Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Löytyi sitten sängyn alla olevasta nurkasta kosteutta + hometta (?). Tuolla huoneessa ei todennäköisesti kannata nukkua, voiko tuo olla pahastikin terveydelle haitallista? Nenän ja silmien kanssa on lähiaikoina ollut vähän ongelmia, voiko johtua tuosta? Tapetti ja lattiamatto on lähteny kuplimaan tuosta nurkasta. Tuo huone on rakennettu jälkeenpäin talon päätyyn.

Linkki kuvaan: http://www.aijaa.com/v.php?i=5487231.jpg

Jaahas, kiuas sanoi sopimuksena irti toisella löylykerralla! :D Saunaremontti tarkoitus tehdä jahka tästä ensimmäisen remonttikierroksen konkurssista selviää mutta kiuas tuleekin nyt sitten etuajassa. Tällänen kiinnostaisi. Sauna tosin on hieman puhelinkoppia isompi (4,5m^3), joten pienemmälläkin kiukaalla selviäisi. En ole niinkään merkkiuskollinen, kunhan ei näyttäisi perseeltä. Tuosta pylväsmallista ei kevyempää versiota näytä löytyvän. Onko ehdotuksia?

Meillä on naapurin kanssa makuuhuoneet vastakkain ja naapurin kuorsaus kuuluu meiän makkariin. Vuoden sisällä ollaan tapetoimassa seiniä ym, joten onko iso/kallis homma laittaa jotain vaimennusta?

Ei mua toi kuorsaus kauheesti haittaa, mutta kun ei tiiä että kuinka hyvin makuuhuoneen muut äänet menevät seinän läpi.

Jaahas, kiuas sanoi sopimuksena irti toisella löylykerralla! :D Saunaremontti tarkoitus tehdä jahka tästä ensimmäisen remonttikierroksen konkurssista selviää mutta kiuas tuleekin nyt sitten etuajassa. Tällänen kiinnostaisi. Sauna tosin on hieman puhelinkoppia isompi (4,5m^3), joten pienemmälläkin kiukaalla selviäisi. En ole niinkään merkkiuskollinen, kunhan ei näyttäisi perseeltä. Tuosta pylväsmallista ei kevyempää versiota näytä löytyvän. Onko ehdotuksia?

Mondexilta löytyy vuolukivikiukaita monen eri mallista,seinälle asennettavia. Niistä löytyy pieneenkin saunaan sopivia. Mondex Total-sarja taas on tuollaista samantyylistä kivikoria kuin tuo Harvia.

Aijaij kuulkaa kun nyt on ostettu Muroleen käpykylästä mökki. 300neliöinen vanha pankki. Kaikki menee uusiksi pihasta kattoon asti. On pari takkaa ja iso sauna ja terassia yms. Pitääpä postailla kuvia tänne niin näätte ku lopulta pihalla komeilee paljut ja sisällä porealtaat ;)

Aijaij kuulkaa kun nyt on ostettu Muroleen käpykylästä mökki. 300neliöinen vanha pankki. Kaikki menee uusiksi pihasta kattoon asti. On pari takkaa ja iso sauna ja terassia yms. Pitääpä postailla kuvia tänne niin näätte ku lopulta pihalla komeilee paljut ja sisällä porealtaat ;)

Wautsi!

Onko tuo joku vanha puutalo, vai joku modernimpi kivirakennus? Jos joku 70-luvun betonielementtirakennus, niin kai teet siitä loftin?

Pulallle: ammattimies tekee sen n. 40e/m2. Jos silti menee vituiks niin joudutte maksamaan n. saman verran että saatte uudet tilalle.
Toki joku Igor tekee sen 20e/m2 mutta laatu on sitten sitä mitä on eikä kannata kotitalousvähennyksiä odotella.

Vittuun vaan sauvaparketit. Onhan ne aivan vitun rumia 80-luvun hirvityksiä.

No ei nyt sitten päädytty heittään vittuun sitä vaan hionta + valkolakkaus. 16e/neliö olisi ottanut tavallisella lakalla, 20e/neliö tuolla värityksellä. Ainakaan itse en parin päivän tarkastelulla löytänyt työn jäljestä moitittavaa. Remppamies sanoi, että parketti on tehty alunperin sellaiselle perunapeltopohjalle, että ei olisi missään nimessä saanut tehdä.

lattia.jpg

PS. veskipaperirulla läppärin vieressä ei ole siellä SIKSI.

No ei nyt sitten päädytty heittään vittuun sitä vaan hionta + valkolakkaus. 16e/neliö olisi ottanut tavallisella lakalla, 20e/neliö tuolla värityksellä. Ainakaan itse en parin päivän tarkastelulla löytänyt työn jäljestä moitittavaa. Remppamies sanoi, että parketti on tehty alunperin sellaiselle perunapeltopohjalle, että ei olisi missään nimessä saanut tehdä.

Saisko paremman kuvan lähempää, ei näytä tuossa ainakaan lainkaan hullummalta.
Mikäs firma tuon teki?

lattia.jpg

Mutta mä tiedän, että on.

Joo, laitas vielä sen firman nimi tänne pällisteltäväksi. Mullakin vois olla tarvetta.

Saisko paremman kuvan lähempää, ei näytä tuossa ainakaan lainkaan hullummalta.
Mikäs firma tuon teki?

Hitto kun kamera lähti justiinsa kuukauden reissulle ulkomaille, katon jos vaimon luurilla saisi parempaa kuvaa.

Remontin teki Parketti Eemeli :D http://www.parketti-eemeli.fi/. Tavallisella lakalla olisi koko homma hoitunut päivässä, valkolakalla meni 2pv. Ekan päivän iltana sai käydä tarkistamassa onko väri hyvä ja jos ei niin lisää väriä olisi lisätty sitten lakan joukkoon.

Tosin sillä varauksella tässä vielä mennään, että laskua ei vielä ole tullut, toivottavasti siellä ei esiinny ylläreitä, ei tosin pitäisi. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
WC:n pytty alkoi pitämään vetämisen jälkeen lorinaa (siis jatkuvaa , ei sitä normaalia) ja fiksuna hoidin taloyhtiön kautta äijän katsomaan mikä mättää. No sadanosasekunnin perehtymisen jälkeen kuulemma "yläkeskoservoturbiini" tai vittumikälie falskaa ja "varaosia ei tietenkään saa". Voiko jumalauta olla näin ettei 2 vuoden vanhaan pönttöön saa jotai kiinalaista 20 centin varaosaa? Kuinka perkeleen paljon ne k-raudan paskikset voi muka muuttua parissa vuodessa?

Vahvasti epäilen että tässä apinaa koijataan. Mutta miksi, oi miksi?????

Jos se on IDO, niin taatusti saa varaosia. Arvelisin, että Gustavsberg ja muut "isot" merkit pitävät samankaltaista linjaa. No name-pöntöistä ei sitten voikaan sanoa yhtään mitään.

Ainoa syy miksi siihen ei löydy varaosaa on se että sulla oli pöntössä korkkikakka eikä huoltomies siksi halua palata pöntölle vaihtamaan tiivistettä :D

Sen verta urpo olen näissä keittiöremonttihommissa, että huomasin vasta äsken notta ei tule liesituuletin ollenkaan vaan pelkkä säädinkupu vai mikä lieneekään nimeltään.

Liesituulettimia löytyy ihan hienoja hintaluokassa 250-350e. Säädinkuvut samassa hintaluokassa ovat pääsääntöisesti vähän hevetin hienoja :D

vallox_ptx_kupu_0505_310.jpg

http://www.talotarvike.com/kauppa/product_details.php?p=988

Hienommat on sitten tyyriitä

meptek_intelle.jpg

http://www.talotarvike.com/kauppa/product_details.php?p=1197

Onpas kallis tuo valkoinen kupu. Mulla taisi olla tommonen mut heitin rempassa kaatopaikalle. . Itellä on Sawon suunnilleen tämmönen malli http://www.gigantti.fi/product/kodin...-liesituuletin mutta rosterisena ja ei muistaakseni maksanut kuin n.150€.

WC:n pytty alkoi pitämään vetämisen jälkeen lorinaa (siis jatkuvaa , ei sitä normaalia) ja fiksuna hoidin taloyhtiön kautta äijän katsomaan mikä mättää. No sadanosasekunnin perehtymisen jälkeen kuulemma "yläkeskoservoturbiini" tai vittumikälie falskaa ja "varaosia ei tietenkään saa". Voiko jumalauta olla näin ettei 2 vuoden vanhaan pönttöön saa jotai kiinalaista 20 centin varaosaa? Kuinka perkeleen paljon ne k-raudan paskikset voi muka muuttua parissa vuodessa?

Vahvasti epäilen että tässä apinaa koijataan. Mutta miksi, oi miksi?????

Apinaa koijataan, kun huijataan se apina ostamaan satasen pönttö kolmensadan pöntön sijaan.

Onpas kallis tuo valkoinen kupu. Mulla taisi olla tommonen mut heitin rempassa kaatopaikalle. . Itellä on Sawon suunnilleen tämmönen malli http://www.gigantti.fi/product/kodin...-liesituuletin mutta rosterisena ja ei muistaakseni maksanut kuin n.150€.

Joo siis tuota itse en ymmärrä näistä ilmastointihommista mitään mutta ymmärtääkseni tohon meidän ilmastointiratkaisuun ei liesituuletinta voi laittaa (mikä tässä vituttaakin) vaan tuollainen säädinkupu kun se moottorin makaa tuolla katolla jossain.

Meillä on naapurin kanssa makuuhuoneet vastakkain ja naapurin kuorsaus kuuluu meiän makkariin. Vuoden sisällä ollaan tapetoimassa seiniä ym, joten onko iso/kallis homma laittaa jotain vaimennusta?

Ei mua toi kuorsaus kauheesti haittaa, mutta kun ei tiiä että kuinka hyvin makuuhuoneen muut äänet menevät seinän läpi.

0,5 mm pelti limittäin vanhan cyprocin päälle&pintaan toinen cyproc.on tyypiltään raskas seinä tjs.ideana kai että pelti ei huokoisena materiaalina pitää ääntä hyvin.

edit:olen itse ollut väsäämässä moisia.tosin toimistorakennukseen mutta nimenomaan äänieristyksen takia!

0,5 mm pelti limittäin vanhan cyprocin päälle&pintaan toinen cyproc.on tyypiltään raskas seinä tjs.ideana kai että pelti ei huokoisena materiaalina pitää ääntä hyvin.

edit:olen itse ollut väsäämässä moisia.tosin toimistorakennukseen mutta nimenomaan äänieristyksen takia!

Pelti on hyvä massaltaan, tiedä sitten paljonko tuo materiaalin huokoisuus vaikuttaa. En itse tälläisiä paljoa rakentele. Varaudu urakkaan isolla määrällä akryylimassaa, tee rakenteesta tiivis, pellit tietysti limittäin ja ei haittaa jos käytät vaikka paksumpaakin peltiä, muista vain, että massastakin on hyötyä. Pelti toimii aivan loistavana kovana kerroksena. Tekisin itse kuitenkin rakenteesta tiiviin saumaamalla kaiken akryylimassalla, pellit limittäin / lyijyteipillä peitettynä ja rakenteena gyproc villa pelti villa gyproc, jos mahdollista. Ei pitäisi ihan kamalasti ääniä kuulua läpi, vaikkei itse seinän paksuus paljoa kasvaisi.

Suositut

Back
Ylös Bottom