Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Kyllä mä pyrkisin aamulla vetämään mahdollisimaan hyvän ja ravitsevan aamupalan. Keho ollu ilman ravintoa viimeset 7-12h.. Siinä olis oikee aika tankkailla.

Tumma leipää, kokojyvää, kuitua ja vähän rasvaa kaveriks tolle ehramille niin hyvä tulee.

Jos koville ottaa jo se rahkapurkkikin, ei se mitään, otat siihen kaveriksi näin aluksi vaikka näkkärin, sitä annosta pitää lisätä pikkuhiljaa, niin tottuu siihen ja hyvin äkkiä syökin jo sen mitä tarvitaan.

Miten kreatiinimonohydraattia oikeen vedellään? Purkissa lukee annostus 5-10g, mutta ei sanota onko se päivässä ja että kuinka paljon sitä saa vetää (pitäisi) ja sitten tuo ajankohta, mikä olisi paras ajankohta?

Miten kreatiinimonohydraattia oikeen vedellään? Purkissa lukee annostus 5-10g, mutta ei sanota onko se päivässä ja että kuinka paljon sitä saa vetää (pitäisi) ja sitten tuo ajankohta, mikä olisi paras ajankohta?

Kreaa 20-30 minsaa ennen treeniä ja heti treenin jälkeen. Tai vaan ennen tai jälkeen. Saat ite päättä.;)

Reco2 ei sisällä kreatiinia,muscle+ sisältää.
Recossa on enemmän hiilihydraattia kuin muscle+.
Melkeinpä sama kumpaa otat.

Koitin tolla searchilla ettiä tätä, mut joko oon evo tai sit en vaa löydy...
Joten pitääkö toi kreatiini puryvaatti tankata vai ei ? Jotenki tuntuu et jos sitä ottais pelkästää treenii ennen, ni se ei riittäis ?
Oon lukenu kans et jotkut ottaa sitä aamulla + ennen treeniä, joka kuulostaa aika järkevältä!

Mut mikäs ois fiksuin tapa sitä ottaa ?

Kiitos jo etukäteen :worship:

70% jauheesta koostuu puhtaasta patentoidusta Creapure Pyruvate® raaka-aineesta
5 kertaa tehokkaampi kreatiinin lähde kuin kreatiinimonohydraatti
5 kertaa tehokkaampi pyruvaatin lähde kuin kalsiumpyruvaatti
Tuotetta ei tarvitse lainkaan tankata,eikä se nosta lihassolun sisäisen nesteen määrää
Lisää lihasmassaa
Lisää maksimivoimaa ja parantaa sarjakestävyyttä
Erinomainen rasvanpolttaja
Sopii kaikkiin voimalajeihin, mutta suunniteltu erityisesti painoluokkalajeissa kilpaileville urheilijoille
Tuote imeytyy suoraan ohutsuolesta verenkiertoon, eikä se tarvitse maksan jatkokäsittelyä
Turvallinen käyttää
http://www.p-store.fi/product_info.php?products_id=91&osCsid=d1211f2f9e96e41ed332e9f5628c9b79

Jos ollaan bulkilla ja syön nyt noin 400kcal yli kulutuksen, reenaan 3krt viikkoon melko kovan reenin.

Peruskulutus on 2300kcal / vrk.
Salilla menee helposti 500kcal, ja siihen viel ku laitetaa toi +400kcal nii päivässä menee se 3200kcal.

Joten kysymys kuuluu, pitääkö välipäivinä syödä tuo sama määrä 3200kcal? Vai riittääkö kun syö sen peruskulutuksen 2300kcal + sen +400kcal ? Eli voiko sen liikunnan viemän kalorimäärän jättäää syömättä välipäivinä :)

Säilykkeissä on purkissa erikseen ilmoitettu koko sisällön paino ja valutettu paino. Vastaako tölkin ravintoainetaulukko koko sisältöä vai sitä itse pääasiaa (tonnikalaa, ananasta...)? Itse oon ajatellu että se viittaisi valutettuun painoon, mutta kävin valion sivuilla laskeskelemalla ruokia, niin siellä ravinteet tulivatkin vesi-mukaan-luettuna-painon mukaan. Ja sekoittuakseni vielä lisää tarkistin asian energynetistä, jossa ravintoaineet tulivat tietenkin valutetun painon mukaan.

Ja koska selostuksesta tuli näinkin selkeä, yritän sanoa asian vielä suomen kielellä:

Jos haluan tietää montako kaloria on tonnikalapurkissa, kerronko ravintoainetaulukon kalorimäään (110Kcal/100g)
A) valutetulla painolla 150g, jolloin kaloreita tulee (110Kcal*1,5=) 165Kcal
vai
B) bruttopainolla 200g, jolloin kaloreita tulee (110Kcal*2=) 220Kcal?

:)

Sain aikoinaan Ruokakeskon kuluttajapalvelusta seuraavan vastauksen sähköpostiini, kun ystävällisesti tiedustelin samaa asiaa:

Hei!

Kiitos internetsivullemme jättämästänne tiedustelusta.
Elintarvikkeiden ravintosisältö lasketaan syötävää osaa kohti eli veteen
pakatussa tonnikalassa suolavesi valutetaan pois. Sama koskee esim.
oliiveja ja herkkusieniä. Tonnikala öljyssä on rajatapaus, koska jotkut
käyttävät öljyn ruoanvalmistukseen. Pirkka-tonnikalaa öljyssä
-tuotteen ravintosisältö on laskettu valutettua tuotetta kohti. Tonnikalan
joukkoon jää kuitenkin öljyä, joten siksi tuotteen energia ja
rasvapitoisuudet ovat korkeampia kuin tonnikalaa vedessä -tuotteen.
Maustekastikkeissa (esim. currykastikeessa) olevien tonnikalojen
ravintosisältö lasketaan koko tölkin sisällöstä, koska kastike käytetään
ruoaksi. Hedelmäsäilykkeet lasketaan valutettua tuotetta kohti.

Hyvää syksyä!

Mitä ruokaa kannattaa syödä palautukseen kun mulla ei ole mitään palautusainetta? ei viittis kuluttaa viimeisiä rahoja enempää lisäravinnemössöihin. proteiinina käytän Ufs Whey heraproteiinia

Moi,

Ostin tänään HY-PRO patukan.

ravintoarvot 100 g :

kalorit: 384
Protsku: 30
Hiilari: 48
rasvaa: 8

koska tota kandee syödä? Onko ihan ok syödä ennen nukkumaan menoa? Esim, voinko syödä nyt, vai onko parempi syödä päivällä, tai treenin jälkeen.

Back
Ylös Bottom