Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Entä mitä on liimapuu? Erässä mielestäni helsingin makeimman sisustuksen omaavassa liikkeessä on "valkoiset liimapuulattiat".

Tuli mieleen "tuppeen sahattu" tästä kysymyksestä.

Entä mitä on liimapuu? Erässä mielestäni helsingin makeimman sisustuksen omaavassa liikkeessä on "valkoiset liimapuulattiat".

Tuli mieleen "tuppeen sahattu" tästä kysymyksestä.

liimapuuhan on soiroista yhteen liimattua tavaraa, liimapuulattia kuulostaa taasen jo melko ihmeelliseltä...

tuppeensahatulla puulla taasen tarkotetaan että esim tukkeja ei sahata kanttisiksi (elikkä siis semmoseksi mitä kaupasta saa) vaan ne sahataan vain kahdelta sivulta, elikkä vaikka 2" vahvaa ja leveys on sitte puun mukaa ja "metsää" jätetään kahdelle sivulle...

No nyt hallitus sitten saikin päähänsä, että sauvaparkettia ei revittäisikään vaan fiksataan :D Eli mitäs noin niinkun suurinpiirtein kustantaisi hionta + lakkaus (vai miten käsitellään?). Parkettia on öbaut 55-60 neliötä. Entä tekeekö tuollaisen projektin ite?

No nyt hallitus sitten saikin päähänsä, että sauvaparkettia ei revittäisikään vaan fiksataan :D Eli mitäs noin niinkun suurinpiirtein kustantaisi hionta + lakkaus (vai miten käsitellään?). Parkettia on öbaut 55-60 neliötä.

about saman verran ku että laittas laminaatin sinne...

Oulussa olisi maksanut pauttiarallaa sen 20euroa neliö. Tässä tai sisustusthreadissa tuota oli käsitelty jo jonkin verran. Joku oli sitä mileltä, että helppo tehdä ite, olen eri mieltä, koska joutuisit jokatapauksessa lainaamaan/vuokraamaan tarvikkeet ja sen lakan levitys tasaisesti ei ole ihan niin helppoa kuin luulis. Ja pölyää sen verran, että siivouksessakin kestää tovin kun pelkkä kevyt imurointi ei riitä.

Sauvaparketin hionta ja lakkaus on ammattimiehen hommaa. Itse tilattiin ammattimies tekemään työ ja hinnaksi sovittiin 25 e neliö. 19 e olisi ollut tavllisella lakalla mutta otettiin valkolakalla, jotta tammiparketista tulisi vaaleampisävyinen ja pysyisi sellaisena myös ajan saatossa.

Ensimmäisellä kerralla hionta oli järkyttävän huonotasoista ja lakkauskin vähän niin ja näin. Tämä pitkän linjan ammattimies oli ottanut jonkun nuoren pojan tekemään se ja lattia kaamean näköinen. No saimme uusiksi tietysti koko työn mutta seuraavallakaan kerralla emme olleet tyytyväisiä työhön. Olimme sopineet että irtonaiset palat liimataan lattiaan kiinni kun niitä yleensä on irronnut ajan saatossa. No lattiassa n. 15 palaa irtonaisena ja vastuu niistä kuulemma meillä. Ei muuta kun tavaran tarkastaja paikalle ja nyt asia riitautetttuna. Tarkastuslausunnossa lukee, että sovittu myös liimaus ja se on urakoitsijan vastuulla. Nyt odotellaan tuleeko se urakoitsija liimaamaan sen vai antaako kunnon hinnan alennuksen. Olisimme mielellään maksanut sen 25 e neliö mutta lattia irtoilee joka paikasta ja eihän sellasesta lattiasta täyttä hintaa voi maksaa.

Eli kun tilaatte työn niin pyytäkää kirjallisena mitä sovitte työstä ja ehdottomasti se mukaan, että irtopalaset liimataan. Valkolakattuna tammiparketti on todella hieno ja jos ei irtopaloja olisi olis latti mielestämmä aivan täydellinen. Laminaattia mekin ollaan aiemmin laitettu mutta kyllä puu on jalalle paljon mukavamman tuntuista ja ei kolise kuten laminaatti. Ehdottomasti parketti hiontaan mutta laadusta kannattaa maksaa ja urakoitsija sen mukaan. Kaikenmaailman kusettajia on niin paljon liikenteessä, että tarkkana kannattaa olla.

Sauvaparketin hionta ja lakkaus on ammattimiehen hommaa. Itse tilattiin ammattimies tekemään työ ja hinnaksi sovittiin 25 e neliö. 19 e olisi ollut tavllisella lakalla mutta otettiin valkolakalla, jotta tammiparketista tulisi vaaleampisävyinen ja pysyisi sellaisena myös ajan saatossa.

Ensimmäisellä kerralla hionta oli järkyttävän huonotasoista ja lakkauskin vähän niin ja näin. Tämä pitkän linjan ammattimies oli ottanut jonkun nuoren pojan tekemään se ja lattia kaamean näköinen. No saimme uusiksi tietysti koko työn mutta seuraavallakaan kerralla emme olleet tyytyväisiä työhön. Olimme sopineet että irtonaiset palat liimataan lattiaan kiinni kun niitä yleensä on irronnut ajan saatossa. No lattiassa n. 15 palaa irtonaisena ja vastuu niistä kuulemma meillä. Ei muuta kun tavaran tarkastaja paikalle ja nyt asia riitautetttuna. Tarkastuslausunnossa lukee, että sovittu myös liimaus ja se on urakoitsijan vastuulla. Nyt odotellaan tuleeko se urakoitsija liimaamaan sen vai antaako kunnon hinnan alennuksen. Olisimme mielellään maksanut sen 25 e neliö mutta lattia irtoilee joka paikasta ja eihän sellasesta lattiasta täyttä hintaa voi maksaa.

Eli kun tilaatte työn niin pyytäkää kirjallisena mitä sovitte työstä ja ehdottomasti se mukaan, että irtopalaset liimataan. Valkolakattuna tammiparketti on todella hieno ja jos ei irtopaloja olisi olis latti mielestämmä aivan täydellinen. Laminaattia mekin ollaan aiemmin laitettu mutta kyllä puu on jalalle paljon mukavamman tuntuista ja ei kolise kuten laminaatti. Ehdottomasti parketti hiontaan mutta laadusta kannattaa maksaa ja urakoitsija sen mukaan. Kaikenmaailman kusettajia on niin paljon liikenteessä, että tarkkana kannattaa olla.

Vähän turhan pitkä lainaus, mutta miten paljon aikaa tohon joutuu varamaan? Lähinnä ilman noita jatkosotkuja olettaen, että homma menee putkeen. Uuteen kämppään harkinnassa hiominen, ennen kaluston sisäänroudaamista. (Johon Pulla muuten saa osallistua, tai se on ihan :david:)

Pulallle: ammattimies tekee sen n. 40e/m2. Jos silti menee vituiks niin joudutte maksamaan n. saman verran että saatte uudet tilalle.
Toki joku Igor tekee sen 20e/m2 mutta laatu on sitten sitä mitä on eikä kannata kotitalousvähennyksiä odotella.

Vittuun vaan sauvaparketit. Onhan ne aivan vitun rumia 80-luvun hirvityksiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikö halvin ole paras :wtf:

Aika kovaa hajontaa noissa tarjouksissa. Kylpyhuone 6m2 toinen tekee sen 1600€ ja toinen 7000€ + tarvikkeet :eek:

Vähän turhan pitkä lainaus, mutta miten paljon aikaa tohon joutuu varamaan? Lähinnä ilman noita jatkosotkuja olettaen, että homma menee putkeen. Uuteen kämppään harkinnassa hiominen, ennen kaluston sisäänroudaamista. (Johon Pulla muuten saa osallistua, tai se on ihan :david:)

kolme päivää jos kaikki menee putkeen. Itsekin olen vannonut (huppen tyyliin) laminaattien puolesta mutta kyllä valkolakattu mosaiikki on helvetin hieno ja arvokkaan näköinen. ei sellasta peruslakkausta joka kellastuu ajan myötä kannata kyllä laittaa. jalalle puu on aivan eri luokkaa kun muovilaminaatti.

Kyllä vaan kahdessa parkettiasunnossa asuneena sanoisin, että en ikinä laita laminaattia enää mihinkään. Keittiöön korkkia ja parkettia muualle.

Pulla, löytyykö asunnosta lattialämmitys? Lattiaan liimattu mosaiikkiparketti saattaapi olla rivarissa aika kylmä ilman sitä, joten siihen kannattaa varautua jos sen haluaa säilyttää. Rivareissa ja omakotitaloissa tuo lattialämmitys on kyllä muutenkin aika must mukavuustekijä, sille kannalle tässä väkisinkin tulee kun se tuli laitettua ainoastaan laatoituksen alle.

Joo olin muuten laittamassa viestiä, että mulla on just sillon menoa, kuten myös sun muuttopäivänä on yks palaveri.

Jostain syystä mä en oikein tästä lattia-asiasta saa sellasta materiaalikysymystä. Oon junnuna asunut parkettilattiaisess talossa 10 vuotta ja yhtä kiva se oli tuntumaltaan omasta mielestäni kuin nämä seuraavat 10 vuotta mitä on tullut laminaattilattioilla tallusteltua. Lähinnä se ulkonäkö nyt ratkaisee ja tietty hinta kun tässä ei koko omaisuutta ole tarkoitus survoa remonttiin (juu ja tiedän senkin että köyhän ei kannata paskaa ostaa :)). Jotenkin olen nyt kääntymässä tuon parketin hiontaan mutta täytyy käydä vielä fiilistelelmässä, nuuhkimassa sitä ja makaamassa sillä alasti kun ensi viikolla pääsee muuttamaan.

Emmah sanoi:
Pulla, löytyykö asunnosta lattialämmitys? Lattiaan liimattu mosaiikkiparketti saattaapi olla rivarissa aika kylmä ilman sitä, joten siihen kannattaa varautua jos sen haluaa säilyttää. Rivareissa ja omakotitaloissa tuo lattialämmitys on kyllä muutenkin aika must mukavuustekijä, sille kannalle tässä väkisinkin tulee kun se tuli laitettua ainoastaan laatoituksen alle.
Ei ole lämmitystä ei. Mikäs lattia teillä olikaan sen laatoitusen lisäksi?

Ei ole lämmitystä ei. Mikäs lattia teillä olikaan sen laatoitusen lisäksi?
Laminaattia löytyy. Revittiin juurikin sellainen mosaiikkiparketti pois. Itse olin aluksi säästämisen ja hiomisen kannalla, mutta ihan hyvä että lähti kokonaan pois, sen verran oli keittiössä kosteita ja homeisia kohtia tiskialtaan ja jääkaappien alla. Osa naapureista on kertonut noitten alkuperäisten lattioiden olevan aika viileitä ja sen kyllä uskon, kun tää laminaattikaan ei mikään kovin miellyttävä jalalle talvisin ole, vaikka tonne alle vähän eristystä pistettiinkin. Olkkariinkin jouduttiin matto ostaan, muualla koitetaan vielä pärjätä ilman. Saneerauskohteissa tää laminaatti vielä menee, mutta uutta tehdessä haluan kyllä jatkossa parkettia.

Laminaattia löytyy. Revittiin juurikin sellainen mosaiikkiparketti pois. Itse olin aluksi säästämisen ja hiomisen kannalla, mutta ihan hyvä että lähti kokonaan pois, sen verran oli keittiössä kosteita ja homeisia kohtia tiskialtaan ja jääkaappien alla. Osa naapureista on kertonut noitten alkuperäisten lattioiden olevan aika viileitä ja sen kyllä uskon, kun tää laminaattikaan ei mikään kovin miellyttävä jalalle talvisin ole, vaikka tonne alle vähän eristystä pistettiinkin. Olkkariinkin jouduttiin matto ostaan, muualla koitetaan vielä pärjätä ilman. Saneerauskohteissa tää laminaatti vielä menee, mutta uutta tehdessä haluan kyllä jatkossa parkettia.

Ei juma. Mä oon nyt sitten kyllä päättänyt hioo ja lakata tuon nykyisen parketin enkä vaihda enää mielipidettä vaikka mikä olisi! Täytyy vähän kysellä tutun tutun tuttuja miten tuon tekisi kaikkein kustannustehokkaimmin. Vois koittaa hioa ja lakata ite ensin. Ja pyytää sitten seuraavalla viikolla ammattilainen tekemään se kunnolla.

Keittiön kaapistot menevät myös kokonaan uusiksi niin saas nähdä millaista ylläripylläriä sieltä alta löytyy. Jos keittiön osalta parketti menee uusiksi niin paukutetaan sitten se sieltä irti ja laitetaan lattialämmitys ja kaakelit.

Ei juma. Mä oon nyt sitten kyllä päättänyt hioo ja lakata tuon nykyisen parketin enkä vaihda enää mielipidettä vaikka mikä olisi! Täytyy vähän kysellä tutun tutun tuttuja miten tuon tekisi kaikkein kustannustehokkaimmin. Vois koittaa hioa ja lakata ite ensin. Ja pyytää sitten seuraavalla viikolla ammattilainen tekemään se kunnolla.

Keittiön kaapistot menevät myös kokonaan uusiksi niin saas nähdä millaista ylläripylläriä sieltä alta löytyy. Jos keittiön osalta parketti menee uusiksi niin paukutetaan sitten se sieltä irti ja laitetaan lattialämmitys ja kaakelit.

Tuota mosaiikkiparkettia pystyy helposti itsekin lisäilemään/vaihtamaan. Eli jos kaappien alta ei löydykään parkettia tai se on mennyt huonoksi, niin uutta vaan tilalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom