Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Voiko banaania pakastaa, vai kuoleeko siitä kaikki termeelliset aineet? Banskuja tulee popsittua melkein päivittäin, mutta kun turkaset pilaantuvat niin nopeasti :/

Voiko banaania pakastaa, vai kuoleeko siitä kaikki termeelliset aineet? Banskuja tulee popsittua melkein päivittäin, mutta kun turkaset pilaantuvat niin nopeasti :/
Kyllä voi, itse käytän aina pakastettuja banaaneja pirtelöihin, jäähdyttää pirtelön mukavasti samalla. Ravintoaineet tuskin häviävät mihinkään. (?)

Jääkaapissakin ne säilyvät huomattavan kauan, vaikka tätä ei jostain syystä suositellakaan.

Te joilla on raskas työ, niin paljonko syötte yli kulutuksen? Tässä ois muutaman viikon uraputki raksalla ja ei huvittas vahingossakaan treenata miinuskaloreilla.

Te joilla on raskas työ, niin paljonko syötte yli kulutuksen? Tässä ois muutaman viikon uraputki raksalla ja ei huvittas vahingossakaan treenata miinuskaloreilla.

Itse joudun tekemään välillä lemppaus hommia viikonkin putkeen vaikka se ei ole ammattini niin kyllä näinä päivinä safkaa tulee mätettyä n.3500kcal eikä ne rasvat pahemmin ole noussut joten voit huoletta syödä sen mitä napa vetää. Jos ainoa tavoite että lihakset säilyy niin heittäisin +800 kcal

Olen syönyt nyt kreatiinijauhetta palkkarin seassa n. 4 x viikossa, 6 kk ajan. Eli treenipäivinä vain. Välipäivinä en käytä kreatiinijauhetta. Pitäsikö pitää tauko? Kuinka pitkä tauko? Vai voiko vielä kauan jatkaa samaa tyyliä?

Olen syönyt nyt kreatiinijauhetta palkkarin seassa n. 4 x viikossa, 6 kk ajan. Eli treenipäivinä vain. Välipäivinä en käytä kreatiinijauhetta. Pitäsikö pitää tauko? Kuinka pitkä tauko? Vai voiko vielä kauan jatkaa samaa tyyliä?

Paljonko otat kerralla on aika oleellista. Jos otat gramman niin ei tarvi, mutta esim Peevelin suosima 10g kerralla vois olla ihan hyvä olla hetki ilman :)

Paljonko otat kerralla on aika oleellista. Jos otat gramman niin ei tarvi, mutta esim Peevelin suosima 10g kerralla vois olla ihan hyvä olla hetki ilman :)

Olen ottanut sen 5 g päivässä, nyt kesäkuun ajan 10 g päivässä. (Siis vain treenipäivinä) Kuinka kauan on syytä olla ilman?

Mun laskuoppien mukaan kuukauden vois ainakin olla ilman tyhjentämättä varastoja. Sit vaan kunnon tankkaus kun alotat taas käytön. Vaikka reilu viikon 20g päivässä jaettuna esim 4krt/pv.

Onko hiilihydraattien nauttimisajankohdalla (tai hiilarin laadulla?) väliä, jos on massakaudella (poislukien tietysti treenin jälkeiset hiilarit)?

Tottakai on väliä. Laadukkaat hiilarit, ei mitään pullamössöä. Suosi täysjyvätuotteita. Peruskauraa, jeah right? :) Hiilareita joka aterialla niin pysyy verensokeri tasaisena, jaksat paremmin ja pysyy aineenvaihdunta käynnissä.

Hiilareita joka aterialla niin pysyy verensokeri tasaisena, jaksat paremmin ja pysyy aineenvaihdunta käynnissä.
Mutta varjopuolena lihasten insuliiniresistanssi kasvaa... :make:

Mutta varjopuolena lihasten insuliiniresistanssi kasvaa... :make:

No emmä sano et joka aterialla pitää päätä sinne malto-pönttöön upottaa niinkö mie tehen, mutta kyllä se ihan perusteltua on joka aterialla hiilarit ottaa matkaan. Noiden lisäksi mitä jo mainitsin niin myös insuliinin eritys pysyy tasaisena ja kun mietitään mikä tehtävä insuliinilla on ravintoaineiden kuljettajana lihakseen, niin ehdottomasti. Myöskin jos läväyttää kerran pari päivässä sen kulhollisen perunaa naamariin ja muuten sitten ilman hiilareita tai vaan vähä hh ruokkiksella, niin sielähän sitten niitä melkosia insupiikkejä puskee kroppaan ja aikuisiän diabetes here we come. =)

Sokerit ja yleensäkkin hiilihydraatit menee glukoosin kautta glykogeeniksi lihakseen eli energiaksi. Sokeri itsessään ei kasvata lihasta. Proteiinin tehtävä on korjata soluvaurioita.

Näin niinkun karrikoidusti

Olisi tarkotus saada vähän laihdutusruokavaliota kuntoon. Treenitaustaa puntilla 2,5v mutta välillä ollut ruokalu skondiksessa etenkin kun on skolet niin on se aamupala säännöllinen ja koulusafka yms. Mut nyt on kummiski loma ja olisi tarkotus tiputtaa n.6kg mitat 177/87. Salilla käyn se 3 kert viikossa koko kropan läpi ja aerobista 1-2 kert viikossa.

Tässä on mitä eilen söin: ( Olen siis aika kujalla nyt tästä ruokavaliosta)

"aamupala" heräsin 11.00 1dl puuro (2dl maitoon sekoitettuun) 1 atrian grilli balkan ja lasillinen tuoremehua

13.00 Tonnikalaöljyssä ja n.5dl maitoa

15.30 ehramn 250g maitorahka ja semmonen perus 40centin purilainen kaupasta

18.00 250g kana paistisuikaleita,n.50g spagettia

20.00 200g kanaa ja 4dl maitoa

21.30 raejuustoa n.200g

Oli tää päivä hieman kiireinen ei ehtinyt kaupungilla syödä kunnolla niin siksi tuo maitorahkan lisäksi purilainen. Ja normisti pyrkisin syömän "pääruuan" kanan jauhelihan tms hieman aikasemmin. Iltapala toimii nytten ehramn maitorahka ja paripalaa leipää. Ajattelin ainakin aamupalaan lisätä raejuustoa 100-200g. Voisittekos neuvoa vähän ton suunnittelussa että laiharin aikana pysyis ne lihatki. Ja maitona toimii maito + josta saa sen 50g protskuu

Ois tarkoitus ostaa Mass Whey protskua sekä Mass Recovery palautusjuomaa. Ovatko nämä laadukkaita mömmöjä semialoittelijalle?

Laadukkaita semialoittelijoille? Laadukas on laadukasta, olit aloittelija tai lajisi huippu-urheilija. Paska sitten vastaavasti taas on paskaa vaikka voissa paistais. :) Mitä noihin tuotteisiin tulee, niin ihan sieltä kehityslinjan alkupäästähän toi hera on pussiin kauhalla lapettu, eli ei kauhean laadukas kama ole kyseessä. Mass Recoveryssa sama asia raaka-aineiden suhteen, ei sielläkään mitään laadukkainta heraprodea olla käytetty. Noihan on tyhjää parempia ilman muuta, mutta jos tässä nyt siitä laadusta oli puhe.... :)

Mitä jumalauta. Miks aina väitetään että esim. saksanpähkinät sisältävät omega 3 -rasvoja mut fineli näyttää epa ja dha pyöreet nolla?

Rupesin vaan paneutuu asiaan ku rouskin tässä erilaisia pähkinöitä ja manteleita. Eihän näis ole vittu missää omega kolmosia? Aina oon ollu siin uskossa. Mua on kusetettu.

edit: kyl se on ton vitun ALAn (alfalinoleenihappo) takia et ne sisältää omega 3 vaikka ei epa ja dha löytyiskään. Näinhän se on.

Back
Ylös Bottom