Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tyhmä kysymys, mutta:

Kun proteiinia tulisi saada ~ 1,5g jokaista painokiloa kohti, tuleeko tuon määrän täyttyä ainoastaan niiltä päiviltä kun treenaa, vai myös välipäivinä?

Kumpi on parempi palkkariks aloittelijalle FAST muscle + vai reco2? salitreenit kestää noin 30-45 min, ja lihasta olis tarkotus kasvattaa mahdollisimman paljon. ;)

Onks illal hyvä vedellä tollasia maito öljy drinkkei? haluan siis painoa saaha nousee ja oon nyt juonu tollasia illalla. Maito on laktoositonta ja rasvatonta hiilareita 3/100g prot 3.3/100g, ja sit siihe aina tujaus oliivi tai rypsiöljyä. Btw mikä merkitys onko öljyt kylmäpuristettuja vai ei?

Onks illal hyvä vedellä tollasia maito öljy drinkkei?
Ehkä.

...mikä merkitys onko öljyt kylmäpuristettuja vai ei?
Merkityksestä en tiedä, mutta kylmäpuristetun rypsiöljyn öljy erotetaan siemenestä mekaanisella puristuksella, eikä siihen käytetä esim. liuottimia tai korkeita lämpötiloja.

Olen 187cm/63kg ja 3400kcal bulkilla tällä hetkellä. Nyt vaan tuli mieleen, kun tota kalorilaskurin jakaumaa katon, että mulla tulee näin treenipäivänä yli 300g proteiinia ja sit n. 300g hiilihydraatteja ja 90g rasvaa, niin onko toi proteiini määrä jo pahasta ja miten sitten vaihtaisin tuota jakaumaa? Enemmän hiilareista vai enemmän rasvasta? Kun jossain olen kuullut, että tuo liika proteiinikin menee rasvaksi... Auttakaa joku etten nyt itteäni tuhoa! :D

Olen 187cm/63kg ja 3400kcal bulkilla tällä hetkellä. Nyt vaan tuli mieleen, kun tota kalorilaskurin jakaumaa katon, että mulla tulee näin treenipäivänä yli 300g proteiinia ja sit n. 300g hiilihydraatteja ja 90g rasvaa, niin onko toi proteiini määrä jo pahasta ja miten sitten vaihtaisin tuota jakaumaa? Enemmän hiilareista vai enemmän rasvasta? Kun jossain olen kuullut, että tuo liika proteiinikin menee rasvaksi... Auttakaa joku etten nyt itteäni tuhoa! :D

Tulee läskiä ja paljon tuolla meiningillä. Tais olla sun blogissa joku epämääräinen bulkkilaskukaava? Ja liika energia menee rasvaksi, ihan sama mistä makrosta se tulee. Maltillisellakin bulkilla voi tulla tulosta, et välttämättä tarvitse edes sitä perinteistä +500kCal per päivä. Mutta tuosta jos karsit, niin ehkä proteiinissa on eniten varaa ottaa pois, kyllä sen 3g/painokilo pitäisi riittää

Selvä... Katon nyt kumminki tän viikon ajan, et miten se paino kehittyy, ku ei oo oikeesti noussut (laskenu suurinpiirtein treenipäivinä) vaikka oon syöny tota 2800 per päivä. Jos nyt on tullu jotai 1kg lisää ens viikkoon nii sit vähän karsitaan proteiinist.

olenko ainoa, vai onko myös muilla vaikeuksia tunkea ruokaa naamariin kuumilla ilmoilla? :(

Todella kuumilla säillä tuntuu välillä vähän ärsyttävältä syödä varsinkin lämpimiä ruokia, mutta kanapasta/kala jne... salaatit uppoo tollasina päivinä hyvin viileinä. Siihen viereen kylmä vesilasi niin a`vot.

Siiryin dietiltä nyt bulkille (kcal 3000-5000, riippuu hyvin paljon pöivästä) ja meni heti pakki ihan sekasin. Taino, skönde on ihan normi, mutta kiertää vatsassa jatkuvasti ja pieruu tulee. Mistä helvetistä voi johtua? Syön tavallista kotiruokaa, pikku herkku joka toinen pv. Mitään isompaa eroa ei dieettiin ole (jolloin oli siis ihan ok vatsa), paitsi reilusti hiilareita koneessa. Voiko ne vaikuttaa?

Ihan normaalia että menee pakki sekaisin ja turvottaa kun yhtäkkiä muuttaa ruokavaliota ja varsinkin jos hiilarit hyppää paljon ylöspäin. Jos ei viikossa-parissa normalisoidu tilanne niin sitten etsimään syytä ruokavaliosta. Tosin mulla kyllä aina vähän bulkilla on turvotusta ja varsinkin ilmavaivoja :D

jos pirkka kalaöljy sisältää (purkin kyljestä)

2 kapselia (päivä annos):
980mg omega-3
470mg epa
350mg dha
10mg e-vitamiina

riittääkö toi määrä päivää kohti vai pitääkö näitä naukkailla luokkaa 4-5?

Mikä oli se "sopiva" painonnousu per viikko? Kun viime sunnuntaina vaaka näytti 62,6kg nii oisko tän viikon sunnuntaina ihanteellinen 63-63,2kg? (vaaka siis näyttää 200g tarkkuudella)

Back
Ylös Bottom