Siinä toinen heti, neljäkymppiätunnilta purkuhommista, säästää pitkän pennin kun potkii pöntöt ite irti ja hakkaa laatat vaikka taltalla irti. Ehkä jotkut maksaa ton neljäkymppiä tollasesta hommasta, ite kyllä purin ihan kaiken omasta kämpästäni itekseni, ei siinä kauaa menny eikä todellakaan mitään neljäätonnia pimeänä tai kuitilla, en tiedä kumpaa tarkoitit.
kiitos sulle vaan saatana.
luuletko että mä teen 4000 pelkän purkutyön? 4000 sis.alv kun asiakas maksaa, sillä on remontti...pitkällä.
Koskaan en ole saanut soittoa, että "tuletko purkamaan kosteet tilat ja mihin hintaan?" (enkä meniskään , siitä ei hyödy kukaan että muutaman hetken käyttää kohteessa ja ajaa pois, aviomiespalvelut ovat erikseen joissa mennään asiakkaan luokse naulaamaan se vitun yksi taulu seinään ja sitten pois) vaan aina tarjotaan remonttia, johon kuuluu se mitä kuuluu asiakkaan omasta aktiivisuudesta riippuen.
ensiksikin en tee pimeitä töitä. ei kannata mulle.
luuletko että mulla tai kenellä muullakaan on erittelyä tuntihinnoista "piikkaus 20 eur, laatoitus 45, saumaus 41 eur/tunti"??? lasitasoasennukset 58 euroa?
Vittu, mitähän saatanaa siitä töistä tulee, kun saman päivän aikana voi joutua leikkimään putkimiestä, timpuria, eristäjää, laatottajaa, mestaria, vähän maalaria ja koko ajan tekee yhteenvetoa ja muistiinpanoa
"klo 8.17 - 8.22 välioven eristeiden tilkkiys"
8.23 - 8.32 , WC-istuimen irroitus
8.33 - 9.28 laattojen piikkaus ja lavalle kanto
9.29 - 9.41 sähkömiehen avustaminen kaapelinvedossa
9.42 - 10.11 edelleen piikkausta
10.12 - 11.00 tasoitetyötä
........
13.12 - 14.12 pikkuvessan lattian laatoitustyö
14.15 - 16.12 kodinhoitohuoneen silikonit....
16.13 - 16.48 asiakkaan konsultointi
16.48 - 16.54 soitto putkiasentajalle
16.55. - 18.02 laatoitustyötä
18.03 - 18.08 poreammeen vastaanotto kuljetusliikkeen sitä, tuodessa, rahtikirjan allekirjoitus.
18.10 - 18.45 laatoitusta
18.46 - 19.11 asiakas tuli kotiin, poreammeen kanto sisälle asiakkasperheen kanssa
........
siitä vaan päivän päälle laskemaan oikeat minuuttiveloitukset ja exelinä asiakkaalle.
Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää, että tuntihinta on rakentajalle ja asiakkaalle tuntihinta. Sillä hinnalla tehdään kaikki, mitä vastaan tulee ja asiakas on halukas vieraalla teettämään! On asiakkaita, jotka tekevät kaiken mahdollisen itse, on asiakkita jotka eivät tee mitään vaan tilaavat "avaimet käteen", ja sitten on nää, jotka haluavat olla mukana koko jajan ja lähes aina vaan viivyttävät hommaa.
Tolla 40 eur/tunti pääsee suunnilleen samaan reaaliliksaan, joka maksetaan firmassa timpureille.
Tolla neljälläkympillä tehdään työt, jotka ovat vähempiarvoisia kuin 40 eur; sillä tehdään myös työt jotka on arvoltaan paljon enemmän kuin 40 eur.
ja vielä: itse kun maksaa kaikki kulunsa, lomansa, eläkkeensä sairausturvan ollessa todella huono yks. yrittäjille, toi 40 on alin hinta jolla perheellinen voi vuodesta toiseen talouttaan pyörittää.