Reiden loitontajista ja lähentäjistä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen huomannut, että etureisitreenin jälkeen reiden ulko-osa on kipeytynyt ja väsynyt etureisien ohessa ja takareisitreenin (esim. maastaveto suorin jaloin) jälkeen reiden sisäosa on kipeä. Tai sanoisinko, että ne eivät kipeydy samalla tavalla kuin treenattu lihas vaan ne menevät tukkoon.

Onko loitontajilla ja takareisillä jonkinlainen yhteys, entä lähentäjillä ja etureisillä? Vai olenko taas tehnyt jotakin väärin?

Originally posted by Evil Joe
Olen huomannut, että etureisitreenin jälkeen reiden ulko-osa on kipeytynyt ja väsynyt etureisien ohessa ja takareisitreenin (esim. maastaveto suorin jaloin) jälkeen reiden sisäosa on kipeä. Tai sanoisinko, että ne eivät kipeydy samalla tavalla kuin treenattu lihas vaan ne menevät tukkoon.

Onko loitontajilla ja takareisillä jonkinlainen yhteys, entä lähentäjillä ja etureisillä? Vai olenko taas tehnyt jotakin väärin?

Eihän siinä "reiden ulko-osassa" ole muuta kuin reiden etuosaa :) eli reiden ojentajaa. Loitontajia on lonkan sivulla. M. adductor magnus, isoin reiden lähentäjistä, toimii voimakkaana lonkan ojentajana (vetää reittä selkäpuolelle), eli saattaa hyvinkin aktivoitua suorin jaloin maastavedossa. Mutta se toimii myös kyykyssä. Jos treenaat erikseen jalan ojentajat ja koukistajat, lähentäjä saattaa huomaamatta saada jopa liikaa treeniä. Ovatko ne tukossa jatkuvasti vai vain tietyn treenin jälkeen?

Mä treenaan etureiden hauisten kanssa ja takareiden rinnan kanssa. Maastaveto suorin jaloin on ainoa joka kipeyttää lähentäjiä, eli takareisipäivän jälkeen kävellään kuin paskat housussa.

Hups! Tää tuli väärään threadiin..
Mutta kysytään nyt kuitenkin siitä levosta, kun ehdit jo vastata...

Lepoa on ihan tarpeeksi: Jos treenaan takareidet maanantaina, etureidet ovat sitten perjantaina. Seuraava takareisi treeni on tiistai etureisitreenin ollen lauantai.

Ohjelmani:

I: rinta, kyljet, takareisi
II: lepo
III: olkapäät, pohkeet
IV: lepo
V: etureisi, hauis
VI: lepo
VII: selkä, epäkkäät, ojentaja
VIII: lepo

Suositut

Back
Ylös Bottom