Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kukaan koskaan nähnyt pystytiiliä? Jotensakin olisi aika jännää tekstuuria niinkinpäin, ei olisi niin "perus". Myös dynamiikkaa tulisi lisää, tuo liiallinen vaakaelementti alkaa jo painamaan jos sitä on joka paikassa.

^ On muuten todella hyvällä maulla valittu biotakka. :D Itte tilasin huuto.netistä samanlaisen joltain Güntheriltä. Reilu viikko sitten tilattu ja ei ole vielä näkynyt.

Btw. musta tuo takka on parhaimman näköinen tuossa valkoista vasten.

Mistäs löytäs noita biotakkojen pelkkiä RST poltin/paloastioita mitä tuossakin takassa näyttäs pari olevan? Vai pitääkö hitsuuttaa.

^ On muuten todella hyvällä maulla valittu biotakka. :D Itte tilasin huuto.netistä samanlaisen joltain Güntheriltä. Reilu viikko sitten tilattu ja ei ole vielä näkynyt.

Btw. musta tuo takka on parhaimman näköinen tuossa valkoista vasten.

Kyllä vain. Itse tilasin pe ja tuli maanantaiaamuna ovelle (6 arkipv). Ihan ok peltihökötys. Lasi olisi kyllä tietty kiva tuohon eteen, pitänee laittaa jälkiasennuksena.

Muuten samaa mieltä valk. taustasta mutta jotenkin pakko saada tuohon kiveä taustalle, ei nyt mikään takka voi oikeasti roikkua missään lastulevyssä.

Kyllä vain. Itse tilasin pe ja tuli maanantaiaamuna ovelle (6 arkipv). Ihan ok peltihökötys. Lasi olisi kyllä tietty kiva tuohon eteen, pitänee laittaa jälkiasennuksena.

Muuten samaa mieltä valk. taustasta mutta jotenkin pakko saada tuohon kiveä taustalle, ei nyt mikään takka voi oikeasti roikkua missään lastulevyssä.

Pistinpä sitten tilaukseen samanmoisen :) Pitää verhoilla vähän lasilla tuota uusiksi. Etsinnässä oli pelkät polttoastiat, mutta saan tuosta kyllä oman version muuteltua.

Minkäslaisia työtasovaloja porukka suosittelee keittiöön kiinnitettäväksi kaappien alalevyyn? Tavoitteena luonnonvalon kaltainen sävy eli päivänvalolamppua suosisin ja siten asennettuna ettei häikäise silmään kokkaillessa. Saako noista Ikean Grundtal halogeenispoteista tai loisteputkista moista aikaiseksi vai mitä suosittelette tuollaiselle valolle?

Tän viikon projektina oli vanhojen ulkoikkuna pokien täydellinen läpikäynti. Vanhojen maalien pois hionta, uudelleen maalaus, uudet kulmaraudat ja listat ja nestelaminoidut ääneneristyslasit antisun harmaalla auringonsuojalasilla, 9mm paksu paketti, ääneneristysarvo Rw 37 db. Sai samalla viimeisetkin mahdolliset häiriöäänet ulkoa sisään suljettua ja ei pala silmätkään niin helposti päähän krapula aamuna kun silmiään raottaa.

Minkäslaisia työtasovaloja porukka suosittelee keittiöön kiinnitettäväksi kaappien alalevyyn? Tavoitteena luonnonvalon kaltainen sävy eli päivänvalolamppua suosisin ja siten asennettuna ettei häikäise silmään kokkaillessa. Saako noista Ikean Grundtal halogeenispoteista tai loisteputkista moista aikaiseksi vai mitä suosittelette tuollaiselle valolle?

Mulla oli keittiöissä kaksi loisteputkivalaisinta heti yläkaappien alle seinään asennettuna ja niihin saa esim. Anttilasta ostettua day light-loisteputket. Plussana niissä on vielä tuplapistorasit.

Tän viikon projektina oli vanhojen ulkoikkuna pokien täydellinen läpikäynti. Vanhojen maalien pois hionta, uudelleen maalaus, uudet kulmaraudat ja listat ja nestelaminoidut ääneneristyslasit antisun harmaalla auringonsuojalasilla, 9mm paksu paketti, ääneneristysarvo Rw 37 db. Sai samalla viimeisetkin mahdolliset häiriöäänet ulkoa sisään suljettua ja ei pala silmätkään niin helposti päähän krapula aamuna kun silmiään raottaa.

Joutuko jyrsimään ikkunan kynnettä vai onko kyseessä suht uudet puitteet? 9mm lasi on jo aika paksu. Nopeasti sait kyllä puitteet maalattua. Mulla meni per puite varmaan yli viikon. Tosin maalit piti poistaa kuumailmapuhaltimella, maalinpoistoaineella ja hiomalla. Pelkkä hionta ei olisi onnistunut kun maali paloi heti kiinni hiomapaperiin.

Maalasin kertaalleen ohennetulla pohjamaalilla ja päälle 3 maalikerrosta ohennettuna. Maalikerrosten välissä annoin kuivaa usemman päivän. Itse tosin lasitin lasitusmassalla enkä listoilla. Huonoja kokemuksia miten kosteus pääsee listan välistä puitteeseen ja pintapuolisesti kaikki näyttää hyvältä. Tosin voisihan sinne listan alle ruutata lasitusmassaa tiivistysaineeksi.

Joutuko jyrsimään ikkunan kynnettä vai onko kyseessä suht uudet puitteet? 9mm lasi on jo aika paksu. Nopeasti sait kyllä puitteet maalattua. Mulla meni per puite varmaan yli viikon. Tosin maalit piti poistaa kuumailmapuhaltimella, maalinpoistoaineella ja hiomalla. Pelkkä hionta ei olisi onnistunut kun maali paloi heti kiinni hiomapaperiin.

Maalasin kertaalleen ohennetulla pohjamaalilla ja päälle 3 maalikerrosta ohennettuna. Maalikerrosten välissä annoin kuivaa usemman päivän. Itse tosin lasitin lasitusmassalla enkä listoilla. Huonoja kokemuksia miten kosteus pääsee listan välistä puitteeseen ja pintapuolisesti kaikki näyttää hyvältä. Tosin voisihan sinne listan alle ruutata lasitusmassaa tiivistysaineeksi.

Ei tarvinnut jyrsiä, vuoden -69 pokat ikkunapokat ja melkeinpä uuden veroisessa kunnossa puitten osalta. Vanhat lasit oli 3mm ja kittilista käännettynä toisinpäin vain uusien lasien kanssa. Nopeasti sain maalattua kun laitoin työharjoittelijan putsaamaan ja pohjamaalaamaan pokat;) Itse vedin viimeisen pinnan, 1 pohjamaalaus ja 2 pintaa. 14kpl yhteensä ikkunoita. Ääneneristystä kun myös haettiin, niin kaikki raot on massattu lasin ja pokan välistä ja pinta silikoonit päälle. Sisäpokiinhan tein aikaisemmin entisten 3mm lasien tilalle 2k5-15 erkkarit 4mm selektiivillä ja argonilla, jotka meni heittämällä entisiin kyntteisiin kasettilistalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla oli keittiöissä kaksi loisteputkivalaisinta heti yläkaappien alle seinään asennettuna ja niihin saa esim. Anttilasta ostettua day light-loisteputket. Plussana niissä on vielä tuplapistorasit.
Oliko noi jotkut tietynmerkkiset tai malliset noi loisteputkivalaisimet? Käyköhän esmes Ikean valaisimiin day ligh -putket?

Oliko noi jotkut tietynmerkkiset tai malliset noi loisteputkivalaisimet? Käyköhän esmes Ikean valaisimiin day ligh -putket?

Loisteputkivalaisimet ovat standardoituja.
Niihin voi ostaa erisävyisiä lamppuja mistä vaan.

Noi Philipsin Pentura Minit on aika näppäriä kapeita ja halpoja valoja piilottaa esim. kaapin alle:
Pentura_Mini_TCH128_1831.jpg

http://kauppa.taloon.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=S-4150506
http://kauppa.taloon.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=S-4150510

Mistä te tilasitte noita takkojanne? Paljon maksoi? MHK: Rappaa se valkoinen seinä valkoisella antiikkilaasilla ja ripusta takka sitten siihen.

Loisteputkivalaisimet ovat standardoituja.
Niihin voi ostaa erisävyisiä lamppuja mistä vaan.

