Ravintoaineista ja vitamiineista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuuzku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ylläoleva pitää toki sikäli paikkansa, mutta eri asia kannattaako ostaa purkeissa. Riippuu paljolti ruokavaliosta mikä on todellinen lisävitamiinien tarve. "Näissä piireissä" suosituimmat lienee kalaöljyt ja D-vitamiinilisät. Noista kummastakaan ei pitäisi olla merkittävää haittaakaan. Itse vedän mainittujen lisäksi myös mietoja B-vitskuja (vaikka se vähän epäilyttääkin) sekä magnesiumia ja sinkkiä. Olen tupannut viitata tuohon artikkeliin jos hypetys menee överiksi: http://www.tiede.fi/artikkeli/12/vitamiineista_tuli_tieteen_harharetki

"New England Journal of Medicinen julkaisema tulos on sokki monelle tutkijalle ja toimittajalle, vitamiini-intoilijoista puhumattakaan. Antioksidantit eivät suojaakaan syövältä ja sydäntaudeilta. Ja mikä pahinta, niistä voi olla jopa haittaa. Beetakaroteenin syöminen lisää tupakoivien keuhkosyöpää.

Pettymys ei jää ainutkertaiseksi. Mitä enemmän tutkimuksia valmistuu, sitä hyödyttömämmältä vitamiinipillerien popsiminen sairauksien ehkäisemiseksi alkaa vaikuttaa.

Viimeinen naula megavitamiinikuurien arkkuun lyödään kymmenen vuotta Setti-kohun jälkeen lokakuussa 2004. Lancet-lehdessä julkaistaan 14 suuren antioksidanttikokeen kooste, eräänlainen kaikkien analyysien äiti. Sen viesti on musertava: ei hyötyä, mahdollisesti haittoja."

Näitä koostetutkimuksia on uudempiakin samanlaisin tuloksin. Yhtälailla on päivänselvää, että puutokset ovat vahingollisia.. homman nimi onkin, että normaaliruokavalioisella ei puutoksia esiinny. Eri asia jos sitten vaikka ruokavalio muodostuu pelkästä makaronista ja rahkasta tms.

Ylläoleva pitää toki sikäli paikkansa, mutta eri asia kannattaako ostaa purkeissa. Riippuu paljolti ruokavaliosta mikä on todellinen lisävitamiinien tarve. "Näissä piireissä" suosituimmat lienee kalaöljyt ja D-vitamiinilisät. Noista kummastakaan ei pitäisi olla merkittävää haittaakaan. Itse vedän mainittujen lisäksi myös mietoja B-vitskuja (vaikka se vähän epäilyttääkin) sekä magnesiumia ja sinkkiä. Olen tupannut viitata tuohon artikkeliin jos hypetys menee överiksi: http://www.tiede.fi/artikkeli/12/vitamiineista_tuli_tieteen_harharetki

[mod]korjasin quoten, rahi[/mod]

-ite en syö muita vitamiineja Leader daily formula+, kun siinä ainaskii näyttäs olemaan kaikennäköistä

Back
Ylös Bottom