Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko kukaan kokeillu tommosta Kre-Alkalyn tehonlisääjää? Sain kaupanpäällisiksi, kun ostin 4kg heraa. Itse otin yhden kapselin ennen treeniä ja treenit kulki yllättävän hyvin. En mene kyllä vielä vannomaan johtuko tosta, mutta kun olin tehnyt just 8 h töitä ennen treeniä ja painokin oli normaalia matalampi ja rauta ei painanu missään...

edit. Ja onko tommosista tehonlisääjistä yleensä mitään hyötyä aerobisessa harjoituksissa esim. jos höntsäilee koripalloa?
Kreatiinia olen joskus muutama vuosi sitten käyttäny, mutten huomannut mitään eroa.

Hmmm...Syöminen ennen nukkumaanmenoa. Kuinka kauan siis pitäisi olla väliä vikan aterian ja nukkumaanmenon välillä? Jostain olen kuullut, että pari tuntia pitäisi pitää väliä, mutta jos päivän ateriat ajoittuu siten, että syö 3-4 tunnin välein, niin kyllä aika lähelle nukkumaanmenoa menisi viimeinen...

Jostakin luin, että kalaöljyn ottaminen hiilihydraattipitoisen aterian yhteydessä tasoittaisi hiilarin aiheuttamaa insuliinin nousua (?) Pitääköhän paikkansa?
Olen vhh-dieetillä, joillakin aterioilla tulee kuitenkin vähän enemmän hiilaria. Olisikohan tällaisen aterian yhteydessä järkevää ottaa vaikka 2g kalaöljyä?

Hmmm...Syöminen ennen nukkumaanmenoa. Kuinka kauan siis pitäisi olla väliä vikan aterian ja nukkumaanmenon välillä? Jostain olen kuullut, että pari tuntia pitäisi pitää väliä, mutta jos päivän ateriat ajoittuu siten, että syö 3-4 tunnin välein, niin kyllä aika lähelle nukkumaanmenoa menisi viimeinen...

tuon suosituksen idea, että kannattaisi pitää muutama tunti väliä ruokailusta ennenkuin menee nukkumaan, on käsittääkseni vain se että monet saa helpommin unta (ja nukkuu paremmin?) kun ei ole juuri syönyt.
Jos itsestä tuntuu hyvältä mennä nukkumaan suoraan ruokapöydästä, niin mikäs siinä. Itselläni ainakaan tuo ei vaikuta unensaantiin eikä nukkumiseen mitenkään.

Jostakin luin, että kalaöljyn ottaminen hiilihydraattipitoisen aterian yhteydessä tasoittaisi hiilarin aiheuttamaa insuliinin nousua (?) Pitääköhän paikkansa?
Olen vhh-dieetillä, joillakin aterioilla tulee kuitenkin vähän enemmän hiilaria. Olisikohan tällaisen aterian yhteydessä järkevää ottaa vaikka 2g kalaöljyä?

Kalaöljy parantaa insuliiniherkkyyttä, ehkäsee insiliiniresistenssiä (eli siis lähinnä diabetesta) ja kalaöljyn rasvahapot vaikuttaa haiman johkin saarekkeisiin jotka erittää insuliiniä, vähentäen ylituotantoa haimasta.

Jonkun tutkimuksen olen lukenut jossa rotille oli syötetty kalaöljyä ja esti niiden verensokerin nousua huomattavasti ja tällä tavoin rasvan kertymistä.

e. tämmönen löyty, lähteestä/totuudenperästä en ota takeita.

Saman tutkijaryhmän aiemmassa tutkimuksessa kuusi grammaa kalaöljyä päivässä alensi glukoosirasituksella aiheutettua insuliinin eritystä 40 % . Alhaisempi insuliinitaso taas vähentää rasvojen varastoitumista elimistöön. Myös glukoosirasituksen aikainen hiilihydraattien hapettuminen aleni 35 % ja rasvojen hapettuminen (palaminen) lisääntyi 35 %

Voiko proteiinia saada liikaa? Kun siis täällä suositellaan sitä 2-3g/painokilo ja jostain luin, että liika proteiini taas voi varastoitua rasvana tai jotain vastaavaa. Olen nyt yrittänyt tarkkailla sitten vähän sitä saantia, mutta onko 240g päivässä jo liikaa, jos olen 65kg? Kun sitä nyt sattuu vaan tulemaan, jos vetää päivässä parit normiruuat (isoja annoksia, kun massaa kerätään) ja sitten palkkari, välipalaks prodedrinkki ja aamupalaks rahkaa 500g tai iltapalaks raejuustoo 450g (joskus molemmatki) jos tekee mieli...

Melkein joudut tekemään omat johtopäätökset. Jotkut täällä sanoo, että hajottaa munuaiset, toiset sanoo ylimenevän 3g muuttuvan hiilareiks ja varastoituvan läskis ja osa sanoo, että ei ole mitään väliä, anna mennä vaan.

Saman tutkijaryhmän aiemmassa tutkimuksessa kuusi grammaa kalaöljyä päivässä alensi glukoosirasituksella aiheutettua insuliinin eritystä 40 % . Alhaisempi insuliinitaso taas vähentää rasvojen varastoitumista elimistöön. Myös glukoosirasituksen aikainen hiilihydraattien hapettuminen aleni 35 % ja rasvojen hapettuminen (palaminen) lisääntyi 35 %
Insuliinihan laskee verensokeria. Mihin siis perustuu insuliinin lihottava vaikutus?

Kalaöljy parantaa insuliiniherkkyyttä, ehkäsee insiliiniresistenssiä (eli siis lähinnä diabetesta) ja kalaöljyn rasvahapot vaikuttaa haiman johkin saarekkeisiin jotka erittää insuliiniä, vähentäen ylituotantoa haimasta.
Jos kalaöljy parantaa insuliiniherkkyyttä --> insuliinia erittyy lisää --> rasvaa kertyy helpommin? (jos kerran alhainen insuliinitaso estää rasvojen varastoitumista elimistöön)

Olen ymmällä :S

Voiko proteiinia saada liikaa? Kun siis täällä suositellaan sitä 2-3g/painokilo ja jostain luin, että liika proteiini taas voi varastoitua rasvana tai jotain vastaavaa.

Liika mikä tahansa makro varastoituu rasvana, jos kalorit on tarpeeksi/liikaa yli kulutuksen. Lisäproteiinin kuitenkin ehkä jättäisin pois, kun tulee noin paljon. Kyllä 3g/kg pitäisi riittää

Insuliinihan laskee verensokeria. Mihin siis perustuu insuliinin lihottava vaikutus?

Jos kalaöljy parantaa insuliiniherkkyyttä --> insuliinia erittyy lisää --> rasvaa kertyy helpommin? (jos kerran alhainen insuliinitaso estää rasvojen varastoitumista elimistöön)

Hahah, en lukenut oikein tota pasteemaa tekstiä ajatuksella ja kirjotinkin siihen, että totuudenperästä en ota takeita. Nuo 2 kirjoitusta, kyllä tosiaan kumoavat toisiaan. Tuo alkuperäinen posti on luettu pari kk. sitten jostain lontoossa tehdystä laajasta tutkimuksesta. Jätä siis omaan arvoon toi editoitu pätkä :) Pahoittelen huolimattomuuttani.

e. eikun siis, mitävittua, nukun yön ja koitan miettiä. Olen heränny aamu4, ollut 11h töissä ja lasten kanssa uimassa. Nyt ei vaan leikkaa.

Massakaaus

Eli pitäs saada vähä lisää lihasmassaa nyt kesän aikana et pärjäis vähä paremmin talvella tuol hokikaukalon puolella. Kokoo on se 173cm ja paino 65kg ja ikää 18, et kyl tarvis vähä lihasta lisää et pärjäis taklaustilanteis :puntti: Mut sitä täs vaa mietin et onnistuuko kropan tiukkana pitäminen jos tota massaa lisää haluan? Ku ei haluis pilata hyvää rantakuntoa, jota on ny 2 vuotta treenattu salil,nii pömppömahalla:(

Pienillä plussakaloreilla etiäpäin jos haluat masun poissa pitää. Nopeemmin toki massaa saat mitä suuremmat plussakalorit, ainahan sitä voi dieettailla ;)

Mietimpähän sellaista että kun popsin noita Cla kapseleita niin onkohan siitä minkäänlaista hyötyä jos syön niitä yli suositellun määrän?Niinkuin esimerkiksi kalaöljy kapseleitahan suositellaan yleensä syömään enemmän kuin purkissa lukeepi.

Ostin kokeiluksi noita Fastin Green Tea kapseleita ja annostuksena lukee 1 kapseli/päivä, mutta joidenkin muiden valmistajien vihreä tee valmisteissa annostus on 1-2 kapselia päivässä, vaikka niissä on EGCG - pitoisuudet suuremmat kuin Fastin omassa. Joten onko mahdollista hyötyä/haittaa jos noitakin popsii sen 2 kpl päivässä?

hyvä insuliiniherkkyys tarkoittaa sitä, että insuliinin vaikutus kohdekudoksissa on hyvä. silloin ei insuliini tasot nouse niin korkeaksi.

Kuinka paljon tuota Omega-3 kalanmaksaöljyä saa päivittäin vetää?

Paketissa lukee max annostus 2kapselia = 1-2mg. Mutta kaikilla dieteillä kehotetaan syömään 3-6mg päivittäin, Onko tämä nyt sitten turvallista kiskoa nuin paljon?

Mietimpähän sellaista että kun popsin noita Cla kapseleita niin onkohan siitä minkäänlaista hyötyä jos syön niitä yli suositellun määrän?Niinkuin esimerkiksi kalaöljy kapseleitahan suositellaan yleensä syömään enemmän kuin purkissa lukeepi.

Lainatakseni itteeni ja lähes jokaiselle CLA käyttäjälle tämän olen postannu. Kannattaa lukee ajatuksella

Tuolla CLA:n ihan omassa threadissa helvetin moni on ainakin puhunut, että heti käytön alotettua on puskenut flunssa päälle. On myös osunut itellä sopivasti tuo flunssa juuri alottamissaumaan.

e. http://www.livestrong.com/article/12...-side-effects/

Ai mitä sivareita?

-2 tyypin diabetes
-Hepatocellular Hypertrophy ( Maksan toimintaa sekottava jonkunnäkönen sairaus)
-Edesauttaa syöpää
-Ruoansulatuskanavaongelmia

jne

Lainatakseni itteeni ja lähes jokaiselle CLA käyttäjälle tämän olen postannu. Kannattaa lukee ajatuksella

Tuolla CLA:n ihan omassa threadissa helvetin moni on ainakin puhunut, että heti käytön alotettua on puskenut flunssa päälle. On myös osunut itellä sopivasti tuo flunssa juuri alottamissaumaan.

e. http://www.livestrong.com/article/12...-side-effects/

Ai mitä sivareita?

-2 tyypin diabetes
-Hepatocellular Hypertrophy ( Maksan toimintaa sekottava jonkunnäkönen sairaus)
-Edesauttaa syöpää
-Ruoansulatuskanavaongelmia

jne

Linkistä tulee Page not found.
edit. Huomasinki mistä johtuu..

Back
Ylös Bottom