Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mites suhtaudutaan tuollaiseen kebab riisillä annokseen? Riisihän ei sinänsä nyt mitään pahaa ole. Hyvä hiilihydraatin lähde. Lisäksi annoksessa on salaattia(aina hyvä) ja se paha eli kebab. Sisältää huonoja rasvoja, mutta onhan siinä proteiinia. Jos bulkilla ollaan niin tuottaako tuollaisen syöminen silloin tällöin vaan pelkkää läskiä?
Jos mietitään kärjistetysti siten että söisit lounaaksi ja illalliseksi tuollaisen, niin kasvaako lihasta yhtään?

Millanen aamupala olis hyvä syödä kun syön 8 aikaan ja seuraava ruokailu on koulussa klo 13? 5 Tuntia on aika pitkä tauko ilman ruokaa, enkä viittis mitää proteiinijuomia koulussa vetelemään.

Kyllähän tuohon väliin jotain välipalaa on pakko saada. Tee kouluun sit eväät mukaan, mutta kyllä joku juoma sheikkeriin ois kätevämpi.

Kertokaa joku vähä, satuin tilaa Star Nutritionin Pro-Slow 80 proteiinijauhetta..
Yritti tota sekottaa veteen/maitoon, ravistaen/lusikalla, miten tahansa, niin tuosta tulee
sellaista jokseenkin kiinteää vaahtomömmöä? Näin käy kun laittaa ihan tarpeeksi paljon vettä/maitoa(3-5dl). joka maistuu järkyttävälle? mitä helvettiä?

yks päivä töissä ekaa kertaa otin tota, 1dl oli sheikkeris, kaadoin jonku 2dl vettä niinkun normaalisti protsku jauheeseen kaadan, sheikkasin, siitä tuli sellaista kittiä ettei se edes valunut kun käänti sheikkerin ylösalaisin? :o

Yleensä kaikista muista protskujauheista tulee melkeen veden tapaista tai ehkä vähän kermaista joka on ok, mut
mitä tää oikeesti on..

Millanen aamupala olis hyvä syödä kun syön 8 aikaan ja seuraava ruokailu on koulussa klo 13? 5 Tuntia on aika pitkä tauko ilman ruokaa, enkä viittis mitää proteiinijuomia koulussa vetelemään.

Aamulla olis hyvä syödä iso annos puuroa, koska saat siitä pitkiä hiilihydraatteja jotka ravitsevat elimistöäsi pitkään. Sit ku teet sen puuron viel maitoo saat siitä vähän sitä proteiiniakin. Toi 5 tuntii on tosiaan aika pitkä aika. Ite ottaisin eväät mukaa. Tonnikalaa, leipä ja joku hedelmä tai täysmehu.

Pitäs syödä sillai että kalorti on +/- nolla. Kulutat kaiken minkä syöt etkä yhtää enempää. Jos kulutat enemmän mitä syöt--->paino laskee

jos syöt enemmän mitä kulutat --> paino nousee

Onko kauhean paha jos viimeisessä iltapalassa tulee hiilareit aböut 27, vai pitäisikö ryhtyä vetämään ennen nukkumaan menoa prodejuoma, joka sekoitetaan veteen? maitoon?

Itse laitan aamulla blenderiin pakastemarjoja, joku reilu 100g kaurahiutaleita, maitoa ja pari kauhaa prodea. Nopea ja maistuva ja hyvin uppoo.

Itse laitan aamulla blenderiin pakastemarjoja, joku reilu 100g kaurahiutaleita, maitoa ja pari kauhaa prodea. Nopea ja maistuva ja hyvin uppoo.
Mä teen saman, mut laitan sekaan viel 5 kananmunanvalkuaista, tuo siihen semmosta hyvää kuohkeutta, kannattaa kokeilla.

tietämätön kysyy

kun puhutte että syötte esim. 100 g kaurapuuroa, tarkoitatteko sillä kuivapainoa?

onko kellään muuten antaa hyviä vinkkejä miten tulisi aterioida jos esim treenaa pari kertaa päivässä ja aerobista tulee myös mukaan lähes päivittäin?
-->tavoitteena massan kasvattaminen.

kiitoksia jo etukäteen jos saan tähän mielipiteitä/neuvoja?

Olihan siitä taas jotain tutkimuksia, missä todettiin kaurahiutaleetkin myrkyksi. Taisi vielä koskea raakoja kaurahiutaleita. Onhan ne helpommin sulavassa muodossa keittämisen jälkeen, vaikkei ravintoarvot siitä muutukaan. Raakana kuitenkin niitä kiskon.

se ettei kypsennetä niitä hiutaleita hidastaa hiilihydraattien imeytymistä minkä vuoksi veren sokeritasot pysyy pitempään korkeana, eikä näin ollen pääse nälkä niin nopeesti yllättämään.

kun puhutte että syötte esim. 100 g kaurapuuroa, tarkoitatteko sillä kuivapainoa?

onko kellään muuten antaa hyviä vinkkejä miten tulisi aterioida jos esim treenaa pari kertaa päivässä ja aerobista tulee myös mukaan lähes päivittäin?
-->tavoitteena massan kasvattaminen.

kiitoksia jo etukäteen jos saan tähän mielipiteitä/neuvoja?

Puhutaan.

Onko mitään väliä sillä hörppiikö protskupitoista palkkaria treenatessa sarjojen välissä vai että juo vasta treenauksen loputtua koko satsin?

Onko mitään väliä sillä hörppiikö protskupitoista palkkaria treenatessa sarjojen välissä vai että juo vasta treenauksen loputtua koko satsin?

olen lukenut jostain että hiilihydraatti-proteiinipitoisen juoman nauttiminen urheilusuorituksen aikana
on hyödyllistä lihaskasvun kannalta.
Lihasten glykogeenivarastot ovat täynnä joten harjoituksen aikana elimistö voi käyttää näitä energiavarastoja hyödyksi ilman että itse lihaksia kulutetaan/"tuhotaan" energianlähteeksi.
eli lyhyesti sanottuna ihan hyödyllistä se on kehityksesi kannalta.

oon tässä kohta käyny 1.5 vuotta salilla säännöllisesti 4 krt viikossa. Kun aloitin painoin 68kg ja nytten painan 75 kg olis tarkotus saada painoa vähän nousemaan. itse en ole perehtynyt paljoa näihin ravinto juttuihin koska en ole kokenut sitä tarpeelliseksi vaikka kuitenkin hyvä olisi, mitä tuotteita olisi hyvä ostaa/syödä
treeniä ennen/yhteydessä/jälkeen. itse tulee syötyä banaani ennen sekä treenin jälkeen ja hetken siitä vielä lämmin ruoka runsaan maidon kera ja leipää juuston/muun kera, paivässä noin 3lämminta ruokaa. Aamulla yleensä syön muutaman leivän ja maitoa kiirreen takia tosin parantamisen aihetta olisi.
Kaiken lisäksi tarvitsen vielä enemmä ravintoa käydessäni töissä muuttofirmassa, jossa tulee nosteltua yli 1000kg tavaraa päivässä ja joskus tulee tehtyä pitkiä päiviä eikä syömiselle juuri jää aikaa joten aihetta olisi pienelle ravinnon muutokselle.

oon tässä kohta käyny 1.5 vuotta salilla säännöllisesti 4 krt viikossa. Kun aloitin painoin 68kg ja nytten painan 75 kg olis tarkotus saada painoa vähän nousemaan. itse en ole perehtynyt paljoa näihin ravinto juttuihin koska en ole kokenut sitä tarpeelliseksi vaikka kuitenkin hyvä olisi, mitä tuotteita olisi hyvä ostaa/syödä
treeniä ennen/yhteydessä/jälkeen. itse tulee syötyä banaani ennen sekä treenin jälkeen ja hetken siitä vielä lämmin ruoka runsaan maidon kera ja leipää juuston/muun kera, paivässä noin 3lämminta ruokaa. Aamulla yleensä syön muutaman leivän ja maitoa kiirreen takia tosin parantamisen aihetta olisi.
Kaiken lisäksi tarvitsen vielä enemmä ravintoa käydessäni töissä muuttofirmassa, jossa tulee nosteltua yli 1000kg tavaraa päivässä ja joskus tulee tehtyä pitkiä päiviä eikä syömiselle juuri jää aikaa joten aihetta olisi pienelle ravinnon muutokselle.

sen verran osaan ainakin neuvoa että treenin jälkeen kun lihasten glykogeenivarastot ovat kohtalaisen vähissä olisi hyvä nauttia korkea glykeemisen indeksin omaavia hiilihydraatteja jotta insuliini tasot saataisiin nopeasti tasoittumaan ja palautuminen käynnistyisi mahdollisimman nopeasti. eli harjoituksen jälkeen kannattaisi käyttää palautusjuomaa koska nestemäinen ravinto imeytyy nopeammin ja palautuminenkin käynnistää nopeammin.

helppiä...

itse haluaisin saada tietoa miten te muut syötte päivisin jotta voisin arvioida omaa ruokamäärääni.
eli voisitteko laittaa esille hieman teidän ateriamääriä treenipäivinä.

Kertokaa joku vähä, satuin tilaa Star Nutritionin Pro-Slow 80 proteiinijauhetta..
Yritti tota sekottaa veteen/maitoon, ravistaen/lusikalla, miten tahansa, niin tuosta tulee
sellaista jokseenkin kiinteää vaahtomömmöä? Näin käy kun laittaa ihan tarpeeksi paljon vettä/maitoa(3-5dl). joka maistuu järkyttävälle? mitä helvettiä?

yks päivä töissä ekaa kertaa otin tota, 1dl oli sheikkeris, kaadoin jonku 2dl vettä niinkun normaalisti protsku jauheeseen kaadan, sheikkasin, siitä tuli sellaista kittiä ettei se edes valunut kun käänti sheikkerin ylösalaisin? :o

Yleensä kaikista muista protskujauheista tulee melkeen veden tapaista tai ehkä vähän kermaista joka on ok, mut
mitä tää oikeesti on..

Miksei kukaan viitti kommentoida mitään..:jahas:

Pitäs syödä sillai että kalorti on +/- nolla. Kulutat kaiken minkä syöt etkä yhtää enempää. Jos kulutat enemmän mitä syöt--->paino laskee

jos syöt enemmän mitä kulutat --> paino nousee

Joo, mut toi on aika vaikeeta laskee paljoko kuluttaa =D Nojoo, ennemmin vähä yläkanttii ja kirjaimellisesti, löysät pois :D

Back
Ylös Bottom