Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Luin jostain pakkiksen jo kadonneista threadeista että olisi hyvä nauttia prodejuoma 30min ennen treeniä. Tänään kun juoman sitten otin niin salilla oli kokoajan lähellä ettei purkka lentänyt. Vie vähän keskittymistä ja treenitahtoa pois kun joutuu kokoajan pitämään kamoja sisällä, ja minähän en saatana ala hyviä protskuja hukkaamaan vessaan :curs:

Niin onko ajoituksessa vikaa vai annostuksessa 1dl UFS Hera ja 2-3 teelusikallista kaakaojauhetta puoleen litraan vettä. Tätä ennen join krea+leusiini+argiini drinkin, mutta näitä on vedelty jo vaikka kuinka kauan niin eipä se vissiin siitäkään ole kiinni. Yhteensä nestettä tosin meni se litra jossain 5min aikana ja siitä 30min salille, niin voiko tämä pahoinvointi olla vain ähkyä kun ruokailut on kyllä muuten kunnossa :rolleyes:

MikaT2, syöt kyllä todella vähän hiilareita vaikka dieetillä oletkin, itse söisin enemmän. Itsekkin olen dietillä ja syön hiilaria n.140g hiilaria päivässä ja hyvin toimii...tietty riippuu mitoista mutta silti

No tuskin sinä siitä lohesta syöt muuta kuin sitä lihaa, joten eiköhän se ole silloin se fileen ts. lihan kalorimäärä mikä siitä löytyy?

edit. Guerlainnille siis tämä...

MikaT2, syöt kyllä todella vähän hiilareita vaikka dieetillä oletkin, itse söisin enemmän. Itsekkin olen dietillä ja syön hiilaria n.140g hiilaria päivässä ja hyvin toimii...tietty riippuu mitoista mutta silti

Olen tarkoituksella yrittänyt syödä vähän hiilareita poislukien aamupala, lounas ja palkkari teen treenin jonkun ajan lounaan jälkeen. Onko tästä siis jotain haittaa? Poweria on riittänyt ainakin eli ei ole väsynyt, huimannut jne.

Luin jostain pakkiksen jo kadonneista threadeista että olisi hyvä nauttia prodejuoma 30min ennen treeniä. Tänään kun juoman sitten otin niin salilla oli kokoajan lähellä ettei purkka lentänyt. Vie vähän keskittymistä ja treenitahtoa pois kun joutuu kokoajan pitämään kamoja sisällä, ja minähän en saatana ala hyviä protskuja hukkaamaan vessaan :curs:

Niin onko ajoituksessa vikaa vai annostuksessa 1dl UFS Hera ja 2-3 teelusikallista kaakaojauhetta puoleen litraan vettä. Tätä ennen join krea+leusiini+argiini drinkin, mutta näitä on vedelty jo vaikka kuinka kauan niin eipä se vissiin siitäkään ole kiinni. Yhteensä nestettä tosin meni se litra jossain 5min aikana ja siitä 30min salille, niin voiko tämä pahoinvointi olla vain ähkyä kun ruokailut on kyllä muuten kunnossa :rolleyes:
Siellä on jäänyt vain se litra nestettä mahaan vellomaan, kokeilepa vaihtaa ajoitus 1h ennen treeniä niin pitäisi toimia paljon paremmin. Näin ainakin itsellä

Moi miltäs näyttäis tällänen syöminen eli meneekö oiekin

9.00 Aamianien: kaurahiutaleita 3 dl + 2dl maitoa (prot 23,4g hh 75,8g rasvaa 9,6g)
11.00 välipala: rahkaa 1 purkki+ananas paloja 2 purkkia ( prot 28,5g hh 50,7g rasvaa 1,2g)
14.00 välipala 2 ruisleipää (johon päälle tonnikalaa/kananmunaa), 2 dl maitoa + banaani (prot 31,4g hh 45,1g rasvaa 1,7g)
17.00 lounas( esim kanaa ja riisiä/ makaronilaatikkoa/ spagettia ja jauheliha kastiketta) maitoa + raejuustoa/ salaattia (prot 29,2g hh 22,1g rasvaa 2g tähän laskettu vain maidon ja raejuuston arvot)
21.00 iltapala: 1 ruisleipä + kurkkua ja tomaattia+ 2dl maitoa + 2 rkl rypsi öljyä ( prot 8,8g hh 21g, rasvaa 14,4g)

yht: 121,4g protskuja 215g hiilareit ja 29g rasvaa (tähän ei siis ole laskettu mukaan tota lämmintä ruokaa "kanaa ja riisiä/ makaronilaatikkoa/ spagettia ja jauheliha kastiketta"

Olen mies 167/48

Oliskos missään pakkotoisto.comin foorumilla tai muualla jo valmis ruokalista dietille, bulkkiin jne.? Mietin tässä, kun usein noista syömisistä kysytään ja itsekkin olen nyt viimeaikoina niitä paljon pohtinut, että jonkinlaisesta valmiista ruokalistasta voisi olla apua monille.

Voitaisiin esim. laittaa valmiita aihioita, kuten: dietti 2000kcl ja dietti 2500kcl ja sitten hc heppujen ja mammojen dietti 4000kcl ;).

Tästä olisi apua oman ruokavalion tarkasteluun ja sen laajentamiseen. Näkis vähän mitä voisi syödä ja mitä muut syö, jotka laihduttaa, diettaa, treenaa, bulkkaa, elää.

Tätä ei tarvis ottaa kirjaimellisesti, mutta siitä voisi olla apua, kun hermot alkaa mennä treenin ja ruokavalion tarkkailun kanssa. :) Kuten kävi just äsken mulle.

Onko nuo valmisruuat hyviä treeniruokia? Joskus otan noita töihin ja mukaan aika monestikkin, jos olen lähdössä jonnekin, jossa ei pääse ravintolaan tai ei ole ehtinyt tehdä itse safkaa.

Oliskos missään pakkotoisto.comin foorumilla tai muualla jo valmis ruokalista dietille, bulkkiin jne.? Mietin tässä, kun usein noista syömisistä kysytään ja itsekkin olen nyt viimeaikoina niitä paljon pohtinut, että jonkinlaisesta valmiista ruokalistasta voisi olla apua monille.

Voitaisiin esim. laittaa valmiita aihioita, kuten: dietti 2000kcl ja dietti 2500kcl ja sitten hc heppujen ja mammojen dietti 4000kcl ;).

Tästä olisi apua oman ruokavalion tarkasteluun ja sen laajentamiseen. Näkis vähän mitä voisi syödä ja mitä muut syö, jotka laihduttaa, diettaa, treenaa, bulkkaa, elää.

Tätä ei tarvis ottaa kirjaimellisesti, mutta siitä voisi olla apua, kun hermot alkaa mennä treenin ja ruokavalion tarkkailun kanssa. :) Kuten kävi just äsken mulle.

Mun mielest olis tosi hyvä idea. Auttais meitä aloittelijoitakin aika paljon. Ittellä toi 2000kcal olis varmaa liian pieni perusruokasetti ja taas 3500kcal aivan liian iso. Olen tälläinen 170cm ja 53kg nuori nainen, joka aloittelisi treenailua nyt salilla. Eli just joku 2500 kcal vois olla ehkä hyvä.
Mut joo ;)

Moi miltäs näyttäis tällänen syöminen eli meneekö oiekin

9.00 Aamianien: kaurahiutaleita 3 dl + 2dl maitoa (prot 23,4g hh 75,8g rasvaa 9,6g)
11.00 välipala: rahkaa 1 purkki+ananas paloja 2 purkkia ( prot 28,5g hh 50,7g rasvaa 1,2g)
14.00 välipala 2 ruisleipää (johon päälle tonnikalaa/kananmunaa), 2 dl maitoa + banaani (prot 31,4g hh 45,1g rasvaa 1,7g)
17.00 lounas( esim kanaa ja riisiä/ makaronilaatikkoa/ spagettia ja jauheliha kastiketta) maitoa + raejuustoa/ salaattia (prot 29,2g hh 22,1g rasvaa 2g tähän laskettu vain maidon ja raejuuston arvot)
21.00 iltapala: 1 ruisleipä + kurkkua ja tomaattia+ 2dl maitoa + 2 rkl rypsi öljyä ( prot 8,8g hh 21g, rasvaa 14,4g)

yht: 121,4g protskuja 215g hiilareit ja 29g rasvaa (tähän ei siis ole laskettu mukaan tota lämmintä ruokaa "kanaa ja riisiä/ makaronilaatikkoa/ spagettia ja jauheliha kastiketta"

Olen mies 167/48

Onko nuo valmisruuat hyviä treeniruokia? Joskus otan noita töihin ja mukaan aika monestikkin, jos olen lähdössä jonnekin, jossa ei pääse ravintolaan tai ei ole ehtinyt tehdä itse safkaa.

Moi, Eli tuota onko mitenkä huono asia, että käyttää paljon valmiruokia...

Suosittelen että rupeat kokkaamaan itse ruokasi ja otat niitä mukaan töihin. Valmisruissa on paljon eläinrasvoja ja nopeita hiilareita eli ei ole mitään ihanteellista bodysafkaa.

Suomen Olympiakomitea: "Valmisruoat saattavat olla ravintoarvoltaan huonompia kuin tuoreista raaka-aineista itse valmistetut ruoat. Varsinkin perinteisissä mikroaterioissa kasvisten osuus on yleensä pieni. Myös proteiininlähteenä toimivan lihan osuus on usein pieni ja sen ravitsemuksellinen laatu kokolihaa huonompi. Hyviäkin aterioita löytyy..."
Eli siis vähän riippuu että mitä valkkaa. Suolan määrää, rasvan määrää ja laatua vähintään kannattaa tarkkailla. Juttu jatkuu täällä.

Mun mielest olis tosi hyvä idea. Auttais meitä aloittelijoitakin aika paljon. Ittellä toi 2000kcal olis varmaa liian pieni perusruokasetti ja taas 3500kcal aivan liian iso. Olen tälläinen 170cm ja 53kg nuori nainen, joka aloittelisi treenailua nyt salilla. Eli just joku 2500 kcal vois olla ehkä hyvä.

Esimerkkejä hyvin koostetuista mm. 2500 kcal:n ruokailuista löytyy ainakin tyttöjen "Mitä söit tänään/eilen?"-ketjusta - jos siis sieltä syömishäiriöisten postien joukosta löydät.

Palautumispaketti hyvä(kö)??

eli olisin ostamassa fast mucsle+ heti treenin jälkeen ja fast promix ennen nukkumaan menoa...olisiko hyvä palautumis paketti...olen uusi täälä joten en vielä osaa oikeastaan mitään..linkkiä en osaa laittaa ku olen huono netin kanssa... :D ai niin ja ikää on 17v ja treeniä takana 4 vuotta..:rock:

-[][]-----[][]-;2393962 sanoi:
eli olisin ostamassa fast mucsle+ heti treenin jälkeen ja fast promix ennen nukkumaan menoa...olisiko hyvä palautumis paketti...olen uusi täälä joten en vielä osaa oikeastaan mitään..linkkiä en osaa laittaa ku olen huono netin kanssa... :D ai niin ja ikää on 17v ja treeniä takana 4 vuotta..:rock:
Ihan ok jos haluu maksaa. Voisit tosin ostaa vaan perusheraa ja maltoa sinne sekaan, mut kyl toi muscle+ käy kans. Ja kyllä, fastin pro mix käy mainiosti.

Mitä mieltä porukka on Sci MX Whey proteiinista..? Tilasin sitä 2 purkkia ja ainakin tutut on kehunu, mutta onko teillä kokemusta? Entäs sitten American Mass Blast? Jos sitä ottas palkkarina ja sci mx:ää aamuin illoin?

Esimerkkejä hyvin koostetuista mm. 2500 kcal:n ruokailuista löytyy ainakin tyttöjen "Mitä söit tänään/eilen?"-ketjusta - jos siis sieltä syömishäiriöisten postien joukosta löydät.

Okei yritän selailla sitä läpi, se on tosin jo nykyään niin pitkä että voi mennä vähän aikaa ennen kun löydän... XD

Moikka!

Ajattelin pistää tänne esimerkkipäivän syömisistäni tänne teidän arvosteltavaks. Oli jo tuolla mimmienkin puolella, mutku ei vastausta kuulunu, ni heitin tän nyt tänne.

Pituutta 170cm, painoa sellanen 53kg. Ikää kohta 18v.
Nyt en siis ole vielä aloittanut treenamista salilla ja päivään kuuluu kävelylenkki 45min ja kerran viikossa vesijuoksu 45 min. Ja sitten opiskelua.

eli siis.

Aamiainen: Lautasellinen puuroa, 1 ruisleipä/täysjyväleipä viipale+ 3g margariinia 60-80%+ juustoviipale, jogurtti+ pari lasia vettä, kurkkua, tomaattia, paprikaviipaleita

Lounas: n. 2 dl riisiä/pastaa tai 2 perunaa, n. 2dl liha/kana/kalakastiketta/ 6 pyörykkää/ 2 pihviä, jogurtti, salaattia ja lämpimiä vihanneksia+ 10g salaatinkastiketta, pari lasia vettä

Välipala: Ruis/täysjyväleipäviipale+ 6g margariinia+ juustoviipale, jogurtti(tai joskus joku vähän alle kokonainen purkki raejuusto 2% tai rahkaa sellanen 150g), hedelmä, pari lasia vettä+ kasviksia

Päivällinen: kuten lounas+ sitte leipäviipale+ johon 6g margariinia, hedelmä, ja jälkkäri(yleensä vähälaktoosinen risifrutti tai 2dl kevytjätskii tai pullaviipale tai sit vaan toinen hedelmä, joskus myös raejuustopurkki ja sokeroimatont mehukeittoo)+ vihanneksia/salaattia ainakin puoli lautasellist

Iltapala: 2 viipaletta vaaleaa kuitukunkkua tai ruisleipää+ 6g margariinia+ 1 juustoviipale(yhteen leipään) ja pari palaa kalkkunaleikkelettä(toiseen leipään), rahkaa 150g+ vähän sokeroimatont mehukeittoo tai sit raejuustoo sama määrä ja mehukeittoo, lasi vettä.

Noin oon nyt syöny ja paino on sillai pysyny. Maitoa en juo, lopetin sen juomisen jo 5-vuotiaana, vihaan sen makua, sama koskee piimää, ja olen myös HYLA

Kommentteja kehiin eli mitä pitäs muuttaa ku lähtee tuonne salille riehumaan
Salikertoja olis aluks joku 2xviikko ja sitte varmaan vielä toi vesijuoksu ja kävelyt.

Sit kans palkkari, fastin muscle+ vai reco2?

Back
Ylös Bottom