Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Löysin tänään kaapista paketin Magnesium-tabletteja (imeskeltävää/pureskeltavaa), niin onko niistä nyt sitten mihinkään jos niitä popsisi sen paketin loppuun?
Entä onko terveysriskejä? Ja miksi joissakin saleissa on Magnesiumin käyttö kielletty?
Taitaa se kielto tarkoittaa ihan muuta magnesiumia kuin sitä jota heittelet suuhusi :lol2:

Ensin, sori etta ei loydy ae ja oe kirjaimia, kirjoittelen tyokoneella taalla ulkomailla.

Anyway, kavin juuri ostaa ensimmaista kertaa BCAA ja L-Glutamiinia. Kyselisinkin miten niita kannattaa ottaa. Eiko se niin ole etta toinen avustaa lihasten korjaantumista, ja toinen edesauttaa lihasmassan kasvua?

Paketeissa lukee seuraavasti:

L-Glutamine:
Tyhjaan vatsaan.
1 tabletti nelja kertaa paivassa, yhdessa tabletissa 500mg.

BCAA
Aamuisin tai iltaisin, ja tyhjaan vatsaan veden kanssa.
6 tablettia paivittain, 6:ssa tabletissa (yhteensa kaikissa) seuraavaa:
L-Leucine 900mg
L-Isoleucine 630mg
L-Valine 270mg
Eli tabuissa yhteensa 1800mg, siita nimi BCAA 1800.

Kiitoksia!

Moro,

Paljonhan olis suunnilleen sopiva määrä palkkariks tuota Fast:n muscle+:aa, olen 186cm pitkä ja painan 85kg.

Oon nyt ottanut treenipäivänä ennen treeniä 1dl ja treenin jälkeen 1dl. Vapaapäivänä yhden kerran 1dl.

Ja haittaako maitoon sekoittaminen?

sori :david:

Onko kellään tietoa, et nostaako noi lisäravinteet verenpainetta? Itselläni oli nimittäin melko korkeat (en muista tarkkaan). Yhdellä kaverilla oli kans, mut ko lopetti viikoks ja kävi mittaamassa uudelleen niin ei enään ollut läheskään yhtä korkealla..

Onko kellään tietoa, et nostaako noi lisäravinteet verenpainetta? Itselläni oli nimittäin melko korkeat (en muista tarkkaan). Yhdellä kaverilla oli kans, mut ko lopetti viikoks ja kävi mittaamassa uudelleen niin ei enään ollut läheskään yhtä korkealla..
Eipä vaikuta verenpaineeseen.

Ei siihen mtn poppakonstia ole, paitsi lisäravinteilla jos ei jaksa syödä tarpeeksi. Lisäät vaan joka aterialle ruokaa jonkin verran niin alkaa se vatsalaukku venymään ja ruokahalu kasvaa pikkuhiljaa.

Tuossa aiemmin jo kysyin BCAA ja L-Glutamine asiaa. ( http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2335257&postcount=5402 )

Otin nyt sit ensimmaisen kerran, ja paatin hieman taalta lukemalla etta ei ole valttamatonta etta otetaan tyhjaan vatsaan. En ollut ihan varma miten otan 6 BCAA ja 4 L-Glutamine tablettia, joten otin 3+2 ennen ja jalkeen reenin.

Miten olisi paras, vai onko ihan sama?

Onko sit niin, etta jos ottaa liikaa ja liian tiheaan niin ei imeydy ja menee hukkaan?

Tuossa aiemmin jo kysyin BCAA ja L-Glutamine asiaa. ( http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2335257&postcount=5402 )

Otin nyt sit ensimmaisen kerran, ja paatin hieman taalta lukemalla etta ei ole valttamatonta etta otetaan tyhjaan vatsaan. En ollut ihan varma miten otan 6 BCAA ja 4 L-Glutamine tablettia, joten otin 3+2 ennen ja jalkeen reenin.

Miten olisi paras, vai onko ihan sama?

Onko sit niin, etta jos ottaa liikaa ja liian tiheaan niin ei imeydy ja menee hukkaan?

Ihan semmosena ihmettelynä tässä vaan että kuulostaa kyllä todella pieneltä määrältä tuo glutamiinin määrä, täälläpäin kun on tapana nauttia jauhemaisena tuota 10-20g päivässä, ainakin treenipäivisin ja noista sun kapseleista tulee vissiin 2g. Typerältähän se kuulostaa jo lähtökohtaisesti että noita edes kapseleina myydään.

Nuo BCAA:t kuulostaa kans aika pieneltä tuo annostus vaikken minä niistä mitään tiedäkkään.

Nyt heräsi mieleen kysymys tosta mun palkkarista:
Ohjeissa sanotaan, että yksi annos on 155g ja, että tämä täyttyy,kun kaataa kolme annosmitallista jauhoa sheikkeriin. MUTTA annosmitta on kokoa 100g, tällöinhän tulee kerralle 300g palkkaria?

Mitäs kummaa?

Tähän asti olen vetänyt 1,5 annosmitallista.

Voisiko joku vähän valaista tuosta, kun Malto on PITKÄKETJUISTA hiilaria ja Dextro on LYHYTKETJUISTA niin voiko niitä laittaa samaan palkkariin? Lyhytketjuiset vissiinki nopeuttaa proteiinien imeymystä ja myös kreatiinin (dextro). Niin mitä sitten pitkäketjuisella tekee? Olen vähän pihalla nyt kun otin tuon dextron käyttöön tänään. :david:

Voisiko joku vähän valaista tuosta, kun Malto on PITKÄKETJUISTA hiilaria ja Dextro on LYHYTKETJUISTA niin voiko niitä laittaa samaan palkkariin? Lyhytketjuiset vissiinki nopeuttaa proteiinien imeymystä ja myös kreatiinin (dextro). Niin mitä sitten pitkäketjuisella tekee? Olen vähän pihalla nyt kun otin tuon dextron käyttöön tänään. :david:

Pitkäketjuiset hiilihydraatit pilkkoutuvat ensin lyhyiksi ja sitten glukoosiksi. Tämä vie aikaa, joten ne imeytyvät hitaasti. Lyhytketjuiset hiilihydraatit imeytyvät siis nopeammin ja niillä on siten korkeampi Gl arvo. (Tosin jostain olen kuullut täysin vastakkaistakin tietoa..)

Nyt heräsi mieleen kysymys tosta mun palkkarista:
Ohjeissa sanotaan, että yksi annos on 155g ja, että tämä täyttyy,kun kaataa kolme annosmitallista jauhoa sheikkeriin. MUTTA annosmitta on kokoa 100g, tällöinhän tulee kerralle 300g palkkaria?

Mitäs kummaa?

Tähän asti olen vetänyt 1,5 annosmitallista.
annosmitta taitaa olla 100ml eikä 100g ? eihän tilavuus VOI olla yleisesti kokoa 100g (joka on massan yksikkö).

eli epäilisin että 100ml sinun jauhoa painaa vähän reipas 50g, joten tarvitset niitä kolme mitallista :)

Voe wittu.. :D Eli olen vetänyt tähän mennessä 50% palkkarista, mikä olisi pitänyt vetää.
Aika kova työ on tuo 300g sekoitella veteen, puhumattakaan sen juomisesta.

*ostaa silmät->*

Viimeksi muokattu:
Kannattaako siis Dextroa ja Maltoa käyttää samassa palkkarissa, jos palkkariin kuuluu jo Hera ja Kreatiini? Jos lyhyen ja pitkän hiilarin yhdistää niin sehän tasaa mahdollisen hyödyn +-0, tällöin dextrosta eikä maltosta olisi hyötyä? Minun järjen mukaan voisi jättää malton pois ja ottaa dextron, koska lyhytketjuinen nopeuttaa proteiinin sekä kreatiinin imeytymistä (molemmat palkkarissani). Toisaalta pitkäketjuinen ns. tasaa proteiinin imeytymisen pidemmälle ajalle. Sanokaa te viisaammat miten asian laita on.

Kannattaako siis Dextroa ja Maltoa käyttää samassa palkkarissa, jos palkkariin kuuluu jo Hera ja Kreatiini? Jos lyhyen ja pitkän hiilarin yhdistää niin sehän tasaa mahdollisen hyödyn +-0, tällöin dextrosta eikä maltosta olisi hyötyä? Minun järjen mukaan voisi jättää malton pois ja ottaa dextron, koska lyhytketjuinen nopeuttaa proteiinin sekä kreatiinin imeytymistä (molemmat palkkarissani). Toisaalta pitkäketjuinen ns. tasaa proteiinin imeytymisen pidemmälle ajalle. Sanokaa te viisaammat miten asian laita on.

Miksei tossa tapauksessa olisi mitään hyötyä, jos kummatkin hiilarit otettaisiin?:D

Kruunumajoneesia tuli ostettua ja katselin noita ravintoarvoja; tyydyttymättömiä rasvoja 78g/100g (mono- 53g, polytyydyttymätöntä 25g), tyydyttyneitä 6g/100g. Eihän tässä enää muuta rasvaa kannata leivän päälle laittaakaan, vai onko tässä joku syy miksei tämä aine saa enempää mainintoja täällä?

Ihan semmosena ihmettelynä tässä vaan että kuulostaa kyllä todella pieneltä määrältä tuo glutamiinin määrä, täälläpäin kun on tapana nauttia jauhemaisena tuota 10-20g päivässä, ainakin treenipäivisin ja noista sun kapseleista tulee vissiin 2g. Typerältähän se kuulostaa jo lähtökohtaisesti että noita edes kapseleina myydään.

Nuo BCAA:t kuulostaa kans aika pieneltä tuo annostus vaikken minä niistä mitään tiedäkkään.

Just, no on kylla erikoista. Katselin etta ainakin jenkkien puolella samasta lafkasta saa myos jauhona tuon, ja siina suositellaan 5+5g treenipaivana. Miksikohan tekevat niin pienia annoksia kuin nama minun tabletit ovat. :rolleyes:

BCAA lukee kyl et serving size 6 capsules, ja etta serving contains 900, 630, 260mg... tieda sitten onko painovirhetta kehissa vai miten. Lukeehan siina myos etta serving size per container, 20... ja tassa on kylla ihan 120 kapselia. :rolleyes:

Toivottavasti tulee oikein laitettua tämä viesti näin kännykällä...
. Pahoittelen että viesti on melkein yhdessä pötkössä, vittumainen lukea tiedän.

Eli tuossa vähän kyselin omasta syömisestäni ja nyt tarvitsisin enemmän tietoa. Eli olen 177cm/64kg. Käyn salilla 3xvk koska aloitin juuri tuon Starting Strength-ohjelman. Tämän lisäksi on kerran viikossa 1,5h salibandy-treenit (ma) sekä 1,5h kickboxing-treenit (ti, to). Pyöräilen myöskin n, 10km/pv.

Tässä eilisen päivän ruokailut:

klo 5.00 Aamu: 1,5dl kaurapuuroa+3dl vettä, 0,5dl rasvaton maito. 2dl sokeriton mehu. ABCDE-monivitamiini poretabletti

klo 6.00 Aamu2: 250g ehrmann maitorahka, 1 Ruispuikula eli kaksi siivua. Välissä oltermannin juustoa,kinkku,salaatti sekä kurkkua+2x2dl kahvia maidon kanssa.

Klo 8.00 Välipala1 : Identtinen leipä kuten aamulla eli 1 Ruispuikula eli kaksi siivua. Välissä oltermannin juustoa,kinkku,salaatti sekä kurkkua,1 actimel original juotava jugurtti+2dl kahvia maidon kanssa.

Klo 10.00 Lounas: Näistä nyt ei ole tarkkoja mittoja/painoja koska käyn työpaikan ruokalassa lounaalla mutta yritetään kuitenkin : 4kpl keskikokoista perunaa+ruskeakastike, "normikokoinen"jauhelihapihvi (olisiko joku 150g...) minkä päällä ananasmurskaa,vihersalaatti+2dl rasvaton maito+2dl kahvia maidon kanssa.

Tässä välissä olisi hyvä varmaan vetää rahka tai leipää? aika iso väli seuraavaan ruokailuun(5h)

Klo 15.00 Päivällinen: Nämäkään grammat eivät oli ihan oikein, mutta sinne päin kuitenkin: 100g hunajamarinoitua broilerinsiivua+100g jasmin riisi, 200g 0,3% raejuustoa ja 2dl sokeritonta mehua

Klo 16.30-17.40 treenit jonka aikana Dexal heavy 0,7dl valmista juomaa (1dl dexal+6dl vettä)

Klo 18.50 Maitorahka ehrmann 250g

Klo 20-21.30 Salibandy-harjoitukset jonka aikana urheilujuoma(dexal jauhepussi) 0,5l valmista juomaa sekä 0,5l vettä

Miltäs tuo nyt mielestänne vaikuttaa? Syönkö hyvin, ok vai päin persettä? Entäs kannattaako joka päivä vetää sama setti vai salipäivinä vain enemmän ruokaa sekä proteiinia?

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom