Reeniohjelma 15-vuotiaalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RRJJ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Juu, eli olen 15v poika, ja painan 56kg. Pituutta on 168cm. Ja semmosta ongelmaa olis, että ei meinaa löytyä oikeen yhtään lihaksia. Ei käsistä, ei jaloista eikä oikeen muualtakaan. Yhtäkään leukaa en saa. Eli olen periaatteessa pelkkää luuta ja nahkaa. Nolottaa aina, kun mennään koulusta uimaan, kun muilla on isommat lihakset kun mulla.
Koska mun kädet on tämmöset ihan muodottomat.

Eli semmosta reeniohjelmaa pyytäisin, missä olis sellasta perus punnerruksia, vatsoja, lenkkeilyä, pyöräilyä. Semmosta reeniä, että tulis vähä lihaksia näkyviin. Mieluiten ei kuntosaliohjelmaa, koska asun aika kaukana lähimmästä kuntosalista. (10km) Ja myös jotakin ruokavaliotakin sais, sellasta että vähä tulis massaa lisää. Peruskunto on ihan hyvä,joka päivä pyörällä kouluun, matkaa on 2,5km. Ja juoksulenkilläkin käyn silloin tällöin.

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka vastaa! :rock:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä sinne punttisalille kannattaa mennä, vaikka on se 10km matkaa. Siellä ne tulokset saadaan.

Aloittelijanana voit alkaa treenaamaan Arnoldin Kultaisella Kuusikolla tai sitten Starting Strenght -ohjelmalla. Kummatkin ohjelmat löytyvät täältä foorumeilta. Ravinnostakin löytyy hyviä viestiketjuja täältä.

Zone-sarja -42%
Kyllä 15-vuotiailla kasvaa lihakset niillä kehonpainoliikkeilläkin, koska lihakset kasvaa periaatteessa tässä iässä ilman mitään ihmeempää treeniä. Toki salilla ne kasvavat nopeammin ja luultavasti monipuolisemmin kuin kotona, mutta voihan toki käydä salilla vaikka kaksi kertaa viikossa ja tehdä parina muuna päivänä kotona kehonpainolla. Itse en ainakaan jaksaisi käydä kovin usein 10 km päässä muutamaa liikettä tekemässä, ellei bussilla pääsisi helposti. Ja eikös sitä lihasta tule jos lihakset rasittuvat ja syö tarpeeksi ja oikein? Onko muutenkaan paljoa eroa 50kg kyykyllä ja yhen jalan kyykyllä ilman painoa?

Kyllä tosiaan kehonpaino treenillä pääsee pitkälle kun vaan se motivaatio on kunnossa koska kehonpaino liikkeet ovat monesti todella raskaita. Siihen kun hankkii esim.kahvakuula, levytangon+painoja, leuanveto tangon niin ei sitä oikeen muuta tarvitse.

Teemulle: toi 50kg kyykyn vertaaminen on aika hankalaa, itsellä ei tee tiukkaa tehdä pitkää sarjaa 50kilolla mutta yli kympin pistoolikyykyt (jos nyt tarkoitit pistooleja) on aika tuskasia. Todella kevyellä ihmisellä asia voi olla aivan toiste päin.

Itellä 50 kg on aika sopiva koska se on suunnilleen oma paino ja en treenaile säännöllisesti. Kahvakuula on itellänikin ja on paljon apua kotona treenatessa, ja hinta on jossain tarjoustalossa muistaakseni 35€ 20kg kuulasta. Laatu ei ehkä ole paras mahollinen mutta kyllä se kotiin riittää :D

Salille vaan! Jos et yhtään leukaa jaksa vetää, niin nuo kehonpainolla suoritettavat liikkeet voivat olla alkuun vähän turhan raskaita.

Olen samaa mieltä asiasta ku werqq Salille vaan! Ja toi leuanveto on sit suomalaisesta sisusta kiinni itse en päässyt 7 luokalle yhtään leukaa ja nyt amiksen tokalle menossa ja reipas 20 leukaa menee eli asennetta touhuun ja itse en leukoja vedä kuin silloin tällöin. Ja suosittelisin että kun menet salille rupeat vääntäämään takakyykkyä maastavetoa ja penkkia + muita hyviä pääliikkeitä kuten esim leuanveto. Niillä hauiskäännöillä ei pattia kasvateta!!

Käy vaikka 2 kertaa puntilla viikossa, ohjelma vaikka tuo arnoldin kultainen kuusikko tai tuo starting strenght ohjelma. Sitten kerran viikossa joku 1-2 tunnin kuntopiiri, hyppyleukoja, punnerruksia, kyykkyjä omalla painolla, dippejä jne. (josset pääse salille) kyllä liikkeitä löytyy, tasajalkahyppyjä pihalla jne. Sitten muista venytellä ja lämmitellä vitun hyvin, huomaat vaikutukset kyllä viimeistään 2 vuoden päästä josset venyttele, kokemusta on ihan olkapääkivuista asti. Voit käydä parikertaa viikossa vielä jonkun lenkin jos haluat mutta ei mitään ihan täysillä 10km lenkkiä kannata tehdä jos puntilla treenailet. Kävelylenkit ovat ihan hyvä, voit vaikka jokailta mennä kävelylle, ei varmasti ole haittaa. Syö 2500 kcal päivässä (riippuu paljonko liikut, olet kasvuiässä eli muista se mutta ainakin tuon verran), tuosta määrästä proteiinia joku 130-150g (ei enempi haittaa ole).

NUKU! erittäin hyvät yöunet, panosta unen laatuun, google antaa neuvoja (vaikka pakkotoisto unen laatu) jne. ja unta sellaiset 8-9,5h yössä.

Jos voisin opastaa itseäni siinä ajassa kun aloitin niin tälläiset neuvot antaisin.

JA MIKÄ TÄRKEINTÄ, tekniikat kuntoon, ei ole kiva jos välilevyt lentelee pitkin seiniä ja kiertäjäkalvosin repeilee jne, Usko pois.

+ ja vielä kuten Marko Savolainen sanoo jossakin videossa "hitaasti hyvää tulee"

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos sulla oikeasti löytyy motivaatiota, niin voisi se ihan hyvä olla sille salille mennä. Ite oon samanikänen kuin sä, ja päivittäin meen kouluun pyörällä 8-9km suuntaansa, eikä se mitenkään negatiivisesti salikäyntiin vaikuta. Voimisteluliikkeet ovat toki todella hyviä liikkeitä kyllä, ehkä jopa parempia yläkropalle kuin painojen nosteleminen, ei siinä mitään.

Kuitenkin voimistelutreeniin tarvitaan ihan yhtä fiksua ohjelmaa kuin painoharjoitteluihin - jos vain rupeat vetämään jotain randomeja staattisia voimistelupitoja ja pari kertaa viikossa eri leuka/dippi/punnerrusvariaatioita, pitäen progression sellasessa mututuntuman tapaisessa "3-5 toistoa yleensä, pari sarjaa, ja vaihda vaikeempaan liikkeeseen kun siltä tuntuu", niin taatusti kehitys on hitaampaa kuin esimerkiksi jto:n peruskauden harjoitusohjelmilla painoharjoittelulla. Usein ihmisille kehitys loppuu aivan seinään jossain vaiheessa kun voimistelutreeni on liian monotonista eikä harjoittelun perusteita kunnolla tiedetä (esimerkkinä planche, jossa todella usein advanced tuckin jälkeen loppuu kehitys kun harjoittelu on vääränlaista). Jos voimisteluharjoittelu kiinnostaa, lue suunnilleen koko gymnasticbodies-foorumi läpi (erityisesti Sommerin, Joshua Natermanin ja Idon viestit) ja sisäistä kaikki tieto omaan harjoitteluohjelmaasi, tai vielä parempaa, mee kunnon valmennukseen. Jos tällaseen ei ole paljon kiinnostusta niin kannattaa musta ennemmin keskittyä painoharjoitteluun.

Jos sulla oikeasti löytyy motivaatiota, niin voisi se ihan hyvä olla sille salille mennä. Ite oon samanikänen kuin sä, ja päivittäin meen kouluun pyörällä 8-9km suuntaansa, eikä se mitenkään negatiivisesti salikäyntiin vaikuta. Voimisteluliikkeet ovat toki todella hyviä liikkeitä kyllä, ehkä jopa parempia yläkropalle kuin painojen nosteleminen, ei siinä mitään.

Kuitenkin voimistelutreeniin tarvitaan ihan yhtä fiksua ohjelmaa kuin painoharjoitteluihin - jos vain rupeat vetämään jotain randomeja staattisia voimistelupitoja ja pari kertaa viikossa eri leuka/dippi/punnerrusvariaatioita, pitäen progression sellasessa mututuntuman tapaisessa "3-5 toistoa yleensä, pari sarjaa, ja vaihda vaikeempaan liikkeeseen kun siltä tuntuu", niin taatusti kehitys on hitaampaa kuin esimerkiksi jto:n peruskauden harjoitusohjelmilla painoharjoittelulla. Usein ihmisille kehitys loppuu aivan seinään jossain vaiheessa kun voimistelutreeni on liian monotonista eikä harjoittelun perusteita kunnolla tiedetä (esimerkkinä planche, jossa todella usein advanced tuckin jälkeen loppuu kehitys kun harjoittelu on vääränlaista). Jos voimisteluharjoittelu kiinnostaa, lue suunnilleen koko gymnasticbodies-foorumi läpi (erityisesti Sommerin, Joshua Natermanin ja Idon viestit) ja sisäistä kaikki tieto omaan harjoitteluohjelmaasi, tai vielä parempaa, mee kunnon valmennukseen. Jos tällaseen ei ole paljon kiinnostusta niin kannattaa musta ennemmin keskittyä painoharjoitteluun.
Aloituspostaaja on 15 kesäinen, tuskinpa ihan noin tosissaan vielä tarvitsee miettiä sitä treeniä. Pääasia varmaan on, että tekee aluksi edes jotain ja löytää sitä motivaatiota jatkaa asian tekemistä. Vaikka löytyisi kiinnostusta tuon ikäisenä voimisteluliikkeisiin tai ihan vaan painoharjoitteluun niin en usko, että kaikkia kiinnostaa lukea jotain foorumia kokonaan läpi ja miettiä miten saavuttaa maksimaalinen progressio ym. ym.

Siinä, että ei paljoa mieti treenejä, on vain aika suuria vaaratekijöitä varsinkin voimistellessa. Jos ei tiedä kunnollisia liikeprogressioita, ja lähtee liian vaikeista liikkeistä eteenpäin, niin on melkein varmaa, että kyynerpäät ja ranteet eivät tule kestämään pidemmän päälle. Ilman muuta mikä tahansakin liikunta on parempaa kuin ei mitään, mutta lämpimästi suosittelen asiaan perehtymistä ennen itse treeniä.

Ja kyllä se varmaan motivaatiotakin syö, kun tulosta harjoittelusta ei kunnolla synny kun treenimetodit ovat väärät. Sanon tän ihan kokemuksesta, ei se paljoa lämmittänyt että hinkkasi samaa front lever -variaatiota kuukausia ilman järkeviä tuloksia samalla kun kaverit nosti puntteja ja kropat muuttuivat kohisten :)

Nyt on jo vähä aikaa viimesestä viestistä, mutta sua trnaja aattelin kiittää, sun vinkit autto tosi paljo!
Isä löysi semmoset viiden kilon painot varastosta, niin oon niillä täs ny reenaallu aika aktiivisesti, viikos joku 4-5 krt. Ja oon huomannu heti paljo hyviä tuloksia.
Ja käyn joka ilta lyhyellä kävelylenkillä. Mutta sitä aattelin kysyä, että pystyyskö joku laittaa esimerkin siitä 2500 kcal pvä ruokavaliosta.
Kiitos taas jo etukäteen! :puntti::puntti:http://www.pakkotoisto.com/images/smilies/puntti.gif

Nyt on jo vähä aikaa viimesestä viestistä, mutta sua trnaja aattelin kiittää, sun vinkit autto tosi paljo!
Isä löysi semmoset viiden kilon painot varastosta, niin oon niillä täs ny reenaallu aika aktiivisesti, viikos joku 4-5 krt. Ja oon huomannu heti paljo hyviä tuloksia.
Ja käyn joka ilta lyhyellä kävelylenkillä. Mutta sitä aattelin kysyä, että pystyyskö joku laittaa esimerkin siitä 2500 kcal pvä ruokavaliosta.
Kiitos taas jo etukäteen! :puntti::puntti:http://www.pakkotoisto.com/images/smilies/puntti.gif

Osta jostain Prismasta tms. sellaset kumitetut, mustat 15 kg säädettävät käsipainot, niihin saa säädettyä painon 2.5 kg - 15 kg välillä. Viisi kiloa ei pitkälle nimittäin riitä. Vanhemmat varmasti sponssaa hienon harrastuksen aloitusta :)

Hyvä! Toivottavasti se on tuonut motivaatiota lisää... sitten kun jaksat niitä pikkupainoja heilutella parikin kymmentä kertaa hauiksella, niin sen jälkeen olisi hyvä saada vähän isompaa painoa. Jos edelleenkään et salille halua mennä, niin periaatteessa on sama mitä sitä nostelee: laita reppuun tai kassiin jotain, niin että painoa on enemmän ja sarjan pituus jäisi vaikka kymmeneen. Pitäisi aika äkkiä tulla lisää niitä hyviä tuloksia. Ja massaa kasvatetaan kun alkaa homma olemaan taas turhan helppoa. Kassissa voi olla vaikka kiviä, hiekkaa tai mitä tahansa mikä painaa riittävästi.

Kaupastakin saa painoja, jotka pidemmän päälle tulee kuitenkin tarpeeseen. Mieluiten sellaiset, että painoa saa lisättyä ja kiekkoja ostettu jälkikäteen kunnon ja kiinnostuksen kasvaessa.

Mutta sitä aattelin kysyä, että pystyyskö joku laittaa esimerkin siitä 2500 kcal pvä ruokavaliosta.

http://kalorilaskuri.fi/ Yritäppä vaikka yhden päivän ajalta syöttää tuonne syömäsi ruoka (vaa'an käyttö on käytännössä pakollista) niin näet paljonko kaloreita tulee. Siihen voit sitten lisätä jotain mukavaa, että saat proteiinit/hiilihydraatit ja rasvat mukavaan tasapainoon ja tarpeeksi kaloreita. Ruuasta ja syömisestä täältä foorumilta löytyy paljon materiaalia, kuten jo aiemmin vinkattiin.

Selvä, kiitos nopeista viesteistä!
Ja en oo ennemmin tosta kalorilaskuri.fi sivusta kuullukkaan, toimii ihan hyvin!

Itekki oon 15 (97) ja aloin käymää vuos tai kaks sitte salil ja vähän varmaan kiusattiin koska olin ''siima'' ja nyt ei kyllä iha kuka vaan uskalla tulla päätä aukomaan ja aloin painoja nostella esim penkissä varmaan pelkällä tangolla ja kannattaa olla todella kärsivällinen koska jos joku musertaa oma tuntoa on se kun luulet pystyväsi tekemään sarjoja penkissä 70kg ja tanko ei ees lähde ''pidikkeistä'' silloin tekee mieli vain luovuttaa...

Joten ole kärsivällinen !

muistakaa että unta tarvitaan ja paljon:D toi on musta todella motivoiva!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom