Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

4kk dieetti nyt ohi. Vikat 3vk menty -800kcal. Kulutus välipäivänä 2400. Miten korkeelle kannattaa nostaa kalorit alussa näin pitkän rääkin jälkeen?

Nyt dieetillä olen saanut suurimman osan proteiineista kaseiinina, koska pidän ehrmannista. Haittaakse? Mitä proteiinia on lihassa ja kanassa?

Sitten toinen mieltäni askarruttanut kysymys. Otetaan esimerkiksi ehrmann, josta makroravinteita 100gsta on n. 14g, niin mistä ne loput 86g koostuu muuta kuin vedestä?

Kiitos asiallisista vastauksista

Edit: reenin jälkeen olen vetänyt herapitoista proteiinia palautumisen nopeuttamiseksi

Nyt on ihan pakko kysyä, että miten ihmiset oikein haalii jokapäiväisen proteiini"vaatimuksen" täyteen?

Monta kertaa päivässä vedätte protskujuoman? Itse pyrin joka päivän kiskomaan ainakin litran maitoa, useimmiten kaksi, sekä raejuustoa. Lisäksi päivällinen koostuu yleensä lihasta ja jostain muusta, mutta silti tekee tiukkaa saada edes kerran viikossa 160g täyteen. Painan siis noin 79 kiloa.

Tänään meni aamupalaksi kuusi kananmunaa, mutta silti pelottaa, että tuleeko tuo tänäänkään täyteen. Ei viitsisi joka päivä kyynel silmässä ahmia pähkinöitä plusmaidon kera ja luottaa siihen, että kyllä tämä tästä.

Pitäisikö vain alkaa juomaan protskut muutenkin kuin palkkarissa? Ennen treeniä ja jälkeen - vai aamulla sekä treenin(illalla) jälkeen?

no, voihan niitä protskujauheita sekotella millon mihinkin: puuroon, juguun, rahkaan jne.
broileri ja kalkkuna on kyllä oivia proteiinilähteitä. ite ostan aina kaikki -30% ja -50% -tuotteet kauppojen hyllyiltä. pari kanan tissiä yhdellä aterialla menee ihan helposti, mut ei mun semmosii määrii edes kannata vetästä.
ite en käytä mitään muita prot-valmisteita, paitsi BCAA; ja sitäkin treenin aikana vain 5g. ja kyllä mä ainakin aika helposti saan sen 120, vaikka en edes yritä. - mut mä nyt syönkin 3-4 vihannesateriaa päivässä, joilla jokasella jotain kanaa tai kalkkunaa. (joskus toki kalaa, possua ja tonnikalaa(jota en siis laske kalaksi))

Maito + purkissa on 50g proteiinia, siihen jos juot 2 proteiinijuomaa (vaikka 25g proteiinia laaki) nii siitä tulee jo 100g. Et syö kiiteää ruokaa ollenkaan? Tai sitten lasket proteiinit aivan vituilleen. Sanot juovasi yleensä päivittäin 2 purkkia maitoa, siitä tulee jo 100g proteiinia + siihen juomat niin se on 150g ei luulisi kauhean vaikeaa syödä 10g proteiinia?

Ite vedän 200g raejuustoa aamupalaksi, koulussa nyt lautanen täyteen mitä on ja maitoa, palkkari, kanan rintafile, iltapalkasi joko purkki raejuustoa (450g) ja pähkinöitä(xg) tai maitorahkaa (500g) ja öljyä. Sitten noitten proteiinin lähteiden lisäksi vielä kaikki muu proteiini, joka tulee nyt kasviksista, kaurahiutaleista yms. Eikä tee ees tiukkaa. Jotain maitoakin on nyt helppo vetää se litra istumalta... Piti vähentää sitä proteiinin saantiakin vähän, että mahtus kaloreissa tilaa hiilareille ja rasvalle, ku alko protskun määrä olee jo lähempää 400g jonain päivinä :D

Sika-nauta jauhelihaa (10%) 700g, proteiinia 18,7g/100g eli 130,9g. Tuohon sitten sekaan kasvikset ja/tai papuja niin siinä on mukava pääruoka. Lisäksi vetää palkkarin ja pari purkkia rahkaa niin ollaan jo yli 200g protskua kevyesti.

Sika-nauta jauhelihaa (10%) 700g, proteiinia 18,7g/100g eli 130,9g. Tuohon sitten sekaan kasvikset ja/tai papuja niin siinä on mukava pääruoka. Lisäksi vetää palkkarin ja pari purkkia rahkaa niin ollaan jo yli 200g protskua kevyesti.

Kaikki ei jaksa syödä melkein kahtapakettia jauhelihaa kerralla. Helpommin saa kalorit / proteiinit täyteen kun syö sen 6-8 kertaa päivässä vähintään sen 30g proteiinia.

Kaikki ei jaksa syödä melkein kahtapakettia jauhelihaa kerralla. Helpommin saa kalorit / proteiinit täyteen kun syö sen 6-8 kertaa päivässä vähintään sen 30g proteiinia.

6-8 kertaa päivässä syöminen helppoa? Kyllä se kaksi ateriaa 8 tunnin ikkunassa on paljon helpompaa :D

Taas näitä iänikuisia "miten saan protskua"-kysymyksiä. Jos ei jaksa syödä, pitää juoda. Jos ei jaksa juoda, on kroppa varmaan sitä mieltä että nyt on syöty ja juotu tarpeeksi. Enemmän syömiseen ei ole mitään taikakeinoa olemassa, siinä toimii sama kuin salitreenissäkin. Eli yritä tarpeeksi pitkään, niin kehityt

6-8 kertaa päivässä syöminen helppoa? Kyllä se kaksi ateriaa 8 tunnin ikkunassa on paljon helpompaa :D

Tämä taas on henkilökohtainen asia. Mulle on helpompi syödä monesti, toisille sitten ilmeisesti syödä kerralla täyteen.

Nyt on ihan pakko kysyä, että miten ihmiset oikein haalii jokapäiväisen proteiini"vaatimuksen" täyteen?

Monta kertaa päivässä vedätte protskujuoman? Itse pyrin joka päivän kiskomaan ainakin litran maitoa, useimmiten kaksi, sekä raejuustoa. Lisäksi päivällinen koostuu yleensä lihasta ja jostain muusta, mutta silti tekee tiukkaa saada edes kerran viikossa 160g täyteen. Painan siis noin 79 kiloa.

Tänään meni aamupalaksi kuusi kananmunaa, mutta silti pelottaa, että tuleeko tuo tänäänkään täyteen. Ei viitsisi joka päivä kyynel silmässä ahmia pähkinöitä plusmaidon kera ja luottaa siihen, että kyllä tämä tästä.

Pitäisikö vain alkaa juomaan protskut muutenkin kuin palkkarissa? Ennen treeniä ja jälkeen - vai aamulla sekä treenin(illalla) jälkeen?

Et tarvitse prodedrikkejä lepopäivinä. Itse en ota lainkaan lepopäivinä ainoastaan ennen ja jälkeen treenin muut prode lähteet on liha, kala, kana, maitotuotteet, pähkinät ja kananmuna. Jossei noilla rupee tulee päivän saanti täyteen niin on ihme. Pelkästään monissa lihoissa on n.20g/100g prodea että sitä semmonen puolikiloa naamaan niin on jo 100g protskuu kasassa.

Back
Ylös Bottom