Retroilua - vanhoja leluja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moksu
  • Aloitettu Aloitettu

Moksu

VIP
Oon ihmetelly miten täällä ei oo Masters of the Universe -threadia, joten kun kotona kävin niin kaivoin varaston nurkasta vanhoja hiimän ukkoja (kuten niitä virallisesti tulee kutsua) esiin. Jotkut kuvat on huonoja tarkkuudeltaan mut mun anatominen asento niiden kuvaamiseen oli vähän hankala.

Ja ai ja voi ja ei sitä nostalgian tunnetta.

1. kuvassa koko komeudessaan mun kokoelma. He-man puuttuu sen takia et muistaakseni sen jalat räjähti irti. Aseita en jaksanu niille alkaa väkertään päälle. Mahtava pääkallolinna (Castle Grayskull) hallitsee kuvaa, vaikka itse olisin aina halunnut sen Skeletorin linnan. Tykkäsin pahiksista enemmän.

2. kuvassa henkilöesittelyssä ninjaäijä. Ninjor. Niin salaperäinen hahmo et se on tylsä.

3. kuvassa robocop. Roboto. Luulen et toi kuoli leikeissä aika nopeeta.

4. kuva tosi epäselvä mut siinä on old school hahmo. Stratos. Noi jalat ei noilla vanhuksilla meinaa kestää, ne on tosi vaikee saada pysyy pystyssä.

5. kuvassa Buzz-Off! Se ny osas.. no levitellä noita siipiään.

Liitteet

• 14042007072.jpg
    14042007072.jpg
    176,4 KB · Katsottu: 2 043
  • ninja.JPG
    ninja.JPG
    102 KB · Katsottu: 562
  • robo.JPG
    robo.JPG
    104,2 KB · Katsottu: 535
  • stratos.JPG
    stratos.JPG
    86,8 KB · Katsottu: 416
  • bzz.JPG
    bzz.JPG
    106,4 KB · Katsottu: 583
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1. kuva: MONSTROID!!! Roikuttaa oikeassa "kädessä" Sy-Klonea ja vasemmassa Webstoria.
Edit. Tuo Sy-Klone ei ois pysyny enää pystyssä liimaamallakaa. En muistanu kokeilla miten toi toimii, mut sen yläkroppa pyöri jollain systeemillä ja sit nuo kädet nousi ylös. Let's see some fuckin' windmills!!
Webstorilla oli joku selkäreppu jossa oli köyttä ja se pysty kiipeen sen avulla.

2. kuvassa Fisto poseeraa kesäkunnossa tytöille. Ooh. Heti lavalle!

3. kuvassa Jitso vetää hanskaan ja karatella niskaan.

4. kuvassa Skeletor on travelleri. Se pysty suihkuttaa vettä (tai mitä vaan) kaikille janoisille travellereille.

5. kuvassa on NGV.

Liitteet

• mantenna.JPG
    mantenna.JPG
    97,3 KB · Katsottu: 575
  • skeletor.JPG
    skeletor.JPG
    133 KB · Katsottu: 364
  • jiujitsu.JPG
    jiujitsu.JPG
    107,5 KB · Katsottu: 363
  • fisto.JPG
    fisto.JPG
    110,9 KB · Katsottu: 354
  • monstroid.JPG
    monstroid.JPG
    97 KB · Katsottu: 458
Aijai kun tulee hyvät muistot noista, tyhmänä menin omat myymään joskus leikki-iän jälkeen vaikka voishan noilla vieläkin leikkiä. Mun oma suosikkini oli se vihree ja karvanen mosman tai joku vastaava. Noita kun viel jostain sais..huoh

Sit suosikkiporukkaan. No tuo edellisen sarjan NGV kuuluis tähän mut so not.

THE EVIL HORDE!!

1. esittäytyy Hordak. Ehoton suosikkihahmo. Most evil. Supreme evil. Sil on joku tosi evil amuletti kaulassa. Itse tehty.

2. kuvassa Leech. Kova imuttaan.

3. kuvassa Modulok. Se pysty vaihtaan pään ja jalan paikkaa. Aika näppärä jätkä.

4. kuvassa Multi Bot. Sama idea ku edellisellä. Vissiin kehittäjien ideat alko loppuun.

5. kuvassa Neutraali.

Liitteet

• grizzlor.JPG
    grizzlor.JPG
    87,7 KB · Katsottu: 347
  • whataa.JPG
    whataa.JPG
    104,7 KB · Katsottu: 331
  • modulok.JPG
    modulok.JPG
    140,6 KB · Katsottu: 311
  • leech.JPG
    leech.JPG
    90,6 KB · Katsottu: 304
  • hordak.JPG
    hordak.JPG
    97,7 KB · Katsottu: 352
1. Pimp my ride. LL Cool J ja Lexus.

2. Joku tyyppi jonka tehtävä oli aina hajota. Tän nimi tais olla Sumu ;)

3. Kuten voi huomata.

4. Ram-man tai jotain. En oo ihan varma tosta nimestä. Vähä erilainen äijä ku tol o FLÄSÄÄ!!!

5. Ram-man kaikessa komeudessaan.

Liitteet

• pomppu2.JPG
    pomppu2.JPG
    98,7 KB · Katsottu: 306
  • pomppu.JPG
    pomppu.JPG
    91,7 KB · Katsottu: 281
  • hajoo2.JPG
    hajoo2.JPG
    103,2 KB · Katsottu: 309
  • hajoo.JPG
    hajoo.JPG
    101,2 KB · Katsottu: 286
  • shark_attack.JPG
    shark_attack.JPG
    138,3 KB · Katsottu: 359
Huipputhreadi! :worship: Kiitos hyvistä nauruista!
Muistin että Hiimänit olis ollut jotenkin hienomman näkösiä.. Näyttää niin onnettoman surkeilta nuo miekkoset. Aika ilmeisesti kullannut muistoja..

Itselläni oli Hiimänejä joku 10, mutta isä oli lainannut niitä serkkupojalle ja ne jäivät sille tielleen. I'm a sad puppy.. :( Kaverilla oli lähes kaikki hemanukot (meillä oli pitkä kiista siitä ovatko ne hemanukkoja vai Hiimänejä). Sillä oli niitä hajoavia sotilaitakin vaikka kuinka monta..

Illalla voisin postata Turtles-armadastani kuvia :D

Edit. Mulla ja varmaan sadalla mun kaverilla (I wish) oli kaikilla tää Snout Spout:
two4.jpg

Ja Stinkor - pahojen vastine hyvien haisevalle vihreälle miehelle!
two8.jpg

GRIMLOCK RULES!!

Transformerit oli niin siistejä, mut niin kalliita :( Niitä mul ei pahemmin ollu. Mut Grimlock oli aiva kurko ja se multa löyty.

Liitteet

• Grimlock.JPG
    Grimlock.JPG
    32 KB · Katsottu: 291
  • Grimlock2.JPG
    Grimlock2.JPG
    31,7 KB · Katsottu: 305
LOOL.. mulla oli toi vihree imutushirviö. Painettiin selästä jotain nappia, nii se jäi roikkuu suustaan. Sit toi melkein robocoppi oli kans. Sen ylävartalo jotenkin pyöri muistaakseni ja se punanen läppä päässä meni ylösalas

En näämmä muistanu ottaa SCREEECHistä kuvia (lintu ekatusinakuvassa). Kaikki on ollu ihan ok kunnossa tähän päivään asti. Nyt säädin sen tipusen tonne linnan päälle niin siltä toinen jalka katkes.

Sit siinä oli myös se Hordak, joka ampu sirkkelin rinnasta ulos.

Tuli mielee et kotona jossain pitäs olla Star Wars leluja myös. Varmaanki jonki verran myös G.I Joe aka Action Force -figuureja.

Solid Necro, Ehottomasti Turtleseista kuvia!

Pitääki ens kerralla porukoilla kysyy, et onko vanhat lelut jossain jemmassa. Löytyy vaikka mitä hirviöö ja monsteria

Mulla on yhä jossain varastossa Heman, Skeletor ja muita en muistakaan? Turtleseja löytyy, mutta kaikkein eniten Batman-sarjaa (piirretty- ja leffaversiot).

Batmania itsessään löytyy meikäläiseltä monta eri versiota. Sitten tietty kaikki pääpahikset.

Batman on ihan ykkönen :rock: harmi etten kehdannut ostaa Batman Begins-hahmoja pari vuotta takaperin :(

joskus hiimäneillä tullu leikittyä...

jostain varaston perältä löytynee vieläkin:

HemanFlyingFistHeman.gif

Flying-Fists He-Man

HemanKingHiss.gif

King Hiss

HemanTungLashor.gif

Tung Lashor

ja jokunen muu :rock:

Ei mulla ollu tommosia. Sotaukkoja vaan niin perkeleesti :)

Muistan että kirjahylly muuttui pilvenpiirtäjäksi joka oli tietysti täynnä terroristejä tms. Die Hard tyyliin. Sitten hyvikset hyökkäs ekasta kerroksesta asti sinne ja lahtas kaikki.

Toinen vakio oli että hiekkalaatikko joka muuttui vitun isoksi linnoitukseksi jossa oli juoksuhautoja, torneja jms. Sitten hyvikset hyökkäs tankeilla ja aina hautautui elävältä kymmeniä urheita sotilaita :)

Legopalikoista (niistä isommista) sai myös tehtyä köyhänmiehen tankkeja jotka vielä singon osumasta räjähti kappaleiks ja tekivät lisää tuhoa :)

Mä olin jo pienenä sitä mieltä että nukeilla leikkiminen on tyttömäistä. :D

Mutta leikkisotilaita oli ja leikkitankki jonka tykillä noita ammuskeltiin kumoon. This is WWII !!
276813a~Toy-Soldier-Posters.jpg

Ai että, mahtava tredi :rock: Pentuna tuli omistettua lähes kaikki "hänmies" ukot, mut niitä linnoja en koskaan saanu. Aikoinaan kun leikit jäi vähemmälle ni möin suurimman osan pois ja ne mitkä jäi itselle oli ammuttava hajalle, silloin se nauratti :hyper: mukavasti kun osat lenteli ukoista ja antoi puoliautomaatin laulaa. Myöhemmin jäänyt harmittamaan kun tuli ukkelit hävitettyä, olisivat olleet keräily tavaraa nyt.

I have the power!!!

Entäs sitten kultaisella 80-luvulla Karate Kid-leffojen myötäjäisinä syntyneet muoviukot, eli taistelufiguurit, kuten komeasti nykyään sanotaan?

Hiaaa!

Itse en tosin oikein ehtinyt tuohon nousevan auringon junaan, masters-ukot ownasivat minullakin.

Käpylehmä. :rock:

Ei vain, Technics Legot oli oma suosikki. Minnekähän nekin on kadonnut..

koska Thundercats oli kans kova juttu kun oli pieni niin...
SwordOfOmens1a.jpg

tuollasen kanssa tuli riehuttua ympäri pihaa ja pusikoita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom