Reserviläisten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonppae
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nyt kun mainitset niin voipi olla että tiedän kuka oot :D

Jaahas..:D

Mistäspäin olet, laitahhan privaa tulemaan, niin vaihdetaan meset tai jtn..

Edit. Geisha kyllä ounailtiin nyt niin pahasti, ettei mitään järkee.. :D:hyvä::dance::rock::hyper:

Aika näköjään kultaa muistot. Intissä muistan olleeni joka päivä enemmän tai vähemmän vittuuntunut kiinniolon ja leirien määrästä, nyt muistelen silloin tällöin jopa pienellä kaiholla menneitä armeija-aikoja.

Tammikuussa kotiuduttiin Sodankylän sissikomppanista jääkärinä. Mielenpainuvimpia keissejä:

- 100km valamarssi. +30 lämmintä, täyspakkaus pyörän perässä. 45km asfalttia pitkin, 55km MÄKISTÄ sora/hiekkatietä.. Kuumako?
- Tulojuhla, 1 tai 2 viikolla. +30 helteessä 1,5h jäpittämistä. Porukkaa alkoi tippumaan siinä tunnin jälkeen :D
- Loppusodan hiihtomarssi. Aamulla 9 aikaa lähdettiin hiihtämään ja perillä oltiin klo 20 aikaan.. Rinkat selässä. Jouduttiin vielä taistelemaankin välillä kun spollet löysi.
- Loppusodan 3 viimeistä päivää. -30 pakkasta, nerokkaana olin varautunut enintään -15 pakkasiin. Voin sanoa että 2h vartioissa oli kylmä. Ensimmäinen kerta kun pelkäsin tosissaan että kädet joutuu amputoimaan.
- Taisteluleiri. 4 yön aikana 10,5h unta..
- Havumarssin olin komennuksella :D Kaikkien mielestä intin vittumaisin kokemus ja ilmeistä sen näki.

Onneksi vedettiin kunnialla läpi, ei kaduta.

Oldis ja geisha sama henkilö??

Niin, ajattelin sitä itsekkin, enemmän mietin, että mikä helvetin BOBIMUNKKI..:D

Oma inttiaika tuli lusittua aikalailla VMTL:ssä (n. 90 pvä), leiriaamuja kertyi kokonaiset 5, Tilkassa(sairaala) aikaa meni lähes tulkoon 30 päivää. Olin kohtuu hyvässä kunnossa mennessäni palvelukseen poislukien n. 2kk ennen sattunutta niskan välilevyn pullahdusta :). 6kk palveluksen jälkeen ja 15 kiloa kevyempänä kuntoutin itseäni noin 2 vuotta.

Paikallaan seisominen oli yhtä helvettiä, samoin kamojen kantaminen, niskaa vihloi aivan perkeleesti ja kaikki lomat ja iltavapaat sai ravata fysioterapiassa. Intin lääkärit toki suosittivat, että ottaisin pari vuotta lepoa kotona. Ja paskat sanoin, kerran tänne paskaläpeen on tultu niin toiste en tule ja varsinkaan vanhana äijänä kuuntelemaan kakaroiden huutamista.

Mukavimpia muistoja varmaankin ovat ne aamut, kun katsoin muiden lähtevän marssille tms. ja ajoin autokuskina portista ulos. Hain muijan kotoaan ja mentiin kämpille nussimaan. Tunnin pikasen jälkeen oli taas paluu arkeen eli postinajoa tai vastaavaa toimitusta kaupungilla. Pari-kolme kertaa viikossa piti mielen virkeänä, jos aikataulut antoivat periksi. Ihme etten kärynnyt, homman taisi pelastaa se ettei ollut torni logolla varustettu auto.

Leiriviikot olivat parasta aikaa kasarmilla, kun ei ketään ollut paikalla. Muutama satunnainen vemppaaja ja pari autokuskia. Heräiltiin, kun huvitti puuhattiin päivät mitä milloinkin. Yksi tai kaksi kapiaista paikalla ja nekin taisi vetää viinaa kaikki päivät, joten ei harmia.

Mukavaa tässä episodissa on lisäksi se ettei ikinä tarvitse pelätä kertausharjoituksiin kutsua mutta kyllä mä ryssää lähden lahtaamaan, jos tarve vaatii :D

"Elämäni hirveintä aikaa oli intti. Ei ole aikakaan kullannut muistoja, vaikka jo 4 vuotta on siitä kun piti siellä tuhlata aikaa. Se päivä meni täysin hukkaan."
Siis siinähän lukee että se PÄIVÄ meni täysin hukkaan? Valaiskaa, en ymmärtänyt ownaamista. Hänhän selvitti intin päivässä.

Voitko Geisha kommentoida jotenkin tätä, ihan sama miten!

Tässähän on kyseessä ihan sama kuin näiden "meillä oli -100c ja ammukset piti itse takoa luhalla!" juttujen kanssa! Aika kultaa muistot ja oma inttiaika oli aina pahinta. Jokunen vuosi sitten oli muistoissa se 1 päivä, nyt on ollut jo 6kk... Odottakaas vain kun Geisha kertoilee lapsenlapsilleen asioita. Silloin on pappa ollut 10 vuotta sotimassa, kotiutunut kenraalina ja ylennyt kertausten kanssa presidentiksi (evp.).

Minen ymmärrä! Miten tuli ownatuks? Mies ei ole missään sanonut olleensa tuota yhtä (1) päivää pidempään intissä. Ilmeisesti oli tuon yhden päivän, jolloin meni lekurille ja sai C:n paperit, ja pääsi pois. Eli oli intissä yhden päivän ja tuo päiväkin oli niin paska, että tuli sitä tänne ironisesti "muistelemaan".

Edit. jaahas en huomannut tuota aikaisempaa postia tänne, mulle mitch

Jahas täällä on muitaki jotka on ollu sisikomaniassa Sodiksessa ;)

Olitko samassa saapumiserässä jopa? Jos olit niin joukkuetta ja tuntomerkkejä peliin! :)

Edit: Helevetti! Säähän olet joukkuekaveri perkele! :D Tiedät varmaan kuka olen, "kuulitko kuulutuksen" :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom