Nostanpas nyt aihetta kun tuli ajankohtaiseksi. Oon tässä ravannu verikokeissa ym. kun keuhkoja ahistaa ja rintaa ja kurkussa möntti ja sensellasta kivaa:jahas: ...kurkkukipua ollu koko talvi ja sitä rataa...
Keuhkoputkentulehdusta epäilin kun on tosta keskeltä rintaa ollut kipeä viikon (ilman kuumetta tai mitään flunssaa)... Tänään sitte lekurilla kävin, verikokeet ok eikä muutenkaan keuhkoista kuulunut mitään poikkeavaa, EKG:kin varalta otettiin ku sydän on jumpsutellut.
Lääkäri sitten kyseli että onko närästystä ym. ja huomasi että syksyllä mulle oli kirjotettu resepti refluksitaudissa käytettävälle ZOLT:ille...en syksyllä lääkettä hakenut, ku ajattelin eetten tarvi ku eihän mulla mitään närästystä ole (silloinkin ahistusta ja kurkkuvaivoja). Lääkäri siihen sitte että monet ihmiset ei tajua sairastavansa refluksitautia just siksi kun ei oo varsinaista närästystä... ja oireet voi tulla öisin jolloin ei huomaa (minä nukun ainaki kuin tukki), kuin että aamulla limaa kurkussa ja paska maistuu suussa....
No, laitto sitte lisää kuitenki verikokeita ja varauksen keuhkokuvauksiin...
Tulin sitte kotiin ja aloin katella netistä tietoa ko. taudista ja mullahan on samoja oireita kuin monella muullakin
. Ja kun tarkemmin aloin ajatella niin röyhtäilen paljon, maha turpoilee, limaa aina kurkussa, kurkku kipeä...ym. jotenki nuo oireeet on vaan ihan normaalia arkipäivää mulle, vai onko sittenkään? tai tarvisiko olla
?
tänään haen sitte semmosen lääkekuurin ku Zolt 28fol 30mg. ja ajattelin siis tiedustella, kun täälläkin vaivasta kärsiviä on, että kuinkahan nopeasti lääke vaikuttaa mikäli kyse on oikeasta vaivasta? Hetikö? vaiko viikkojen kuluttua?
Mitään pahoja vaivoja minulla siis ei ole... Ajattelin vaan että josko sen heti huomais että lääke ja vaiva on oikea, eikä tarvis turhaan esim. sinne keuhkokuvaukseen (toisella paikkakunnalla) lähteä?