Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaa jotkut väittävät että aamulla pitää syödä pelkästään hiilaria
Onko normaalia, että palautus/proteiinijauhejuomasta menee vatsa löysälle viimeistään tunnin sisällä? Käytän Mass Whey ja Recovery -merkkejä, joissa on sukraloosia, olisiko se ongelmana? Aina ei siis vatsa kärsi, mutta yleensä jos kiireessä juo liian nopeasti tyhjään vatsaan.
Siis näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt:
Proteiinia kaikilla aterioilla minimissään se 30g
Hiilihydraatteja aamulla ja siitä eteenpäin post-workout ateriaan saakka
Rasvaa sitten lisätään iltaa myöten eli viimeistään niissä iltapaloissa rasvaa ja protskua, eikä oikee enää hiilareita
Tyhmä kysymys käytetäänkö proteiinijauhon mittaamiseen mittalusikkaa tai muuta vastaavaa mittaa vai kaadetaanko jauhot suoraan pussista sheikkeriin?
Käytä talousvakaa kotona mitatessasi. Kaikista paras. Mittaat sitten proteiinit kaurahiutaleet, riisit, makaroonit what ever you want...Tyhmä kysymys käytetäänkö proteiinijauhon mittaamiseen mittalusikkaa tai muuta vastaavaa mittaa vai kaadetaanko jauhot suoraan pussista sheikkeriin?
Sukraloosia on mm. Coca-Colan light-versiossa. Sillä voinee käyttää, jos haluat tehdä itselläsi ihmiskokeen.
Mitä kaikkea vitamiinilisää kannattaisi vetää? D-vitamiini? Sinkki? Magnesium? Kalaöljyt?
Kyllä, kaikkia
Sinkki + mankku juuri ennen nukkumaan menoa voi parantaa unenlaatua
Jos hifistelee vitamiinien kanssa niin samaan syssyyn voi kysyä miksi haluat piikata insuliinit maidolla ennen nukkumaan menoa?Kuinka kauan kannattaa odottaa, ennenkuin ottaa sinkkitabletin ennen nukkumaanmenoa, jos juo litran maitoa?(Että kalsium ehtii imeytyä, jotta sinkki imeytyisi)
Jos hifistelee vitamiinien kanssa niin samaan syssyyn voi kysyä miksi haluat piikata insuliinit maidolla ennen nukkumaan menoa?
Maidon g.i on 32..ei sillä piikkaa insuliinia, etenkään kun odotan noin 1h-1.5h jotta kalsium imeytyisi..
Mutta joo, onko kellään tietoa tohon mun kysymykseen?
Viime vuosina maidon komponenttien tutkimus on osoittanut, että matalasta glykeemisestä indeksistään huolimatta maitotuotteet aiheuttavat runsasta insuliinin eritystä, eli ne ovat ”insulinogeenisiä” (engl. insulinogenic).
Toistaiseksi ei tiedetä, miksi näin on, ja yksi selitys on se, että maidon proteiinien tarkoituksena on kiihdyttää nuoren eläimen kasvua. Anabolisena hormonina insuliini varastoi niin glukoosia kuin rasva- ja aminohappoja soluihin, ja maidon proteiinit yhdessä mahdollisesti aiheuttavat enemmän insuliinin eritystä kuin mikä tahansa niistä yksistään.
Myös joillakin muilla ruoka-aineilla, kuten joillakin makeisilla, leivonnaisilla ja mahdollisesti suklaalla on samanlaisia ominaisuuksia. Tästä syystä onkin esitetty kysymys, olisiko mielekkäämpää puhua ruoka-aineiden insuliini-indeksistä kuin glykeemisestä indeksistä.
Maidon g.i on 32..ei sillä piikkaa insuliinia, etenkään kun odotan noin 1h-1.5h jotta kalsium imeytyisi..
Mutta joo, onko kellään tietoa tohon mun kysymykseen?