Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko mitään haittaa jos syö ihan reilusti makaroonia. Kun ite saatan syödä päivässä 600g. Helppoa tehä ja paljon kaloreita. Elikkä tuossa määrässä kai se 2100kcal. Ja tummaa makaroonia syön.

Kauhia määrä hiilareita siitä ainakin tulee :wtf:
Vaikea sanoa, onko siitä haittaa kun en muita ruokailujasi tiedä enkä kalorikulutustasi, mutta kuulostaa kyllä aivan älyttömältä.

Kauhia määrä hiilareita siitä ainakin tulee :wtf:
Vaikea sanoa, onko siitä haittaa kun en muita ruokailujasi tiedä enkä kalorikulutustasi, mutta kuulostaa kyllä aivan älyttömältä.

Kulutus on semmoisen 3500kcal luokkaa, kun laskee kaikki liikkumiset ym. mukaan.
Pakko syödä jotain. :D Ja kun minä olen vielä semmoinen ihminen että pitää syödä ihan reilusti että paino nousisi.

Kulutus on semmoisen 3500kcal luokkaa, kun laskee kaikki liikkumiset ym. mukaan.
Pakko syödä jotain. :D Ja kun minä olen vielä semmoinen ihminen että pitää syödä ihan reilusti että paino nousisi.

Missä muodossa haluat painon nousevan? Jos lihaksen muodossa, niin kyllä tolle ruokavaliolle kannattas jotain tehdä, eli vähentää hiilareiden saantia ja lisätä rasvan sekä proteiinin saantia.

Joo lihasta saisi tulla. Millä tavalla kannattaisi sitten ensinnä muuttaa tuota syömistä?

Kun nykyään syöminen on tämmöistä.

Aamupala: n. klo 7.30

110g kaurahiutaleita
10g soijarouhe
5dl kevytmaitoa

Lounas: klo 11.00

Mitä on tarjolla. Täys lautanen sitä.
Runsaasti salaattia.
6dl kevytmaitoa

Välipala: klo 13.00-15.00

200g makaroonia
5dl kevytmaitoa

Päivällinen klo 17.00

100g täysjyväriisiä
200g broilerin fileesuikaleita

Sitten tämän jälkeen alkaakin ihan höpöhöpö syöminen.

Eli saatan lämmitellä makaroonia 200g ja vetästä sen huiviin ja joskus toistan vielä tämän illan mittaan, tai syön nuudeleita. Tuohon nyt unohtui laittaa rahkat, eli syön niitäkin päivän mittaan pari. Ja ehrmiestä tietenki. Ja jossain välissä joskus saatan syödä 100g maapähkinöitä. Hehheh, miltä kuulostaa?

Illasta hiilarit vähemmäksi tai melkein kokonaan poies. Prodea joka aterialle tasaisesti. Noin 2-3g per painokilo prodea päivässä. Mihin aikoihin treenit ajoittuu?

Juu olen yrittänyt sen 2-3g proteiinia aina ottaakkin. Näyttääkö muuten hyvältä? Mita kannattaisi syödä illalla? Ja miksi ei hiilareita iltaisin?

Treeni 3 kertaa viikossa. Ma, Ke, Pe

Yleensä treenailen siinä klo 18 aikaan.

Hiilarit aamuun ja treenin yhteyteen. Illalla otettuna (ei koske treenin jälkeen otettavaa) hiilarit varastoituu helposti läskiksi varsinkin noin suurina määrinä kun otat. Illalla prodea (rahkaa, tonnaria, raejuustoa, kananmunat) ja rasvoja. Välipalaan ottaisin ton puolikkaan makaroni pussin tilalle jotain hedelmää ja leipää enemminkin. Aamupalaan lisäisin prodea ja ne illan hiilari syömiset poies. Treenin jälkeen joku 50g hiilaria olisi varmaan ihan sopiva. Muuten runko ainakin omaan silmään asiallinen.

Hiilarit aamuun ja treenin yhteyteen. Illalla otettuna (ei koske treenin jälkeen otettavaa) hiilarit varastoituu helposti läskiksi varsinkin noin suurina määrinä kun otat. Illalla prodea (rahkaa, tonnaria, raejuustoa, kananmunat) ja rasvoja. Välipalaan ottaisin ton puolikkaan makaroni pussin tilalle jotain hedelmää ja leipää enemminkin. Aamupalaan lisäisin prodea ja ne illan hiilari syömiset poies. Treenin jälkeen joku 50g hiilaria olisi varmaan ihan sopiva. Muuten runko ainakin omaan silmään asiallinen.

Okei, kiitos paljon neuvoista! :worship:

190cm 86kg kulutus salipäivänä ruokailu

Aamiainen: 9 lihapullaa
Lounas: 2 lautallista työpaikkalounasruokaa
Välipala: prodejuoma
Salille.
salinjälkeinen palautusjuoma
Illallinen:KOtiruokaa vaikka 1 lautanen kanaa 200g ja tummaa riisiä
Välipala: 3 kanamunaa
Iltapala: 5 kourallista maapähkinöitä.
Zzzzz
2-3 tunnin välein ruokailu.

Miltä vaikuttaa???

Onhan niitä parempiakin hiilihydraattien lähteitä. Kannattaa välillä vaihdella ettei ravinnosta tule liian yksipuolista. Vaikka puuroa ja tummaa riisiä. Riippuu tietysti millasilla kalorimäärillä elät, mut 2100 ckal hiilareita on aika paljon? Onhan tietysti makarooneissa hiukan proteiiniakin.

Ei muuten kyllä yhtäään täsmää mun ajatusmaailman kaa toi 2100 ckal/600g makaronia, mutta ehkä se voi sitten olla totta.

Edit: Just, katoin et toi edellinen sivu oli vika :D. Eli tää on siis fakezille.

190cm 86kg kulutus salipäivänä ruokailu

Aamiainen: 9 lihapullaa
Lounas: 2 lautallista työpaikkalounasruokaa
Välipala: prodejuoma
Salille.
salinjälkeinen palautusjuoma
Illallinen:KOtiruokaa vaikka 1 lautanen kanaa 200g ja tummaa riisiä
Välipala: 3 kanamunaa
Iltapala: 5 kourallista maapähkinöitä.
Zzzzz
2-3 tunnin välein ruokailu.

Miltä vaikuttaa???

Muuten ihan ok, paitsi aamulla saisi olla hiilareita ellet oo VHH dietillä. Elikkäs puuroa naamaan.

Mietin tässä että diettailemassa olen ja otin sit finelin kautta tuotteiden ravintoarvot ja laskin itse kalorit yms paperille. Ja sit tuli mieleen että kokeilen kalorilaskuria no se sit näytti noin 300 kcal enemmän kun omat laskuni. Mihin pitäisi luottaa? fineliin vai johonkin kalorilaskuri.fi:in vai mihinkä?

unohda ihan suosiolla kaikki vitun kalorilaskurit ja muut.
Okei, joku sanoo että 300kcal/vrk. Toinen että 3500kcal/vrk. Ainut yhteinen tekijä niillä on että molemmat näyttää ihan päin vitun honkia.

Ota oma logiikka käteen, mietiskele vähän itse kuinka paljon reenaat ja muuten liikut, kuinka paljon oot syöny aikasemmin, miten jaat makrot (p/hh/r), meetkö perinteisellä dieetillä vai esim. ketolla tai jollain anabolic diet-meiningillä?

Ei noi netin paskalaskurit paljoa auta oikeassa elämässä.

selvä homma heitetään sit helvettiin laskurit. Katsellaan mitä tapahtuu treenattua tulee noin 4 kertaa viikkoo ja kovaa. Painoa tosiaan on mitä pudottaa painan tällä hetkellä 100kg ja oon 172 pitkä massaa tosiaan tullu. Ja tossa reilun puol vuotta sitten rupesin treenaa salilla ja tulokset yms lähti hyvin nousuun. Mut nyt pitäs tosiaan saada tiputettua reilusti painoa. En haluakkaan olla mikään sixpäkki hirmu joten mihinkään sellaiseen asti en oo painoa karsimassa. Mutta onhan tossa mitä pudottaa.

Mietin tässä että diettailemassa olen ja otin sit finelin kautta tuotteiden ravintoarvot ja laskin itse kalorit yms paperille. Ja sit tuli mieleen että kokeilen kalorilaskuria no se sit näytti noin 300 kcal enemmän kun omat laskuni. Mihin pitäisi luottaa? fineliin vai johonkin kalorilaskuri.fi:in vai mihinkä?

Luotat puntariin ja peiliin.

Onhan niitä parempiakin hiilihydraattien lähteitä. Kannattaa välillä vaihdella ettei ravinnosta tule liian yksipuolista. Vaikka puuroa ja tummaa riisiä. Riippuu tietysti millasilla kalorimäärillä elät, mut 2100 ckal hiilareita on aika paljon? Onhan tietysti makarooneissa hiukan proteiiniakin.

Ei muuten kyllä yhtäään täsmää mun ajatusmaailman kaa toi 2100 ckal/600g makaronia, mutta ehkä se voi sitten olla totta.

Edit: Just, katoin et toi edellinen sivu oli vika :D. Eli tää on siis fakezille.

Joo kyllähän se kuulostaa vähän älyttömältä määrältä. Siis tuo 2100kcal, mutta kun makaroonipussissa lukee että 350kcal / 100g :D Ja siis kuivana.

Onko semmoinen mahdollista, että voisi lihota 5kg kuukaudessa, kolmen kuukauden ajan? Eli 15kg kolmessa kuukaudessa? Ei haittaa vaikka läskiäkin tulisi. En jaksaisi pitää mitään kirjaa enkä pahemmin tarkkailla, niitä kalorimääriä. Kertokaa vähän miten minun kannattaa syödä ja kuinka usein?

En nyt äkkiseltään löytänyt söörtsillä joten kysytäänpä:
Bulkille suositellaan paljon hiilareita, mutta mikä onkaan se optimaalinen määrä päivässä ja kuinka se pitäisi jaksottaa?
Olen tähän asti keskittänyt päivän hiilarit lähinnä reenin jälkeisille syömisille (palkkari+palkkarin jälkeinen ateria) koska treenaan aamuisin ennen aamupalaa.
Koska päiväni ei ole kovinkaan aktiivinen niin tarvitseeko sitä hiilaria tunkea kehoon, käyttääkö keho sen siis hyödyksi?

Onko semmoinen mahdollista, että voisi lihota 5kg kuukaudessa, kolmen kuukauden ajan? Eli 15kg kolmessa kuukaudessa? Ei haittaa vaikka läskiäkin tulisi. En jaksaisi pitää mitään kirjaa enkä pahemmin tarkkailla, niitä kalorimääriä. Kertokaa vähän miten minun kannattaa syödä ja kuinka usein?
Onhan se mahdollista mutta vitun tyhmää, suurin osa eli jotain 13kg tosta on läskiä.
miksi haluaisit tollasta? Haluatko tuhota terveytes? Ei muuta kun mäkin luukulle sitten vaan 24/7.

Back
Ylös Bottom