Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Massalla sitä fläsää tulee.. Pakostikkin. Määrä vaan on aikalailla kiinni massan maltillisuudesta.

Jos nyt jotain pitäis vältää, niin.. Mä tekisin paljon välttääkseni sokereita, mut erityisen paljon tekisin välttääkseni runsaasti sokeria ja rasvaa sisältäviä komboja.

Entä jos pitäis ne cyklitys kaudet lyhyempinä? Täällä jossain oli treadi aiheesta ja siinä suositeltiin kahden viikon bulkkia ja viikon dieettiä jos haluaa pitää sen tietyn kireyden. Tottakai fläsää tulee myös tuossa kahden viikon aikana, mutta tuskin sitä tulee yhtä paljon kuin kahdeksan kuukauden jälkeen.

Muistan lukeneeni että peruskulutuksen voi laskea kaavalla oma paino x 40, pitääkö tämä kutinsa ? :)

Aika rajut kalorit olis mulla.. Lähdöt dieetille 5000 kaloria.

Mä olen havainnut ihan hyväks 24x oma paino + 500. Ainakin itsellä toiminut ihan hyvin.

Tää on aika vittumaista! tapahtuu aina esim tänää söin päiväruuan ihan hyvin menin nukkummaan päikkärit 3h heräsin nii aina on paska hätä ja se paska on ripulia, menee hyvät palautmis ruuat ihan ripuliks maha tyhja. mistä johtuu?

Kulutuksesi on keskimäärin 3314 kaloria päivässä
Arvioitu energiantarve: 3141.6 kcal päivässä
Voit syödä tänään 2503 kcal (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva)
Päivän kulutus: 2790 kcal
Kulutuksesi: Yhteensä 2805 kcal

Jänniä nää netin kalorilaskurit, laskin peruskulutustani ilman ylimääräistä liikuntaa. :D
Kaikki laskettu 17v miehelle, pituus 183cm ja paino 75kg, kaikissa laskureissa laitettu päivän aktiivisuudeksi tavallinen/keskiraskas. Ja tolla edellämainitulla 500+24xomapaino tulee tulokseksi 2300kcal.

Eli laihdutukseni sujuu melko hyvin, kun tähtään siihen, että saan 1750-2250kcal päivässä. Ja liikun lähes jokapäivä, joten kulutukseni on korkeampi kuin noilla laskureillani saama.

Onkos kukaan kokeillu MUTANT MASSII kuulema todella tehokas. Ite kelasin kokeilla ni sais iha todella paljon massaa lisää lyhyessä ajassa mut mietin vaa et uskaltaaks sitä ku jos rasvaa tulee samal

Onkos kukaan kokeillu MUTANT MASSII kuulema todella tehokas. Ite kelasin kokeilla ni sais iha todella paljon massaa lisää lyhyessä ajassa mut mietin vaa et uskaltaaks sitä ku jos rasvaa tulee samal

Joo, on se varmaan ihan saakelin tehokas. Itse veikkaan että saattaa olla jopa yhtä tehokas kuin punainen maito tai heradrinkki jossa on öljyä mukana noin niinkuin painon nostajana. Toisaalta lihaskasvua ajatellen taitaa niille hävitä melkein. Nyt oikeasti järki päähän. Kalorit se on mikä kasvattaa, ja niitähän tuossa toki on. Mutta proteiinin ja hiilarin suhde on melkein 1:5, joten enpä kyllä koskis tuohon pitkällä tikullakaan. Ei tuossa ole muutaku protskua, hiilaria ja rasvaa. Niinkuin ruuassa yleensäkin. Ovat vaan minusta vähän huonossa suhteessa.

Onko muuten mitään käytännön merkitystä syökö paljon hiilaripitoista ruokaa jos pudottaa painoa n. 1000kcal miinuksella päivässä? Tuli vaan mieleen kun olin muutama vuos takaperin 3 vuotta postilla lehdenjakajana ja liikuttua tuli ainoastaan se 2-3h yössä mikä lehtien jakamiseen meni. Suurin ravinnon lähde tuona aikana oli leivät ja niitä tuli mätettyä aina niin paljon että maha oli täpöten täynnä, aamulla, päivällä, illalla ja viimeinen satsi sitten sängyssä kun aamulla nukkumaan meni ja telkkaria katteli (tuli sitä tietenkin muutakin ruokaa syötyä, mutta leipää pääasiassa). Läskiä tai mahaa ei kertynyt laisinkaan.

oon ketoosi dieetillä ja syöny liian vähän rasvaa. lisäsin nyt salaattiin 2 tl majoneesia rasvaa 69g per/100g. mut purkissa lukee et koko paino 450ml. miten mä saan laskettua paljonko sit on toi 100g tai paljon painaa 2tl sitä majoneesia? auttakaa kauhee pään vaiva ku en löytäny googlesta tietoo. etten vaan syö liikaa sitä!!

Onko muuten mitään käytännön merkitystä syökö paljon hiilaripitoista ruokaa jos pudottaa painoa n. 1000kcal miinuksella päivässä? Tuli vaan mieleen kun olin muutama vuos takaperin 3 vuotta postilla lehdenjakajana ja liikuttua tuli ainoastaan se 2-3h yössä mikä lehtien jakamiseen meni. Suurin ravinnon lähde tuona aikana oli leivät ja niitä tuli mätettyä aina niin paljon että maha oli täpöten täynnä, aamulla, päivällä, illalla ja viimeinen satsi sitten sängyssä kun aamulla nukkumaan meni ja telkkaria katteli (tuli sitä tietenkin muutakin ruokaa syötyä, mutta leipää pääasiassa). Läskiä tai mahaa ei kertynyt laisinkaan.

Ihan hyvin onnistuu noinkin. Tietysti voimailijana pitää pitää huolta siitä, että saat proteiinia tarpeeksi.

mulla ois tällanen kysymys eli kävisikö palkkarina sellanen juoma etlaittais siihen jotain banskuu jtai hedelmää ja sitten vettä ja sekasi? Mietin et nois hedelmis ois jotai nopeit hiilareit?

Siitä jää sillon palautusjuoman oleellisin osa, proteiinit, pois. Jos nyt et millään raaski ostaa mitään halpaakaan heraproteiinia, niin juo reenin jälkeen vaikka maitoa.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom