Ravintoa metsään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja serg
  • Aloitettu Aloitettu
Oon vuoden ehtinyt tosissaan reenaan ja nyt on ongelmia intin kans. Kovalla leirillä saattaa viikossa paino tippua yli kolme kiloa ja se on suurin osa sitä uutta hauista, joka lähtee.

Eli mitä suosittelette evääksi metsään? Olen ostanut yhden giants blockin joka päivälle plus tonnikalaa ja suklaata.. Ei vaan tunnu auttavan tarpeeksi.

(giants block: 476kcal, 37g proteiinia, 55g hiilih., 11g rasvaa +vitamiineja)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Intti kannattaa kärsiä ja sitten vain comeback, ei siellä voi yksinkertaisesti pitää lihaa. Kulutus on leireillä niinpaljon yli saannin, että lihaa palaa aivan varmaan. Saat kaikki menetetyt lihat takaisin reservissä alta 2kk. Kannattaa toki ottaa leireille mukaan lihapullia, lihapiirakoita sun muuta, niistä saa kovan rahan kun muilta loppuu, talvella ne pysyy komeesti jäässäkin.

Eli lihasmuisti ilmeisesti potkii sen verran lujaa, että fileet tulee helpohkosti takaisin?

nimim. "Heinäkuussa aamukasaksi."

Minun hentoisesta varrestani tippui intissä vielä 7 kiloa. Intin jälkeen 2 - 3 kk natu-treeneillä olin jo kovemmassa kunnossa kuin ennen inttiä eli kyllä se lihasmuisti toimii loistavasti ainakin vielä tuossa 20 ikävuoden tietämillä.

Oikeastaan luulen, että armeijan aikana kovasti kehittynyt aerobinen kunto oli yksi suuri tekijä nopeaan kehitykseen/palautumiseen intin jälkeen.

Juu, leireille ehtottomasti kunnon kaloribulkki päälle! Mulla oli yleensä mukana 2 kg Pandan suklaata, hirveä säkki grillimaustettuja sipsejä, pussillinen lihapiirakoita ja niin eespäin. Mulla oli paha tapa jättää nasse leireiltä pois ja sulloa se tasku täyteen eväitä. :) Onneksi ei tullut suojeluhälytyksiä, koska lihapiirakan läpi on kuulemma kohtalaisen vaikea hengittää.

Originally posted by gotto
Täytyy varmaan alkaa lihapulladiileriksi.

"Psst... Hei kaveri! Osta lihapulla, vain 2 e."
Lihapiirakat menee muuten oikeasti aika hyvin kaupaksi. Paras juttu, mitä kipinässä pystyi housut jalassa tekemään, oli ottaa repusta puoliksi jäätynyt lihapiirakka ja heittää se pakinkannen päälle ja sitten notskin viereen tai kamiinan päälle käristymään. :kuola:

Tosin eräällä ampumaleirillä oli joku harrastanut yksikseen kivaa ilman housuja ja tästä oli Taipalsaaren puuceessä todisteena varmaan 0,5 desiä tiedätte-kyllä-mitä. Mua syytettiin tuosta tapahtuneesta koko loppuintin ajan ja vasta viimeisenä iltana eräs tupakaveri tunnusti hakanneensa tattiin leirillä. :lol2:

Joops. Täytyy särmätä kunnolla, ja jos ei tupakaverit sitte oo hommassa täysillä mukana niin seon Full Metal Jacketin tapaan saippua ja pyyheliina, vaikka minä vastaan lopputupa. Mustahan tulee vähintään alik :curs:!!"1"kasa!

e-diot 2: Ei mitään, ei saa leikkiä vakavalla asialla.

Originally posted by Tomi

Tosin eräällä ampumaleirillä oli joku harrastanut yksikseen kivaa ilman housuja ja tästä oli Taipalsaaren puuceessä todisteena varmaan 0,5 desiä tiedätte-kyllä-mitä. Mua syytettiin tuosta tapahtuneesta koko loppuintin ajan ja vasta viimeisenä iltana eräs tupakaveri tunnusti hakanneensa tattiin leirillä. :lol2:
Onneks sait gorillan selästäs pois,ku tupakaveri tunnusti :) Olikohan ollu viel mokkapään kokosia siittiöitä,vai tutkittiinko sitä sen tarkemmin?

Originally posted by gotto
seon Full Metal Jacketin tapaan saippua ja pyyheliina
Luksusta. Meillä käytettiin sukka-saippuan sijaan joko laskuvarjo-kamiinaa tai sirkusteltta-panssarivaunua.

:lol2:

No, eiköhän viimeistään siinä vaiheessa, kun Arto Pilas puhuu tuvassa, kaikki tajua, että kuka on kuka ja missä on kaapin paikka.

Alokasaikaa lukuunottamatta kehityin tasaisesti läpi koko intin. Joka päivälle alokasajan jälkeen oli leirejä lukuunottamatta iltapalaksi pari purkkia rahkaa ja hedelmiä, joista taiteilin sauvasekoittimella kunnon pirtelön. Leireillä maistui proteiinipatukat.

Vietnamissa ensimmäisen maailmansodan aikaan jouduimme usein syömään kinuskien heikosti varustelluilta savisaleilta löytämiämme epämääräisiä Fastin 85 pakkauksia. Helikopterien roottorit läpsyivät ja kessun "go-go-go" huudot kuuluivat taustalla kun megadutyreenien jälkihiessä juoksimme aseet tanassa Ehrnrootin jalanjäljissä Lauri Törnin kylteillä viitoittamaa polkua. Myöhemmin iltavapaillla Hemingwayn kanssa ollessani saimme saaliiksi massiivisen tonnikalaesiintymän öljyssä, josta oli iloa koko pataljoonalle. Siitä saimme kullatun vapaudenristin ansioksi jossa teksti "Mannerheim XVIIMCC limited edition". Venäläisten kisakireiden kamikazien hyökätessä patteriimme olimmekin sitten jo täydessä pumpissa ja ammuimme heilta alas kymmenittäin Messerschmittejä jousipyssyillä. Vieläkin tulee harras tippa silmään kuunnellessani Väinö Linnan Maamme-laulua ja muistellessani näitä hienoja aikoja

:david:

Minulla on suunnitelma ensi tammikuussa alkavaa palvelusta varten. Alokasajan kärsin kiltisti ja syön vaan kaikkea mikä ei liiku + protskupatukoita. Sitten kun alokasaika on ohi, yritän alkaa treenaamaan 2-3 kertaa viikossa ja yritän ängetä lisäravinteet mukaan kehiin. Perusheraa lisäproteiiniksi + protskupatukoita ja heraa+maltoa palautumisjuomaan. Leireille Tomi-tyyliin voissa ja irtokarkeissa marinoituja lihapiirakoita mansikkahillotäytteellä ja suklaakuorrutuksella + protskupatukoita. Onko järkeä?

Originally posted by ketjupökäle
:david:

Ketjupökäle, olet löytänyt proosasi syvän ytimen. Pidä kiinni siitä. :thumbs:

Varsinkin pitkille leireille tosiaankin kannattaa ottaa mukaan niinpaljon evästä kuin reppuun mahtuu. Ylijäävistä saa hyvää hintaa leirin loppuvaiheessa kun muilta loppuu (tyyliin makkara 5mk, suklaapatukka 10mk). Muutenkin talonpuolesta saattaa tulla sellasia vaatimattomia 15 tunnin taukoja ruuanjakelussa, joten omia eväitä on syytä olla mukana. Välillä sielä ei ollutkaan muuta tekemistä, kuin lämmittää ruokia kamiinan päällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom