- Ikä
- 52
Vaatisin itse vähintäänkin kolmea suosittelijaa ja referenssikohdetta. Lisäksi sopimuspuoleen ja ehtoihin panostaisin. Ja maksu vasta jälkikäteen ja aikataulusakon määritys.
Näitä ajatelinkin jo. Oma ajatukseni on että käyttäisin, jos vaan mahdollista, jotain paikallista pienempää firmaa sillä ajatuksella että suositukset on helppo tarkistaa paikallisesesti ja mahdollinen kusetus kiirii kyllä pienessä kaupungissa nopeasti ihmisten korviin. Itse olen sikäli "reilu" että jos homma toimii ja laatu on hyvää niin maksan miellelläni hyvästä työstä enkä kitise hintojen perään.
Sopimusten osalta mietin että haluan yhden selkeän tahon joka vastaa koko hommasta, itse en halua soitella ainuttakaan säkkäriä tms paikalle ja miettiä että mistä miehet. Maksu todellakin vasta jälkikäteen ja työlle selkeä aikataulu sekä mahdolliset seuraamukset mikäli työ ei valmistu ajoissa. Suunnitelmissa kun kuitenkin on olla evakossa rempan ajan. Mietin että ei varmasti olisi huono ajatus olla joku kolmas osapuoli seuraamassa edistymistä? Appiukon veli on eläkkeellä leva rakennusmestari ja mietin että olisiko tyhmää pyytää häntä seuraamaan toimintaa? Ja jos rakennusmateriaalien osalta aukaisee piikin paikalliseen liikkeeseen niin osaahan ammatimies paremmin seurata tavaran menoa ja tarvetta.
Talven olen ymmärtänyt olevan hiljaisempaa aikaa ja tekijöitä paremmin mutta siinä mietityttää taas tavaroiden roudaaminen. Tuohon pihaan kun saisi kesällä kontin johon huonekalut jemmaan ja väliaikaiskämppään vain arvotavarat ja sähkölaitteet yms.
Löytyykö keneltäkään muuten linkkejä sivuille joissa voisi perehtyä mahdollisiin sopimuksiin yms. tai blogeihin.