Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko se mahdollista että mulla on hidastunut aineenvaihdunta niin paljon, että painoo tulee lisää vaikka viikossa salilla 3x ja kävely/juoksu lenkkejä 2-3x
ja syön n 1700 kcal. Painoo tiputin vuoskaks sit n 80-84-->58-60 ilman sali treenausta pelkällä aerobisella. Sillon kalorit ja ravinto oli liian heikkoo, verrrattuna nykyseen. Paino nykyään noin +-63 tjsp. Pituus 175-177. Saako sitä tarvittavaa kalorimäärää nostettua 2000 kohti vaikka hitaasti viikon tai puolenviikon sykleissä +100 lisää.
Nykyään panostan siihen, että rasvaa vähintään 50g ja mieluusti enemmän. Kasviksia syön paljon eli vähintään puoli kiloa päivässä. Proteiinia tulee n. 120-180g riippuen ruuasta mitä syön. D vitamiinia 50-70µg ja kalaöljyä 2-4g riippuen paljon muistan ottaa.

jos olet aloittanut salilla käynnin juurikin vasta niin se nostaa vähä painoa, muttei läskinä, Jos taas olet kauemmin harrastanut salia jne. niin onhan se mahdollista et kroppa lukossa,eli syödä vaikkapa 2500-3000kcal viikko ja sit taas lähteä alaspäi

Siis oon käyny jo puol vuotta salilla, mutta silti se on noussu. Toki on lihasta jonkin verran tullu, mutta ei mitään massiivista tulosta. Mutta sinäällään ei rasvaakaan paljoo painoon verrattuna. Sekä jouluna painoin n. 59 ja nyt sitä painoa on tullu se 2-3kg parissa kuukaudessa. Toki jouluna söin, mutta melkein vain ruokia eikä kalorit sillonkaan mitään överiä ollut kuin ehkä 2000-2500 paikkeilla.

Mutta eikö se mennyt jotenkin niin, että erikseen toi rypsäri on parempaa, mutta kun ottaa huomioon muusta ravinnostakin tulevat rasvat niin kääntyy etu ehkä hiukan oliiviöljyn puolelle? Näin ainakin olen pakkista lukiessa ymmärtänyt...

morjesta, kerääkö palautusjuoma kuinka paljon nestettä kehoon jos hiilareita on 59 g ja proteiinia 32 g per 100 g jauhetta ? kyseessä siis FAST:in RECO2 jota aattelin tilata , ja laji mihin tarvin on vapaaottelu sekä punttisali. ja yritän tässä samalla vähän kiinteyttää itteäni niin riittääkö palautusjuomaksi pelkkä soijaproteiini vai tilaanko tuotakin ?

Hei kertokaa ku luin fitnesstukun sivuilta jostai lihaskavattajast , sit siin oli kaikkii et ihan sallittu kuitenkin ja et lisää testosteroni tasoo 42% ja et k18 jnejne, ni onks tollasel mitää haittavaikutuksii ? ja btw oon 16 muutenki viel, ni oisko siit ensinnäkää hyötyy entäs haittaa?

Hei kertokaa ku luin fitnesstukun sivuilta jostai lihaskavattajast , sit siin oli kaikkii et ihan sallittu kuitenkin ja et lisää testosteroni tasoo 42% ja et k18 jnejne, ni onks tollasel mitää haittavaikutuksii ? ja btw oon 16 muutenki viel, ni oisko siit ensinnäkää hyötyy entäs haittaa?
Ei ole mitään hyötyä eikä täytä pääsääntöisesti mitään mainostekstin lupauksia.

Foorumilta löytyy paljon juttua mitä lisäravinteita kannattaa ostaa. Joku luontainen testoboosteri 16-vuotiaalle ei ole sellainen.

Kuinka kauan ennen treeniä kofeiinitabletit ois hyvä napata?

Kyllähän sitä aina kirjottaa niihin voi mitä vain. Osta mielummin heraa,maltoa,kreaa ja syö oikein.

okra kiitti, vedän parhaillaa tota optimun 100% whey ja aattelin viel ostaa leaderin after, elikkä miten vedän niitä? afterin vedän aina treenien jälkee mut mis kohti vedän ton normi heran, aamul, safkan kans vai mite?

Terve!
Joskus täältä forumilta semmosen tiedon kaivanu, että jos tarkoituksena on lihasten kasvatus, tulisi proteiinia syödä 2g/painokilo. Oon nyt pari päivää ottanu ylös syömisiäni ja protskuja n. 3,5g/kg hiilareita 5g/kg ja rasvaa 1g/kg. Onko tämä ok vai kannattaisko muunnella ruokatottumuksia?

Terve!
Joskus täältä forumilta semmosen tiedon kaivanu, että jos tarkoituksena on lihasten kasvatus, tulisi proteiinia syödä 2g/painokilo. Oon nyt pari päivää ottanu ylös syömisiäni ja protskuja n. 3,5g/kg hiilareita 5g/kg ja rasvaa 1g/kg. Onko tämä ok vai kannattaisko muunnella ruokatottumuksia?

Itse plussakaudella en paljoa noita makroravinteita katsellut. Lähinnä vain sitä että ne kalorit pysyy siellä +500 :D Kyllä ne makroravinteet siinä sitten mukana tulee kun vaan mättää sitä ruokaa menemään. Hiilareita pitäisi kuitenkin saada suhteessa enemmän kuin proteiineja jos bulkkailee. Mistään tarkoista makrojakaumista en osaa sanoa.

Kyllä tuo oma esimerkkisi aika kelvolliselta näyttää =)

kannattaako multivitamiinia ottaa enemmän päivässä kun yks kpl.

ketä varten nuo "suositukset" on suunniteltu, seppo sohvaperunaa varten jonka elimmistö ei tarvitse kuin välttämättömän määrän vitamiineja vai intensiivisesti harjoittelevalle urheilijalle jolla sattuu olemaan fyysisesti rasittava työ?

valaiskaa tyhmää

Kyllähän urheileva, paljon syövä saa ruuastakin enemmän noita ravintoaineita, että "suositukset" kyllä täyttyy reilusti jos yhenki vitamiinitabunki ottaa.

kannattaako multivitamiinia ottaa enemmän päivässä kun yks kpl.

ketä varten nuo "suositukset" on suunniteltu, seppo sohvaperunaa varten jonka elimmistö ei tarvitse kuin välttämättömän määrän vitamiineja vai intensiivisesti harjoittelevalle urheilijalle jolla sattuu olemaan fyysisesti rasittava työ?

valaiskaa tyhmää

Valtion suosituksilla ei tee kukaan paskan vertaa.

Back
Ylös Bottom