin lelu-ukkojen kanssa.Kerran pari vuotta vanhempia tyttösiä käveli ohi ja pilkkasivat että "noi leikkii poika barbeilla".Siitä on jäänyt ikuiset traumat,eihän ne nyt mitään barbeja ollut perke...

Sattuuko joku muistamaan mitä oli sellaiset vähän isommat ukot joilla oli vaatteet ja kaikki tamineet,kovia jätkiä nekin oli.Näitä oli jo paljon ennen noita masters of the universe ukkoja.

Noilla muovisoltuilla tuli kanssa leikittyä hiekkalaatikoilla,taidettiin niitä jossain vaiheessa pikkukinuilla ja ilmuskillakin ammuskella.Kestäviäkin ne oli,ei tahtonut millään ilmuskin teho riittää niitä rikkomaan.

Big Jim ukkojahan ne olikin joita koitin muistella,tuolla ylempänähän on jo linkkejäkin niihin,kiitoksia.

Entä keräilikö ketään Smurffeja,niitä mulla oli iso määrä.Sitten oli Smurf talokin ja jotaan kulkuneuvoja.Ne oli pienempänä kans kivoja,mutta sit kun tuli lisää ikää ni alko enempi kiinnostaa noi soltut ja hiimännit.

Hiimännien parissa tuli vietettyä aika monta vuotta. Itsellä ei ollut koskaan varaa ostaa noita, mutta kaverilla oli muistaakseni kaikki mahdolliset ukot, autot ja kämpät. Kerran jos toisenkin tuli munkkihumalassa leikittyä pitkälle yöhön. Taistelut vaan suureni ja jokaiseen leikkiin piti sopia juoni, mistä tilanteesta lähdetään liikkeelle. Esim. Skeletor on saanut vihiä Hiimänin ja Orkon suhteesta ja lähettää pahisarmeijan ottamaan asiasta selvää.

Mikä muuten oli se vihreä karvanen ukko, jolla ei muistaakseni ollut edes aseita? Se oli huipun näköinen, mutta imi kaiken kosteuden äitin sipuliviljelmillä sijainneesta linnakkeesta ja haisi parin päivän päästä ihan paskalle.

Mikä muuten oli se vihreä karvanen ukko, jolla ei muistaakseni ollut edes aseita? Se oli huipun näköinen, mutta imi kaiken kosteuden äitin sipuliviljelmillä sijainneesta linnakkeesta ja haisi parin päivän päästä ihan paskalle.

Moss Man, se haiseva sammalmies, missähän esanssissa se oli alunperinkin uitettu...

MossManComplete1a.jpg

Oli silläkin näköjään nuija

DragstorComp1a.jpg

Tää rullaili niin kiukulla pitkit pöytiä. Toi ase oli aikoinaan ihan huippu.

GwildorComplete1a.jpg

Ei mitään hajuu kuka tai mikä tää oli, mut mul oli se.

HordeTrooperComp1a.jpg

Tää aukes ku tosta punasesta napista paino.

Miten musta tuntuu et osa näistä on ihan suoraan joistain SM-leikeistä.
SnoutSpoutComplete1a.jpg

Pari Turlesia jotka aikoinani omistin

Vinksahtanu Aku
ace%20duck.jpg

Ahihihiii!

Toi on mun lapsuuden painajaisesta! Eihihih, traumaattinen uni tulee takaisin mieleen.... Toi sama paskiainen puolitti mun siskon sillä jääkiekkomailallaan... Kauhee uniiii:itku: :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom