Ravinteiden vaikutus oloon.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Olin pari päivää ilman proteiinia(päivän saanti alle 100g :eek: ) sekä vitamiineja.
Enkä syönyt hedelmiä tai kasviksia. Olo oli erittäin huono ja voimaton.
<--Kaloreita sain kuitenkin tarpeeksi. Luultavasti 500-1000yli kulutusen.
Nyt päätin lopettaa koska olo vain tuntui huonontuvan:david:
Ei tämä tarkoita, että menisi toista sataa grammaa jauhoja päivässä, vaan aamupalaan sekä illalla ennen nukkumaan menoa proteiinilisää sekä vitamiineja.
Ja safkat muuttuivat takaisin bodysafkoihin (Josta tulee suurin osa päivän proteiineista).
Yksi huomioitava asia oli nopeat hiilarit joita söin pari päivää :urjo:
Söinkin vain 3-4kertaa. Johon kuului yksi tukeva ateria, jossa erittäin paljon perunaa ja kastiketta.

:::Täytyy sanoa, että tuntuu oikein hienolta syödä illalla rahkaa ja muuta hiilaritonta leivän ja muun paskan sijaan:):::

:::Niin, tämä oli vain tällainen avautuminen, kun tuntuu olevan niin järkyttävästi porukkaa kutka nauravat bodyruuille ja kertovat kuin peruna kasvattaa lihaksia! Ja vitamiinit sekä mineraalit saa ruuasta.:::

Onko hedelmät ja kasvikset kovinkin oleellinen osa näistä "bodysafkoista"? Itse ei tule pahemmin noita syötyä. :nolo: Olisiko siis syytä alkaa syömään?

Mihinkäs nämä hedelmät ja kasvikset vaikuttaa? Eli mitä niistä nyt saa. Vitamiineja ja mitä muuta? Mihin ne siis vaikuttaa.

Mä oon huomannu ton saman.
Joskus viikonloppuisin oikein ajautuu rappiolle; perjantai menee hyvin, mutta lauantaina ruokalu päin persettä, sitten ryyppäämään. Nukkumaan neljältä, kymmenen tunnin yöunet ja sunnuntain ravinto päin persettä (paljon nopeeta hiilaria ja vähän prodea.). On sunnuntai iltana sellanen olo, että ei helvetti. Tuntuu että olis joka paikka tukossa.
Ei oo enää tottunu tollaseen rääkkiin, joskushan toi oli normalia. Hyi saakeli.

ZweCCo sanoi:
Mihinkäs nämä hedelmät ja kasvikset vaikuttaa? Eli mitä niistä nyt saa. Vitamiineja ja mitä muuta? Mihin ne siis vaikuttaa.
Hedelmissä ja kasviksissa on paljon suojaravintoaineita (vitamiineja, mineraaleja, antioksidantteja ym.) sekä kuituja.
Suojaravintoaineet pitää ihmisen terveenä ja auttaa voimaan hyvin, kuidut pitää ruuansulatuksen kunnossa.

No terveenä ainakin oon pysyny todella hyvin ilman kasviksia ja hedelmiä. Mielestäni keskimääräistä terveempi oon ollu. Kuituja kyl joskus sais olla. Mistä eniten noita kuituja sais? Mysliä joskus tulee vedeltyä. Eikös siinä ole paljon kuituja? Vaikka kasviksia ja hedelmiä ei rusinoita lukuunottamatta ole.

En edes muista koska olisin ryypännyt viimeksi! Mutta sitä ennen tuo olikin joka viikon loppu ja välillä meni viikollakin oikein kunnolla.. Joillekin tuo sopii mutta ei mulle:)
Kaali ja muut vihannekset ovat myös hyväksi vatsalle(kuituja).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ZweCCo sanoi:
No terveenä ainakin oon pysyny todella hyvin ilman kasviksia ja hedelmiä. Mielestäni keskimääräistä terveempi oon ollu. Kuituja kyl joskus sais olla. Mistä eniten noita kuituja sais? Mysliä joskus tulee vedeltyä. Eikös siinä ole paljon kuituja? Vaikka kasviksia ja hedelmiä ei rusinoita lukuunottamatta ole.

Ainakin ensimmäisenä tulee mieleen puuro ja ruisleipä.

ZweCCon puheista käsitin, että hän tiesi, että vihanneksista ja hedelmistä saa kuituja.
Mutta kysyi mistä muusta saa..Esimerkiksi Puuroista saa kuituja.
Muistaakseni ananaksessa on myös erittäin paljon kuituja..??

Olenpa hidas:D

Ravintoaineista vilja ja kasvikset sisältävät painoonsa nähden eniten kuituja. Viljoista kaura sisältää eniten ja yleisesti täysjyväviljatuotteet.

Joo onhan tuota joskus tullu kuultua että kasviksissa kuituja on. Kasvikset on vaan aika pahoja. :urjo: Mitenkähän niihin sais jotain makua?

ZweCCo sanoi:
Joo onhan tuota joskus tullu kuultua että kasviksissa kuituja on. Kasvikset on vaan aika pahoja. :urjo: Mitenkähän niihin sais jotain makua?
No mausteilla... Kastikkeetkin on keksitty.
Ja lisäksi niitä voi pistää vaikka leivän päälle ja aterialle. Kyllä niihin tottuu kun niitä vaan syö.
Aseta tavotteeks esim. kaks tomaattia ja kaks porkkanaa päivässä. :D
Sit nostat pikku hiljaa "annostusta" kun totut. :D

ZweCCo sanoi:

Ostapas kaupasta kukkakaali-porkkana-parsakaalipakastetta. Vesi kiehumaan kattilaan, kasvikset sekaan, lisää yrttisuolaa, oreganoa, vähän chiliä. Kaveriksi sitten 7% rasvaa sisältävää paistijauhelihaa paistettuna+hyvin maustettuna, raejuustoa ja ketsuppia/chilikastiketta. Ai että on hyvää. Yksi mun lempiruuista tällä hetkellä :) Lihan voi tietty vaihtaa myös kanaan, tonnikalaan, seitiin jne.

Myös porkkanat, tomaatit, kurkku, paprika jne. kaikki on tosi hyviä välipaloja, joka päivä tulee popsittua oikeastaan joka aterialla. Kasvisten syöminen saattaa vaatia vähän totuttelua, mutta kun niistä ennakkoluuloista pääset eroon niin hankala on puputtaa enää pelkkää leipää ja rahkaa.

faidralla olikin hyviä ehdotuksia..
Raikas salaatti--->Kaalia, porkkanaa ja ananaskuutioita mehuineen sekaisin! On erittäin hyvää. Porkkanaa, sipulia, tomaattia ja paprikaa voi laittaa esim. jauhelihakastikkeeseen. Vain mielikuvitus on rajana:)

lampunjalka sanoi:
faidralla olikin hyviä ehdotuksia..
Raikas salaatti--->Kaalia, porkkanaa ja ananaskuutioita mehuineen sekaisin! On erittäin hyvää. Porkkanaa, sipulia, tomaattia ja paprikaa voi laittaa esim. jauhelihakastikkeeseen. Vain mielikuvitus on rajana:)
Tosin suurin osa kasviksista kannattaa syödä keitettynä, esimerkiksi porkkanan ja kukkakaalin hyväksikäyttöaste muuten olematon.

Totenkopf sanoi:
Tosin suurin osa kasviksista kannattaa syödä keitettynä, esimerkiksi porkkanan ja kukkakaalin hyväksikäyttöaste muuten olematon.

Mulla kyllä menee porkkanaa 200-500g/päivä ihan keittämättämönäkin.. taidan olla vähän addiktoitunut, mut niitä on niin kauheen kiva popsia. Hampaille töitä! Kasviksia on kiva myös dipata kevytkermaviili+mausteseos-dippiin. Ei näy seuraavana aamuna kauheita silmäpusseja, kuten sipsimättöillan jälkeen ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom