Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Miten saisin läskiä pois käsistä? Lihaa kyllä löytyy mutta muodot ei tule kunnolla esiin kun on vähän ylimäärästä siinä käden päällä :D

Moi! Löytyksö keltään ohjetta täysjyvä- tai täysjyväruisleipään, jos itse siis väsäis? Kun noi kaupan 100% täysjyväleivät ovat todellisuudessa n.20% täysjyvää.

Moi! Löytyksö keltään ohjetta täysjyvä- tai täysjyväruisleipään, jos itse siis väsäis? Kun noi kaupan 100% täysjyväleivät ovat todellisuudessa n.20% täysjyvää.

Löytyyhän niitä ihan kunnollisiakin täysjyväleipiä, jos vaan jaksat etsiä. Esim. Fazerin Ruis Real-leipä on mainiota. Ja mitä leipäohjeeseen tulee, löydät varmasti itsekkin, kun vähän käytät luovuutta. Mutta sanotaan nyt vaikka vinkkinä, että esim pirkan ja myllyn paras-sivustoilta löytyy leipäohjeita vaikka muille jakaa.

Löytyyhän niitä ihan kunnollisiakin täysjyväleipiä, jos vaan jaksat etsiä. Esim. Fazerin Ruis Real-leipä on mainiota. Ja mitä leipäohjeeseen tulee, löydät varmasti itsekkin, kun vähän käytät luovuutta. Mutta sanotaan nyt vaikka vinkkinä, että esim pirkan ja myllyn paras-sivustoilta löytyy leipäohjeita vaikka muille jakaa.

Netistä luin että toi fazerin real ruisleipä sisältäis vaan 10% täysjyvää? :D ja en oo oikee löytäny ku googlella ettiny melkee koko aamun ohjeita. Mutta kiitos tosta pirkan ja mylly paras sivuvinkistä, käynpä chekkaamas.

E: Saatoinpa tajuta väärin muuten lukemani tosta fazerin real leivästä! :D pitääpä tarkastaa seki paremmin.

Fazer Real Ruis
Ainesosat
Täysjyväruis 58 % (jauho, jyvä ja rouhe), vesi, hedelmäsokeri, ohra- ja ruismallasuute, suola (0,7 %), melassi ja hiiva. Vähennetty suolaa. Runsaskuituinen. Lisäaineeton. Laktoositon.Leivontaan käytetyistä jauhoista ja rouheesta on 100 % täysjyväruista. Väittämät: Matalan GI:n tuote.

10% kuitua.

Ei löydy omatekemän voittanutta. :rolleyes: :)

trocomare;3016396 begin_of_the_skype_highlighting**************3016396******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Kyllä se siitä lähtee, kun alennat rasvaprosenttias. Dietille siis.

Miten alennan rasvaprosenttiani. Syön normaalisti ja pelaan jääkiekkoa.

Dieetillä kaksi vaihtoehtoa lounaaksi:

1. 2prk tonnikalaa, 3dl maitoa, 2 porkkanaa (energiaa 456kcal, proteiinia 80g, hiilareita 22,5g, rasvaa < 1g).

2. 100g heraa, 2 porkkanaa (energiaa 456kcal, proteiinia 76g, hiilareita 12,8g, rasvaa 8g).

Syön tuon lounaan siis yleensä koulussa.

1. vaihtoehtoa puoltaa proteiinin hitaampi imeytyminen (pysyy nälkä pois kauemmin),
2. vaihtoehtoa puoltavat taas huomattavasti parempi maku, aminohappojen ja kivennäisaineiden suurempi määrä, proteiinin parempi laatu ja itseasiassa halvempi hinta.

Jos päädyn tokaan vaihtoehtoon, niin heitän kyllä osan päivän rasvoista (oliiviöljyn muodossa) mukaan eli sitä kautta proteiinin imeytyminenkin hidastuisi.

Ajatuksia?

Ihan hyviltähän nuo vaikuttaa, jos ei kauhea nälkä ala dietillä vaivaamaan. Itsekin, tulee dietillä vedettyä koulussa prodedrinkki, jossa öljyä ja sitten jotain pakastevihanneksia.

Onko jokaisessa kalassa määritelty rasva siis osittain kalaöljyä ja kalanmaksaöljyä? esim lohessa ja muikuissa siiassa jne?

Ei kellään olis hyviä vinkkejä kapseleiden nielemiseen? Tuntuu nimittäin etten saa kapseleita millään alas purematta.

Ja sitten kysymys semmosille jotka saattaa asiasta jotain tietääkin: onko yleensä merkitystä sillä että nieleekö vai pureeko noi lisäravinnekapselit? Siis vaikuttaako imeytymiseen tai johonkin?

Mulla ei auta. Ei vaan yksinkertasesti mee alas. Mietin että josko tunkis johonki rahkapurkkiin tai banaanin sisään nii jos meni huomaamatta sisään. Mutta kai se on sama että pureskelee sen kapselin tai avaa sen ja kaataa vaan jauhot suuhun, ainaki toivon niin.. Maku ei kyllä oo ongelma ollenkaa. Kai mulla on jotaki lapsuuden traumoja noista kapseleista tai jotain, meinaa vaan oksennus tulla jos edes saan sen lähelle kurkkua...

Meikäläisellä samankaltasta ongelmaa. Eli ei meinaa mennä mitkään pillerit, eikä kapselit kurkusta alas. Pillerit puren aina, tai pilkon saksilla pienemmäksi. Kapseleita olen saanu sillai alas, että ottaa ekaksi vettä suuhun. Sitten kapseli perään ja heti kun on nielassu niin joku 5-10 isoa kulausta vettä päälle väkisin. Välillä kapseli menee pirun helposti alas ja välillä jää kurkkuun kiinni.

Itte kokeilin laittaa juurikin banaanin sisälle ja jugurtin joukkoon. Tuloksena oli, että pilleri oli joka kerta kurkussa kiinni eli ei toiminu mulla ainakaan.

Mulla tuntuu pillerit menevän ihan OK mut semmoset "muoviset" kapselit ei kyllä millää :S No, äsken avasin sitte tuon kapselin ja kaadoin lusikkaan ne jauhot, eli mennäänpä näin sitte. Jos ei toimi näin nii tietääpähän tulevaisuuden varalle etten enää osta ikinä mitää kapseleissa olevia hifistelyravinteita :D

Eikö ne mene sillain hyvin alas, että otat sullisen vettä, nielaset ja heti kapselit suuhun ja vettä loppumuki/lasi päälle. Ittellä toimii mut jos heitän magnesiumin suuhun suoraan ja juon ni se jää kurkkuun kiinni.

Back
Ylös Bottom