Ravinto ennen reeniä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vichy_V
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
34
Elikkäs tässä olis tämmönen lyhyt kysymys: mitä syötte/juotte yleisemmin enne puntti reenejä?

Mielellään vertailisin vastauksia ja kehittelisin niistä oman version...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pariin tuntiin ennen treeniä ei ollenkaan kiinteää ruokaa.

Palkkarista ~1/3 ennen lämmittelyä (~10min) ja loput sitten treenin loppupuolella/lopuksi.

Pari tuntia ennen treeniä syön kiinteää ruokaa aterian, jossa vähintään 30g protskua.
30-45min ennen treeniä juon paukun, jossa puoli litraa nestettä, 20g heraa, 20-40g hiilaria, ripaus suolaa.

jotain tuntia ennen sämpylä ja mehua koulussa.

mietin tässä samaa, että onko ok ja hyvästä vetästä nestemäinen satsi ennen reeniä. Kiinteä tuppaa väsyttämään. Miten on tuon nesteen kanssa ?

Kunnon ateria noin tunti kaks ennen salille menemistä. Vettä tahi maitoa puolisen litraa juomaksi. Tuntuu ainakin energiaa riittävän. Olen myös sen huomannut että jos syö kunnon aamupalan niin sitä energiaa "virtaa" kehossa läpi päivän paremmin.

2 tuntia ennen treeniä normaali ruoka annos.mitä sattuu..

n. 40-50 g protua
n. 50-70g hiilaria
rasavaa mitä nyt sattuu tulemaan jos rasvaton ruoka niin lisää 1rkl rypsäriä

kertokaa että mitä vaikutuksia noilla teidän jutuilla on. esim. nestemäisellä prodejuomalla ennen treeniä. antaa lisää energiaa vai miks teette niin? ite vedän jotain banaania ja maitoo joskus ennen treeniä ( 15-30 min ) jos en oo kerenny syömään 2h ennen. en oo kyllä huomannu hirveesti eroo. tosin kunnon aamupala ja hyvät yöunet antaa voimia. ja motivaatio!

onahn tuosta "ota protujuomaa n. tunti enne treeniä" ollut juttua vaikka missä lehdissä,en näe sitä itse tarpeelliseksi tai mitenkään erityisen superhyperpakolliseksi,enkä sitä myöskään ota.

Itse syön noin 3-4 tuntia ennen treeniä kiinteän ruuan ja juuri ennen treeniä vedän kurkusta alas noin 50g heraa sekä 5g kreaa ja hyvin jaksaa vetää lihakset piippuun.

Koulussa ruoka n.11.00-12.00. Klo. 15.15-16.00 salille ja sitä ennen vielä banaani tai jotain vastaavaa, ja ainiin koulun välipala on klo 14.00. Nuilla eväillä jaksaa treenata.

Itse syön neljä tuntia ennen treeniä lounaan, eli maha täyteen kotiruokaa ja puol tuntia ennen treeniä 5g BCAA -pillereitä ja 40g heraa ja kaseiinia (50:50).

KSENA sanoi:
kertokaa että mitä vaikutuksia noilla teidän jutuilla on. esim. nestemäisellä prodejuomalla ennen treeniä. antaa lisää energiaa vai miks teette niin? ite vedän jotain banaania ja maitoo joskus ennen treeniä ( 15-30 min ) jos en oo kerenny syömään 2h ennen. en oo kyllä huomannu hirveesti eroo. tosin kunnon aamupala ja hyvät yöunet antaa voimia. ja motivaatio!
Tässä Juha Hulmin Pro Gradu aiheesta "Voimaharjoitusta edeltävän hera-kaseinaattiyhdistelmän akuutti vaikutus seerumin hormoneihin ja energia-aineenvaihduntaan".
"Yhteenveto:
Voimaharjoitusta edeltävä hera-kaseinaatti-yhdistelmä lisäsi seerumin insuliinin pitoisuuksia voimaharjoituksen aikana.

Voimaharjoitusta edeltävä hera-kaseinaatti-yhdistelmä vähensi seerumin kasvuhormonin pitoisuuksien nousua voimaharjoituksen aikana. ("Ei tiedetä, mikä on voimaharjoituksen yhteydessä tapahtuvan kasvuhormin pitoisuuden nousun fysiologinen merkitys, joten on mahdotonta sanoa, mikä on vähäisemmän kasvuhormonin nousun fysiologinen merkitys proteiinitilanteessa.")

Voimaharjoitusta edeltävä hera-kaseinaatti-yhdistelmä vähensi voimaharjoituksen jälkeistä seerumin testosteronin pitoisuutta. ("Tähän on syynä joko vähentynyt testosteronin eritys kiveksistä verenkiertoon ja/tai suurentunut hajotus ja/tai poistuma verenkierrosta. -- Onkin siis hyvin mahdollista että harjoitusta edeltävä proteiini lisää testosteronin sisäänottoa luurankolihaksiin ja sitä kautta kiihdyttää proteiinisynteesiä.")"

Lisäksi oli vielä vaikutuksia mm. rasvoihin, glukoosiin ja muutamaan muuhunkin hormoniin.

Lisäksi samaisesta gradusta löytyi kiinnostava lause: "Proteiini-hiilihydraattiyhdistelmän nauttiminen ennen treeniä lisää voimakkaasti lihasten proteiinisynteesiä (Tipton ym 2001)."
---> Tästä lähtien otan ennen treeniä parikymmentä grammaa maltoakin. :)

k, no kai sitä jotain prodee vois vetää ennen treeniä. eiks rahka olis hyvä? siinä on hiilaria ja prodee? tai maitoo ja banaania. hiilaria ja prodee, tosin prodee aika vähän. no mutta nää on näitä juttuja, joita ilmankin pärjää.

Itse ainakin tunnun tarvitsevan hiilareita, ei tule muuten jumpppailusta yhtikäs mitään.

Reenaan aina aamulla ja ennen sitä syön yleensä kaurapuuro-omppu-raejuusto combon, kreatiinipuryvaattia, 5g glutamiinia, vitamiinit, omeganapit ja vi-tus-ti kahvia. Noita ei kovin ehdo sulattelemaan, mutta ei ne kyllä tunnukaan missään:D

Duunin jälkeen käyn salilla, ja noin tunti ennen treeniä syön purkillisen ehrmannia ja n. 10 g rypsiöljyä.

Mulla tuntuu kulkevan paljon paremmin, jos ei syö hiilareita vähään aikaan ennen treeniä. Treenin jälkeen 50g heraa, 40g maltoa, 10g kaakaojauhetta maun vuoksi, 5-10g kreaa.

Malto vaan tuppaa tekemään vähän heikon olon treenin jälkeen, joten ainakaan tuntiin ei tee mieli syödä mitään oikeata ruokaa. Mut en sitä silti ole pois jättämässä palkkarista.

Mä syön yleensä päivän toisen lämpöisen aterian 1-2 tuntia ennen treeniä. juuri ennen treeniä vedän 5g "glutskuu" ja palkkariin saman verran.

3h aamupalan jälkeen yleensä tummaa pastaa+tonnikalaa+vähän rypsäriä. 2,5h jälkeen treeni. 40min ennen treeniä 100mg kofeiini ja vettä naamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom