Rautainen kysymys sapuskoista.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja börst
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Termos!

Aloitin tässä tuhannen muun suomalaisen kanssa taas tämmöisen vuosittaisen paniikinomaisen "rasvat kuriin"-kuurin. On meinaa hieman päässyt tuota fläsää taas kertymään.
Toissakesänä onnistuin tahkoamaan itseni melkoiseen kondikseen, johon olinkin tyytyväinen, mutta kuviot heitti tapansa mukaan häränpyllyä ja sieltähän ne fläsät puski takaisin.

Olen tässä nyt pari viikkoa puskenut "toissakesäisellä" dieetillä, mutta jostain syystä fläsä ei tunnu liikkuvan mihinkään suuntaan. Pari viikkoa sitten painoa oli 105 kiloa, tänään aamulla 103 kiloa.
Jos ottaa huomioon nesteet ja muut, niin kaikella järjellä laskeskeltuna samoissa about mennään, kuin "dieetin" alussakin.

Käyn palttiarallaa 4-5 kertaa viikossa vetämässä aerobista treeniä (rullaluistelua sauvoilla ja ilman, lenkkeilyä ja uintia) sekä tarkoitus olisi nyt tehdä paluu salille hieman tuota... hmm.. noh, lihasta ylläpitääkseni tässä rasvanpoiston aikana.

Nyt tarvitsisinkin apua. Kovasti olen pakkista kaivanut ympäri ämpäri, tutkinut toissakesäisiä muistiinpanojani ja _oletan_ kaiken olevan about suotuisaan suuntaan fläsän irtoamisen kannalta, mutta ei tunnu jeesaavan.

Vetelen tällä hetkellä 40/30/30 h/p/r-jakaumalla ja tasaista 500-800 miinuksen puolella.
Tässä vielä edellisen vuorokauden sapuskat kirjattuna (jokainen päivä jotain samansuuntaista):

- tiistai -
aamu
1 kokonainen ruispuikula, päällä tomaattia, kurkkua, pro-activ levitettä, kalkkunaleikesiivut ja 1x paistettu kananmuna
1½dl nalle kuntokaura-hiutaleita, maitoa ja puuron seassa n. 1½dl makeuttamattomia pakastemarjoja

välipala
Banaani

päivällä
Valio raejuusto 1prk, 150g kananpojan rintafile ja 2dl tumma makaronia (määrä keittämättömänä)

välipala
omena ja kuppi kahvia

iltapala
tonnikala vedessä, salaattia, tomaattia, kurkkua, prk raejuustoa, rypsiöljyä

Yhteensä kaloreita: ~2354kcal
Kulutus liikunta mukaanlukien: ~3100kcal

Olisiko teillä konkareilla jotain näppäriä neuvoja mitä tehdä?
Ruokavaliossa korjattavaa?
Moar liikuntaa?
Kaikki vinkit kelpaa! Danke schön jo etukäteen ja superfantsuaihqa kesää ja silleen!
:rock:

Itse olen täysi noob, mutta mitä nyt olen viimeisen muutaman päivän aikana tällä saitilla tiedonmurusia keräillyt, laihdutukseen tehokas metodi on seuraava:

Rasvat pois n. 40-45 minuutin aamu-aerobisella (siis tyhjällä vatsalla), ja sydämen sykkeen on hyvä olla n. 60-70% maksimista, jotta keho ei ajaudu ns. "hätätilaan" jolloin se käyttää lihaksien proteiinivarastoja energianlähteenä, eikä niitä paljon inhottuja rasvavarastoja. Tästä aamuajankohdasta vielä sen verran että hiilarivarastot tyhjenevät yön aikana, jonka takia keho turvautuu käyttämään rasvaa energianlähteenä kun aamulla harrastat aerobista.

Mutta voi olla että tiedätkin tämän kaiken jo... Ajattelin vain mainita kun et kerran tuosta ajankohdasta sanonut mitään. :)

voisit noilla välipaloilla koittaa myöskin vetää jotain protskua,eli vedät esim.purkin raejuustoa.eli vaikka vedät sen raejuustopurkin minkä nyt kiskot tossa päivällä niin sen banaanin kanssa,ja sitten ton iltapalan raejuustopurkin voit vetää jo siinä edeltävällä välipalalla.
lisäksi aamupalalla voisi ehkä olla lisää protua,eli sinnekin voit nakata raejuustoa/rahkaa

Kato eka ainakin kuukaus ennenkun muutat yhtään mitään. Pari viikkoa on tosi lyhyt aika ja tulokset alkaa yleensä näkymään dieetatessa ainakin itellä vasta parin viikon jälkeen.

tai sitten vedät astetta kovempaan suuntaan ja jätä lähes kaikki hiilarit pois ruokavaliosta.
Jos sulla on paljon supistumatonta massaa niin hiilarit imeytyy vaan tehokkaammin läskiks.
Lähe liikkeelle 50g/päivä.

tai sitten vedät astetta kovempaan suuntaan ja jätä lähes kaikki hiilarit pois ruokavaliosta.
Jos sulla on paljon supistumatonta massaa niin hiilarit imeytyy vaan tehokkaammin läskiks.
Lähe liikkeelle 50g/päivä.
oon vieläkin vahvasti sitä mieltä että turha korjata systeemiä joka saattaa alkaa viikon kuluttua toimimaan paljon paremmin kuin korjattu versio. koskaan kun ei tiedä. voi olla että korjaa kaiken ihan päin vittua sellaiseksi systeemiksi mikä vaan ei itsellä toimi yhtään...

sit bout kuukauden jälkeen kannattaa kattoa että toimiiko ja jos toimii niin toimiiko tarpeeks nopeesti.
(ja samalla pitää järjen mukana tiputustahdin tavoitetta asetettaessa)

on tossa pointtinsa, totta!
Mut ite oon vahvasti sitä mieltä että hiilareiden tarvetta yliarvioidaan räikeesti, varsinkin jos kyseessä on henkilö jolla on "paljon" läskiä, ja ollaan vielä metsästäjä-kansaa :D
Esim. parsasta yms. saatuja hiilareita ei voi tulla liikaa.

Itse jos teen jollekkin ruokavaliota, ja henkilö on siis ylipainoinen, niin alotan aina lähes nollahiilareista, ja sitä mukaa kun läskiä lähtee ni lisää hiilareita/tihentään carb-uppien väliä.
Enkä nyt yritä tehä mitään absoluuttista totuutta, enemmänkin tuoda vain näkökulmaa peliin.. ja kalaöljyä ei voi korostaa liikaa! Syö joku 30g päivässä..

Suurkiitos vinkeistä!
Pitää tässä vielä pari viikkoa painaa tällä systeemillä etiäppäin ja sitten katella mitä tapahtuu. Tulen sitten taas tänne nurisemaan jos ei homma luonnistu! ;)

Proteiinia joka aterialle eli myös välipaloille! Nyt syöt paljon proteiinia, mutta se pitää jakaa tasaisemmin joka aterialle. Et tarvitse kanan tai tonnikalan lisäksi enää raejuustopurkillista proteiinia. Siirrä päiväruoan ja iltapalan raejuustopurkit välipaloille niin syöt tasasemman kokoisia aterioita pitkin päivää. Pelkkä hedelmä ei ole välipala, vaikka siihen lisäisi kahvinkin :P

500-800kcal miinuskalorit riittävät. Et tarvitse enempää liikuntaa. Jos painon tippuminen alkaa polkea paikoillaan niin silloin voi harkita liikunnan ja/tai ruoan pientä lisäämistä, mutta muuten ei kannata mennä kauheella kalorivajeella, koska siitä enemmän haittaa dieetille kuin hyötyä. Aineenvaihdunta menee säästöliekille ja laihtuminen lakkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom