Reisilihakset takaisin näillä konstein?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haddel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joops, ongelmana ollut aikoinaan pieni ''syömishäiriö'' eli treenaaminen kovaa ja tankkaaminen jäänyt aivan liian vähälle. Tuloksena reisilihasten katoaminen ja kaikki massa jaloista. Ennen reisilihaksissa oli hyvin massaa ja ns. patit näkyivät mukavasti. Tämä on haitannut todella paljon mm. jalkapallon pelaamisessa, joka ilmenee siten, ettei jaksa oikeen tehdä mitään jaloilla (ei nopeutta oikeen) ja koko ajan semmonen fiilis, kun olis jonkinlainen kävelevä patsas. Ennen vanhaan kipitin kuin joku antilooppi. Nyt asiat on toisin. Eniten hirvittää katsoa reisiäni saunassa, kun verisuonet paistaa pinnalla ja reidet ovat kuin ns. ''baaripillit''. :david:

Nyt olen treenannut kyykkyjä 3x5 80kg eli tän hetkisellä maksimipainoilla ja loppuun 1x20 60kg painoilla n. kuukauden verran. Voimaa reisissä on, mutta niissä ei ole semmosta massaa, mitä jalkapalloijalla kuuluisi olla. Noh, ennen oli tätä idioottimaista temppuilua, josta saan kärsiä nyt.
Onko noi mun kyykkysarjat oikenalaiset, joilla saisi mahdollisesti hommattua se kaikki lihasmassa takaisin? Treenaan kahdesti reisiä (SU ja KE), keskiviikkosin vedän välillä jalkaprässiä 4x15 150kg kyykkyjen sijaan. Vedän muutenki 2-jakoisella ohjelmalla, mutta pitäisikö lisätä joku ylimääräinen jalkatreeni joksikin päiväksi?

Syöminen kuuluu nyt erittäin tärkeään rooliin ja siihen olen kiinnittänyt nyt paljon huomiota. Syön paljon nyt proteeini- ja rasvapitoista ruokaa, johon kuuluvat: Kana, jauheliha/liha, tonnikalat, lohi yms. Pastaa tulee myös nautittua, joka on hyvä hiilihydraattien lähde. Olen todella liikkuva nuori kloppi, joten tankkaaminen on erittäin tärkeää, kun päivittäinen kulutus on huikea. Tämä olisi pitänyt älytä aikoja sitten.

Ainut hyvä juttu tässä on se, että tämä motivoi minua todella paljon tekemään ankaraa duunia reisilihasten takaisin saamiseksi. Tyhmyydestä maksetaan, mutta minkäs teet? Turhaan jäädä miettimään menneitä, haluan vain mahdollisemman nopeasti reisilihakset samaan kondikseen, missä ne olivat vuosi sitten.

Neuvoja tarvitsisin ja kommentteja tosta mun jalkojen treenaamisesta (onko hyvä, mitä parannettavaa yms.) Kirjoitukseen/sanajärjestykseen en nyt jaksanut kiinnittää huomiota, kuhan kaikki ymmärtää pääasian. Kiitän jo etukäteen.:worship:

Joops, ongelmana ollut aikoinaan pieni ''syömishäiriö'' eli treenaaminen kovaa ja tankkaaminen jäänyt aivan liian vähälle. Tuloksena reisilihasten katoaminen ja kaikki massa jaloista. Ennen reisilihaksissa oli hyvin massaa ja ns. patit näkyivät mukavasti. Tämä on haitannut todella paljon mm. jalkapallon pelaamisessa, joka ilmenee siten, ettei jaksa oikeen tehdä mitään jaloilla (ei nopeutta oikeen) ja koko ajan semmonen fiilis, kun olis jonkinlainen kävelevä patsas. Ennen vanhaan kipitin kuin joku antilooppi. Nyt asiat on toisin. Eniten hirvittää katsoa reisiäni saunassa, kun verisuonet paistaa pinnalla ja reidet ovat kuin ns. ''baaripillit''. :david:

Nyt olen treenannut kyykkyjä 3x5 80kg eli tän hetkisellä maksimipainoilla ja loppuun 1x20 60kg painoilla n. kuukauden verran. Voimaa reisissä on, mutta niissä ei ole semmosta massaa, mitä jalkapalloijalla kuuluisi olla. Noh, ennen oli tätä idioottimaista temppuilua, josta saan kärsiä nyt.
Onko noi mun kyykkysarjat oikenalaiset, joilla saisi mahdollisesti hommattua se kaikki lihasmassa takaisin? Treenaan kahdesti reisiä (SU ja KE), keskiviikkosin vedän välillä jalkaprässiä 4x15 150kg kyykkyjen sijaan. Vedän muutenki 2-jakoisella ohjelmalla, mutta pitäisikö lisätä joku ylimääräinen jalkatreeni joksikin päiväksi?

Syöminen kuuluu nyt erittäin tärkeään rooliin ja siihen olen kiinnittänyt nyt paljon huomiota. Syön paljon nyt proteeini- ja rasvapitoista ruokaa, johon kuuluvat: Kana, jauheliha/liha, tonnikalat, lohi yms. Pastaa tulee myös nautittua, joka on hyvä hiilihydraattien lähde. Olen todella liikkuva nuori kloppi, joten tankkaaminen on erittäin tärkeää, kun päivittäinen kulutus on huikea. Tämä olisi pitänyt älytä aikoja sitten.

Ainut hyvä juttu tässä on se, että tämä motivoi minua todella paljon tekemään ankaraa duunia reisilihasten takaisin saamiseksi. Tyhmyydestä maksetaan, mutta minkäs teet? Turhaan jäädä miettimään menneitä, haluan vain mahdollisemman nopeasti reisilihakset samaan kondikseen, missä ne olivat vuosi sitten.

Neuvoja tarvitsisin ja kommentteja tosta mun jalkojen treenaamisesta (onko hyvä, mitä parannettavaa yms.) Kirjoitukseen/sanajärjestykseen en nyt jaksanut kiinnittää huomiota, kuhan kaikki ymmärtää pääasian. Kiitän jo etukäteen.:worship:

No 5 toistoilla ei nyt niin hirveästi pattia saa, noin yleisesti. Voisit kokeilla vaikka sellasta että otat sellasen painon millä saat suhtkoht kevyesti 3x10 (mikä sulla vois olla jotain 65-70), mutta sillä tulis kuitenkin noin 15 toistoa. Silti teet vain 3x10. Sitten esim. 6-8 viikon aikana nostat sarjoja ja toistoja niin että lopussa tulisi esim. 5x15 samalla painolla tai ehkä hieman suuremmalla. Tärkeintä on se että sarjat ja toistot lisääntyvät, ei paino. Tossa välissä voi ottaa yhden kevyemmän viikon jolloin teet esim. 3x10x50-60. Tällä pidetään huoli, että tulee kehitystä eikä homma mene yli.

Kuten sanoin tärkeintä on tuo volyymin kasvu. Alussa esim. 30 (3x10) toistoa ja lopussa 75 toistoa (5x15) eli volyymi nousee 2,5 kertaisesti. Mitäs luulet miten koipiesi täytyy reagoida tähän :) kasvamalla. Eli nosta rauhassa ekaksi sarjoja ja sitten toistoja esim. 3x10 - 5x10 - 3x12 - 4x11 - 5x12. Eli volyymi nousee pikkuhiljaa. Mene kuitenkin tuntuman mukaan - jos tuntuu raskaalta niin älä vedä niin kovaa. Painoja voi myös hieman vaihdella, että ei vedä ihan koko ajan samalla raudalla, mikä saattaa aiheuttaa tasanteita. Tätä voi aluksi tehdä vaikka kerran viikossa, mutta sitten lisätä loppua kohden frekvenssiä eli vetää vaikka kolme kertaa viikkoon - tämä korostaa sitä volyymin kasvua.

Ei haittaa vaikka ei ihan pääsis tohon 5x15. Toi oli vaan esimerkki. Tärkein on se sarjojen ja toistojen runsas nousu. Sitten kun tää on tehty taas yksi kevyempi viikko jolloin vähennät sarjoja ja toistoja etkä vedä niin kovaa. Nyt keho on tottunut kovaan volyymin. Aika kääntää hommaa päälaelleen ja panostaa intensiteettiin eli rautaan. eli vähemmän toistoja ja sarjoja Esim. 2x5-8. Yritä joka kerta saada enemmän joko toistoja tai painoja. Älä aloita ihan maksimista että ei tule raja vastaa heti. Tee vain kerran viikossa tai max. 2 kertaa viikossa. Kevyt viikko on myös hyvä ottaa jolloin vois vaikka vähentää painoa sellanen 20-30%. Tätä sellanen 6-8 viikkoa. Siinä ajassa pitäis olla tullu jo pattia hyvin jalkoihin ja painojenkin nousta myös kyykyssä.

Prässiä voi tehdä samalla periaatteella lisää ekaksi sarjoja ja toistoja. Ja sitten painoja. Suuri muutos kintuille ja se reagoi siihen kasvamalla. Kannattaa myös treenata noita takareisiä. Tärkeä apu juostessa. Suorinjaloin maastaveto on erinomainen liike, mutta myös reisikoukistukset käy. Sitten loppuun vielä keskivartaloa. Jalannostot ja istumaanousut on hyviä. Jalannostot ottaa vielä lonkankoukistajiinkin aika hyvin ja niitä käytetään fudaillessa aika paljon.

Toivottavasti auttaa ja jaksat edes lukea tätä soperrusta :)

No 5 toistoilla ei nyt niin hirveästi pattia saa, noin yleisesti. Voisit kokeilla vaikka sellasta että otat sellasen painon millä saat suhtkoht kevyesti 3x10 (mikä sulla vois olla jotain 65-70), mutta sillä tulis kuitenkin noin 15 toistoa. Silti teet vain 3x10. Sitten esim. 6-8 viikon aikana nostat sarjoja ja toistoja niin että lopussa tulisi esim. 5x15 samalla painolla tai ehkä hieman suuremmalla.

Tota, kun oon tehnyt tolleen mun omalla tyylillä jo kuukauden verran, niin voinko ruveta vetämää jo 5x15 65-70 kg sarjoilla vai jopa 3x12? Eli luovun tosta 1x20 n. 60kg sarjasta kokonaan?

edit. 5x15 lopussa, nyt kun oon tehnyt tolla mun tyylillä kuukauden verran, eli seuraavan 4 viikon jälkeen voisin jopa kokeilla tolla 5x15?

Tota, kun oon tehnyt tolleen mun omalla tyylillä jo kuukauden verran, niin voinko ruveta vetämää jo 5x15 65-70 kg sarjoilla vai jopa 3x12? Eli luovun tosta 1x20 n. 60kg sarjasta kokonaan?

edit. 5x15 lopussa, nyt kun oon tehnyt tolla mun tyylillä kuukauden verran, eli seuraavan 4 viikon jälkeen voisin jopa kokeilla tolla 5x15?

eiii... :) Yritä kasvattaa MÄÄRÄÄ. Sinänsä aivan sama teetkö 5x15, 3x5 vai 2x100. Valitse joku sarja ja toisto-yhdistelmä ja pikkuhiljaa lisää sarjoja ja toistoja. Tärkeintä on, että pyrit joka treenissä tekemään enemmän sarjoja ja toistoja lukuunottamatta noita kevyitä viikkoja. Älä tee kuitenkaan sarjoja loppuun asti vaan jätä aina vähän varastoon ts. eli lopeta viimeistään silloin kuin tuntuu että pystyisit tehdä vielä toiston tai kaksi. Sitten kuin tuntuu/huomaa, että kehitys alkaa hidastua tai pysähtyy niin alat lisäämään painoja.

Haddel käy mittauttamas veriarvot... Kokemuksesta voin kertoa, että saattaapi nuo veriarvot olla aika alhaset ja se vaikuttaa tohon jaksamisee.. Ei välttämättä huomaa ihan perusarjessa, koska kroppa on jo ns.adaptoitunu omaan tilaansa..

Ja mitä tohon treenaamisee tulee, niin suosittelen tätä. Tuolla saa poweria ja räjähtävyyttä koko kroppaan, sillä sitä just tarvit, jos päähuolenaihe on tuo futiksessa jaksaminen.. Paksuutta saat sitte varmasti tuolla ravintomiehen ajatuksella asiasta.

Pitää priorisoida.. Haluatko painottaa voiman hankintaa vai haluatko, että miss sixtyn saumat ratkeaa :) Voin vakuuttaa, että jos sulla on reilusti futista viikossa, niin tuon massansaaminen reisiin on aika hidasta.

Haddel käy mittauttamas veriarvot... Kokemuksesta voin kertoa, että saattaapi nuo veriarvot olla aika alhaset ja se vaikuttaa tohon jaksamisee.. Ei välttämättä huomaa ihan perusarjessa, koska kroppa on jo ns.adaptoitunu omaan tilaansa..

Ja mitä tohon treenaamisee tulee, niin suosittelen tätä. Tuolla saa poweria ja räjähtävyyttä koko kroppaan, sillä sitä just tarvit, jos päähuolenaihe on tuo futiksessa jaksaminen.. Paksuutta saat sitte varmasti tuolla ravintomiehen ajatuksella asiasta.

Pitää priorisoida.. Haluatko painottaa voiman hankintaa vai haluatko, että miss sixtyn saumat ratkeaa :) Voin vakuuttaa, että jos sulla on reilusti futista viikossa, niin tuon massansaaminen reisiin on aika hidasta.

Joo, rautatablettei oon nyt vedellyt täs parin kuukauden ajan (lääkärin pyynnöstä), kun veriarvot olivat aivan vituirallaan. En ole nyt vähään aikaan käynyt labras ottamassa verinäytettä, vois olla kyl hyvä idea.

Pelaan 3 divaria, miehissä ja tapahtumia on pari kertaa viikossa + ottelut. En tiedä, kausikin on alkamaisillaan ja enkä tiedä onko kannattavaa käydä sneppailemassa harjoituksissa yms, jos ei pysty antamaan kaikkeensa siellä. Niin, ikää on 18-vuotta.

edit. Niin, olisihan sen voiman saaminen takaisin aika hulppea juttu (olisin nopeampi, ketterämpi, en mikään liikkuva puupökkelö). Se toinen asia on nämä ns. baaribillit, joihin haluaisin muutosta, kun en kertakaikkisesti kestä kattoa niitä (verisuonet paistaa pinnalla, ihon nahka on aivan kireä jne.) Voiman saaminen olisi TODELLA jees juttu, mut massan saaminen kans. Saako tolla voiman hankkimisella myös tota massaa takaisin vai ainoastaan nopeutta/voimaa, vai saako ravintomiehen opeilla massan lisäksi voimaa/nopeutta? :david:

No enemmän sitä pattia tulee. Tosin jos laskee toistomääriä tonne 4-6 paikkeille ja tekee toistot räjähtävästi, niin kyllä sitä nopeuttakin pitäis tulla. Mutta pitää muista, että se nopeus on lajinomaista. Vaikka olisit nopea kyykkääjä ei se tarkoita, että olisit nopea juoksija tai jalkapalloilija jne. Futiskentällä se nopeus ja puntilla sitten omat jutut. Ja puntti ei hidasta tai jäykistä.

Itsellä on käytössä tuo Starting Strength ja futista pelaan myös itse.. Lajitapahtumia on n.4-5 viikko ja salitreeniä toteutan 2-3 kertaa viikko.. Yksi täysi lepopäivä viikossa.. Ruokailu on erittäin tärkeä juttu ! ! Itse kantapään kautta opittuna. Vajaa vuosi sitten mitat oli 76 kg ja 189 cm ja rasvat oli 3.7 koko kropassa.. Vois sanoa, että kärsin ns. urheilijan anoreksiasta.. Vatsassa pullotti näkyvästi suonet, samoin reisissä ja pohkeissa..
Nyt paino on siinä 82. Rasvoista en tiedä, mutta peiliin olen erittäin tyttyväinen. Yleinen vireys ruokailutottumusten muutoksen myötä on parantunut mielettömästi (ruokailukertoja 5-7 kertaa päivässä)

Ja mitä tohon em. treeniohjelmaan tulee, niin ainakin itsellä sopinut erittäin hyvin kehityksenkin kannalta.. Sitähän moni futari sanoo, että kilpakauden aikana on mahdoton saada lisää voimaa, mutta omalla kokemuksella kumoan kyllä väitteen.. Kun hoitaa ruokailut, palautumiset etc. kunnolla, niin onnistuu varmasti. Omaa kroppaa kannattaa kuunnella ja olla sen suhteen äärimmäisen rehellinen sille "thumbs"

Itsellä on käytössä tuo Starting Strength ja futista pelaan myös itse.. Lajitapahtumia on n.4-5 viikko ja salitreeniä toteutan 2-3 kertaa viikko.. Yksi täysi lepopäivä viikossa.. Ruokailu on erittäin tärkeä juttu ! ! Itse kantapään kautta opittuna. Vajaa vuosi sitten mitat oli 76 kg ja 189 cm ja rasvat oli 3.7 koko kropassa.. Vois sanoa, että kärsin ns. urheilijan anoreksiasta.. Vatsassa pullotti näkyvästi suonet, samoin reisissä ja pohkeissa..
Nyt paino on siinä 82. Rasvoista en tiedä, mutta peiliin olen erittäin tyttyväinen. Yleinen vireys ruokailutottumusten muutoksen myötä on parantunut mielettömästi (ruokailukertoja 5-7 kertaa päivässä)

Ja mitä tohon em. treeniohjelmaan tulee, niin ainakin itsellä sopinut erittäin hyvin kehityksenkin kannalta.. Sitähän moni futari sanoo, että kilpakauden aikana on mahdoton saada lisää voimaa, mutta omalla kokemuksella kumoan kyllä väitteen.. Kun hoitaa ruokailut, palautumiset etc. kunnolla, niin onnistuu varmasti. Omaa kroppaa kannattaa kuunnella ja olla sen suhteen äärimmäisen rehellinen sille "thumbs"

Kauan sulla tarkalleen meni, että rasvaprosentti reisissä alko olemaan normaali ja verisuonet katosivat pinnalta pois? Entäpä, oliko sullakin kadonnut ton ns. urheilijan anoreksian takia reisistä massa/lihakset pois? Jos oli, niin saitko takasin normaaliin kondikseen tolla Starting Strength- systeemillä ja oikealla ruokavaliolla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vilkaseppas tuota arskan kultasta kuusikkoa tuolta treenipalstalta, siinä on heti ekaks kyykky...ite 2kk tehny ja kun menee tuolla systeemillä 4x10xkg --> 4x13xkg ja sit lisää rautaa jonka jälkeen homma alusta ni on tullu iha mukavasti reisiin tavaraa :)

Kauan sulla tarkalleen meni, että rasvaprosentti reisissä alko olemaan normaali ja verisuonet katosivat pinnalta pois? Entäpä, oliko sullakin kadonnut ton ns. urheilijan anoreksian takia reisistä massa/lihakset pois? Jos oli, niin saitko takasin normaaliin kondikseen tolla Starting Strength- systeemillä ja oikealla ruokavaliolla?

No sanotaan näin, että viime kauden jälkeen jätin aerobisen kokonaa pois ja kävin salilla nelijakosella ohjelmalla 4-5 kertaa viikossa. Se kuuri meni vähän käsille, koska en ilmeisesti uskaltanu alkaa nostamaa kaloreita kerralla niin reilusti.. Alotin tän em.ohjelman tekemisen n. vajaa pari kuukautta sitten ja kehitys on ollut koko ajan plusmerkkistä.
Pari kertaa joutunut palaamaan takasinpäin, kun kehitys on jumahtanut, mut eteenpäin on menty..

Massa hävis ihan huomaamatta, mutta voimaa löyty silti.. Olin vaan aivan helvetin kuivas kondikses..
Takasin en oo saanu sitä vanhaa kroppaa, joka oli noin pari vuotta sitte (enkä haluakaa) :)
Nyt on peiliin todella tyytyväin, kun on saanu selvästi ryhtiä ja lihasta lisää. Kaverit maininnu myös, että olemuskin on paljon terveempi, kun oon asiasta heidän kans keskustellu.

No sanotaan näin, että viime kauden jälkeen jätin aerobisen kokonaa pois ja kävin salilla nelijakosella ohjelmalla 4-5 kertaa viikossa. Se kuuri meni vähän käsille, koska en ilmeisesti uskaltanu alkaa nostamaa kaloreita kerralla niin reilusti.. Alotin tän em.ohjelman tekemisen n. vajaa pari kuukautta sitten ja kehitys on ollut koko ajan plusmerkkistä.
Pari kertaa joutunut palaamaan takasinpäin, kun kehitys on jumahtanut, mut eteenpäin on menty..

Massa hävis ihan huomaamatta, mutta voimaa löyty silti.. Olin vaan aivan helvetin kuivas kondikses..
Takasin en oo saanu sitä vanhaa kroppaa, joka oli noin pari vuotta sitte (enkä haluakaa) :)
Nyt on peiliin todella tyytyväin, kun on saanu selvästi ryhtiä ja lihasta lisää. Kaverit maininnu myös, että olemuskin on paljon terveempi, kun oon asiasta heidän kans keskustellu.

Eli rohkeesti vaa enemmän vähän rasvasempaa ruokaa kehiin, treeniä ja lepoa? Niin, 2-jakoisella ohjelmalla vedän siis.

Jos yläkropasta joutuu mainita jotain, niin muutosta on tullut, johon olen tyytyväinen:). Eli ETEENPÄIN on menty, mutta parannettavaa/työtä on tehtävä vielä yläkropassakin.

No tuo paljon parjattu SS on oikeastaan yksjakonen, mutta anyway.. Itse otin heti alkuun muutamia apuliikkeitä mukaan.
Ei muuta kun tsemppiä ja palaa joskus kertomaan miltä on tuntunu ja näyttäny :thumbs:

Ravintopuolen asioista sen verran, että itsellä nuo ravintoaineiden suhteet on menny suunnillee 30pr/40hh/30r ja täältä saat hyviä ohjeita ateriarytmiin. Muuten mielestäni kannattaa vähän kriittisesti suhtautua niihin muihin artikkeleihin/ohjeisiin. Älä säikähdä suotta jos paino nousee nopeasti pari kiloa. Nopeasti kroppa adaptoituu

Syömisellä se rasvaprosentti saadaan korkeammaksi jaloissa jos verisuonista eroon haluat.

Syömisellä se rasvaprosentti saadaan korkeammaksi jaloissa jos verisuonista eroon haluat.

Pitääkö ottaa kuitenkin vähän rasvaisempia ruokia vähärasvaisten sijaan?

Nyt jätän aerobisen treenin vähälle ja keskityn jalkojen monipuoliseen treenaamiseen:), eiköhän tästä hyvä tule.

Nyt jätän aerobisen treenin vähälle ja keskityn jalkojen monipuoliseen treenaamiseen:), eiköhän tästä hyvä tule.

Kaloreista sitä painoa tulee, ei välttämättä rasvasta. Vaikka rasvassa onkin aika roimasti kaloreita. Rasva on kyllä muutenkin tärkeää kehityksen kannalta kun tuppaa noita testosteronitasoja nostamaan. Samoin kehon luonnollinen testosteronihan tehdään kolesterolista.

Kyllä kannattaa suosia rasvaisempaa ruokaa, kunhan on hyvää rasvaa. Sitä rasvaa saa ja pitääkin tulla, epämiellyttäviä tuloksia syntyy ainoastaan silloin kun kokonaisuus kusee. Eli kannattaa ehkä harkita jonkinlaisen ruokapäiväkirja pitämistä ja laskea ne kalorit.

Jalkapattien hankkimiseen suosittelen korkeaa intensiteettiä, korkeita sarjamääriä ja toistoja kymmenen molemmin puolin ja runsasta palautumista. En tiedä miten tuo soveltuu jalkapalloharrastuksesi oheen, tuota kun pitäisi suorittaa kolmesta kahteen kertaan viikossa.

Mun mielestä jalkaprässi sopii paremmin etureisien massan hankintaan kuin kyykky, joka taas sopii vallan mainiosti voiman kasvatukseen, mutta en minä tiedä, mutuilen vain.

e: niin ja liikkeiden ja treenin monipuolisuus on myöskin hyödykästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom