Ravintoaineiden laskenta

libelinha

VIP
Heipparalllaa!

Tässä suunnittelen uutta dieettiäni, jonka pitäisi alkaa 26.12. Mulla on runko jo valmiina ja olen laskenut finelin avulla ruokien ravintoarvot, mutta se mikä aiheuttaa ongelmia on tuo ravintoaineiden jako sopivasti jokaiselle aterialle. Eli siis mä en saa lasketuksi ruokien grammamääriä oikein. Olen ottanut rungon täältä Pakkotoistolta, mutta olen muokannut sitä itselleni sopivaksi. Päivittäisen kaloritarpeen olen laskenut noin 1 750kcal ja ajattelin heti alusta syklittää sapuskat eli treenipäivinä olisi tuo 1 750kcal, lepopäivinä 1 450kcal ja viikonloppuna 2 050kcal. Jokaisella aterialla pitäisi saada kasaan proteiineja 144g, rasvaa 7g ja hiilihydraatteja 205g. Näin. Tässä olisi tämä runko:

Aamupala:

Kaurahiutaleita
Vehnäleseitä
Vehnänalkioita
Raejuustoa
Mustikkasoppaa
1 hedelmä

Lounas:

Kanaa/ kalaa
Tummaa riisiä tai pastaa
Rypsiöljyä
Tomaattia ja kurkkua

Välipala:

Tummaa leipää
Keittokinkkua
Proteiinipatukka
Hedelmä

Päivällinen:

Kanaa/ kalaa/ tonnikalaa
Tummaa riisiä tai pastaa
Raejuustoa
Tomaattia ja kurkkua

Iltapala:

Raejuustoa
Pellavansiemenöljyä
Mustikkasoppaa

Tässä olisi ravintoarvot:

Kaurahiutale 100g:

¤ 330kcal, hiilihydraatteja 52g, proteiineja 16g, rasvaa 6,6g.

Vehnälese 100g:

¤ 140kcal, HH. 14g, proteiineja 14g, rasvaa 3,4g

Vehnänalkio 100g:

¤ 320kcal, HH. 33g, proteiineja 29g, rasvaa 8,1g

Raejuusto 100g, väh.rasvaton:

¤ 80kcal, HH. 2g, proteiineja 18g, rasvaa 0,3g

Mustikkakeitto 100g:

¤ 50kcal, HH. 13g, proteiineja 0,1g, rasvaa 0,1g

Banaani:

¤ 84kcal, HH. 21,2g, proteiineja 1,1g, rasvaa 0,4g

Broilerin rintafilee, nahaton 100g:

¤ 107kcal, HH. 1,2g, proteiineja 23,1g, rasvaa 1,5

Kirjolohifilee 100g:

¤ 165kcal, HH. 3,0g, proteiineja 16,8g, rasvaa 11g

Tumma riisi 100g:

¤ 341kcal, HH. 78,9g, proteiineja 7g, rasvaa 2,3g

Tumma pasta 100g:

¤ 350kcal, HH. 59g, proteiineja 18g, rasvaa 3,9g

Rypsiöljy 100g:

¤ 884kcal, rasvaa 100g

Tomaatti 100g:

¤ 20kcal, HH. 4,5g, proteiineja 0,6g, rasvaa 0,3g

Kurkku 100g:

¤ 10kcal, HH. 2,8g, proteiineja 0,6g, rasvaa 0,1g

Tumma täysjyväleipä 100g:

¤ 231kcal, HH. 60,7g, proteiineja 7,1g, rasvaa 1,6g

Keittokinkku 100g:

¤ 107kcal, HH. 0,5g, proteiineja 17,4g, rasvaa 3g

Mandariini 100g:

¤ 42kcal, HH. 11,3g, proteiineja 0,5g, rasvaa 0,3g

Tonnikala vedessä 100g:

¤ 96kcal, HH. 3,7g, proteiineja 22,4g, rasvaa 1,5g

Pellavansiemenöljy 100g:

¤ 900kcal, rasvaa 100g

Olisin äärettömän kiitollinen, jos joku voisi auttaa tässä. Mä oon nyt päättänyt, että tämähän dieetti onnistuu ja ajattelin kokeilla, että onnistuisiko dieetti sillälailla, että kaiken laskisi tiptop.

