Ravinnon imeytyminen paranee kun treenaa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Aloitin n. 8 viikkoa sitten treenaamisen ja ainakin tuntuu vahvasti siltä, että paskaa tulee paljon vähemmän vaikka syön nykyään yhden aterian enemmän päivässä kuin ennen. Olen vetänyt fastin reco 2 ja hera 80 nämä 8 vko. Painoakin on tullut noin 3 kiloa lisää. Tarkoittaako tämä siis sitä että ravinto imeytyy paremmin kun lihakset rasittuvat?

Miksi? Siis en pidä negatiivisena asiana tätä mahdollista imeytymisen parantumista, sillä paino ei ilmene ylimääräisenä rasvana. Haluaisin vain tietää vaikuttaako treenaaminen imeytymiseen.

Pystyt tietenkin syömään enemmän kuin ennen kun kulutuksesi kasvaa. Painonnousu treenauksen aloittamisen jälkeen johtuu nesteen kertymisestä, ja aloittaessa myös lihakset voivat kasvaa nopeasti.
Rasvan kertyminen tulee usein huomattua siten että yhtenä aamuna vaan huomaa, että kylläpä on tullut paljon läskiä. Kilon-parin lihomista tuskin havaitsee ellei ole valmiiksi ollut todella tiukassa kunnossa.
Tietääkseni paskassa ei ole juurikaan mitään imeytymiskelpoista, joten se ei ainakaan selitä painonnousuasi.

En ole mikään asiantuntija, mutta luulisin että imeytymiseen ei vaikuta treenaaminen, siis että aineenvaihdunta ei ikinä päästä tarpeellisia aineita kauheasti läpi ja ottaa kyllä talteen syödyn ruuan riippumatta treenaako vai ei.

Luultavasti vaan proteiinin määrä suhteessa treeniin pieni. Proteiinihan on tärkeä lihasten rakentumisen lisäksi suoliston toiminnalle. Se että ottaa lisäaineproteiinia ei tarkoita että sitä välttämättä saisi tarpeeksi, sillä nykyään tuntuvat ihmiset lisäaineisiin kajoavan vähän liian herkästi.

Ravintokuitu lisää ulostemassaa ja kasvikset kans myös jotenkin. Mulla on paska ruennu luistaa vaan paremmin kun oon kiinnittäny huomiota oikeenlaiseen syömiseen. Nykyään tulee tiukkaa jöötiä eikä löysää kuraa, niinkun joskus hamppari-pizza-kaudella.

Proteiinihan on tärkeä lihasten rakentumisen lisäksi suoliston toiminnalle.
Millä tavalla?
Tietääkseni suomessa aika harva kärsii mistään proteiinin puutoksista, päinvastoin ihmiset syövät sitä enemmän kuin välttämättä tarvitsisivat.
Eikä treenaavatkaan ihmiset tosiaan tarvitse mitään 3g/painokilo IMO.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom