Reputation points?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pomme
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Mun mielestä pitäisi näkyä pointsien laittajan nicki. Tää on muuten ihan "spedeilyä" niinkuin mulle laitettiin kommenttia. En tiedä kuka laittoi.

Joo, joku kait haluaa tänne sen Rap-osion eikä tykänny mun mielipiteestä. Kai.

Toimisi kun tietäisi perusteet, ei sillä että mua kiinnostaisi kuka sen on antanut mutta miksi, se olis se tiedonarvoinen juttu. Kai.

Weeel, anyway, ihan jees systeemi on.

No siis kyllähän näitten respektipojojen alkuperä olisi kiva tietää, pikkuisen tässä nimittäin saa hoomoilasena imeä peukaloa, kun ei tiedä keitä te ootte jotka haluaisitte levittää Hannipannin kanssa Hannipannin geeniperimää, ja kuka teistä haluaisi tulla Hannipannin luokse kylään puhalluslampun ja kahden crack-neekerin kanssa. :joulu5:

juu munkin mielestä palautteen antajan nikki näkyviin tai pois koko systeemi.

metalman sanoi:

Jep, ( ainakin vipeille ) nimet näkyviin.. Pitäishän tätä repu - systeemiä osata käyttää ilman kostamista, aikuisiahan tässä ollaan olevinamme :)

User reputation-systeemi näkyy ruokkivan yhä enemmän sitä järkyttävän haitallista vaikutusta, joka on mielestäni keskustelupalstojen syöpä. Mielenkiinto pitäisi siis muistaa edelleen ja vastedeskin kohdistaa 104 persentin voimalla siihen, mitä tuossa isossa suorakulmiossa seisoo eikä siihen, mitä tuolla pienemmässä lootassa vasemmalla lukee. Ai toimiiko se systeemi sitten? No, palautetta sillä on mukava antaa ja ottaa vastaan, mutta siis hei kattos ny vähä, Baaripallo topKybässä ja Kamppailulajien mode selkeästi takana. No, no pain, no gain. Haloo.

1) Kostokierteen puolesta on hyvä ettei nimimerkkiä näe, mutta toisaalta nyt kynnys antaa negatiivista palautetta on erittäin matala. Mieluummin herkästi plussia ja miinuksia ei ollenkaan, kuin miinuksia herkästi.

2) Minun mielestä yleiseltä puolelta ei pitäisi voida antaa reputationia. Perusteluksi se, että poliittisilla näkemyksillä tms. asioilla ei pitäisi olla mitään merkitystä voimailufoorumin kirjoittajan "respekti" pisteisiin.

3) Itselläni koko reputation järjestelmä nosti kynnystä ottaa mitään osaa mielipiteistä riippuvaisiin yleisen puolen keskusteluihin, koska aina joku on erimieltä, ja nyt kynnys antaa miinusta on niin matala=olen hiljaa.

Ja lopuksi uudistusehdotus.
Reputation nickit takaisin näkyviin, ja kitinä threadi jonne saa cut pastettaa kokemansa "väärät" negatiiviset reputationit. Voispahan vähän päätellä palautteen antajastakin jotain, jos sama henkilö jakaa pilvin pimein tyhjin/mielipide perustein negatiivisia palautteita!

Itellä tää reputeisson-järjestelmä on selkeesti nostanu väkevien kulutusta ja kynnys jättää se kolmen leijonan euroleka hyllyyn on perjantaisin aikas tosi silleen matala. Mut hilavitkutuksia ei mun mielestä pitäs edelleenkään tehä koska niillä ei pitäs olla merkitystä.

metalman sanoi:
Samaa mieltä. Nyt tämä on harvinaisen perseestä, kun ei tiedä, että kuka antaa palautetta. Ajaahan tämä asiansa silloinkin, jos annetaan vain pääsääntöisesti positiivista palautetta omasta mielestä hyville kirjoittajille. Edelleen näkee, kuka puhuu asiaa ja kuka välttämättä ei.

Jylli81 sanoi:
Nyt tämä on harvinaisen perseestä, kun ei tiedä, että kuka antaa palautetta.

Mitä hyötyä tuosta nickin näkymisestä voi loppujen lopuksi olla? Kirjoittaja ja kriitikko voivat olla yhtäaikaisesti väärässä ja oikeassa ja eri mieltä ja kaikkea siltä väliltä. IMO mikään muu kuin ns. bias joitakin kirjoittajia vastaan vain lisääntyy ja sehän nyt ei ole taas ollenkaan mukava asia.

Sumppari sanoi:
2) Minun mielestä yleiseltä puolelta ei pitäisi voida antaa reputationia. Perusteluksi se, että poliittisilla näkemyksillä tms. asioilla ei pitäisi olla mitään merkitystä voimailufoorumin kirjoittajan "respekti" pisteisiin.

Jospa se reilu sata pistettä tuo totuuden. Oujee. Pam.
:lol2:

Ensiksi täytyy sanoa että olen ilahtunut saamani palautteen määrästä ja lievästi yllättynyt siitä että se on ollut noin suureksi osaksi myönteistä, pidän itseäni kuitenkin suhteellisen aloittelevana saliharrastajana. Kaikki palaute on aina tervetullutta, niin negatiivinen kuin positiivinenkin. Negatiivisessa palautteessa häiritsee kuitenkin se ettei niissä yhdessäkään ole ollut minkäänlaista perustelua nimestä puhumattakaan. Palautteen antajan nimellä ei sinänsä ole väliä, mutta olisi mukava tietää mikä harjoittelussani tai ehdotuksissani on pielessä. Edes viestiketjussa itsessään ei välttämättä ole esitetty vastaväitettä tai kritiikkiä. Jokainen pakkislainen varmasti haluaa kehittyä ja korjata tekemiään virheitä.
Olettaisin että reputation-järjestelmä palvelee pääasiassa aloittelijoita sekä uusia ja satunnaisia käyttäjiä; he voivat helposti päätellä kuinka osaavana heille vastannutta palstalaista pidetään. Vakituisilla käyttäjillä taas on varmasti jokaisella oma arvoasteikkonsa ja mielikuvansa muista aktiivisista palstalaisista. Omat arvostukseni eroavat ainakin hieman yleisistä mikäli annetut pisteet kuvaavat sitä, toisaalta lista muokkautuu pidemmän aikavälin kuluessa erinäköiseksi. Nythän 10 pisteen saaminen tai menettäminen merkitsee suurta hyppäystä tai pudotusta, pidemmän ajan kuluttua erot suurenevat ja hyvät kirjoittajat erottuvat edukseen. Tilannetta voisi katsoa uudelleen vaikkapa vuoden loppupuolella.

Vaikka nyt vipit sitten näkisivätkin että kuka on antanut negatiivista, niin se ei pakosti meinaa, että negatiivisen antaja laittaa minkäänlaista kommenttia. Tästä seuraa hyvin hätäiseen negatiivisen antajan kyttääminen ja heti kun tulee paikka, lätkästään vastaavasti miinusta kostoksi

Valitettavasti te ette osaa käyttää tuota systeemiä oikein, joten nyt kukaan ei näe kuka antaa mitäkin palautetta, ellei sitten antaja halua laittaa nimeään siihen.

Jyllille skenaario. Saat jostain samasta tredistä 2 kertaa miinusta, toinen on anonyymi ja toisella lukee "nick", kumpikaan ei laita mitään perusteluja. Tonni vetoa, niin tuo nimen näkyminen vaikuttaa sinun jatkossa antamiisi pisteisiin.

Kun porukka näyttää ottavan näinkin vakavasti virtuaalikikkelinsä pituuden, niin tässäpä hieman aiemmista poikkeava ehdotus: Käyttäjille mahdollisuus valita reputation pointsien julkisuus itse. Palaute-funktio säilyy, mutta arvostelulle ja vertailulle herkät voisivat pitää repsit omana tietonaan. Kenenkään ei tarvitse itkeä miinuksista ja järjestelmää ei tarvitse poistaa. Ehkä paras sopuratkaisu?

Mike sanoi:
Jyllille skenaario. Saat jostain samasta tredistä 2 kertaa miinusta, toinen on anonyymi ja toisella lukee "nick", kumpikaan ei laita mitään perusteluja. Tonni vetoa, niin tuo nimen näkyminen vaikuttaa sinun jatkossa antamiisi pisteisiin.
Voi olla totta, mutta meinasinkin sitä, että laitettaisiin nuo kaikille näkyviin, myös ei-vipeille. Eihän sillä ole väliä, vaikka negatiivista reputationia ei pahemmin jaettaisikaan. Kyllähän asiallisille kirjoittajille silti kertyisi reputationia enemmän, kuin ei-niin-asiallisille.

Ja olen muistaakseni antanut tähän mennessä negatiivista reputationia vain kerran ja silloinkin mielestäni ihan aiheesta. Positiivista taas on tullut annettua paljon enemmän. Kyllä minä ainakin voin laittaa negatiivista reputationia todella typerästä postista, vaikka nickini näkyisikin siinä yhteydessä.

Eli kaikille vain näkyviin nuo reputationin antajat!

plag sanoi:
Kun porukka näyttää ottavan näinkin vakavasti virtuaalikikkelinsä pituuden, niin tässäpä hieman aiemmista poikkeava ehdotus: Käyttäjille mahdollisuus valita reputation pointsien julkisuus itse. Palaute-funktio säilyy, mutta arvostelulle ja vertailulle herkät voisivat pitää repsit omana tietonaan. Kenenkään ei tarvitse itkeä miinuksista ja järjestelmää ei tarvitse poistaa. Ehkä paras sopuratkaisu?

LOL...

Jokaisellahan on mahdollisuus laittaa nimensä siihen palautteensa perään...

tyyliin -----> Net Virgin

Olen sen itse aina niihin laittanut, ettei kenenkään tarvitse itkeä jälkeen päin ainakaan minun palautteestani...

On se jännä, kun ihmisten pitää piilotella siellä ruudun laidalla piilossa, jonkun palautteen vuoksi... Nimet vaan reilusti viesteihin.. :lol2:

Net Virgin sanoi:
LOL...
Kappas, en kirjoittanut kovin yksiselitteisesti, mutta tarkoitin nimenomaan noiden reputation pointsien näkymistä tuossa vasemmalla postien vieressä. Jos käyttäjät saisivat päättää sen julkisuudesta omalta kohdaltaan, niin jokainen voisi itse jättäytyä pissimiskilpailusta ulkopuolelle jos ei miellytä. Kuitenkin näillekin voisi antaa positiivista ja negatiivista palautetta vanhaan malliin, joten Miken "palautelaatikko"-idea toimisi edelleen.

Net Virgin sanoi:
tyyliin -----> Net Virgin
Joo ja samoin jokaisella on mahdollisuus myös laittaa jonkun toisen nimi sen palautteen perään, tyyliin -> Net Virgin. Milläs tarkistat tuliko palaute oikeasti siltä henkilöltä, jonka nicki palautteeseen on kirjoitettu, kun kerran ne oikeat nickit eivät nykyään siellä näy.

Itse en tosiaankaan ole noin tehnyt tai tekemässä jatkossakaan, mutta tuli vain mieleen, että tuo systeemi jättää nykyisellään mahdollisuuden kusetukselle ja väärinkäytölle.

mä laitan nimen tästedes aina, eikä mua välttämättä kiinnosta kuka mulle ja mitä laittaa

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom