Ravintolisät? Mihin niistä uskot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japa
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä on jauhettu tuhansia kertoja lisäravinteista ja FAQ osiolla on kanssa pirusti juttua asiasta. Tämä lisä asia kuitenkin koskettaa kaikkia treenaajia mutta kuitenkin on niin paljon mielipiteitä että kaikkien lisiin koskevien threadien kahlaaminen saa vaan epäilemään kaikkien toimivuutta.
Ja kaikille on tullut varmaan selväksi että palautusjuoma,vitamiinit,hivenaineet,rasvat/öljyt ja proteiinilisät on ok ja tarpeen joissakin puitteissa.
Jos jätetään edellä mainitut pois ja aletaan puhumaan muista lisistä niin mihin viellä uskotte ja niiden toimivuuteen vannotte?
Tästä on varmaan niin hyötyä niin konkareille kuin aloittelijoille kun pistetään omaa uskoa/kokemusta siihen että mikä toimii. Esim.glutamiinin,BCAA:n toimivuuttahan on jo epäilty. Markkinoiltahan löytyy vaikka mitä tribulusta,Stakia,termogeenia jne. niin paljon että köyhällä ei ainakaan ole varaa rueta kaikkia kokeilemaan. Tietenkin kaikkilla on varmaan vaikutusta ainakin mieleen ja lompakkoon jos kovasti uskoo.
Itse uskon viellä näiden toimivuuteen...
1. Kreatiini
2. Glutamiini
muihin on usko mennyt.

3. tuleeko muilla viellä muuta mieleen?
4.
5.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kreatiinin vaikutuksen tuntee ylivoimaisesti selvimmin, sillä on lähes suora anabolinen vaikutus. L-Glutamiinia olen käyttänyt ja periaatteessa siihen uskon, mutta pirun vaikeata sanoa vaikuttaako se. Uskon siis kreatiiniin.

Originally posted by JJP
Lieneekö lisäravinteiden toimivuus uskon asia?

- JjP

No usko on hieman huono sana kuvaamaan mutta määritellään että olet todennut ja saanut omakohtaisia kokemuksia että niillä on positiivisia vaikutuksia ja tietenkin näiden kahden tekijän jälkeen uskot että se toimii nyt ja jatkossakin.

Eli mitkä lisäravinteet olet todennut toimivan itselläsi ja tulet jatkossakin niitä käyttämään?

Vähän vaikea sanoa omista kokemuksista, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kehitys on nyt ollut hyvää joten ei voi sanoa johtuuko se kreatiinista vai kaurapuurosta. Tiettävästi kuitenkin kreatiinin vaikutukset on jo niin selvästi todistettu että kreatiinin voi ainakin huoletta laskea hyödyllisten aineiden joukkoon, normaaleista lisäravinteista (ateriankorvikkeet, palautusjuomat yms. mitä nyt yleensäkään kasataan proteiinista ja hiilareista) puhumattakaan. Päivän sana on valkosipulipuristeet, kokeillaan josko flunssa tällä kertaa pysyisikin poissa...

- JjP

Kreatiini tuntuu potkivan. muut on varmaan täyttä paskaa. tosin L-glutaa en oo vielä kokeillut.

Ja tietenkin nox 3 rules :) :) ;)

Originally posted by JJP
Lieneekö lisäravinteiden toimivuus uskon asia?

Ei välttämättä. Itse uskon kreatiinin toimivuuteen, mutta se ei silti tunnu toimivan mulla. Ainoa vaikutus on se että se kerää hieman nestettä lihaksiin. Voima tai sarjakestävyys ei nouse yhtään. Pauliina Talus on kehunu oliivinlehtiuutetta, ja menin sitä itekkin ostaan kun flunssa iski. On muuten hyvää tavaraa ja toimii oikeesti. Aluks en siihen uskonu, mutta ajattelin kokeilla. Nyt uskon.

Kreatiinillä tulee ainakin penkkiin toistoja pari lisää ja jaksaa vääntää muutaman sarjan enemmän reenin aikana. Ja muutenkin jotenkin jaksaa paljon paremmin.

Glutamiinistä en oikein osaa sanoa... nyt olen sitä pari viikkoa syönyt... tulokset nousussa mutta en taas tiedä vaikuttaako glutamiini tässä asiassa vai jokin muu.

Täytyis olla 1kk käyttämättä mitään lisäravinteita ja syödä joka päivä samanverran. Sitten ottaa glutamiini käyttöön 1kk ajaksi ja tehdä havaintoja. Veikkaan että näin saattais huomata jotain vaikutuksia.

Reatiinista vielä, piti tossa vähäsen aikaa sitte pitää tauko flunssan takia. Sen jälkeen aattelin, että vois ekaa kertaa koittaa tankata kreaa. No se tuntu itseasiassa toimivan, raudat tuntu kevyemmiltä ku koskaan ja sormet kesti paremmin maastavedossa, vaikka vedin just enkat sarjapainoissa. Vörkkivän tuntu siis:thumbs:

Originally posted by Powerhousu
Ei välttämättä. Itse uskon kreatiinin toimivuuteen, mutta se ei silti tunnu toimivan mulla. Ainoa vaikutus on se että se kerää hieman nestettä lihaksiin. Voima tai sarjakestävyys ei nouse yhtään. Pauliina Talus on kehunu oliivinlehtiuutetta, ja menin sitä itekkin ostaan kun flunssa iski. On muuten hyvää tavaraa ja toimii oikeesti. Aluks en siihen uskonu, mutta ajattelin kokeilla. Nyt uskon.

Heh äitee just osti tollasia uute-pillereitä. Täytyypä vetää ku flunssa epidemia alkaa leviämään. Oon kyllä tosin edelleen skeptinen.

Kreatiinista ei muuta hyötyä kun se että nestettä kerääntyy ja lähtee oitis pois kun lopettaa. Onko se sitten hyöty...?

Monivitamiiniin uskon ja joissakin määrin hydrolisoituun palautusjuomaan glutamiinin kera.

Sci-fitin androstack keräsi joskus nestettä huolella ja oli ainut testobuusteri joka on koskaan saanut vaaka värähtämään. Tosin siinä oli reilusti sinkkiä, jotain 50mg, ja nesteen kertymisen epäiltiin johtuvan siitä.

Oikeestaan muut androt,tribulukset sun muut huuhaat ei ole auttanut muuta kuin henkisellä tasolla, mutta nyt kun ne ei auta enää silläkään niin en niitä enää hanki.

Parasta "lisäravinnetta" on kofeiini. Se on helvetin halpaa ja sen tehon huomaa.

Kreatiinin olen todennut todella toimivaksi, sillä saa lisää sarjakestävyyttä...oon muutaman kerran ollut ilman ja taas alkanut sitä popsimaan ja ero on selvä...mutta eikös joillakin oma kroppa valmista sitä senverran tehokkaasti että kaikille siitä ei hyötyä ole???

Ja kofeiinin on hyvä...varsinkin kun en juo teetä enkä kahvia, pari tablettia ennen reeniä niin jaksaa vääntää ihan eri tavalla kun ilman kofeiinia...

Glutamiinia olen nyt jonkin aikaa popsinut, pitääkin jättää se vaikka joulukuulta pois ja kattoo onko jotain eroa...se kun on niin sikakallista että ei viittis huvikseen syödä...

Muihin buustereihin yms. en usko...mut ei kyllä oo kokemustakaan...

Kaikkee Whey+ ja Prolabin väliltä on tullu kokeiltua mutta vain Kreatiinin ja L-Glutamiinin oon huomannu toimivaksi!! Treeniä ennen/jälkeen Krea ja gluta...sitten vaan kunnon safkat masuun.....toimii :kippis1:

Originally posted by Neon
Kaikkee Whey+ ja Prolabin väliltä on tullu kokeiltua mutta vain Kreatiinin ja L-Glutamiinin oon huomannu toimivaksi!! Treeniä ennen/jälkeen Krea ja gluta...sitten vaan kunnon safkat masuun.....toimii :kippis1:

Mites oot huomannu glutamiinin vaikutuksen ?

Uskon proteiiniin ja hiilariin ja tietty Kreatiiniin. L-glutaan en usko, koska purkin söin eikä ollu edes pienintäkään placebo vaikutusta.:wall:

Originally posted by Nahka
Mites oot huomannu glutamiinin vaikutuksen ?

Noh, kun alotin glutan käytön niin yleinen väsymys salilla ja muutenkin on huomattavasti vähentynyt vaikka nukun saman verran (töitten takia) joka päivä... sit ei oo lihakset niin kauaa kipeät kuin aikasemmin tuppas olemaan, pääsee useemmin treenaamaan kun ei oo niin kauaa kipeät ja sairastelukin on vähentynyt, kun yleensä on tapana saada aika helposti flunssaa.

Jos noi ei sitten johdu glutasta niin mistä sitten :eek: :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom