Rehujen ravintoarvoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Laskeeko porukka rehuista(esim.kurkku,tomaatti,paprika,salaatti) saatavat ravintoarvot mukaan normaaliin päivittäiseen syömiseen,vai syötteko niitä ihan vapaasti normaalin ruuan päälle?
Yritän kovasti opetella syömään myös salaattia, ja ilmeisesti pitäs sitten laskea myös noista rehuista saatavat hiilarit etc. mukaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ihan suotta rupeaa hifistelemään rehujen suhteen. Niin mitättömät määrät niistä kaloreita tulee. Eihän niissä oo ku muuan hassu hiilarikaan, mutta sitäki enemmän vitumiiniä :blow:

Eli mä ainakin lappaan rehuja suuhun sen kummemmin laskematta, eikä kehitystä ainakaan huonompaan suuntaan oo tapahtunu

voisiko joku laittaa sen linkin tänne mistä näkee melkein jokaisen ruoan ravinto arvot ....sais laitettua sen tonne suosikkeihin

Nyt dietillä tulee syötyä kukkakaali-parsakaalihärdelliä lihan, kanan ja kalan mukana sellanen 500-1000 g päivässä. Tuosta tulee maksimissaan 20-30 g hiilareita ja about 200 kcal, eli haulikkotarkkuudella lasken ne mukaan. Määrän pidän sen vuoksi suurena, että saisi kuituja ja vitamiineja muualtakin kuin purkista. Muuten dietti on kohtuullisen ketopohjanen paitsi hiilaripäivä kerran viikossa tai kahdessa fiiliksestä ja olotilasta riippuen milloin tosiaan ahdetaan sitä ruokaa

Vihanneksia pitäisi syödä paljon, ja saada esim 20-40 grammaa hiilaria niistä / ateria (ja jopa 30g proteiinia, jota ei lasketa päivän proteiininsaantiin mutta kaloreihin kyllä jos haluaa olla tarkka), ja ne pitää siis laskea mukaan. Jos niitä ei syö paljon (vaikka pitäis :) ) niin eihän mitään paria hiilari&protskugrammaa tartte kaloreihin laskea.

Ja siksi paljon että niistä saa kuitua, jota sanotaan erilaiseksi kuin viljan kuidut, ja vihannekset imeytyvat ja hajoavat hyvin hitaasti hidastaen ruoan imeytymistä ja näin tasaavat verensokeria, aminohappojen imeytymistä, ja pidentävät kylläisyyden tunnetta.

Jos hiilareiden määrän kanssa on ongelmia eli niitä tulee syötyä liikaa saa vihannesten runsaalla käytöllä hyvin mahan täyteen ja samalla hiilarimäärä pysyy kurissa.

fluid power jo mainitsikin kuidut ja vitamiinit

Originally posted by Sakkeus
Vihanneksia pitäisi syödä paljon, ja saada esim 20-40 grammaa hiilaria niistä / ateria (ja jopa 30g proteiinia, jota ei lasketa päivän proteiininsaantiin mutta kaloreihin kyllä jos haluaa olla tarkka), ja ne pitää siis laskea mukaan. Jos niitä ei syö paljon (vaikka pitäis :) ) niin eihän mitään paria hiilari&protskugrammaa tartte kaloreihin laskea.

Mites ketoosi dietillä,riittääkö noi rehuista saadut hiilarit sitte päivän hiilari annokseksi. Oon kyllä ymmärtänyt että ketoosilla porukka ottaa hiilarit ihan muista ruoista kuin rehuista.
Vai eiköä ketoosilla sitte syödä rehuja ollenkaan:confused:

Originally posted by efuman
Mites ketoosi dietillä,riittääkö noi rehuista saadut hiilarit sitte päivän hiilari annokseksi. Oon kyllä ymmärtänyt että ketoosilla porukka ottaa hiilarit ihan muista ruoista kuin rehuista.
Vai eiköä ketoosilla sitte syödä rehuja ollenkaan:confused:

Riippuu vähän siitä rankkuudesta. Olen mä nähnyt bodauspalstoilla esiteltyjä ketoruokavalioita jotka koostuvat enimmäkseen kanasta, majoneesista, öljystä ja tonnikalasta. Byärgh. Jos ehdottoman rankkaa <20 gramman ketoa vetää niin siihen ei tosiaan mahdu edes rehuja kovin paljoa.

Sitten jos vähän löysää vaikka tuonne 50 grammaan tai päälle niin mukaan mahtuu ihan reippaasti sekavihannesta, salaattia jne. Ja just noista rehuista ne hiilarit pitäisi mun mielestä tulla ketollakin, niin saa vähän vitamiineja ja kuituakin. Niinkuin fluidpower tuossa sanoikin, 20-30 grammaa rehuista ja sitten jonkin verran sieltä täältä päivän mittaan niin tulee esim. T-magin T-Dawg2 -dieetin määrät täyteen.

Hiilareita on vähintään pieniä määriä joka paikassa joten tuo toiset 20-30 grammaa kertyy helposti jos ei ihan takakireäksi ala niiden suhteen.

minkäs takia niitä vihanneksista saatua proteiinejä ei lasketa? Ja mistäs muista (huonoista) lähteistä saatuja proteiinejä ei lasketa mukaan?? Kun kerran hiilarit ja kalorit lasketaan, niin miks ei protskuja.

Originally posted by Kime76
minkäs takia niitä vihanneksista saatua proteiinejä ei lasketa? Ja mistäs muista (huonoista) lähteistä saatuja proteiinejä ei lasketa mukaan?? Kun kerran hiilarit ja kalorit lasketaan, niin miks ei protskuja.

Aminohappoprofiili ihmiselle on niissä puutteellinen. Kato vaikka http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=8182&highlight=proteiini

Yhdistelemällä voi saada löylyä aikaiseksi mutta se vaatii tietoa, säätämistä ja voi olla silti arpomista.

Originally posted by Kime76

Siis kyllä mä ainakin lasken myös vihannesten, viljatuotteiden yms. proteiinit mukaan. Energiaa ja kaloreitahan niissäkin on, näin dieetillä lasken kaiken mahdollisen mukaan ;) Eri asia on sitten jos lasketaan sitä että saadaanko sitä proteiinia se kuuluisa 2g/painokilo. Joka tapauksessa saan kyllä yli 2g/painokilo niistä hyvistä proteiinilähteistä, ja ei-niin-hyvien kanssa noin 3g/painokilo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom