Reeniohjelma 15-vuotiaalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RRJJ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
ite oon 15-vuotias ja teen päivittäin treeniä tosin salia en ole vielä tarvinnut koska kotoa löytyy jalkäprässi,penkki,joku etu- ja takatalja laite nimeltään?,ja sit voi tehä takakyykkyy,käsipainot ja voi vetää leukaaa ni eiks niil pitäs jo jonki näkösii tuloksii aikaan saad jos on vaa oikee ruoka valio? :o öö kui tärkeit noi pakkotoistot on et vetää vaa väkisi iha loppuu saakka ?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ite oon 15-vuotias ja teen päivittäin treeniä tosin salia en ole vielä tarvinnut koska kotoa löytyy jalkäprässi,penkki,joku etu- ja takatalja laite nimeltään?,ja sit voi tehä takakyykkyy,käsipainot ja voi vetää leukaaa ni eiks niil pitäs jo jonki näkösii tuloksii aikaan saad jos on vaa oikee ruoka valio? :o öö kui tärkeit noi pakkotoistot on et vetää vaa väkisi iha loppuu saakka ?
Tuolla ylhäällä jo lukikin että Arnoldin kuusikko tai Starting strength. Silloin tällöin on hyvä vetää ihan loppuun asti ja miksei pakkotoistojakin mutta pääsääntöisesti ei nyt ihan tarvitse tappaa sitä lihasta. Paremmin kehittyy kun ei aivan verenmaku suussa paina. Kuitenkin asenteella ja väsytetään lihas kunnolla! :)

ite oon 15-vuotias ja teen päivittäin treeniä tosin salia en ole vielä tarvinnut koska kotoa löytyy jalkäprässi,penkki,joku etu- ja takatalja laite nimeltään?,ja sit voi tehä takakyykkyy,käsipainot ja voi vetää leukaaa ni eiks niil pitäs jo jonki näkösii tuloksii aikaan saad jos on vaa oikee ruoka valio? :o

Hyvin pääset noilla välineillä alkuun. Suosittelen ottamaan jonkun valmiin aloittelijalle suunnatun/sopivan ohjelman ja noudattamaan sitä. Esimerkiksi jo tuolla ketjun alussa mainitut Arnoldin Golden Six ja Starting Strength ovat pirun hyviä ohjelmia. Olen tehnyt itse molempia ja kehiittynyt valtavasti. Teet raskaita perusliikkeitä, kyykky, penkki, mave, leuanveto, dipit, pystypunnerrus... Niillä tehdään lihasta, eristävät liikkeet ovat aloittelijoilla ajanhukkaa vain.

Ruokavaliosta sen verran, että kunhan huolehdit että syöt yli kulutuksen, niin sillä pärjäät pitkälle. Se tosiasia ei tule muuttumaan missään vaiheessa lihasten kasvatuksen tiellä. Noin 300-500 kaloria päivässä yli kulutuksesi on sopiva määrä lisäämään massaa. Ja alussa se tulee jopa ilman ylimääräistä rasvaa. Näin ainakin minulla kävi. Lihasta tuli, rasvaa ei nimeksikään. Ja kalorit on hyvä kerätä laadukkaista lähteistä, ei roskaruoalla, karkeilla yms. Terveellistä kotiruokaa. Treenin jälkeen palkkari, jos haluaa. Kalorilaskurilla voit laskea kulutuksesi ja päivän syöminkiesi kalorit.

Ja muista levätä, jotta palaudut. Hyvä sääntö siihen miten paljon tulisi nukkua yössä on tietenkin niin paljon kuin uni maistuu. Se on tarpeeksi.

öö kui tärkeit noi pakkotoistot on et vetää vaa väkisi iha loppuu saakka ?

Älä niistä vielä huolehdi. Niitä ei tarvita aloittelijana. Keskity perusliikkeisiin ja -treeniin. Erikoistekniikoista ei ole hyötyä vielä alussa. Ei muutakuin onnea ja tsemppiä treenailuun! :)

EDIT: hidas... :p

Jooo ja ite käyn yhe kaverin kans nostelemas 3kertaa viikos eiks se oo ihan riittävä?

Nyt kun olet päässyt hyvää vauhtiin niin lukaise tuosta alusta ne stickyviestiketjut, niissä on paljon hyvää materiaalia.

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom