Tosiaan 5 vuotta käyny salilla. Pituus 187 paino 88 ja nyt pitäis saada rasvaprosenttia alhaseks menettämättä lihaksia. Kysymys kuuluukin. Onko 1200 kaloria päivässä ok? Ruokana jauhelihaa ja makaroonia päivälliseksi ja pitkin päivää yhteensä 4 purkkia tonnikalaa ja vihanneksia. Tietty noita ruokia vähä vaihdellen päivittäin ja glutamiinia lisäravinteena. Tarkotus olis tommone kuukauden dieetti tollai vetää! Kertokaa miltä kuulostaa !?
En nyt tiedä onko nuin vähäinen kalorimäärä kovin järkevä sinun kokoisellesi kaverille..
Saat vaan lihakses lähtemään tuollaisella kalorimäärällä.
Tiedätkö vielä mikä on perusaineenvaihduntasi?
Itse suosittelisin -500Kcal perusaineenvaihdunnasta P/H/R 40/40/20 suhteilla. Ruokana ihan perus kunnon ruokaa, karkit, limsat muut sokeripaskat pois! Hiilihydraatit otetaan kaikki matala GI arvon omaavista tuotteista! HUOM, ainoa hetki milloin saat syödä nopeita hiilareita (banaani, omena, tms) on aamupalalla ja heti treenin jälkeen!
Suosittelen syömään noin 2.5 - 3 h välein pienen aterian missä on ainakin 30gr proteiinia, näin vältät lihaskadon ja edistät aineenvaihduntaa-->rasvanpoltto. Hiilarit kannattaa jakaa niin, että syöt ne silloin kun eniten niitä tarvitset eli, aamupalalla, ennen treeniä, ja palauttavalla aterialla, muulloin, esim välipalana kannattaa syödä vain pieniä määriä hiilareita (20-30gr) vain.
Noin 3-5h ennen nukkumaan menoa kannattaa lopettaa hiilarien syönti kokonaan ja keskittyä vain rasvaan ja proteiiniin=) juuri ennen nukkumaan menoa suosittelen caseiini proteiinia tukemaan palautusta ja rasvanpolttoa ja vähentämään lihaskataboliaa nukkuessa.
Tässäpä tällainen pika info!=)
Kokeneemmat voi sitten vähän viilata lisää, mutta itse saavuttanut hyviä tuloksia tällä tavalla
p.s lisäravinteeksi itse käytän, creatiinia, BCAA, Proteiinijauhe, Glutamiina, Caseiiniproteiini, Tässäpä ne mitkä kokenut itse oikeasti hyödyllisiksi. Muut on omasta mielestä turhia..
p.ss SItten on tietenkin näitä ketosiinidieettejä yms, mutta niistä en jaksa alkaa nyt kirjottamaan romaania:P En sitten teidä onko sinulla kiirepäästä rantakuntoon, mutta tällä dieetillä pysyy voimatasot, energiat kohdillaa, eikä lihaskatoa juurikaan esiinny jos tekee oikeaoppisesti=) Rasvaa palaa, mutta hitaammin....Minua se ei onneksi haittaa