Ravintoaineet???

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaupunki
Åland
Olen lueskellut nyt lähes kolme tuntia eri puolilta tätä pakkista noita juttujanne ja etsinyt löytyiskö infoa noista ravintoaineista SUOMEKS.
Tarkoitan tuolla sitä, että teikäläiset edistyneemmät tunnutte tietävän kreat, glutamit ja jotkut aminot ihan hyvin mutta mikä niiden tehtävä on? Ei kai ne kaikki voi olla palauttajia tai lihaskasvattajia? Vai onko?

Kun menin katsomaan kaupan tuotteita toivorikkaana, että kyllä niiden tuotteiden esittelyteksteissä varmaan kerrotaan niistä tarkemmin, niin eipä kerrota: taas edellytetään että katsojalla on jotakin etukäteistietoa.

Voisko joku heittää linkillä, josta voisin käydä lueskelemassa mitä noi aineet on ja niiden käyttötarkoitus? Arvattavasti asioiden kirjoittamisessa olis liian suuri urakka tällaiselle keskustelupalstalle joten linkki riittää.

Vähän niinku mietityttää, että jos vetää hirveesti proteiinia jauheina, niin mitä voisi sitte välttää nk. normaalisafkassa. Välttää siksi, että minä naisena en pysty kertakaikkiaan syömään niin paljon kuin kaikenlaisissa lehdissä näkyy esimerkkeinä bodarien ruokavalioista. En ainakaan vielä. Nytkin istun tässä maha pömpöttäen ja on ihan paha olo paljosta syömisestä.

Jo pelkästään kasvisruokavaliosta siirtyminen liharuokiin tuntuu aika pahalta - söin karjalan paistilihoja ainakin 400g salaatin kanssa klo 18 ja olen yhä täynnä! Kellokin on jo 2 yöllä ja mä vaan istun täällä täydellä mahalla....
Olin kuitenkin sitä ennen hölkännyt 4,5 km lenkin ja käynyt salilla treenaamassa keskikehon ja yläkropan. Treenaan 6 pv/viikossa, vaihdellen lenkkeilyn ja salin välillä. 2-3 krt viikossa teen molemmat eli salin ja hölkän. Silti on vaikea syödä paljon :(
Eikä mun ikäisen kyllä kai pitäisikään enää mättää liikaa safkaa kun olen kuullut että 40+ ikäisen aineenvaihdunta hidastuu merkittävästi. En oo huomannut mitään sellaista vielä mutta monet tosiaan lihoo tässä iässä, niin miehet kuin naisetkin.

Mutta, jos joku tosiaan tietää jonkun linkin josta voisin saada suomennoksia noihin termien nimistöihin ja käyttötarkoituksiin ja vaikutuksiin ja ties mihin, olisin kiitollinen.

Nopeesti,

pieniä aterioita 5-6krt päivässä. EI TODELLAKAAN MITÄÄN 400g settejä kerrallaan.. määkään en vedä tollasta määrää.. tai vedin joskus, ei kannata.

Unohda "jauheet" alussa ja laita ravinto kuntoon, kunnon aamupala, monipuolista ruokaa, vähennä "herkkuja", kuituja ja vihanneksia vaan enemmän kehiin. Proteiinia saa hyvin kanasta, kalasta ja lihasta. Riisiä, ruisleipää, tummaa pastaa on hyvää hiilaria. Rasvoista kannattaa kokeilla oliiviöljyä, rypsiöljyä.

Illalla kun syöt, ei kannata paljon tankata hiilareita, eli proteiinia. Eli vaikka purkki raejuustoa 2-3h ennen nukkumaan menoa.

Sitten kannattaa selvittää oma energiankulutuksesi. 2000-2500kcal varmaan lähellä. Jos haluat lisää "massaa" lisää ruoasta saatavia kaloreita 500-???, kun taas painon pudotukseen vähennät sitä pienillä määrillä pidemmällä ajanjaksolla.

Ok, kiitti!

Toinen päivä jo ja yhä paha olo eilisestä liharuuasta, huh...

Muutoin noi sun luettelemat aineet herkkuja, lihaa ja kanaa lukuunottamatta ovat just niitä mitä syön. Olen vain ehkä liiankin laiha ja tarvitsisin sitä massaa, siksi tuli ilmeisesti luettua jonkun ison bodariäijän ruokavalioo, jonka sitten yritin omaksua. Herkkuja en syö kun en tykkää sokereista. En syö sipsejäkään tai pop corneja, yök!

Kai mun kuitenki täytyy korvata se lihan ja kanan puute sitten vaikka jollain proteiinipatukalla ennen ja jälkeen treenin.

Toi vinkki että selvittäisin energiankulutukseni, oli hyvä - olin unohtanut tuon seikan kokonaan! Niinpä käväisin tänään ostamassa askelmittarin, joka laskee energiankulutuksen ja matkatkin vielä.

Kyllä se tästä... (Lihaksista uneksien)....

Toi vinkki että selvittäisin energiankulutukseni, oli hyvä - olin unohtanut tuon seikan kokonaan! Niinpä käväisin tänään ostamassa askelmittarin, joka laskee energiankulutuksen ja matkatkin vielä.

Kyllä se tästä... (Lihaksista uneksien)....

Tais arvon Referee kuitenkin tarkoittaa sitä sun päivittäistä kulutusta tai peruskulutusta. Eli siis joko sitä paljonko kulutat keskimäärin päivässä tai sitten kuinka paljon kroppasi kuluttaa ihan totaalilevossa.

Molemmat on hyödyllisiä.

Jokatapauksessa selvitä siis päivittäinen kokonaiskulutuksesi, lisää siihen haluamasi mukaan (esimerkiksi se 500kcal) ja laadi ruokaohjelma. Sitten vaan reeniä ja sapuskaa kupuun ja turpoomaan.

Olen itsekkin aloittelija vielä näissä hommissa mutta infoa lukeneena ja itsetutkiskelua harjoittaneena olen huomannut muutamia asioita:

- Syö riittävästi vitamiineja, joko ruosta + hedelmät + vihannekset tai syö esim. multivitamiineja kohtuudella riittävän määrän takaamiseksi. Vitamiinit ehkäisevät sairauksia ja pitävät mielen pirteänä.

- Hanki riittävästi päivässä kaloreita, laske kuinka monta kaloria kulutat keskimäärin päivässä esim www.kalorilaskuri.fi ja lisää siihen esim. tuo +500 Kcal per päivä jos haluat nopeasti massaa. Kalorin kulutus voi olla myös enemmän tai vähemmän mitä erilaiset laskurit näyttää, riippuen oletko laiha/lihava. Hyviä massalähteitä voisivat olla lisukkeena ruokavalioon esim. 100g suolapähkinöitä per päivä..

- Syö riittävästi proteiinia jotta lihaksesi pääsevät kehittymään, suositeltu määrä 2g/painokilo per päivä.

- Huolehdi riittävästä hiilihydraattien saannista päivittäin, 25-30% päivän ruokavaliosta. Suosi hitaita hiilihydraatteja. Karqqi pois, hyi!

- Huolehdi että saat riittävästi hyviä rasvoja ~20% päivän ruokavaliosta. Järki kertoo mitkä rasvat ovat hyviä :)

- Ja sitten treeniä, treeniä, treeniä. Ja palautusjuomana esim. Fastin reco2:sta treenin päätteeksi (sis. Hiilarit + protskut joita lihaksisto tarvitsee nopeasti treenin päätteeksi palautuakseen ja lähteäkseen kasvuun).

- Vältä alkoholin nauttimista treenipäivinä

Ohjeet ovat siis perus "nyrkkisääntöjä". Hyvää treeniä! :rock:

Linkki pakkarin ravinto-osastolle http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=81

SUURKIITOS!!!!!!!!

Voi veljet, kiitti kun viitsitte vaivautua valaisemaan asioita! Tästä sen näkee, että lihaskasvatus vaatii myös tietoa ja älyä, vaikka lajin parjaajat muuta väittävät (kateuksissaan).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom