Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kellään mitään vinkkejä mitä voisi laittaa keittiön välitilaan?, kaapit on kiiltävän valkoista mdf levyä ja muutenkin koko asunto on "kliinisen valkoinen".

Lasi tulee varmaan mittatilaustyönä? Onko kuinka kallista? K-Raudassa olisi ollut valkoista sisustustiiltä tarjouksessa 5e m2, helvetin edullista. Taitaa vain aika olla mennyt ohi noitten tiilien? Jos koko keittiön seinän maalaa kiiltävällä valkoisella maalilla ja jättää sellaiseksi koko välitilan eikä laita mitään? Antaako se liian huolimatton tai vaatimattoman kuvan?

Lasi tulee varmaan mittatilaustyönä? Onko kuinka kallista? K-Raudassa olisi ollut valkoista sisustustiiltä tarjouksessa 5e m2, helvetin edullista. Taitaa vain aika olla mennyt ohi noitten tiilien? Jos koko keittiön seinän maalaa kiiltävällä valkoisella maalilla ja jättää sellaiseksi koko välitilan eikä laita mitään? Antaako se liian huolimatton tai vaatimattoman kuvan?

Oisko ollut jotain 170 euroa semmonen kolmen metrin pätkä kolme tai neljä vuotta sitten. Taustamaalattua lasia siis. Voin olla kyllä väärässäkin tosin enkä jaksa etsiä kuitteja :D

Ymmärrän jos kämppää tehdään vain nopeaa myyntiä varten niin lyödään sitä mikä sattuu milloinkin olemaan "pinnalla".

Onko todellakin hurrien jämäsisustuskauppias saanut aivopestyä pois ajattelun mistä itse pitää vaikkei se olisikaan muiden mieleen?

Haluaako joku oikeasti asua sairaalanvalkoisessa asunnossa?

Ymmärrän jos kämppää tehdään vain nopeaa myyntiä varten niin lyödään sitä mikä sattuu milloinkin olemaan "pinnalla".

Onko todellakin hurrien jämäsisustuskauppias saanut aivopestyä pois ajattelun mistä itse pitää vaikkei se olisikaan muiden mieleen?

Itse ainakin tykkään asua "sairaalanvalkoisessa" asunnossa. Valkoinen sisustus oli trendikästä, mutta kyllä mun ajatuksenjuoksun mukaan valkoinen väri on kuitenkin kohtuullisen ajaton valinta? Ennemmin mä suosittelen valkoisia pintoja kuin jotain tapettia/puolipaneelia/whatever, joka menee vaihtoon parin vuoden asumisen jälkeen.

Mutta joo, kyllä se oma pitkäaikainen asunto kannattaa rakentaa/remontoida omien tarpeiden mukaan. Se on yksi lysti mitä muut siitä ajattelevat jos vain itse tykkää. Jos on aikeissa muuttaa ja myydä asunto parin vuoden sisään, niin tämä kannattaa sitten huomioida myös pintamateriaaleissa. Trendikkäästi sisustettu asunto on kuitenkin kohtuullisen paljon helpompi myydä kuin se persoonallinen vaihtoehto, vaikka materiaalit siinä olisivatkin huippulaadukkaita.

Mulla sitä on perusteltu sillä, että valkoisen kanssa sopii kaikki. Siksi kaiken pitää olla valkoista. Varovaisesti voi olla muitakin värejä. Jotka tosin miehen silmään ovat nekin valkoista.

Jos on koskaan nähnyt kämppää jossa on seinät esim oranssit, niin se valkoinen on kuitenkin ihan hyvä väri. Kunhan ei ole maalarinvalkoinen. Kyllä, diggaan valkoisesta ja tykkäisin asua sairaalan valkoisessa asunnossa. Onhan siinä sekin puoli tosiaan että sisustuksella voi tehdä ihan mitä vaan toisin kuin jos ne seinät olisi oranssit.

Itse oon käyttänyt Ikean Malm -lasilevyja. Ne on karkaistua 6mm lasia ja saa kirkkaana, harmaana ja taustamaalattuna valkoisena kolmessa pituudessa. Hinta edullinen. Tosin nyt kun katsoin niin en löytänyt sivuilta. Laitoin kysymyksen asiakaspalveluun kun olisi itsellä vielä tarvetta. Vaatii tietysti vähän tuuria että pituudet täsmää mutta oon pariin saunan oveen saanut laitettua ja nyt laitoin välitilan. Puoli senttiä joutui tekemään seinään tilaa että mahtui. Seinä oli kipsiä joten se oli helppo homma.

Jos on koskaan nähnyt kämppää jossa on seinät esim oranssit, niin se valkoinen on kuitenkin ihan hyvä väri. Kunhan ei ole maalarinvalkoinen. Kyllä, diggaan valkoisesta ja tykkäisin asua sairaalan valkoisessa asunnossa. Onhan siinä sekin puoli tosiaan että sisustuksella voi tehdä ihan mitä vaan toisin kuin jos ne seinät olisi oranssit.

Maalarinvalkonen on ihan hyvä perusväri. Toki eri valkosen sävyjä on miljoona mutta perus maalarinvalkoinen on helppo yhdistää muihin valkoisiin. Puhtaan valkoinen on mielestäni kaikkein kamalin juuri sen takia että sen rinnalla kaikki muut valkoiset kalusteet/listat ym. näyttää likaselta.

En näe mitenkä oranssit seinät rajoittaisivat yhtään sen enempää kuin valkoiset. Oranssin kanssa ei käy jotkut jutut ja valkoisen kanssa ei käy toiset.

Satunnaiselle lukijalle tiedoksi: oranssi on ilmeisesti valittu tähän koska meikäläisen kämpästä sen värisiä seiniä löytyy.

Satunnaiselle lukijalle tiedoksi: oranssi on ilmeisesti valittu tähän koska meikäläisen kämpästä sen värisiä seiniä löytyy.

Ei kyllä ollut mitään hajua moisesta yksityiskohdasta. Yhtä hyvin olisin voinut valita vihreän, sinisen tai punaisen esimerkiksi.

Niiden jäljiltähän kaikki olisi juurikin valkoista. No ehkä muutama pirtsakka pastelliväri seassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom