rekkojen kavennus

Liittynyt
21.1.2005
Viestejä
1 614
nyt olisi bisnesideaa tarjolla ammattitaitoisille rekkojen kaventajille. Kun ei näitä kaikkia direktiivejä ymmärrä, niin mikä on homman nimi. Eli onko tässä oikeasti järkeä vai ei?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole asiaan kovin tarkkaan perehtynyt, mutta mulle ei noista linkeistä selvinnyt että miksi jo olemassa olevia rekkoja pitää alkaa kaventamaan, eikä edes aikataulusta muka voi joustaa muutamaa vuotta.

Mitä haittaa olisi viisi senttiä leveämmistä rekoista liikenteessä?
 
Minkä levysiä FIM-lavat on ?
Mahtuuko 255cm autoihin niitä kahta vierekkäin ?

Jyväbroileri sanoi:
En ole asiaan kovin tarkkaan perehtynyt, mutta mulle ei noista linkeistä selvinnyt että miksi jo olemassa olevia rekkoja pitää alkaa kaventamaan, eikä edes aikataulusta muka voi joustaa muutamaa vuotta.

Mitä haittaa olisi viisi senttiä leveämmistä rekoista liikenteessä?

Tuolla nimim. jantusen artikkelissa se perusteltiin "kilpailullisillasyillä".
Isompaan autoon menee enemmän tavaraa ja 5 cm lisäleveys on kuutioissa mitattuna melko paljon lisätilaa.
 
Jyväbroileri sanoi:
Mitä haittaa olisi viisi senttiä leveämmistä rekoista liikenteessä?

Eihän sillä liikenteessä olekaan mitään merkitystä. En tiedä norjalaisten rekkojen leveyttä, mutta todennäköisesti niitä ei siellä tarvitse kaventaa, vaikka vuonoissa joskus ahdasta onkin.
 
AM sanoi:
Minkä levysiä FIM-lavat on ?
Mahtuuko 255cm autoihin niitä kahta vierekkäin ?



Tuolla nimim. jantusen artikkelissa se perusteltiin "kilpailullisillasyillä".
Isompaan autoon menee enemmän tavaraa ja 5 cm lisäleveys on kuutioissa mitattuna melko paljon lisätilaa.

Kilpailusyyt ei mielestäni ole pätevä syy lähteä tämmöiseen täysin älyttömään projektiin. Direktiivin voisi ottaa käyttöön uusiin rekkoihin, mutta ei jo olemassa oleviin.
 
Jyväbroileri sanoi:
Kilpailusyyt ei mielestäni ole pätevä syy lähteä tämmöiseen täysin älyttömään projektiin. Direktiivin voisi ottaa käyttöön uusiin rekkoihin, mutta ei jo olemassa oleviin.

Ikävä kyllä Suomella ei ole paljon sanottavaa mukaan lähtemisestä tällaiseen täysin älyttömään projektiin, nääs EU määrää ja sen mukaan mennään.
 
AM sanoi:
Minkä levysiä FIM-lavat on ?
Mahtuuko 255cm autoihin niitä kahta vierekkäin ?
Jos FIN-lavaa tarkoitat, niin se on mitoiltaan 100*120 cm.
 
jantunen7 sanoi:
Ikävä kyllä Suomella ei ole paljon sanottavaa mukaan lähtemisestä tällaiseen täysin älyttömään projektiin, nääs EU määrää ja sen mukaan mennään.

Sepäs se. EU määrää täysin päättömiä asoita ja meidän on sokeasti toteltava. En sillä etteikö EU:ssa olisi hyvääkin, mutta tälläisten älyttömyyksien poistamiseksi olisi syytä tehdä jotain.
 
Jyväbroileri sanoi:
Sepäs se. EU määrää täysin päättömiä asoita ja meidän on sokeasti toteltava. En sillä etteikö EU:ssa olisi hyvääkin, mutta tälläisten älyttömyyksien poistamiseksi olisi syytä tehdä jotain.

uusi kansanäänestys paremman tietämyksen valossa?
 
jantunen7 sanoi:
uusi kansanäänestys paremman tietämyksen valossa?

