Repesin eli hauskoja kuvia netistä!

SuBi sanoi:
Nii justiinsa! :jahas:
Tiedätkö semmoisen asian kuin huumori??
Minun mielestä kenenkään ei tarvitse tuollaisesta vetää palkokasvia hengitysteihin.

Koeta nyt ymmärtää, että noille kavereille on järjestetty jonkinlainen tutustumiskäynti varuskuntaan heidän iloksensa. Olisitko mennyt päin naamaa nauramaan, jos olisit sattunut inttiin samaan aikaan?

http://www.saunalahti.fi/kup/syndroma/down.htm

EDIT. Olen käynyt ala-astetta koulussa, jossa samassa rakennuksessa oli erityiskoulu kaiketi enimmäkeen juuri downlapsille. Pari naamaa tuossa kuvassa näyttävät tutuilta siltä ajalta. "Normaalit" lapset, kuten ilmeisesti sinä, huijasivat näitä mm. syömään roskia pihalta ja nakuilemaan koko idioottiringin nauraessa ympärillä. Voit mennä sinne ala-asteen pihalle kaltaisiesi kanssa naureskelemaan, jos siltä tuntuu.

Ehkä tossa kuvassa downit+inttipuvut+hassu teksti ovat yhteensä se mikä naurattaa eikä niinkään pelkästään noi vammaiset. Mun mielestä ainakin ihan lämminhenkistä huumoria... Johtuisko vielä omasta spolliudesta aikanaan :)

Mitä jos ne olisivat keski-ikäisiä ylipainoisia naisia inttipuvuissa - saisko nauraa?
Mitä jos ne olisivat 3-vuotiaita lapsia inttipuvuissa - saisiko nauraa?
Mitä jos ne olisivat koiria inttipuvuissa - saisiko nauraa?
Kaikista esimerkeistä olisi saanut varmasti hassun kuvan, mutta ainoastaan down-tapaukselle ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää nauraa... Miksi?

Taas yksi turha posti.

Ekimies sanoi:
Ehkä tossa kuvassa downit+inttipuvut+hassu teksti ovat yhteensä se mikä naurattaa eikä niinkään pelkästään noi vammaiset. Mun mielestä ainakin ihan lämminhenkistä huumoria... Johtuisko vielä omasta spolliudesta aikanaan :)

Mitä jos ne olisivat keski-ikäisiä ylipainoisia naisia inttipuvuissa - saisko nauraa?
Mitä jos ne olisivat 3-vuotiaita lapsia inttipuvuissa - saisiko nauraa?
Mitä jos ne olisivat koiria inttipuvuissa - saisiko nauraa?
Kaikista esimerkeistä olisi saanut varmasti hassun kuvan, mutta ainoastaan down-tapaukselle ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää nauraa... Miksi?

Taas yksi turha posti.
Saisi nauraa koska ne pystyy tekemään tilalleen jotain(paitsi koirat)....mutta downit ei voi tehdä itselleen mitään vaikka haluaisivatkin.

Rin sanoi:
Saisi nauraa koska ne pystyy tekemään tilalleen jotain(paitsi koirat)....mutta downit ei voi tehdä itselleen mitään vaikka haluaisivatkin.

Missä vaiheessa tässä threadissa joku on sanonut nauravansa juuri downin syndroomalle tai sitä sairastaville ihmiselle? Mun mielestä tuo kuva on hauska ja sympaattinen, mut se ei tarkoita sitä että mun mielestä downin syndroomassa olisi jotain hauskaa.

Haukifile sanoi:
Missä vaiheessa tässä threadissa joku on sanonut nauravansa juuri downin syndroomalle tai sitä sairastaville ihmiselle? Mun mielestä tuo kuva on hauska ja sympaattinen, mut se ei tarkoita sitä että mun mielestä downin syndroomassa olisi jotain hauskaa.
Jos sinusta otettaisiin joku kuva jossa naurettaisiin sinun"ongelmillesi"niin olisiko se sinun mielestäsi hauskaa ja sympaattista?Varsinkaan kun et itse pysty asialle mitään tekemään.....Ehkä voin olla väärässä...on vain niin läheinen asia.

Ihme jännittämistä yhdestä kuvaan liittyneestä kommentista. Älkää nyt hyvät ihmiset ottako mitään paineita siitä mille joku toinen nauraa, oli se sitten kuinka väärin tai ei. Kuitenkin tässä ei ollut kyse nauramisesta suoranaisesti noille retardeille tai sille, että he ovat vammaisia.

:offtopic: Okei, poistetaan tuo kuva, samoin kaikki muut kuvat, joissa esiintyy vammainen... tai tummaihoinen... tai lihava... tai laiha... tai kääpiö... tai eläin... tai nolo tilanne... Ymmärtäisin jos tästä samasta asiasta vaahdottaisiin kokoelmalle kehitysvammaisten ihmisten naamoja, joka ei enää olisikaan hauskaa, mutta tuossa kuvassa kuitenkin viitataan spolleihin, joista kovin moni muussa kompanjassa armeijaa käynyt henkilö ei välttämättä pidä. Ei en itsekään pitänyt spolleista, kohdalleni sattui useimmiten paskantärkeitä, tehtävissään liian innokkaita mulkkuja. Tunsin tosin myös muutaman ihan mukavan tyypin...

päk tu topik:
pic1260.gif

edit. hups, pilkkasin vanhaa japanilaista (vai onkohan tuo kiinalaista) kulttuuria, eikä nekään sille kulttuurilleen mitään voi...

Joona sanoi:
mutta tuossa kuvassa kuitenkin viitataan spolleihin, joista kovin moni muussa kompanjassa armeijaa käynyt henkilö ei välttämättä pidä.

Mutta nyt ollaankin pakkiksella missä kaikki ovat olleet spolleina, tai vähintäänkin aikovat spolleiksi. Ja jokainen täällä on ollut se komppanian kovin ja vahvin spolle!! prkl, ei pilkata niitä spolleja!!!

sori offtopic

Itseasiassa mä näin ton kuvan jo aikaisemmin, oliko Ruotuväki-lehdessä, ja ei se mua siinä naurattanut, herätti lähinnä sympatioita. Vasta tuo SPOL-auk -teksti lisättynä kuvaan nauratti... Äh, huumorin analysoiminen ei onnistu koskaan. Antaa olla.

Rin sanoi:
Jos sinusta otettaisiin joku kuva jossa naurettaisiin sinun"ongelmillesi"niin olisiko se sinun mielestäsi hauskaa ja sympaattista?Varsinkaan kun et itse pysty asialle mitään tekemään.....Ehkä voin olla väärässä...on vain niin läheinen asia.
Mikä pirun "ongelma"?

Kuvassa nauratti näiden downien sotilaspuvut ja -tervehdys. Kukaan ei ole käskenyt esittää sotilasta jota nämä varmaan itsekin huumorimielellä tekivät.

Olen aivan varma että nämä kaverit itsekin naureskelivat perheidensä kanssa myöhemmin tätä kuvaa, eivätkä murjottaneet kuten jotkut paskanjäykät täällä palstalla.

nigster sanoi:
Ihme jännittämistä yhdestä kuvaan liittyneestä kommentista. Älkää nyt hyvät ihmiset ottako mitään paineita siitä mille joku toinen nauraa, oli se sitten kuinka väärin tai ei. Kuitenkin tässä ei ollut kyse nauramisesta suoranaisesti noille retardeille tai sille, että he ovat vammaisia.

Samaa mieltä ja ja tottahan toki tuolle kuvalle saa nauraa röhöttää. Mitäs pahaa siinä on? Ihme mussutusta. Jokaisella jolla on omia inttimuistoja varmasti nauraa jollekkin muistolle (tai puheelle) siitä paikasta. Tyyliin mikään ei ole tyhmempi kuin tykkimies yms. Tuskimpa nuo kuvan ihmiset ovat loukkaantuneet yhtään.

Offina laitan ihmerumpujen kuvan:
terribozzio.jpg

Luulisi että on itsestään selvää mikä tuossa "SPOL AUK"-kuvassa on hyvän maun vastaista. Ei se, että nauretaan spolleille. Ei se, että kehitysvammaiset tekevät armeijatervehdystä huumorimielellä. Mutta se, että käytetään kehitysvammaisten kuvaa spolleille ilkkumiseen, viittaa ajatukseen että kehitysvammaisuus on jotenkin häpeällistä tai väärää. Muutenhan tuossa ei kai olisi mitään "hauskaa". Tuskin voi millään "huumoria-se-vaan-on" argumenteilla kumota sitä, että tuo ajatus on tod. epäkypsä.

Tosin ihan sama mulle, en vetänyt hernaria nokkaan kuvasta. Mutta kokeilkaapa näyttää tuo kuva vaikka joillekin kehitysvammaisten vanhemmille. Tuskin nauravat.

Arvid sanoi:
Luulisi että on itsestään selvää mikä tuossa "SPOL AUK"-kuvassa on hyvän maun vastaista. Ei se, että nauretaan spolleille. Ei se, että kehitysvammaiset tekevät armeijatervehdystä huumorimielellä. Mutta se, että käytetään kehitysvammaisten kuvaa spolleille ilkkumiseen, viittaa ajatukseen että kehitysvammaisuus on jotenkin häpeällistä tai väärää. Muutenhan tuossa ei kai olisi mitään "hauskaa". Tuskin voi millään "huumoria-se-vaan-on" argumenteilla kumota sitä, että tuo ajatus on tod. epäkypsä.

Tosin ihan sama mulle, en vetänyt hernaria nokkaan kuvasta. Mutta kokeilkaapa näyttää tuo kuva vaikka joillekin kehitysvammaisten vanhemmille. Tuskin nauravat.
Niin. Millekkään ei saa nauraa. Valitettavasti. Ei ulkomaalaisille, juutalaisille, läskeille, bodareille, laihoille, kristityille, mustille jne. Suurin osa huumorista loukkaa jotain.

Eikös tossa Aitolehden tatuoinnissa ole oikeastikin sana "mill" ja tuulimylly jonka vieressä menee tie? Mikähän ihme idea tuo taas on?
Tuo ämmä on kyllä tyhmempi kuin meikäläisen vasemman jalan saapas...
:rolleyes:

lepex sanoi:
Eikös tossa Aitolehden tatuoinnissa ole oikeastikin sana "mill" ja tuulimylly jonka vieressä menee tie? Mikähän ihme idea tuo taas on?
Tuo ämmä on kyllä tyhmempi kuin meikäläisen vasemman jalan saapas...
:rolleyes:
Siis mä käsitin niin, että tuo on muokattu kuva, johon jotkut ovat pilkallaan tehneet ton tuulimyllyn.

Back
Ylös Bottom