Remmit puristavat kättä ikävästi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lienenkö enää aloittelija mutta...

Kun teen SJMV:ta, käytän remmejä. Jo siinä vaiheessa kun nostan painot telineestä, alkaa tuntua vasemman kädenselän keskellä, siinä missä se remmi puristaa, aivan älytön viiltävä kipu (joku hermojuttu luulisin...). Oikean käden kanssa ei ole mitään ongelmia. Vasen käsi on muutenkin hieman ikävä, puutuu yöllä, oppitunnilla ja öö, noh, yleisesti ottaen puutuu ja on hankala. Mistä mahtaisi olla kyse? Ja mikähän auttaisi? Pystyn kyllä hyvin tekemään sarjan loppuun mutta käsi näyttää sen jälkeen kohtalaisen karmealta... Pitääkö jättää remmit pois ja rueta treenaa pikkusen pienemmillä painoilla vai mitä...?

Sinuna kokeilisin ensin laittaa sen remmin hiukan eri kohtaan kädessä. Vähän ylemmäs tai alemmas. Mulla on sama homma toisen käden kanssa, jos se remmi on tietyssä kohdassa.

juuri tuoreeltani painonnostotreenit aloittaneena suosittelen tietysti kokeilemaan luontoäidin vetoremmiä, elikkäs peukalolukkoa. vaatii tosin vähän harjoitusta, että onnistuu sujuvasti ja kivuttomasti, mutta on pitävämpi kuin perinteinen myötäote.
tehdään siis niin, että peukalo laitetaan etu- ja keskisormen alle jumiin.

edit: tossa pdf aiheesta http://www.painonnosto.net/tiedostot/NostamisenPerusteet.pdf

Itse olen yrittänyt järkeillä niin, että keho on tasapainossa oleva kokonaisuus ja sormien gripin kestävyys kertoo sen minkälaisia painoja kroppa on valmis kestämään ja käsittelemään (epätieteellinen luontoäiti on viisaampi kuin minä-teoria :)). Remmeillä pystyn käyttämään paljon tuhdimpia painoja esim. maastavedosta, mutta ne painot alkavat tuntua ikävästi myös alaselässä. Joten olen päättänyt tyytyä pienempiin, hitaasti sormien kestävyyden mukaan kasvaviin painoihin ja vedän ns. paljaalla.

Tuo peukkulukko tuntuu kylläkin mielenkiintoista ja olen useasti ajetellut opettelevani sen, mutta takaraivossa painaa sormien vammautumisen pelko joka olisi duunini kannalta aika fataalia. Onko kenelläkään enempää kokemusta aiheesta ja sormivammojen (kuvitellusta?)riskistä?

Powerhousu sanoi:
Sinuna kokeilisin ensin laittaa sen remmin hiukan eri kohtaan kädessä. Vähän ylemmäs tai alemmas. Mulla on sama homma toisen käden kanssa, jos se remmi on tietyssä kohdassa.
Tai osta uudet ja pehmeämmät remmit. Itse suosittelen Schiekin vetoremmit ovat parhaat ja pehmeät..
:whip:

Powerhousu sanoi:

mulla kanssa sillontällön sattuu menemään remmi vähän vituilleen (vasen käsi), eikä sitä tietenkään kesken sarjan aleta korjailemaan. sattuu vähän mutta ei voi mitään.

eli remmin asettelulla/ asennon korjaamisella ainakkii iteltä poistuu tämä ongelma.

Vähän :offtopic: mutta hommasin wrangen remmit ja toinen noista on "jämerä" todella hyvän tuntoinen ja toinen taas sellanen löysä lärpäke joka on todella vittumainen, kun se menee aina ns."kierteille" ja painaa siten käteen, eli kuuluko niiden rewmmien olla "jämerät" vai löysät lärpäkkeet? onko tuossa tullut joku maanantai kappale?

minkä levyiset ne remmit on. leveät nahka remmit on IMO parhaat. fastilla on hyvät nahka remmit olemassa. liian kapeat remmit puristaa ikävästi. twinlabilta muuten löytyy samankaltaiset kuin fastilta, mutta niitä ei kannata ostaa, ne on jotain ihme nahkaa ja venyy suoritusta tehdessä.

kaenkky sanoi:
Vähän :offtopic: mutta hommasin wrangen remmit ja toinen noista on "jämerä" todella hyvän tuntoinen ja toinen taas sellanen löysä lärpäke joka on todella vittumainen, kun se menee aina ns."kierteille" ja painaa siten käteen, eli kuuluko niiden rewmmien olla "jämerät" vai löysät lärpäkkeet? onko tuossa tullut joku maanantai kappale?

Uskomaton juttu etta juuri tanaan pohdin samaa asiaa! Eli Wrangen remmit mullakin joista toinen on tukeva, toinen larpake. Luulin etta tuo on vaan mun tyypillista tuuria, mutta heti loytyi kohtalotoveri. Eli kai meidan taytyy nyt vaan pistaa noottia Wrangelle kimpassa, ellei joku suuri guru akkia perustele tuota remmien koostumuseroa...

Ennen käytin nahkaremmejä. Nykyään niken kangasremmejä, koska istuvat mun naruranteisiin paljon paremmin. Nopeat "säätää" paikoilleen, eivätkä paina mistään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rowena sanoi:
Uskomaton juttu etta juuri tanaan pohdin samaa asiaa! Eli Wrangen remmit mullakin joista toinen on tukeva, toinen larpake. Luulin etta tuo on vaan mun tyypillista tuuria, mutta heti loytyi kohtalotoveri. Eli kai meidan taytyy nyt vaan pistaa noottia Wrangelle kimpassa, ellei joku suuri guru akkia perustele tuota remmien koostumuseroa...

Juu olis kyllä mukava tietää kuuluuko se toinen olla sellanen vai ei, onko muilla wrangen tai muiden merkkien remmeissä sama homma?

kaenkky sanoi:
Juu olis kyllä mukava tietää kuuluuko se toinen olla sellanen vai ei, onko muilla wrangen tai muiden merkkien remmeissä sama homma?

Itsellä on fastin nahkaremmeissä sama juttu, toinen on todella löysä lärpäke.

-keke- sanoi:
mulla kanssa fastit ja molemmat on yhtä löysät, hyvin on pelannu
Jaa mulla kun oli Fastin remmit niin ranne aukes melkein joka treenissä ja aina jouduin mennä kysymään henkilökunnalta laastareita ja sitten ne sano: "osta nyt uudet remmit meiltä loppuu laastarit". Sitten ostin ja nämä Shkien remmit ovat tautisen pehmeät ja niissä on ranne tuki vai mikä sen nimi olikaan..

Tuollaiset öh... 4 senttiä leveät ovat nuo remmit mitkä tuolla on. Nahkaiset ja kovat eivätkä kyllä veny erityisemmin. Luulisin että ongelma on juuri tuo kovuus, ja tietty se että tuossa kädessä on joku hermo jotenkin ikävästi. Juu, ja mulla on niin pienet kädet niin ei tuota paikkaa voi mitenkään hirveästi vaihdella :P
Pitää katella jos jostain tuollaiset Shkien remmit löytäisi. Tai jotain muuta kivaa.
Kiitoksia avusta :)

Missukka sanoi:
Tuollaiset öh... 4 senttiä leveät ovat nuo remmit mitkä tuolla on. Nahkaiset ja kovat eivätkä kyllä veny erityisemmin. Luulisin että ongelma on juuri tuo kovuus, ja tietty se että tuossa kädessä on joku hermo jotenkin ikävästi. Juu, ja mulla on niin pienet kädet niin ei tuota paikkaa voi mitenkään hirveästi vaihdella :P
Pitää katella jos jostain tuollaiset Shkien remmit löytäisi. Tai jotain muuta kivaa.
Kiitoksia avusta :)

Myös mm. Gaspin remmit on pehmeät, mm. Sport Heavy myy. Ite ostin justiinsa semmoset -ainoa "huono" puoli on, että niissä ei ole liikkuvaa lenkkiä, vaan se lenkki on niitattu kiinni. Lainausmerkit sanalla "huono" kun en ole vielä testannut remmejä tositoimissa.

Myös suutareilla on jengi noita teettänyt, viet vaan vanhan malliksi ja pyydät samanlaiset pehmeästä nahasta, tekevät kuulemma halvalla.

Heh, mulla oli jotkut nimettömät/merkittömät,
hyvä jos kaksi senttiä leveät remmit, ja jumankekka ne kesti melkeen 15 vuotta tällasessa tavallisessa kehoilussa.

Sitten ostin niiden tilalle Sellon InterSportista Duke-merkkiset remmit, jotka on paljon leveämmät, mutta ohuemmat...ei hyvä.
Tuntuu että kapeat ja paksut remmit ois jees,
tosin kapeet jättää aina vähän painaumaa handuihin.

Mutta mulla remmit on nimenomaan ranteessa kiinni,
ei kämmenselän ympärillä.

Salilla no vetoremmejä joka lähtöön, ainakin Fastin ja Wrangen remmejä löytyy. Ihan sama mulle mitkä remmit on ollut, kaikki on asiansa ajaneet.

Back
Ylös Bottom