Tiedä sitten kuinka Suomi pärjäisi EU:n ulkopuolella, mutta kyllä noihin älyttömiin direktiiveihin olisi syytä puuttua. Itse suhtauduin aikanaan EU:n liittymiseen hyvin varauksella, enkä ole saanut luottamusta siihen vieläkään.
 
Jyväbroileri sanoi:
Tiedä sitten kuinka Suomi pärjäisi EU:n ulkopuolella, mutta kyllä noihin älyttömiin direktiiveihin olisi syytä puuttua. Itse suhtauduin aikanaan EU:n liittymiseen hyvin varauksella, enkä ole saanut luottamusta siihen vieläkään.

Luulisin, että ETA-sopimus riittäisi meille varsin mainiosti.
 
jantunen7 sanoi:
Luulisin, että ETA-sopimus riittäisi meille varsin mainiosti.


Kaikkia seuraamuksia on kuitenkin vaikea alkaa arvioimaan. Jos nyt pidettäisi kansanäänestys EU:in liittymisestä niin tulos olisi varmaankin kielteinen. Eikös jokin galluppi tälläistä tulosta ennustanut.
 
Jyväbroileri sanoi:
Kaikkia seuraamuksia on kuitenkin vaikea alkaa arvioimaan. Jos nyt pidettäisi kansanäänestys EU:in liittymisestä niin tulos olisi varmaankin kielteinen. Eikös jokin galluppi tälläistä tulosta ennustanut.

monelle tavalliselle tallaajalle mielikuva eu:sta on varsin negatiivinen koska mediassa usein on idioottimaisia direktiivejä joiden noudattaminen aiheuttaa ongelmia sekä apurahojen jatkuva leikkaus. itse olen sen verran optimistinen että uskon eu:sta olevan suurta hyötyäkin, vaikken tähän hätään osaa nimetä yhtä ainuttakaan positiivista asiaa jonka osaisin yhdistää suoraan eu:n aikaansaannokseksi. eipä tosin noilla eu:n ulkopuolisilla maillakaan huonosti mene...

edit: jos turkki hyväksytään eu:hun niin alkaa uskottavuus mun silmissä murentua nopeasti.
 
Eikös se rekan leveys ole ollut tiedossa jo jokin aikaa,suomalaiset kuljetusliikkeet on jääräpäisesti hankkinut ylileveää kalustoa siitä huolimatta.
Siinä oli myös siirtymäaika,mutta ei vaan kuljetusfirmat reagoinut,nyt sitten on paskat housussa ja vaaditaan kohta valtiolta tukia.

edit:tossa jutussa Skalin johtaja sumuttaa ja hämää aivan tarkoituksella tätä asiaa on Hesarissakin selostettu vaikka kuinka paljon.
 
Kyllähän tuossa Skalin toimitusjohtajakin sanoo etteivät ottaneet tosissaan ja ovat tilailleet "vääränkokosia" direktiivistä huolimatta. 2004 tuo oli vissiin ilmoitettu ja 2007 alusta voimassa, eli 3 vuoden siirtymäaika... ilmeisesti tuo "emme ottaneet tosissaan" aiheuttaa paskaa housuun nyt kun deadline rupeaa olemaan lähitulevaisuudessa, eikä "sitten joskus".
 
Nyt laskin käteen ja ynnäilemään kuinka paljon kuljetusliikkeiden taitamaton johto teki vahinkoa...
 
Huhhuh, aika älyttömältä kuulostaa. Uutisissa kertoivat että yhden rekan kaventaminen kestää pari viikkoa. Eikä kaikkia edes ehditä kaventaa ajoissa.

Järkevääkö?
 
Myssy sanoi:
2004 tuo oli vissiin ilmoitettu ja 2007 alusta voimassa, eli 3 vuoden siirtymäaika... ilmeisesti tuo "emme ottaneet tosissaan" aiheuttaa paskaa housuun nyt kun deadline rupeaa olemaan lähitulevaisuudessa, eikä "sitten joskus".
Aikaa oli 10 vuotta.
"Moduulirekkadirektiivi tuli voimaan 1997 ja toi Suomen ja Ruotsin teille korkeintaan 25,25-metriset yhdistelmät."
"Suomessa kaikki eivät ottaneet asiaa tosissaan vaan hankkivat uutta leveää kalustoa, kunnes sen rekisteröinti kiellettiin 2004."
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom