Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

En tiedä kyllä meneekö totaalisen pilalle, mutta en kyllä päivänajan sheikkerissä seisonutta palkkaria menisi juomaan, voi olla sivumakuja hieman:rolleyes: Ja muistelin lukeneeni että heradrinkki pitäisi juoda 8h sisään sekoittamisesta? Mutta eikai tuo nyt vaarallista ole jos maku ei haittaa.

Mitehä saisin maustettua mun palkkarin paremmi, kokkeilu oon vettä + mehu tiiviste + 1 dl ufs malto ja 1 dl ufs whey, ja maistu iha perkeleen pahalta. Kaakaota ovat jotku suositelleet mutta kylmävesi + kaakao ei oikee kuullosta herkulliselta. Maitoakaa en voi laittaa koska salille suoraa töistä jote se kerkeis lämmetä.

Mitehä saisin jotai uusia makuelämyksiä toho juomaa ku nyt jos sen juon ni on pidettävä nenästä tiukasti kii ja sillonki tekee tiukkaa. :s Ja onko toi kylmä vesi + kaakao sitte nii paha yhistelmä?

Oon tällänen 15,5v poika, 178cm/60kg. Alotin tänä vuonna salilla käymisen, ja nyt siellä olen käynyt aktiivisesti noin kuukauden. Käyn 4x viikossa, ma,ti,to,pe. Kropassa ei yhtään ns "ylimääräistä" läskiä. Nyt haluaisin kuitenkin kasvattaa painoa, lihaksilla. Aloitin pari pvä sitten syömään "MASS" jauhetta aina treenin jälkeen. Onko jotain neuvoja, että mitä noita "jauheita" ja milloin kannattaisi syödä maksimoidakseni massan nousun? Kiitokset.. :worship:

:whip:

Onko jollakulla kokemuksia kromista makeanhimon hillitsijänä? Itse syö Piimax C + Biotiini-ravintolisää, jossa on kromia 50 mikrog päiväannoksessa (3 tablettia). Muissakin tableteissa on yleensä tuo 50 mikrogrammaa päivää kohden, joten enpä sitten ajatellut ottaa erityistä kromivalmistetta rinnalle.

Onko jollakulla kokemuksia kromista makeanhimon hillitsijänä? Itse syö Piimax C + Biotiini-ravintolisää, jossa on kromia 50 mikrog päiväannoksessa (3 tablettia). Muissakin tableteissa on yleensä tuo 50 mikrogrammaa päivää kohden, joten enpä sitten ajatellut ottaa erityistä kromivalmistetta rinnalle.

Mulla ainakin auttaa.. :)

Mitehä saisin maustettua mun palkkarin paremmi, kokkeilu oon vettä + mehu tiiviste + 1 dl ufs malto ja 1 dl ufs whey, ja maistu iha perkeleen pahalta. Kaakaota ovat jotku suositelleet mutta kylmävesi + kaakao ei oikee kuullosta herkulliselta. Maitoakaa en voi laittaa koska salille suoraa töistä jote se kerkeis lämmetä.

Itse heitän sheikkeriin wheytä, maitojauhetta ja kaakaota. Sitten vaan kun menee salille, niin vettä perään ja tulee oikein namin makuinen palkkari. Ja tuossa kombossa protskujauhekin sekoittuu paremmin, kunhan sekoittaa jauheet sekaisin ennen veden lisäämistä. Mut siis joo, maitojauhe on pop :).

Ps. Ja edelleen tiedetään, ettei maito oo paras mahdollinen palkkarissa (ettei jonkun tartte tästä huomauttaa taas kerran ;)).

Latasin tässä kalorilaskrin, muta siinä on semmoinen kohta kuin G/yksikkö mitäs tämä oikein meinaa ja mistä luvun siihen kohtaan voi katsoa

Latasin tässä kalorilaskrin, muta siinä on semmoinen kohta kuin G/yksikkö mitäs tämä oikein meinaa ja mistä luvun siihen kohtaan voi katsoa
Arvaisin, että grammaa per yksikkö. Yksiköllä vastataan yhteen kappaleeseen/siivuun tuotetta. Eli jos pala ruisleipää painaa 20 grammaa, niin isket tuohon ruutuun "20". Ilmeisesti voit sitten käyttää ruokamäärän esittämisessä kappalemääriä ja softa kääntää määrät grammoiksi ja sitä kautta laskee ravintoainemäärät.

Luvut tuohon sarakkeeseen saat vaikka tuotepaketista tai sitten joudut yhden kerran punnitsemaan jokaisen ruoan.

Arvaus siksi, että en tuota ohjelmaa tunne.

Miten usein Whey2 proteiini valmistetta tulisi nauttia? 32 annosta joista yksi 25g, salilla käyn 4 kertaa viikossa reilun tunnin per kerta.

Miten usein Whey2 proteiini valmistetta tulisi nauttia? 32 annosta joista yksi 25g, salilla käyn 4 kertaa viikossa reilun tunnin per kerta.

Voit ottaa heradrinkin vaikka välipalalla, jos et saa tarpeeksi proteiinia normaalista ruoasta. Muuten heraa kannattaa käyttää palautusjuomassa maltodekstriinin kanssa (puolitoista desiä heraa ja desi maltoa). Tuo 25 grammaa on aika vähän (vajaa desi), joten pussista ei aivan 32 annosta tule.

Oon tällänen 15,5v poika, 178cm/60kg. Alotin tänä vuonna salilla käymisen, ja nyt siellä olen käynyt aktiivisesti noin kuukauden. Käyn 4x viikossa, ma,ti,to,pe. Kropassa ei yhtään ns "ylimääräistä" läskiä. Nyt haluaisin kuitenkin kasvattaa painoa, lihaksilla. Aloitin pari pvä sitten syömään "MASS" jauhetta aina treenin jälkeen. Onko jotain neuvoja, että mitä noita "jauheita" ja milloin kannattaisi syödä maksimoidakseni massan nousun? Kiitokset.. :worship:

Otat sitä "massajuomaa" aina treenin jälkeen palautusjuomaksi. Massankasvatukseen tarvitset kunnolla ruokaa, nämä lisäravinteet sitten vain tarvittaessa täydentää sitä, eli ne eivät kasvata puhdasta lihasmassaa sen kummemmin kuin normaali ruokakaan. Ne ovat nimensä mukaan lisäravinteita. Elikkä nyt kun kotona ilmeisesti vielä asut ja kevyen puoleinen kaveri olet niin popsit vaan kovasti kotiruokaa ja käsket vanhempien ostaa rahkaa, raejuustoa, kananmunia sun muuta jääkaappiin, jotta voit välipaloiksi niitä sitten aina vetää ja proteiinia tulee samalla saatua tarpeeksi. Vaakalla käyt sitten säännöllisesti ja katselet että paino alkaa nousemaan vaikka semmoista parin kilon kuukausitahtia näin alkuun. Saliohjelmahan sulla tietenkin onkin jo kunnossa?;)

Elikkäs tossa jonkun aikaa sitten kyselin että mistä sais kunnon protskupapuja ku äitimuori oli ostannu jotain missä oli prdea 4.5g/100g, ja netistä kattelin että jossain pavuissa voi olla jopa 22/100. Mistähän näitä mahtaisi löytyä?

Ja sitten mulle sanottiin että jos protskua haluu nii kannattaa tyytyä eläinkunnantuotteisiin, ettei papuja. Mutta jos niis on 22/100 ja ovat pirun halpoja nii eikö niitä muka knnata syödä!?:eek::eek::eek:

Osta soijarouhetta, joka ei HOX! ole soijajauhoa. Sitä turvotetaan vedessä ja siksi kokonaisuus massa on moninkertainen tohon 500g:n. Kiemikuution kera valmistettuna hyvää, yrtit ja muu mielikuvituksellisuus -> yhä parempaa.

En löytäny vastausta mistään, voi toki olla jo jossain vastattu tähän mutta:
Kysymys kuuluu että meneekö noi erilaiset protskut (kyseessä Whey3) miksikään vaikka parasta ennen päiväys on jo mennyttä kalua. Oli näköjään yks pussi joskus jääny tonne kaapin pohjalle. Lieko haittaa jos käyttää?

En löytäny vastausta mistään, voi toki olla jo jossain vastattu tähän mutta:
Kysymys kuuluu että meneekö noi erilaiset protskut (kyseessä Whey3) miksikään vaikka parasta ennen päiväys on jo mennyttä kalua. Oli näköjään yks pussi joskus jääny tonne kaapin pohjalle. Lieko haittaa jos käyttää?
Riippuu kuinka pitkään siitä päiväyksestä on ja onko se pussi avattu. Se on kuitenkin kuivatuote joten ei se kauheasti miksikään mene jos sinne ei pääse kosteutta. Haista sitä jauhoa ja jos haisee pahalta niin heitä pois.

Back
Ylös Bottom