Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
1)Usein näkee suositeltavan tummaa riisiä vaalean sijaan, mutta eipä ainakaan finelin mukaan näiden välillä ole nyt niin paljon eroa. Eli mitä tummassa riisissä on suositusten takana?
2)Voiko tonnikalaa syödä päivittäin ilman pelkoa raskasmetalleista ym. myrkyistä?
tonnikala öljyssä vai vedessä?
tonnikala öljyssä vai vedessä?
Aikamoista yleistystä kyllä. Riippuu ihan kokonaisuudesta mitä voi syödä. Itse olen syönyt lähes aina öljyssä (valutettuna tietysti) myös dieetillä ja olen kyllä päässyt 10% rasvoihin helposti.Massakaudelle öljyssä , jos kireyttä haluaa niin vedessä.
Nykyinen rytmini menee niin, että herään 12 aikoihin aamupäivällä, juon "pirtelön" seuraavilla ainesosilla:
Hera 80 1 dl
Malto6 1 dl
250g ehram rahkaa
2 dl maitoa
2 kanamunaa
1 dl jogurttia
2 dl maitoa
Tämän jälkeen venailen noin 2-3 tuntia jonka jälkeen lähden salille.
Onko kyseinen pirtelö riittävä ennen salia vai pitäisikö sitä muuttaa tai syödä jotain ihan muuta?
Kalorilaskurin mukaan tuosta tulee 726 kcal 72 g proteiinia, 77 grammaa hiilaria ja 15 grammaa rasvaa. Itse vähentäisin proteiinin määrää ja söisin enemmän hiilareita, ja nekin ottaisin jostain muusta kun maltosta. Esim. myslistä tai puurosta.
Kuinka välttämätöntä tuo hiilareitten nauttiminen aamupalalla on? Mä vetäisen yleensä aamuisin mielummin purkillisen rahkaa kuin puuroa, koska puuro ei pidä nälkää tarpeeks pitkään loitolla. Mikään kovin tukeva aamiainen ei myöskään mene aamulla kurkusta alas. Jos lisäis rahkan oheen banskun tai jonkun muun hedelmän?
No juuri kerroin. Aamupala on treenin jälkeisen aterian ohella päivän tärkein ateria. Iso ja ravinteellinen aamianen mm.
- Laskee kortisolitasoja ja aiheuttaa kehoon anabolisen eli lihaksia kasvattavan tilan.
- Koko yö oltu syömättä niin on erityisen tärkeää ottaa kunnolla safkaa.
- Ja jos aamulla ei syö niin se saattaa laskea/ei nosta anabolisia hormoneja mikä hidastuttaa aineenvaihduntaa ja on helpompi lihoa.