Noi Philipsin Pentura Minit on aika näppäriä kapeita ja halpoja valoja piilottaa esim. kaapin alle.

Bauhausissa on vastaavia. En tiedä ovatko halvempia vai kalliimpia. Pystyy ketjuttamaan. Niitä mulla on keittiössä neljä metrin pätkää.

Nyt olisi gallupin paikka :D eli takan taus pitäisi kivittää. Nyt on vain mietinnässä miten. Laattojen koko (40x10m) on ongelmallinen vakatasossa, koska vaatisi joka riville n. 10cm palikkapätkän. Kokemuksesta tiedän että palikkaosa pitäisi rälläköidessä vähintään teipata etteivät irtokalikat lentele irti. Pystyratkaisu olisi erikoinen mutta helppo toteuttaa, myös saumakohtien mallailu olisi helppoa. Kolmas vaihtoehto olisi vain jotensakin rajata takka-alue kivellä ja vetää reunoille vaikka alumiinkiskot nätisti. Mitäs mieltä? Jotenkin tuo pelkkä valkoinen seinäkin näyttää nyt yllättävän hyvältä mutta pakkohan ne kivet on siihen tuupata jotenkin päin...
Jääkö tuonne takan ja seinän väliin rakoa? Siis tuossahan on tuo rosterikehys mutta tuleeko se kehys ihan seinään asti kiinni? Siis jos katsoo sivusta päin tuota takkaa niin onko seinän ja takan välissä rakoa vai peittääkö tuo kehys sen?

Jääkö tuonne takan ja seinän väliin rakoa? Siis tuossahan on tuo rosterikehys mutta tuleeko se kehys ihan seinään asti kiinni? Siis jos katsoo sivusta päin tuota takkaa niin onko seinän ja takan välissä rakoa vai peittääkö tuo kehys sen?

Takan takana on 28x72 cm kokoinen syvempi kohta (siis kaksipesäisessä mallissa joka tulee n. 5-10 cm taaemmaksi kuin rosterikehys), eli kyseessä on se musta takan "tulipesä" osuus. Tähän osaan tulisi ruuvata takan mukana tulleet kaksi vaakaan tulevaan teräsprofiilia kiinni, joilla takka tulee puolestaan seinään kiinni. Noilla profiileilla takan "tulipesä" on n. 2 cm irti takaseinstä, mutta profiilit kuitenkin seinää vasten. Itsehän en noita profiileja ruuvannut ollenkaan takkaan kiinni, vaan laitoin kaksi kerrosta tulitilavillaa takan ja seinän väliin. Kiinnitysruuvit puristavat villat takan ja seinän väliin. "Täydellä teholla" takan yläosa lämpeää jo sen verran, että lämpö johtuisi noita profiileja pitkin takaseinäänkin. Tuntuu paloturvallisemmalta näin. Mulla tuo takka on kiinni kipsilevyseinässä, joten edelleenkin vähän arveluttaa paloturvallisuus. Oman vahvan käsitykseen mukaan näihin ei mitään lupia tartte, mikä arveluttaa kyllä paljon.

Postikuluineen 149€ oli tuo kaksipesäinen malli. Tuli kuten luvattiin ja kannettiin jopa suoraan kotiin asti. Vaikka eihän tuo paina kuin pari kiloa. Lisätään nyt vielä se, että eihän tuota oikeasti lämmittämiseen voi käyttää, mutta kyllä tuo palaminen sen verran lämpöä tuottaa, että sohvalla istuessa sen alkoi jo huomaamaan vartin jälkeen.

Asun vuokralla 1950-luvulla rakennetussa talossa. Talo on kivitalo ja kämpän seinät betonista ja pinnalla ässätexit. Nyt on yhteen katoon nurkkaan alkanut tulemaan vihreitä läiskiä. Äkkiseltään voisi veikata että hometta on, mutta onko se mahdollista että sitä on vaan pinnalla? Pyyhin rätillä läntit pois, ja sieltä alta ei paljastunut mitään, ei edes pinnan rikkoutumista. Eli kysymys on, että pitäiskö tuosta huolestua, vai onko toi vain jotain pintahometta? Mitään oireita mulla ei oo ollu koko aikana ku oon asunu täällä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom