Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
- tarkoitus olisi maalata katto kokonaisuudessaan valkoiseksi. Mitenkähän mahtaa olla maalin tarttumisen suhteen kun jonkinlainen lakka siinä näyttäisi olevan jo päällä?
Otepohja alle ja sitten pintamaali, pitäisi onnistua ilman isompia hiomisia. Tikkurilan sivuilta löytyy hyvät työohjeet vanhan paneelin käsittelyyn, jos nyt ette sitten päädy Hupen ehdotuksen mukaan nitomaan MDF-paneelia päälle. Itsellä tulee osittainen alaslasku kämppään, harkitsin pitkään noita MDF-paneeleita ja lopulta hylkäsin ne. Jotenkin ovat muovisen oloiset, mulle saa nyt muovinen lattia (= laminaatti) riittää ja otin kattoon ehtaa oksatonta puupaneelia jonka tuunaan puolipeittävällä vahalla valkoiseksi.

Meinaakos Huppe laittaa vesikiertoisen lattialämmityksen koko taloon?
Miksei?

Jotenkin ovat muovisen oloiset, mulle saa nyt muovinen lattia (= laminaatti) riittää ja otin kattoon ehtaa oksatonta puupaneelia jonka tuunaan puolipeittävällä vahalla valkoiseksi.
Kauhea duuni vahata noita itse. Olikohan Liperin Höyläämö joka möi (hyvälaatuista) valkovahattua päätypontattua paneelia about euron per metri hintaan. Eli 10e/m2 karkeasti.
main.site

http://www.liperin.fi

Kauhea duuni vahata noita itse. Olikohan Liperin Höyläämö joka möi (hyvälaatuista) valkovahattua päätypontattua paneelia about euron per metri hintaan. Eli 10e/m2 karkeasti.
main.site

http://www.liperin.fi
No tämä menee ehkä jo vähän sisustustredin puolelle, mutta kun tiesin tarkkaan mitä halusin profiilin ja värin osalta niin ostin sitten pitkin hampain vähän tyyriimpää. Mutta isosta pinta-alasta ei ole kyse, joten ei tuo itse sävyttäminenkään niin kohtuuton homma ole ja saa mieleisensä.

Kunhan ei kerrostalossa liitä sitä hormiin jolloin se sekottaisi talon ilmankierrot.

Onko liesituulettimen valinnassa otettava jotain teknistä huomioon? Muistan jonkun puhuneen notta liian tehokas saattaisi puskea nakkisopan höyryt naapurihuoneistoon jne.

Eli onko esim. tässä jotain perseestä? http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30142381
Juttua aiheesta, myös TM-testi noista. Erojahan noissa on valtavasti.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2552132&postcount=1

Teholla ei ole merkitystä naapurien höyryihin, talon ilmanvaihtojärjestelmällä on ja siihen pitää valita oikeanlainen tuuletin.

Kertokaas mistä alkais katselemaan pieneen (1,5mx1m) vaatehuoneeseen hyllyjä, tankoja ym. Ikeassa oli mutta liian leveä.

haet rautakaupasta sovella-kiinnikkeitä tarvittava määrä (löytyy myös tankoja yms...) ja sitten ostat vielä sopivan mittaista lastulevyä/liimapuuta/lautaa ja asettelet ne sievästi hyllyiksi sinne vaatehuoneeseen...

Noniin, tommosta puuparkettia on asunnossa. Seinä kun kaatuu ja avautuvassa viereisessä huoneessa muovimattoa niin varmaan pitää paukuttaa tuo vanha alta pois. Onko tähän jotain kikkavitosta vai kaivetaanko kiltisti taltta ja vasara kouraan? :D

Liitteet

• IMG_5390.webp
    IMG_5390.webp
    94,7 KB · Katsottu: 503
Noniin, tommosta puuparkettia on asunnossa. Seinä kun kaatuu ja avautuvassa viereisessä huoneessa muovimattoa niin varmaan pitää paukuttaa tuo vanha alta pois. Onko tähän jotain kikkavitosta vai kaivetaanko kiltisti taltta ja vasara kouraan? :D
Tiukassa on. Osta poravasara vaikka Biltemasta n. 40eurolla ja siihen LEVEÄ talttaterä ja hurautat sillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos tuntuu työläältä taltta pelillä poistaa parkettia, niin ostat petkeleen/jäidenhakkaus raudan niin saat vähän voimaa terän taakse. Maksaa sen muutaman kympin. Tuolla lähtee lattia ja akka kämpästä mukisematta:D

petkele.jpg

petkele2.jpg

Olen muuttamassa vuonna 1963 rakennettuun kerrostaloon. Naapurissa ja muutenkin koko talossa on paljon koiria ja pieniä lapsia joista lähtee ääntä. Mietin keinoja jolla voisin eristää ulkoapäin tulevia ääniä.. Suoritan remonttia tällä hetkellä (keittiö,parketti,maalaus). Ajattelin, että jos remontin yhteydessä olisi helpompaa tehdä joitain ääntä eristäviä operaatioita, onko jollain ideoita? Luulen, että pahimmat äänet tulevat seinänaapurista ja yläkerrasta, rakenteita ja ilmastointia pitkin. Pystyiskö esim. jotain levyä tai vastaavaa laittamaan seinänaapureiden asuntoa vasten?
Kiitos

Olen muuttamassa vuonna 1963 rakennettuun kerrostaloon. Naapurissa ja muutenkin koko talossa on paljon koiria ja pieniä lapsia joista lähtee ääntä. Mietin keinoja jolla voisin eristää ulkoapäin tulevia ääniä.. Suoritan remonttia tällä hetkellä (keittiö,parketti,maalaus). Ajattelin, että jos remontin yhteydessä olisi helpompaa tehdä joitain ääntä eristäviä operaatioita, onko jollain ideoita? Luulen, että pahimmat äänet tulevat seinänaapurista ja yläkerrasta, rakenteita ja ilmastointia pitkin. Pystyiskö esim. jotain levyä tai vastaavaa laittamaan seinänaapureiden asuntoa vasten?
Kiitos
Menet naapuriin ja naputtelet äänieristyslevyjä sinne jottei heidän äänensä pääse talon rakenteisiin. Suotta sinä omaan kämppään mitään pistät jos et sitten tahdo parantaa omaa akustiikkaasi tai suoda naapureille mielenrauhaa meteliltäsi.

Menet naapuriin ja naputtelet äänieristyslevyjä sinne jottei heidän äänensä pääse talon rakenteisiin. Suotta sinä omaan kämppään mitään pistät jos et sitten tahdo parantaa omaa akustiikkaasi tai suoda naapureille mielenrauhaa meteliltäsi.
n

No toihan ei ole realistista. Ajatus olikin, että miten saisi muuten blokattua muista asunnoista tulevia ääniä.

n

No toihan ei ole realistista. Ajatus olikin, että miten saisi muuten blokattua muista asunnoista tulevia ääniä.

Kallis ratkaisu vetää sellaista äänieristysmassaa ja sitten sitä vaikka kuviotelalla. Tuskin kannattaa alkaa vetämään hirveästi levyjä seiniin...

n

Vaatii jo vähän isompia rakenteellisia muutoksia, joka luulen että nämä ei ole sinun kohdallasi kerrostalossa oikein mahdollisia. Kannattaa remontin yhteydessä ainakin tiivistää kaikki seinien raot ja saumat esim. akryylimassalla tai polyuretaanimassalla, jotka on päälle maalattavissa.

Kiitos

Kyllä kaikki mahdolliset rakennekerrokset aina jonkun verran äänen kulkua hidastavat. Itse huomasin remonttia tehdessäni, että seinänaapuri avasi television jossain seinän takana, ja äänet kulkeutui niin selkeästi seinän läpi, että pystyi kuuntelemaan mitä telkkarissa puhuttiin. Rakensin seinälle kertopuurungon, ja villoitin välit kivivillalla, ja pintaan yksinkertainen kipsilevy. Nurkat vetäsin akryylimassalla tiiviiksi. Kyllä auttoi enemmän kuin uskalsin toivoakaan. Kyseessä on ilmeisesti yhden kiven kahitiiliseinä, jossa ei ole minkäänlaisia ilmanvaihtokanavia.

Varmaan vieläkin paremman ääneneristävyyden olisi saanut, jos olisi käyttänyt nimenomaan tuohon akustoseinien rakentamiseen tarkoitettuja kiinnikkeitä, mutta toimiihan tuo jollain lailla näköjään puurunkoisenakin. Kattoonkin voit tietenkin rakentaa jonkunlaisen alakaton, jonka villoitat sitten tiiviiksi. Porrashuoneesta kantautuvia ääniä voi hillitä lisäämällä toisen oven sisäpuolelle.

Ilmanvaihtokanaviinkin on jonkunlaisia ääneneristävyyttä ajatellen suunniteltuja venttiileitä, mutta niiden toimivuudesta en tiedä... Jos ääni kulkeutuu ilmanvaihtokanavia pitkin, suosittelen ottamaan yhtiötä esim. isännöitsijään. Ääni ei saa häiritsevästi kulkeutua asuntoosi toisesta huoneistosta.

Kyllä kaikki mahdolliset rakennekerrokset aina jonkun verran äänen kulkua hidastavat. Itse huomasin remonttia tehdessäni, että seinänaapuri avasi television jossain seinän takana, ja äänet kulkeutui niin selkeästi seinän läpi, että pystyi kuuntelemaan mitä telkkarissa puhuttiin. Rakensin seinälle kertopuurungon, ja villoitin välit kivivillalla, ja pintaan yksinkertainen kipsilevy. Nurkat vetäsin akryylimassalla tiiviiksi. Kyllä auttoi enemmän kuin uskalsin toivoakaan. Kyseessä on ilmeisesti yhden kiven kahitiiliseinä, jossa ei ole minkäänlaisia ilmanvaihtokanavia.

Varmaan vieläkin paremman ääneneristävyyden olisi saanut, jos olisi käyttänyt nimenomaan tuohon akustoseinien rakentamiseen tarkoitettuja kiinnikkeitä, mutta toimiihan tuo jollain lailla näköjään puurunkoisenakin. Kattoonkin voit tietenkin rakentaa jonkunlaisen alakaton, jonka villoitat sitten tiiviiksi. Porrashuoneesta kantautuvia ääniä voi hillitä lisäämällä toisen oven sisäpuolelle.

Ilmanvaihtokanaviinkin on jonkunlaisia ääneneristävyyttä ajatellen suunniteltuja venttiileitä, mutta niiden toimivuudesta en tiedä... Jos ääni kulkeutuu ilmanvaihtokanavia pitkin, suosittelen ottamaan yhtiötä esim. isännöitsijään. Ääni ei saa häiritsevästi kulkeutua asuntoosi toisesta huoneistosta.

Kiitoksia paljon. Laitetaan harkintaan

Kiitoksia paljon. Laitetaan harkintaan

Jos seiniä pystyt kasvattamaan, niin ei uutta seinärunkoa vanhaan seinään kiinni. Uusi runko irti entisestä seinästä, jottei ääni kulkeutu entiseen malliin rakenteissa.Voidaan laittaa alle raskaampia bitumimattoja (ei välttämätön), villoitus sisään irti vaimennus matoista ja massalla kaikki saumat tiiviiksi, myös lattiaan ja kattoon puiden alle. Tällä saadaan jo seinien läpi tulevaa ääntä mukavasti pois ja rahallisestikkin päästään aika halvalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom