Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Leiki valoilla.Mun makumaailmaa kuvaa pyhä kolminaisuus: puu, kivi ja metalli.
Edelliseen vielä lisäyksenä. Eli valot + 3d-paneeli. Googlen kuvahakuun "3D -paneeli".Mun makumaailmaa kuvaa pyhä kolminaisuus: puu, kivi ja metalli.
Puran kohta sellaisen väliaidan jonka tein n.10 vuotta sitten, siinä on lautaa jota ei ole maalattu koskaan ja reilusti maasta irti, bonuksena jokainen lauta vain kahdella naulalla kiinni niin ajattelin ottaa kuvan ennen purkua ja laittaa myyntiin 1.5e/m.Mulla on yhdellä kaverilla takkahuoneen yksi seinä tehty vanhasta laudasta. Oli saanut purkaa vanhasta ladosta yhden seinän ja siitä materiaali omaan seinään. Lisänä taotusta metallista tehty koukkuja ja jotkut lyhdyt. Oli kyllä helvetin komee käpöstys. Tais olla jotkut sarvetkin vai koko kallo sarvineen vielä seinällä.
Luulis käyvän kaupan. Kaikki vanhan näköinen menee kuumille kiville, jos on vaan soivaa tavaraa sisustuslehtien hömppiin.Puran kohta sellaisen väliaidan jonka tein n.10 vuotta sitten, siinä on lautaa jota ei ole maalattu koskaan ja reilusti maasta irti, bonuksena jokainen lauta vain kahdella naulalla kiinni niin ajattelin ottaa kuvan ennen purkua ja laittaa myyntiin 1.5e/m.
On hienosti harmaantunutta lautaa.
Tommosessa paikassa on osuva valinta. En silti nää kovin tyylikkäänä jossain ihmisvaraston olohuoneessa. Mut joku voi tietysti siitäkin kiihottua.Mulla on yhdellä kaverilla takkahuoneen yksi seinä tehty vanhasta laudasta. Oli saanut purkaa vanhasta ladosta yhden seinän ja siitä materiaali omaan seinään. Lisänä taotusta metallista tehty koukkuja ja jotkut lyhdyt. Oli kyllä helvetin komee käpöstys. Tais olla jotkut sarvetkin vai koko kallo sarvineen vielä seinällä.
Tekisi mieli pistää kämpän joku seinä vähän tyylikkäämmäksi. Ei mitään maalia/tapetti juttua vaan joku erikoisempi. Feikkikivi voisi olla yksi, mutta jotain vielä erikoisempaakin voisi ajatella, ehdotuksia?
Idea on että katossa venttiili saunoessa kiinni jolloin kiukaan päälle tulee raikas ilma ja poisto on saunan oven alta, muulloin auki että kuivaa.Muutama tyhmä kysymys koneellisesta ilmanvaihdosta.
Uudessa asunnossa on siis Vallox 95 koneellinen ilmanvaihto. Tuloventtiilit ovat kahdessa makuuhuoneessa, olohuoneessa sekä saunassa kiukaan yläpuolella. Poistoventtiilit taas vaatehuoneessa, vessassa, olohuoneessa/keittiössä (yhtenäisen tilan rajalla), suihkussa ja saunassa. Eikös tuon saunan vedettävän poistoilmaventtiilin kuulu olla normaalisti kiinni ja se avataan vain saunomisen jälkeen saunan kuivaamiseksi? Vai annanko kuitenkin olla kaikki koko ajan auki, pois lukien saunomisen aikana?
Ei ole kirjallisuutta nyt saatavilla mutta hatusta heittäen luokkaa 7-10mm 3m matkalla. Kivienkin valmistustoleranssi voi olla luokkaa +-2mm. Jos tuuman sisään saat noin pitkän seinän niin suoritus on erittäin hyvä.Paljonko on toleranssi valuharkko muurauksessa? Seinät on noin 15m pitkiä ja heittoa tulee matkan varrella noin 10-15milliä, olen hammastanut ja yrittänyt korjata mutta pohja tehty huonosti tai sitten vittu kakkoslaadun kivet kun perkele ei mene luotisuoraan vaikka on passia ja linjalankaa ja ammattimies apuna.
Pitikin laittaa jo tuonne että nyt taitaa olla toleranssit niin kovat sulla että kestääkö pää projektin loppuun astiHyvä, kun rupesi tulee jo paniikki että eikö nyt perkele osaa edes latoa harkkoa harkon päälle. Seuraavaksi ontelolaatat, pitää ostaa niitä muoviläpysköitä varmaan viitisen sataa.
Olen sisustusasioissa hyvin luova, joten älkää ihmetelkö.
Asun kerrostalossa vuokralla, enkä tahdo naulata seiniä täyteen reikiä. Tavoitteenani on saada seinille kaikenlaisia hyllyjä, naulakoita ja julisteita. Siispä olen suunnitellut, että tekisin jostain paneeleista ohuet seinät betoniseinien päälle ja tukisin nämä ulkoisella tukirangalla. Olen vaan niin tumpelo, etten keksi mistä saisin tuollaisen tukirangan. Sen pitäisi olla helposti koottava ja tulevaisuudessa helposti purettava. Sen pitäisi myös soveltua siihen, että saan kattoonkin jotain ritilää tai paneelia halutessani. Aion kokeilla aluksi yhteen huoneeseen, joka on yksinkertaisen kuution muotoinen. Eli tukiranka voisi olla vaikka 4 keppiä pystyssä jokaisessa huoneen kulmassa ja sitten nämä yhdistetään kepeillä, jotta koko häkkyrä pysyy koossa.
Niin mitä materiaalia nämä tukirangat voisi olla ja mistä niitä saa? Halvalla pitäisi saada, tietty :P
Onko kukaan tehnyt ikinä lasiseinää sisätiloihin? Minun pitäisi suunnitella ja toteuttaa makuhuoneen yksi seinä lasista mikä näkyy olohuoneseen, kaksi makuhuonetta. Tarjottiin 4mm+4mm lasia, kalvo välissä ja se asennettaisiin kolmessa osassa kiinni. Noin 85cm*270cm olisi aina yksi osa. Tämä operaatio on onneksi edessä vasta 4kk-5kk päästä.