Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Olen lukenut nyt jonkin verran T-nation-sivustolta artikkeleita hiilihydraattitietoisuudesta tai ylipäätään niiden syömisestä. Varmasti on vielä monta tekstiä lukematta ja osa on luettu pintapuolisesti, mutta yhdessä jutussa oli asiaa hiilarimääristä. Nyt en heti ko. artikkelia löytänyt, joten ihan muistista yritän miettiä ideaa. Pointtina oli kuitenkin, että rasvagrammat, hiilarigrammat jne. Oli laskettu tarkasti. Olikohan kolmella aterialla peräkkäin tasan 8 g rasvaa ja hiilaria 5 g.

Itse en tosiaan ole perehtynyt asiaan painonhallinnan/diettailun kannalta paljoakaan. Yritän vain muistaa sijoittaa hiilarit aamuun ja treenin jälkeiseen ateriaan noin pääpainoisesti ja tietenkin suosia hyviä hiilareita. Onko oikeasti merkitystä rasva-hiilarisuhteilla yhtä ateriaa kohden - olipa dieetillä tai ei? Itse en missään nimessä halua ketoilla tms. Yritän nyt pyrkiä sellaiseen 2-3 g hiilaria painokiloa kohden. Löytyisikö insuliinitasojen vaikutuksesta rasvanpolttoon jotakin selkeää artikkelia?

muscle+ mansikka on helvetin hyvää. vaihda makua jos sul on jotain suklaa/vanilja paskaa

niin ja makuero johtuu pääasias siitä että massas on enemmän hiilihydraatteja

Moro

On ollut jo vähän aikaa suunnitelmissa pieni massanlisäys. Olen melko laiha, mikä johtuu todella todella vilkkaasta aineenvaihdunnasta elikkäs painoni ei helposti nouse. Syön kuin hevonen ja puntillakin käynyt, mutta painoni ei ole muutamasta kilosta noussut.

Olen kattonut tuota "Mass Evolution" massanlisääjää, koska sitä näköjään suositellaan niille, joilla vilkas aineenvaihdunta. Onko aivan tyhmää alottaa tuollaisesta vai pitäisikö ruveta syömään protskuja ennen ja jälkeen treenin? Ajatus olisi siis sellainen, että lisäisin pelkkää lihasmassaa ja kun olen tyytyväinen niin ylläpitäisin lihaksia protskuilla. Olenko aivan hakuteillä?

Moro

On ollut jo vähän aikaa suunnitelmissa pieni massanlisäys. Olen melko laiha, mikä johtuu todella todella vilkkaasta aineenvaihdunnasta elikkäs painoni ei helposti nouse. Syön kuin hevonen ja puntillakin käynyt, mutta painoni ei ole muutamasta kilosta noussut.

Olen kattonut tuota "Mass Evolution" massanlisääjää, koska sitä näköjään suositellaan niille, joilla vilkas aineenvaihdunta. Onko aivan tyhmää alottaa tuollaisesta vai pitäisikö ruveta syömään protskuja ennen ja jälkeen treenin? Ajatus olisi siis sellainen, että lisäisin pelkkää lihasmassaa ja kun olen tyytyväinen niin ylläpitäisin lihaksia protskuilla. Olenko aivan hakuteillä?

Ootko tuolla tsekannu että oikeasti syöt niin paljon kuin luulet? Kokonaiskalorit määräävät tuleeko massaa vai ei. Proteiini(ja kalorit) itsessään ei pidä lihaksia, vaatii treeniä ärsykkeeksi.

Sulla pitää olla perusruoka asiat ensin kunnossa, massanlisääjiä otetaan lisäksi jotta saadaan helpolla lisäkaloreita.

Kaukasukselle vinkiksi, että rypsiöljyllä saat varmaan suomen halvimmat lisäkalorit. Ei sitäkään kannata pullotuolkulla kitata, eli nse perusrunko haltuun aluksi.

Ja tässä harrastuksessa ei tule tyytyväiseksi varmaan koskaan. Nälkä kasvaa syödessä :D

vaikka tänne heitän:
mitä ihmettä leaderin maltolle tapahtunu, ku ennen oli sokerimaista, ja nyt kun ostin, oli ihan jauhomaista. Mun mielestä saman verran (2kg) on purkissa mut purkin koko tuplaantunu, ja siltikin puolillaan.

:arvi:

Edelliseen postiini vastanneille:

Kyse oli siis lihasmassasta eikä niinkään kaloreiden lisäämisestä. Puntillahan se tulloo, mutta kun ei näytä tuloksia tuovan vaikka maksimeilla vedän. Ruoka mitä syön on tyypillistä kotiruokaa: aamulla puuroa, opinahjon ruoka, kotiin tullessani vetäsen muutaman leivän, päivällisenä usein tyyliin: pastaa, lihaa, kalaa,. Iltapalana vielä mitä milloinkin. Ja maitoa vetäsen yleensä monta litraa päivässä ;

Onko siis parempi treenin yhteydessä ottaa erikseen proteiineja vai tuota massanlisääjää, jotta lihakset "kasvaisivat". Se oli oikeastaan se tärkein kysymykseni.

Ei se lihas kasva jos ei siihen ole energiaa ja jos haluat, että sun keholla on energiaa kasvaa, niin sun pitää syödä enemmän kuin kulutat. Eli kalorit plussalle ja proteiinia se 2g/kg/d

Usein tosiaan unohtuu liiaksi toi ravinnon erittäin tärkeä merkitys. Kaukasus, kannattaa ottaa asiaksi nyt laittaa se ruokavalio heti kerralla kunnolla kuosiin (apua löytyy rutkasti tältä foorumilta), koska siitä se monesti on kiinni. Tuota massanlisääjää et tarvitse, jos hoidat perusruokavalion siihen malliin et niitä kaloreita tulee sen kulutuksen yli, eikä treenin yhteydessäkään mitään ihmeitä saavuteta proteiinin ottamisella samaan aikaan, vaan katsot että saat päivän mittaan tasaisin väliajoin hyviä annoksia, ja että koko päivän saldo proteiineista on riittävä.

Massanlisääjissä muutenkin hiilarit on nopeita, joten kannattaa syödä parempaa tavaraa vaan kokonaisvaltaisesti enemmän.

Oisko jollain faktatietoo tosta purkkitonnikalan elohopea jutusta? :D Eli saanko jonkun myrkytyksen jos syön joka päivä yhen purkin tonnikalaa? :D

Starvation mode.

Starvation mode. (tykkään tästä englanninkielisestä enemmän, vähän kuvaavampi :D)

e. olin hidas.

Back
Ylös Bottom