Suuri kiitos kaikille, jotka haluavat auttaa naista mäessä. :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikäli haluat yksinkertaistaa lasku-urakkaasi hieman, voit huoletta jättää KAIKKI vihannekset/juurekset pois punnittavien/laskettavien ravintoaineiden listalta. Kokonaiskalorimäärään vihanneksilla/juureksilla ei ole juuri mitään vaikutusta, vaan päinvastoin enempi parempi vihanneksia dieetillä, koska vihannesten sisältämät kuidut/vitamiinit ym. sisältö on vain hyväksi dieetillä.

Ikinä kukaan ei ole koskaan pilannut dieettiään syömällä liikaa vihanneksia/juureksia, tai ainakaan minä en ole siitä kuullut, suurempi mahdollisuus on käydä päinvastaisesti!

Ikävä kyllä en nyt vastannut kysymykseesi, mutta ehkä antamani tieto helpottaa ruoka-aineiden laskemista.

Joo, eli minullakin alkaa about 2-4 viikon dietti heti huomenna ja laitaisin tänne mitä mie oikein syön. Ja onko parantamisen varaa?

Aamupala:
Ehram 250g
Bran Mysli+ 48g (Kalorit noin 300 kuitua about 8 ja proteiinia hyvistä lähteitä 24,5)

Välipala:
Ehram 250g
Bran Mysli+ 48g (Kalorit noin 300 kuitua about 8 ja proteiinia hyvistä lähteitä 24,5)

Ennen treeniä:
50g heraa tai 25g heraa ja ruisleipä (Kalorit about 200)

Treenin jälkeen palkkari:
40g prodea ja 40g hiilaria ja kalorit noin 350

Lounas:
Keitettyä tummaa riisiä 200g
135g tonnikalaa vedessä (Kalorit about 400)

Iltapala:
Heraa 50g tai Kaseiinia ja rkl oliivi öljyä. (kalorit noin 300)

Sitten aamulla ja illalla otan multitabsia ja FAST:in Omega3 tabletin. Ja tässä treeni päivän sapuskat. Ja yritän tehdä aamuaerobista ainenkin 5 kertaa viikossa kun on niin lyhyt dietti ja aerobista treenin jälkeen. Välipäivinä otan heti aamuaerobiseni tehtyä heraa tuon 50g joten lepopäivinä tulee noin 1700 kaloria. Onko suhteellisen järkevä dietti 170/64 dudelle? Tiedän, että painoa ei ole paljon, mutta rasvaa senkin eestä joten vähintään 3 viikon dietti ois nyt alkamassa. Ja tätä samaa dietti ajattelin noudattaa keväällä kun dietaan uudestaan, tosin välissä on yli 3 kuukaudn bulkki kausi niin eiköhän se tästä..:evil:

NGV sanoi:
Joo, eli minullakin alkaa about 2-4 viikon dietti heti huomenna ja laitaisin tänne mitä mie oikein syön. Ja onko parantamisen varaa?

Aamupala:
Ehram 250g

Välipala:
Ehram 250g

Ennen treeniä:
50g heraa tai 25g heraa ja ruisleipä (Kalorit about 200)

Treenin jälkeen palkkari:
40g prodea ja 40g hiilaria ja kalorit noin 350

Lounas:
Keitettyä tummaa riisiä 200g
135g tonnikalaa vedessä (Kalorit about 400)

Iltapala:
Heraa 50g tai Kaseiinia ja rkl oliivi öljyä. (kalorit noin 300)

Mielestäni liikaa jauhoja. Ottaisit niiden, paitsi palkkarin (duh), tilalle jotain lihaa, tonnari voisi olla hyvä. Muuten lihapuoli olisi aika häävitön. Myslin tilalle puurohiutaleita/leseitä - täyttävät, saat kuitua - pitää näläntunteen loitolla, verensokerin tasaannutus, ja puhdistaa suolia. Rahkan kalsiumista ja D-vitamiinista en tiedä. Joskus voisit ottaa lohta iltapalaksi.

sumutin123 sanoi:
Mielestäni liikaa jauhoja. Ottaisit niiden, paitsi palkkarin (duh), tilalle jotain lihaa, tonnari voisi olla hyvä. Muuten lihapuoli olisi aika häävitön. Myslin tilalle puurohiutaleita/leseitä - täyttävät, saat kuitua - pitää näläntunteen loitolla, verensokerin tasaannutus, ja puhdistaa suolia. Rahkan kalsiumista ja D-vitamiinista en tiedä. Joskus voisit ottaa lohta iltapalaksi.
Mysli pois vai, et varmaan edes tiedä koko tuotetta! Tuossa kyseisessä myslissä on enemmän kuitua kuin kaurahiutaleissa! Ja sokeria huimat 2g per 100g, ja tuosta en usko, että saan insuliini piikkiä.:rolleyes: IMO tuo on parempaa kuin kaurahiutale ja besides vähemmän rasvaa ja enemmän kuitua. Kanataisiko tietää mitä tuote sisältää ennen kuin siitä mussuttaa? Noh yleensähän ne myslit ovat sokeripommeja, mutta ei tuo Bran Mysli+..:D

Mitenkä niin jauhoa liikaa, noh voisi varmaan tuon vimmoisen juoman jättää juomatta ja vetää tonnikalaa ja oliviiöljyä.:whip:

burdock sanoi:
Heipparalllaa!

Tässä suunnittelen uutta dieettiäni, jonka pitäisi alkaa 26.12. Mulla on runko jo valmiina ja olen laskenut finelin avulla ruokien ravintoarvot, mutta se mikä aiheuttaa ongelmia on tuo ravintoaineiden jako sopivasti jokaiselle aterialle. Eli siis mä en saa lasketuksi ruokien grammamääriä oikein. Olen ottanut rungon täältä Pakkotoistolta, mutta olen muokannut sitä itselleni sopivaksi. Päivittäisen kaloritarpeen olen laskenut noin 1 750kcal ja ajattelin heti alusta syklittää sapuskat eli treenipäivinä olisi tuo 1 750kcal, lepopäivinä 1 450kcal ja viikonloppuna 2 050kcal. Jokaisella aterialla pitäisi saada kasaan proteiineja 144g, rasvaa 7g ja hiilihydraatteja 205g. Näin. Tässä olisi tämä runko:
En osaa sen tarkemmin sanoa naisten kaloritarpeista, mutta nopeasti katsottuna tuo kalorimäärä vaikuttaa aika pieneltä. Noh, tiedät varmaan itse paremmin. Melko vähän rasvaa saat päivässä, itse korvaisin osan hiilareista rasvalla. Itse kysymys ei mennyt ihan jakeluun, mitä tarkotat tolla "en saa lasketuksi ruokien grammamääriä oikein". Tarkoitatko että on hankala saada oikea määrä makroravinteita eri aterioille, koska grammojen laskentahan on hellopa, jos on vaaka ;)

Päivän ruokailut näyttää muuten ihan hyvältä, mutta ton proteiinipatukan korvaisin jollain muulla (liikaa sokeria). Esim tonnikalapurkki on ihan jees, jos maistuu.

burdock sanoi:
Olisin äärettömän kiitollinen, jos joku voisi auttaa tässä. Mä oon nyt päättänyt, että tämähän dieetti onnistuu ja ajattelin kokeilla, että onnistuisiko dieetti sillälailla, että kaiken laskisi tiptop.

Suuri kiitos kaikille, jotka haluavat auttaa naista mäessä. :worship:
Joo, hyvältähän toi näyttää, selvästi on ajatusta mukana ja näin ollen varmasti onnistut!

Tsemppiä! :thumbs:

Grosskopf sanoi:
Mikäs lausahdus tuo nyt on?

My mistake. Nuo ovat siis kaloreina, eivät grammoina. Siis yhdellä aterialla pitäisi saada proteiineja 36g, hh. 51,2g ja rasvaa 6,8g. Päivän aikana samat lukemat ovat 180g, 256g ja 34g. Pahoittelen virhettä.

NGV sanoi:
Mysli pois vai, et varmaan edes tiedä koko tuotetta! Tuossa kyseisessä myslissä on enemmän kuitua kuin kaurahiutaleissa! Ja sokeria huimat 2g per 100g, ja tuosta en usko, että saan insuliini piikkiä.:rolleyes: IMO tuo on parempaa kuin kaurahiutale ja besides vähemmän rasvaa ja enemmän kuitua. Kanataisiko tietää mitä tuote sisältää ennen kuin siitä mussuttaa? Noh yleensähän ne myslit ovat sokeripommeja, mutta ei tuo Bran Mysli+..:D

Mitenkä niin jauhoa liikaa, noh voisi varmaan tuon vimmoisen juoman jättää juomatta ja vetää tonnikalaa ja oliviiöljyä.:whip:

Minkälaista kuitua:nusnus:? Veteen liukenevaa vai liukenematonta (selluloosa, hemiselluloosa)?
Oliiviöljyssä on huonompi rasvahapposuhde kuin rypsiöljyssä.

Doggoned sanoi:
Minkälaista kuitua:nusnus:? Veteen liukenevaa vai liukenematonta (selluloosa, hemiselluloosa)?
Oliiviöljyssä on huonompi rasvahapposuhde kuin rypsiöljyssä.
Siitä en ole varma, mutta ei se ainenkaan insuliini piikkiä anna.:D
Jaa olen aina luullut, että oliviöljy on terveelisempää noh ei voi mitään löytyy sitä rypsäriäkin..:rolleyes:

NGV älä diettaa. Ei 64kg äijällä sitä läskiä niin paljon voi olla. Mieti vuoden päästä uuestaan ja unohda jo turha hifistely. Keskitys vaan treeniin ja syöt huolella + 1 palkkari treenin jälkee.

Nyt ensimmäistä kertaa oon ite ottanu bulkille toisen jauhomössön, ku vielä on pari kilua tuohon 90kg elomassaan jäljella. Usko mua, että kehityt paljon paremmin jos nyt vaan keskittyisit olennaiseen.

Nonniin, tässä olisi aamiainen:

Kaurahiutale 40g
Vehnälese 20g
Vehnänalkio 10g
Raejuusto 126g
Mustikkasoppa 0,35dl
Puolikas banaani

Yhteensä: 352kcal, prot. 35g, hh. 43g ja rasv. 4g.

Yllättävän kova homma :D. Tälläinen viritelmä tuli, mä en oikein hallitse näitä hommia...

Joo ei kannata tuon kokosen jätkän dieetata, susta tulee ihan luuviulu ja ei siitä päkistä sit paljoo iloa ole. Treenaat vaan ja syöt paljon ja rupee se mahakin näyttään sit paremmalta kun lihaa tulee lisää :)

Nimim. itekin dieettasin 76kilosena enkä paljoa hyötynyt. Tosin intressit ei ollut kokonaan siinä päkissä vaan painoluokkaa mietin mut kisat jäivät kumminki vamman takia käymättä.. Nyt 88kg ja oon tyytyväisempi luukkiini ku tuollon vaikka fläsää onki..

NGV sanoi:
Onko suhteellisen järkevä dietti 170/64 dudelle? Tiedän, että painoa ei ole paljon, mutta rasvaa senkin eestä joten vähintään 3 viikon dietti ois nyt alkamassa.
Niin tuota osaatko sanoa rasvaprosenttias? Jos se on yli 20% niin sitten ymmärrän ehkä dieetti halusi, mutta muuten en.

Olen kyllä sitä mieltä niinkun moni muukin että 170/64 dudelle mikään dieetti ei ole järkevä. Eikö kuitenkin lihaksenkasvatus ole mitä haluat tehdä? Sanoisin että nyt kun vain keskityt siihen lihaksenkasvatukseen kun omaat noin hyvät tiedot niin ne lihakset siellä läskien (jota epäilen olevan kuitenkin kovin vähän) alla kasvavat, etkä hetken kuluttua enää näytäkkään "läskiltä" vaikka et ole dieetannutkaan lainkaan. Jos vain treenaat ja syöt oikein niin ei se läskin määrä kasva, mutta lihakset kyllä -> läskin suhteellinen määrä pienenee (sama tulos kun dieetillä, mutta ilman lihaskasvua, joka kuitenkin varmaan on ensisijainen tavoitteesi). Siis tavallaan jättämällä dieetit vielä pariksi vuodeksi sikseen isket kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Päätös on kuitenkin sinun, mutta suosittelisin kuuntelemaan kokeneempia kavereita. :thumbs:

Vedät vaan jotain perus ruokavalioo ~500kcal plussalla (ehkä enemmänkin?, mutta tuon verran niin ei ainakaan sitä läskiä pitäisi kauheasti tulla) ja tarpeeks proteiinia ja muutenkin makroravinne suhteet kohdallaan (tiedät varmaan mitä tarkoitan). Niin eiköhän se siitä.

