Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mitäs porukka vetää ennen salille menoa? Tai joskus junnuna tullut kuultua, ettei kannata syödä mitään ennen 2-3h ennen harjoituksia ym. Ja itekin oon huomannut ettei kannata tulee jotenkin huono ja ähky olo vaan.
Nyt maanantaina tuli sit kiireessä syötyä vähän jotain ennen salille menoa ja treeni menikin erittäin hyvin. Tästä sit aloin miettii ja taas selaa pakkista, että jotain maltoa voisi vetää ennen salia ja saisi sieltä sit energiaa ja jaksaisi paremmin. Sit löysin myös tommoisen tuotteen jota voisi vetää ennen treeniä http://www.p-store.fi/product_info.php?cPath=63_72&products_id=171
Kumpaa suosittelette?
Ainakin hinnan puolesta tuo Malto vaikuttaa paljon paremmalta :)
Kuinka paljon olette ottaneet noita ja kuinka paljon ennen salille menoa? Tai kenties jotain muuta?

Ei maltoa ennen reeniä!

Viittisikö joku ravintoarvot paremmin tunteva sanoa että riittääkö tällainen ruokamäärä 188/70 mittaiselle kynikselle.(Eilinen ruokalista)

kl.09.00: Omeletti (3kanamunaa+ kinkkuviipale), Puuro(1dl Elovena) + Ehrami.

kl.11.00: Banaani, omena, lasi viljajogurttia ja mass blast

kl.14.00: 2 lautasellista kalakeittoa+ 1 ruisleipä puolikas (kinkku+juusto), Purkki raejuusto

kl. 16.00: Tonnikalaa ja Ehrami

Kl.19.00: 2 Uunimakkaraa

kl 21.00: Raejuusto+ Ananasmurska

Paskalla tulee käytyä se 4-5 kertaa... Tohon sitte päälle viel kreat ja omegat.

Viittisikö joku ravintoarvot paremmin tunteva sanoa että riittääkö tällainen ruokamäärä 188/70 mittaiselle kynikselle.(Eilinen ruokalista)

kl.14.00: 2 lautasellista kalakeittoa+ 1 ruisleipä puolikas (kinkku+juusto), Purkki raejuusto

Jättäisin tuon uunimakkaran veke ja laittaisin tilalle ennemmin vaikka vähärasvaista jauhelihaa ja makaronia. :)

Jättäisin tuon uunimakkaran veke ja laittaisin tilalle ennemmin vaikka vähärasvaista jauhelihaa ja makaronia. :)
Juu entäs mitä luulet, onko tossa tarpeeksi kaloreita bulkkaamiseen. Eilen en esimerkiksi käynyt salilla, tuli vaan syötyä. Onkohan kalorimäärä päälle 3000?
Treeniohjelmana on HST.

Paskalla tulee käytyä se 4-5 kertaa... Tohon sitte päälle viel kreat ja omegat.
Jos paino nousee 2-3kg kuukaudessa niin riittää, jos ei, niin sitten ei riitä. Proteiinia tulee ainakin suht hyvin, mutta hyvät rasvat puuttuu.

Mitäs porukka vetää ennen salille menoa? Tai joskus junnuna tullut kuultua, ettei kannata syödä mitään ennen 2-3h ennen harjoituksia ym. Ja itekin oon huomannut ettei kannata tulee jotenkin huono ja ähky olo vaan.
Nyt maanantaina tuli sit kiireessä syötyä vähän jotain ennen salille menoa ja treeni menikin erittäin hyvin. Tästä sit aloin miettii ja taas selaa pakkista, että jotain maltoa voisi vetää ennen salia ja saisi sieltä sit energiaa ja jaksaisi paremmin. Sit löysin myös tommoisen tuotteen jota voisi vetää ennen treeniä http://www.p-store.fi/product_info.php?cPath=63_72&products_id=171
Kumpaa suosittelette?
Ainakin hinnan puolesta tuo Malto vaikuttaa paljon paremmalta :)
Kuinka paljon olette ottaneet noita ja kuinka paljon ennen salille menoa? Tai kenties jotain muuta?

Edellisen päivän ruokailuista lihaksiin varastoitunut energia vaikuttaa enemmän treenitehoon, kuin se mitä ennen treeniä syö. Joku kevyt ateria tunti pari ennen treeniä on ihan hyvä. Mitään nopeaa hiilaria ei ennen treeniä kannata ottaa; nostaa vain verensokerin hetkellisesti ylös, josta se sitten laskee aika nopeaan ja silloin treeni ei ainakaan kulje. Ite en oo maltoa ennen treeniä ottanu, joten en siitä osaa sanoa, mut ei sitä täällä kyllä moni suosittele.

Jos paino nousee 2-3kg kuukaudessa niin riittää, jos ei, niin sitten ei riitä. Proteiinia tulee ainakin suht hyvin, mutta hyvät rasvat puuttuu.

Olen treenannut epämääräisesti jo vuosia. Paino ei ole koskaan noussut, ihan kasvun myötä tullut joitakin kiloja. Mutta nyt esim melkee vuoden ajan seisahtanu paino toho 70 kiloon ihan sama miten paljo syön. Käy varmaa samanlailla ku faijalla..kasvan vielä 20 vuotiaanakin ja vasta sillon alkaa tulemaan painoa urakalla..

Nyt yritän saada lisää painoa kun vituttaa se että monet luulevat että olen aliravittu(miten lie tuoki sana kirjotetaan) tai että en syö mitään. Mutta enivei, mistäs näitä hyviä rasvoja kannattaa sitte hankkia? Syön lusikallisen oliiviöljyä päivässä mutta tuskinpa tästä on kyse. Tarkoitatko ihan kunnon lihasta saatavat rasvat?

Kiitos vielä neuvoista.

Olen treenannut epämääräisesti jo vuosia. Paino ei ole koskaan noussut, ihan kasvun myötä tullut joitakin kiloja. Mutta nyt esim melkee vuoden ajan seisahtanu paino toho 70 kiloon ihan sama miten paljo syön. Käy varmaa samanlailla ku faijalla..kasvan vielä 20 vuotiaanakin ja vasta sillon alkaa tulemaan painoa urakalla..

Nyt yritän saada lisää painoa kun vituttaa se että monet luulevat että olen aliravittu(miten lie tuoki sana kirjotetaan). Mutta enivei, mistäs näitä hyviä rasvoja kannattaa sitte hankkia? Syön lusikallisen oliiviöljyä päivässä mutta tuskinpa tästä on kyse. Tarkoitatko ihan kunnon lihasta saatavat rasvat?

Kiitos vielä neuvoista.
Oliiviöljykin on ihan hyvä tai sitten perus rypsiöljy. Sitä vaan päivän mittaan vaikka 2-4 ruokalusikallista. Jos sulla on vaan nopea aineenvaihdunta, niin sitten saat syödä oikein kunnolla, että paino nousee. Mutta kyllä se nousee kunhan vaan tarpeeksi syöt. Ja sit vielä 1-jakoinen tuntu nostavan ainakin mulla kulutusta entisestään.

Mitään hirveitä bulkkeja ei nyt kannata aloittaa, vaan syöt niin, että paino nousee ton 2-4kg kuukaudessa.

Oliiviöljykin on ihan hyvä tai sitten perus rypsiöljy. Sitä vaan päivän mittaan vaikka 2-4 ruokalusikallista. Jos sulla on vaan nopea aineenvaihdunta, niin sitten saat syödä oikein kunnolla, että paino nousee. Mutta kyllä se nousee kunhan vaan tarpeeksi syöt. Ja sit vielä 1-jakoinen tuntu nostavan ainakin mulla kulutusta entisestään.

Mitään hirveitä bulkkeja ei nyt kannata aloittaa, vaan syöt niin, että paino nousee ton 2-4kg kuukaudessa.
Kiitos neuvoista. Täytyy litkiä lisää tuota öljyä (rypsiöljyäkin löytyy eli vois vaihtaa siihen). Täytyy vaan jaksaa syödä.. Onneksi vanhemmat ovat aktiivisa ruuanlaittajia joten saan ilmaset ja hyvät safkat senkin takia.

Nyt yritän saada lisää painoa kun vituttaa se että monet luulevat että olen aliravittu(miten lie tuoki sana kirjotetaan) tai että en syö mitään. Mutta enivei, mistäs näitä hyviä rasvoja kannattaa sitte hankkia? Syön lusikallisen oliiviöljyä päivässä mutta tuskinpa tästä on kyse. Tarkoitatko ihan kunnon lihasta saatavat rasvat?

Kiitos vielä neuvoista.

Jos ei paino nouse, syö enemmän proteiinipitoista sapuskaa, ja salilla kannattaa tosiaan tähdätä lihasmassaa kasvattavaan reenaukseen. Säännöllisyys on tärkeää.

Ja vielä tohon hyvään rasvaan, jos syön leipää, käytän voina beceliä. Siinä on paljon hyviä rasvoja.

Kala- ja eläinkunnan tuotteet sisältää myös paljon hyviä rasvoja.

Onko tonnikalapurkeissa oleva öljy terveellistä? Syökö monet tonnikalan öljyn seassa vai puristatteko ensin suurimman osan öljystä pois ennen syömistä?

Tonnikalan öljy on useimmiten auringonkukkaöljyä jossa on paljon omega-6 jota on länsimaisessa ruokavaliossa liikaa suhteessa omega-3:seen.
Eli ei se huonoa ole mutta kannattaa ostaa tonnikala vedessä ja lisätä itse öljy.

Olen aloittanut bodauksen nyt maanantaina, tai no, opettelen vasta tekniikoita, mutta kuitenkin.
Elikkä harjoittelen siis ma, ke, pe päivinä. Mitenkä minun tulisi syödä?
Syönkö joka päivä samanlailla, lepopäivinä ja harjoittelupäivinä? Vai täytyykö lepopäivinä syödä enemmän että palautuu paremmin?? Olen siis ihan pihalla näistä asioista...
Ja minkälaista safkaa täytyy syödä heti harjoitusten jälkeen? En ole ajatellut käyttää lisäravinteita, elikkä jotain sellaista joka on helppo itse tehdä. Ellei sitten lidlissä satu ensiviikolla olemaan protskujuomat puoleen hintaan, niin sitten voisi ostaa kokeiluksi.

Syökö kukaan noita pussikeittoja? Esim Knorrin kanakeittoja jne? olisko noita hyvä vetää dieetillä? Tietysti kun sekaan paistais lihaa niin tulis keiton sisältöön proteiinia mukavasti:)

En ole koskaan noihin perustanut pussikeittoihin siis. Kait siitä ihan syötävää saisi kun lisää lihaa siihen, sitä siinä ei ole juuri ollenkaan.

Sellanen kyssäri, että onko glutamiiniilla mitään sivuvaikutuksia? rasittaako esim. munuaisia tms.? entä voiko olla vaikutusta finnien määrään ja ihonlaatuun ylipäänsä?

Back
Ylös Bottom