Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

tarvisi saada treenipäivänä 3500 kalorii mutta mistä semmoisen määrän saa..?? toi on ihan hullu määrä ainakin omasta mielestäni :D
Ei se ole niin vaikeaa. Syö mielummin useammin, kuin kerralla enemmän. n. 6 ateriaa päivässä tulee itse syötyä. Puolet niistä luokkaa: banaani, rahka, ruisleipä.

Jos ei meinaa muuten heti saada tarpeeksi alas niin vetele vaikka rypsiöljyä iltapalalla/välipalan yhteydessä esim rahkan sekaan.

tarvisi saada treenipäivänä 3500 kalorii mutta mistä semmoisen määrän saa..?? toi on ihan hullu määrä ainakin omasta mielestäni :D
Ei ole tosiaan vaikea saada. Ite sain just korjattuu oman syömisen tonne ~3200 kaloriin. Vedät vaan about 6 ateriaa päivässä niin hyvä tulee. Pähkinöillä ja öljyllä saa ihan hyvin noita kaloreita kun niitä lisäilee välipaloihin.

Eli kyselisin uudelleen kun tullut vähän muokattua että passaisko tällänen ruokavalio kun tavotteena on saada kroppaa tiukemmaksi. 3 Rankkaa reeniä viikossa+2 aerobista ja toistot 6-12 joka reenissä. Vai meneekö jo bulkin puolelle :rolleyes: Ja saisiko tohon mahdollisesti vielä lisätä protsudrinkin johonkin väliin? Paino 92 ja pituus noin 185

7.15.Lautasellinen puuroa,2 ruisleipää becelillä ja kinkun/broilerin leikkeleellä, lasi maitoa

11:00 2 Perunaa,puoli lautasellista salaattia,Noin nyrkin kokoinen annos lihaa/kalaa/kanaa,2 ruisleipää terveys levitteellä, lasi maitoa

14:00 Purkillinen tonnikalaa ja purkillinen ananasta

15:45 Palautusjuoma 1 desi UFS whey+1 desi fast malto

16:50 2 perunaa, noin nyrkin kokoinen annos lihaa/kalaa/kanaa,puoli lautasellista salaattia,Lasi maitoa

20:00 Tonnikalapurkki+Ananaspurkki

22:30 250g maitorahkaa maustettuna fun lightilla

kuinka epäterveellisiä kalapuikot käytännössä ovat? :D kalaahan noissa on se 65% tms, ja vissiin transrasvoja löytyy? ovat vaan niin halpoja että mielellään noita söisi useasti.

moi!
Dimensioni ovat 197cm / 72 kg, olen alipainon rajoilla, tiedän sen. Mutta aina olen syönyt hyvin eli ei ole kyse anoreksiasta sun muusta, energia tainnut mennä pituuskasvuun ;D. Olen siis 18v.

Haluisin siis massaa/painoa lisää.

Olen käynyt salilla nyt noin 1 kk ja ruokavalio ollut tällaista:

Aamupala: Mikropuuro + tummaaleipää + margariini ja kinkku ja juusto + mehukeitto ja maito
Päivällinen: Kouluruoka + 2 lasia piimää ja näkkäri
Välipala: Usein on baanani + maitorahka missä mitäkin
Päivällinen: Kotiruokaa reilusti + maitoa/piimää
reeni: reenin jälkeen 1desi (30g heraproteiniia)
Iltapala: Tonnikala öljyssä, maitorahka, ruisleipä maito

Ja lisäkysymyksiä :):

Tartteeko lisää lisäravinteita? Otetaanko tuota heraa enempi, vai riittääkö reenin jälkeen vaan? Mitä ruokavalioon tulisi lisätä että paino kasvaisi? Miltä näyttää kokonaisuudessaan tuo?

moi!
Dimensioni ovat 197cm / 72 kg, olen alipainon rajoilla, tiedän sen. Mutta aina olen syönyt hyvin eli ei ole kyse anoreksiasta sun muusta, energia tainnut mennä pituuskasvuun ;D. Olen siis 18v.

Haluisin siis massaa/painoa lisää.

Olen käynyt salilla nyt noin 1 kk ja ruokavalio ollut tällaista:

Aamupala: Mikropuuro + tummaaleipää + margariini ja kinkku ja juusto + mehukeitto ja maito
Päivällinen: Kouluruoka + 2 lasia piimää ja näkkäri
Välipala: Usein on baanani + maitorahka missä mitäkin
Päivällinen: Kotiruokaa reilusti + maitoa/piimää
reeni: reenin jälkeen 1desi (30g heraproteiniia)
Iltapala: Tonnikala öljyssä, maitorahka, ruisleipä maito

Ja lisäkysymyksiä :):

Tartteeko lisää lisäravinteita? Otetaanko tuota heraa enempi, vai riittääkö reenin jälkeen vaan? Mitä ruokavalioon tulisi lisätä että paino kasvaisi? Miltä näyttää kokonaisuudessaan tuo?

Tuplasti enemmän safkaa koneeseen ja rasvan määrää kannattanee lisätä, muuten tulee syysmyrskyt ja vie sut mennessään! Ja treeniä vaan :puntti:

Jesse, osta vielä maltoa toho heran kylkeen ja juot sitten treenin jälkeen. Kannattaa lisätä esim. Pähkinöitä ja/tai öljyä noiden välipalojen kylkee ku niista saat sitten hyviä rasvoja.

Tuplasti enemmän safkaa koneeseen ja rasvan määrää kannattanee lisätä, muuten tulee syysmyrskyt ja vie sut mennessään! Ja treeniä vaan :puntti:

Juurikin näin. Yllättävän paljon tulee näitä posteja "syön hyvin ja paljon mutta massaa ei tule".
Sinänsä asteroidijessen ruokavalio näyttää hyvältä, mutta melkein kaksmetrinen jantteri joutuu kyllä syömään rajusti enemmän, jos aikoo saada kunnolla pattia.

Ja mistä niitä kaloreita saa? No esimerkiks ite tei eilen makaroonikattilaa. Pussi tummaa makarooni ja 400 grammaa jauhelihaa. Makaroonit keitetään pussin ohjeen mukaan kattilassa ja jauheliha ruskistetaan pannullla. Sitten mausteet peliin (suolaa, pippuria, oreganoa ja sipulirouhetta) ja kaikki kattilassa sekasin. Koko satsi noin 2500 kcal eli siitä lähtee luonas ja päivällinen. Sitten aamu-, ilta- ja välipalat ja juomat, niin 3500-4000 kcal on helposti kasassa.

Eli kyselisin uudelleen kun tullut vähän muokattua että passaisko tällänen ruokavalio kun tavotteena on saada kroppaa tiukemmaksi. 3 Rankkaa reeniä viikossa+2 aerobista ja toistot 6-12 joka reenissä. Vai meneekö jo bulkin puolelle :rolleyes: Ja saisiko tohon mahdollisesti vielä lisätä protsudrinkin johonkin väliin? Paino 92 ja pituus noin 185

7.15.Lautasellinen puuroa,2 ruisleipää becelillä ja kinkun/broilerin leikkeleellä, lasi maitoa

11:00 2 Perunaa,puoli lautasellista salaattia,Noin nyrkin kokoinen annos lihaa/kalaa/kanaa,2 ruisleipää terveys levitteellä, lasi maitoa

16:50 2 perunaa, noin nyrkin kokoinen annos lihaa/kalaa/kanaa,puoli lautasellista salaattia,Lasi maitoa

Ihan hyvältähän tuo noin terveydellisesti näyttää, mutta taitaa kalorit jäädä vähän liian pieniksi. Lisää ainakin reilu loraus öljyä rahkan sekaan ja juo sitä muutenkin pieniä huikkoja välipalojen kanssa.

Ihan hyvältähän tuo noin terveydellisesti näyttää, mutta taitaa kalorit jäädä vähän liian pieniksi. Lisää ainakin reilu loraus öljyä rahkan sekaan ja juo sitä muutenkin pieniä huikkoja välipalojen kanssa.
Eikös hän juuri halua vähän laihduttaa? Ainakin näin itse ymmärsin eli ihan hyvältä näyttää ainakin omasta mielestäni.

kuinka epäterveellisiä kalapuikot käytännössä ovat? :D kalaahan noissa on se 65% tms, ja vissiin transrasvoja löytyy? ovat vaan niin halpoja että mielellään noita söisi useasti.

Osta mieluummin vaikka seitiä, se on terveellisempää. Kalapuikot ovat vähän sellaista jämäpaskaa, mikä on leivitetty ja uitettu rasvassa ja sen jälkeen pakastettu.

miten soijajauho toimii proteiinin lähteenä? en hirveesti juttua haulla löytäny

nyt treenin jälkeen syön purkin tunaa ja purkin rahkaa + 0.5l maitoa, onko tarpeeks? 190cm/90kg

miten soijajauho toimii proteiinin lähteenä? en hirveesti juttua haulla löytäny

nyt treenin jälkeen syön purkin tunaa ja purkin rahkaa + 0.5l maitoa, onko tarpeeks? 190cm/90kg
Ite käytän soijarouhetta jougurtissa, puuron sekä maitorahkan kanssa. Tuo ihan kivasti lisää proteiiniä eikä se makukaan muutu.

Kannattaa ottaa ihan palkkari tohon treenin jälkeen eli maltoa ja heraa. Ruoka imeytyy kuitenkin niin hitaasti.

Kertokaa mitä pitäisi syödä et saisin vähän lihasta mutta ei läskiä? Oon jtn 170cm painan 50kg ja oon 17v, treenaan pelkästään kotona käsipainoilla, punnerruksia, vatsanlihaksia, kyykkyjä ja käyn juoksemas melkein joka päivä ulkona.
Käviskö tämmönen:

Aamulla klo 7 puuroa + lasillinen maitoa
klo 11 kouluruoka
klo 15 keittoa jossa perunaa, kalaa / pastaa, kanaa
klo 16 treeni kotona ja sitten proteiini drinkki 0,5dl + musta leipä jossa päällä makkaraa
klo 19 pastaa + naudanlihaa
klo 20 proteiini drinkki, kurkkua, porkkanaa + jogurtti

Kertokaa mitä pitäisi syödä et saisin vähän lihasta mutta ei läskiä? Oon jtn 170cm painan 50kg ja oon 17v, treenaan pelkästään kotona käsipainoilla, punnerruksia, vatsanlihaksia, kyykkyjä ja käyn juoksemas melkein joka päivä ulkona.
Käviskö tämmönen:

klo 11 kouluruoka
klo 16 treeni kotona ja sitten proteiini drinkki 0,5dl + musta leipä jossa päällä makkaraa

Osta salikortti ja punttikselle hop. Ja lihaksen mukana tulee lähes aina laardia, mutta se dietataan pois. Muut kommentoikoon ruokapuolta.

Käviskö tämmönen:

klo 11 kouluruoka
Ei sitä läskiä kannata pelätä ku sen nopeasti diettaa pois.

Runko on ihan ok tossa syömisessäs, mutta vähän voisit välipaloille lisätä vaikka rahkaa ja/tai pähkinöitä. Illan proteiini drinkki pois ku et sitä tarvi ja laitat sen tilalle vaikka kananmunia.

Tosta vielä sen verran että jos sitä rypsiöljyä ottaa ruokalusikallisen vielä lisäksi illalla rahkan kanssa ja lisää vaikka vielä yhden protskudrinkin tuohon niin lähteekö tolla syömisellä myös lihakset läskin mukana?

Tosta vielä sen verran että jos sitä rypsiöljyä ottaa ruokalusikallisen vielä lisäksi illalla rahkan kanssa ja lisää vaikka vielä yhden protskudrinkin tuohon niin lähteekö tolla syömisellä myös lihakset läskin mukana?
Ei ne lihakset mihinkään katoa, jos kerta salilla käyt. Syöt vaan tarpeeksi ja käyt salilla niin kehitystä tulee.

Ite en lisäis tonne yhtäkään palkkaria salin jälkeen.

kumpaa jauhelihaa kannattaa ostaa nauta vai sika ja miksi ?

riippuu aika paljon sun tavoitteists.
eli haetko massaa vai pudotatko painoa jne jne...
ei niissä varmaan laadullisesti ole niin paljon eroo, rasvamäärät vain vaihtelee...jotkut saattaa tykätä enemmän naudasta jotka porsaasta, niin ja kai niissä jotain häviävän pieniä eroja on proteiinissa ja sidekudoksen osuudessa lihamäärästä

Back
Ylös Bottom