No niin, johan tuli valmista. Onko tässä rungossa mitään järkeä?

Aamiainen:

Kaurahiutale 55g
Vehnälese 15g
Vehnänalkio 15g
Raejuusto 85g
Mustikkasoppa 0,5dl
Banaani 0,5

= 386kcal, prot. 31,15g, hh. 52,83g, rasv. 6g

Lounas:

Broilerin rintafilee 115g
Tumma spaghetti 85g
Tomaattia, kurkkua (ei ole laskettu)

= 411kcal, prot. 42g, hh. 52g, rasv. 4g

Välipala:

Vaasan ruispala 1kpl
Keittokinkku 55g
Proteiinipatukka 2kpl
mandariini 1kpl

= 357kcal, prot. 27g, hh. 47g, rasv. 7g

Päivällinen:

Tonnikala 1 purkki
Tumma riisi 55g
Raejuusto 100g
Tomaattia, kurkkua (ei laskettu mukaan)

= 398kcal, prot. 44,25g, hh. 48,9g, rasv. 3g

Iltapala:

Raejuustoa 100g
Pellavansiemenöljy 7g
Mustikkasoppa 1dl

= 195,5kcal, prot. 18,1g, hh. 14,8g, rasv. 7,1g

Risuja? Ruusuja? Onko tässä järkeä?

Lapo sanoi:
Niin tuota osaatko sanoa rasvaprosenttias? Jos se on yli 20% niin sitten ymmärrän ehkä dieetti halusi, mutta muuten en.

Vedät vaan jotain perus ruokavalioo ~500kcal plussalla (ehkä enemmänkin?, mutta tuon verran niin ei ainakaan sitä läskiä pitäisi kauheasti tulla) ja tarpeeks proteiinia ja muutenkin makroravinne suhteet kohdallaan (tiedät varmaan mitä tarkoitan). Niin eiköhän se siitä.
Noh kyllä varmaan rasva prossa on yli 15% ja ei se 4 viikon dietti sitä lihaksen hankintaa kovinpaljon haittaa, en olisi muuten ottanut diettiä, mutta joulu tuli ja tuli syötyä ripiätä hiilaria suhteelisen paljon joten 4 viikon dietti on vaan hyvästä. Siis Lapo mieti, jos olet about 300 kaloria plussalla joka päivä niin paino nousee viikon aikana noin 0,3kg ja se tekee kuukaudessa about 1,2kg ja vuodessa 14,4kg. Joten IMO tuo 300 plussalla olo riittää koska silloin nuo ylimääräiset kalorit menevät pelkästään lihaksen korjaamiseen. Ja tuo 14,4kg vuodessa on jo aika paljon IMO, jos noin paljon rasvatonta pihvviä sais, tosin ehkä 10kg olisi paljon paljon realistisempi. Jos taas syöt about 500 kaloria per päivä viikossa se ehkä on about 0,5kg ja kuukaudesa 2kg ja vuodessa 24kg joten let me ask you onko tällä planeetalla ketään joka oisi noin paljon pihviä siis ravatonta pihviä saanut aikaseksi, no ehkä jeesus olisi voinut saada silloin aikoinaan.:jahas:

Joten minulle riittä ihan hyvin tuo +300 ja tämä dietti on vain, että sais vähän tuota rasvaa pois, kun tuli oikein kunnolla bulkattua. Ja tämä viikonloppu oli ensimmäinen viikonloppu jona en laskenut kaloreita, viimeksi taisi olla viime joulu.:lol2:

Juu onhan mulla toi ravinto puoli halussa tosin ikinä en ole laskenut makroravinne jakaumaa, mutta veikkaan, että se on 40% prodee 40% hiilarii 20% rasvaa..

NGV sanoi:
Noh kyllä varmaan rasva prossa on yli 15% ja ei se 4 viikon dietti sitä lihaksen hankintaa kovinpaljon haittaa, en olisi muuten ottanut diettiä, mutta joulu tuli ja tuli syötyä ripiätä hiilaria suhteelisen paljon joten 4 viikon dietti on vaan hyvästä. Siis Lapo mieti, jos olet about 300 kaloria plussalla joka päivä niin paino nousee viikon aikana noin 0,3kg ja se tekee kuukaudessa about 1,2kg ja vuodessa 14,4kg. Joten IMO tuo 300 plussalla olo riittää koska silloin nuo ylimääräiset kalorit menevät pelkästään lihaksen korjaamiseen. Ja tuo 14,4kg vuodessa on jo aika paljon IMO, jos noin paljon rasvatonta pihvviä sais, tosin ehkä 10kg olisi paljon paljon realistisempi. Jos taas syöt about 500 kaloria per päivä viikossa se ehkä on about 0,5kg ja kuukaudesa 2kg ja vuodessa 24kg joten let me ask you onko tällä planeetalla ketään joka oisi noin paljon pihviä siis ravatonta pihviä saanut aikaseksi, no ehkä jeesus olisi voinut saada silloin aikoinaan.:jahas:

Joten minulle riittä ihan hyvin tuo +300 ja tämä dietti on vain, että sais vähän tuota rasvaa pois, kun tuli oikein kunnolla bulkattua. Ja tämä viikonloppu oli ensimmäinen viikonloppu jona en laskenut kaloreita, viimeksi taisi olla viime joulu.:lol2:

Onko sulla muka rasvat yli 15? Ja miten nii nousee paino 0,3 kg viikossa jos on kalorit 500 kcal plussalla? Tuollaista ei voi mennä yleistämään ei vaikka oisi Jeesus.

EDIT: Joo, NGV, 300 tarkotin, lipsahti vähän. Mutta edelleen miten niin? Rasvakudos on energiayksiköltään se 7 kcal/g.

Doggoned sanoi:
Onko sulla muka rasvat yli 15? Ja miten nii nousee paino 0,3 kg viikossa jos on kalorit 500 kcal plussalla? Tuollaista ei voi mennä yleistämään ei vaikka oisi Jeesus.
Siinä oli 300, opetele hyvä mies lukemaan.. Tai edes vähän tarkemmin..:whip:
Ja minulla on rasvat varmasti yli 15% koska semmoinen möhö maha, että oksat pois.. :'(

Menee burdockin threadi vähän NGV:lle .. noh noh ;)

Omaan silmään runko vaikuttaa erittäin hyvältä. Ainoa joka tulee mieleen on että kaikkea tulee melko tasaisesti pitkin päivää, voisit ehkä siirtää rasvoja illalle ja hiilareita aamulle? No, määrät on kuitenkin aika pieniä, joten tuskin tosta on haittaa. Mitä ihmeen proteiinipatukoita oikein syöt kun koko aterialta tulee 27g proteiinia, ja siitäkin ~8 tulee kinkusta. Yhdestä patukasta siis 8.5g prodea? :) Veikkaan että saisit tämän 19g proteiinia paremmastakin lähteestä (kuten jo aikasemmin mainitsin)

ak8400 sanoi:
Menee burdockin threadi vähän NGV:lle .. noh noh ;)

Omaan silmään runko vaikuttaa erittäin hyvältä. Ainoa joka tulee mieleen on että kaikkea tulee melko tasaisesti pitkin päivää, voisit ehkä siirtää rasvoja illalle ja hiilareita aamulle? No, määrät on kuitenkin aika pieniä, joten tuskin tosta on haittaa. Mitä ihmeen proteiinipatukoita oikein syöt kun koko aterialta tulee 27g proteiinia, ja siitäkin ~8 tulee kinkusta. Yhdestä patukasta siis 8.5g prodea? :) Veikkaan että saisit tämän 19g proteiinia paremmastakin lähteestä (kuten jo aikasemmin mainitsin)

Kiitti vinkeistä :). Tuo prodepatukka on pelkkä arvio, sillä mä en muista ollenkaan, mitkä ravinto-arvot siinä mun yleisesti syömässä patukassa on. Dieetin alkamisajankohta siirtyi huomiselle, sillä tänään oli ruokakaupat kiinni :curs: .

Suositut

Back
Ylös Bottom