Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tyhmä kysymys, mutta pakko nyt kysyä. Eli kun tota kreatiinipyryvaattia syödään, niin tarviiko siinä pitää jotain kreatiinittomia kausia?
Fastin sivuilla kerrotaan, että latausjakson jälkeen siirrytään ylläpitojaksoon, joka kestää n. 5-6 viikkoa. Tämän jälkeen pidetään 2-4 viikon tauko käytöstä. Ja ilmeisesti sitten taas sama rumba uudelleen.

Edit. Täsmennetään vielä sen verran, että kyseessä on kreatiinimonohydraatti. En tiedä sitten onko noilla kuinka paljon eroa käytännössä?

Fastin sivuilla kerrotaan, että latausjakson jälkeen siirrytään ylläpitojaksoon, joka kestää n. 5-6 viikkoa. Tämän jälkeen pidetään 2-4 viikon tauko käytöstä. Ja ilmeisesti sitten taas sama rumba uudelleen.

Edit. Täsmennetään vielä sen verran, että kyseessä on kreatiinimonohydraatti. En tiedä sitten onko noilla kuinka paljon eroa käytännössä?

Tuon jo tiesin kyllä, kun sanoin, että monojen kyljessä tulee selvät ja hyvät ohjeet. Hmmm...

Mitkä olis hyvä korvike maapähkinöille iltapalalla? Tähän asti oon vetänyt reilun desin aina rahkan ja öljyn kanssa. Cashewpähkinöitä oon joskus ostellut mutta hinta on niin hemmetin suolanen ettei noita oo varaa jatkuvasti vedellä.

Mitkä olis hyvä korvike maapähkinöille iltapalalla? Tähän asti oon vetänyt reilun desin aina rahkan ja öljyn kanssa. Cashewpähkinöitä oon joskus ostellut mutta hinta on niin hemmetin suolanen ettei noita oo varaa jatkuvasti vedellä.

Onhan niitä erilaisia pähkinöitä vaikka minkälaisia, kaikkea saksanpähkinästä omaan suosikkiin, eli hasselpähkinään. Itse ostan lähimarketista aina isomman pussin (500g) kerrallaan. Maksaa joku reilu 5€.

Tyhmä kysymys, mutta pakko nyt kysyä. Eli kun tota kreatiinipyryvaattia syödään, niin tarviiko siinä pitää jotain kreatiinittomia kausia? Esim. käyttöä 5 viikkoa ja 2 viikkoa ilman, tai edes jollain jaksotuksella? Monohydraatissa tuli purkin kyljessä selvät ohjeet, mutta tossa vaan lukee, että 5g /vrk. Tietääkös joku?

Tein haun, ja kyllä, sieltä tuli melkein parikymmentä tulosta. Silti melkein kaikki threadit olivat tyyliin monohydraatti vs. pyryvaatti.

Itekki oon miettiny tota jonkun aikaa.. Tuli käytettyä viimeks tota kreatiinipyruvaattia melkeenpä puol vuotta silleen, että otin aina ennen treeniä ja lenkille lähtöä 5g. Oli siinä kyllä taukoja välillä välissä, mutta ei mitään tiettyjä aikavälejä tullu noudatettua..

Nyt ois uus purnukka kreatiinipyruvaattia odottelemassa kaapissa ja ainakin yli 1kk tauko kokonaan kreatiinistä menossa. Pitäis keksiä jotku järkevät käyttötavat tolle nytten..

ostin Prismasta tommosen "SUPERNUTS Suklaa Cashew Mix 500g" pussin. Muuten läpinäkyvä pussi, ainoastaan vihreä etiketti edessä missä lukee ainekset mutta ei ravintosisältöä.
Mistähän saisin sen tietooni?? Melkonen kaloro ja rasvapommihan tuo on, mutta tietäis laskea päivän kalorit tarkkaan kun tietäs määrät. Osa pähkinöistä on päällystetty tavallisella suklaalla ja osa valkosuklaalla.
Valmistuttaja on Grefinn Oy, 01150 Söderkulla
Eikös ravintosisältö pitäis nykyää olla kaikessa elintarvikkeessa...

Todennäköisesti kaloreita on hirvittävästi, eivätkä ole kehdanneet laittaa noin roisia summia siihen.

E: Normi suklaapähkinöissä ~550 kcal/100g

Keskimääräisessä suklaassa ja cashewpähkinöissä on jotakuinkin yhtä paljon kaloreita sataa grammaa kohden, joten juuri jossaan 550kcal kieppeillä varmaan liikutaan. Pelkissä cashewpähkinöissähän on 574kcal/100g.

minkäslaisia proteiini juomia suosittelette laihduttavalla ihmiselle..??

Ei yhtään minkäänlaisia. Täysin turhia varsinkin laihdutuksessa, jossa todella helposti saa tarpeeksi valkuaisaineita.

Pekaanipähkinä ainakin, melkeimpä terveellisin pähkinä mitä löytyy. Rasvaa jotain 80%.

Ei yhtään minkäänlaisia. Täysin turhia varsinkin laihdutuksessa, jossa todella helposti saa tarpeeksi valkuaisaineita....

Nyt ihan oikeasti jo noiden sun proteiinineuvojen suhteen. Helvetti sentään. Proteiini on nimenomaan dieetillä tärkeää, eikä mikään 1-1,5g/painokilo ole tarpeeksi tosissaan salilla treenaavalle jampalle. Joku roti! Nykyiset neuvosi proteiinien suhteen menevät metsään niin että kolisee.

mutta uzeehan elääkin ketoosilla ja syö sisäelimiä ja lihaa ja käyttää kasviksia mausteenaa...

itse käytän jotain perus heraa.. viime keväänä tippu paino sen 20kg ja siihenkin mahtui sekä heraa että muscle milkkiäkin.. eikä tehny ees pahaa..

Sellainen kyssäri yleisestä kulutuksesta, eli jos normaalisti vetelen suht reippailla plussilla, niin mitenkäs jos esmes perjantaina on viikon viimeinen treeni, ja seuraava maanantaina, niin millainen oikeasti on se energian saannin tarve sunnuntaina? olettaen että sunnuntait usein kuluvat sohvalla istuen läppärin kanssa, eli oikeasti kävelen päivän aikana ehkä 100m MAX, ja istun muun ajan. Eli millainen keskikulutus normaalisti ihmisellä (minulla) voisi olla tuollaisina päivinä kun en oikeasti kuluta sitä energiaa juuri mihinkään. Kysymys heräsi vain kun ajattelin että joku erohan siinä on oltava peruskulutuksessa tällaisen päivän ja sellaisen jona liikkuu jo useita tunteja plus treenit päälle, eli siis tarvitseeko noina päivinä joina kulutus on hyvin pieni, pitää yllä samaa kalorimäärää kuin normaalisti? Tietenkin jos edellisenä päivänä on ollut reeni niin palautuksen kannalta on hyvä saada ravintoa, mutta entäs muuten?

Toivottavasti joku snaijasi, oli nimittäin niin vaikeasti selitetty asia taas..

Nyt ihan oikeasti jo noiden sun proteiinineuvojen suhteen. Helvetti sentään. Proteiini on nimenomaan dieetillä tärkeää, eikä mikään 1-1,5g/painokilo ole tarpeeksi tosissaan salilla treenaavalle jampalle. Joku roti! Nykyiset neuvosi proteiinien suhteen menevät metsään niin että kolisee.

Kerro yksikin tutkimus, joka todistaisi, että enemmän kuin mainitsemani määrät olisi parempi laihduttaessa. 1-1,5g/painokilo on määrä, jota enemmän ei yksikään heimo/kulttuuri maailmassa ole säännöllisesti valkuaista syönyt. En näe mitään tarvetta suuremmalle määrälle jos laatu on hyvää.

paljon muuten voin syödä kun olen 180/72. onko se jotai 2200kcal? tommosta toi kalorilaskurin kalorikulutus anto, koska jos se on noin vähän mitä tarvii syödä niin oon kohta lihava. syön päivässä noin 2600-3000 kcal saattaa mennä yliki ton 3000 kcal

paljon muuten voin syödä kun olen 180/72. onko se jotai 2200kcal? tommosta toi kalorilaskurin kalorikulutus anto, koska jos se on noin vähän mitä tarvii syödä niin oon kohta lihava. syön päivässä noin 2600-3000 kcal saattaa mennä yliki ton 3000 kcal

Kannattaa varmaan kattella miten se oma paino nousee/laskee niin siitä voi vähän päätellä sitä kaloritarvetta..

noi kalolilaskurit heittää nyt vähän sellaista noin arviota, yleisesti normaalipainoisilla miehillä se on se 2500kcal. Ja riippuen kuinka paljon liikut, kulutuksesi voi olla vaikka tuo 3000. Miten olet syönyt viimeset puolvuotta? oletko lihonut? Miten paljon voit syödä? niin paljon kun haluat. Jos haluat laihtua, sitten et toki.

Back
Ylös Bottom